game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #45
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is éénoog koning.

« Antwoord #105 Gepost op: 13 November 2014, 22:08:05 »

Mmm, misschien moet ik nog een beetje verduidelijken wat ik bedoelde. Ik vond het teleurstellend van mezelf dat ik mijn spel niet op tijd afkreeg, (dus de interpretatie van flori9) en als ik dus wel zou winnen,  zou dat voor mij minder goed voelen dan als ik het binnen de oorspronkelijke deadline had gehaald. Het is allemaal een beetje egocentrisch (excuus daarvoor Tong), maar het was dus niet bedoeld als algemene uitspraken voor alle deelnemers die nog iets in wilden / gaan leveren na de oorspronkelijke deadline, noch voor het bepalen van hoe er in het vervolg mee wordt omgegaan.

Over de uitspraak "dat het een beetje beschamend is dat er voor de te late deelnemers wordt verlengd": dat vind ik nog steeds. Ik heb veel respect voor mensen die gedisciplineerd zijn en hun planning aan kunnen houden, of überhaupt kunnen inschatten of ze, als ze zeggen dat ze iets gaan inzenden, dat ook doen, en ik vind het op een manier gewoon erg dat er voor diegenen die te laat zijn / geen goede inschatting gemaakt hebben, uitstel wordt gecreëerd. (Maar dat komt waarschijnlijk weer voort uit het feit dat ik vind dat ik dat uitstel niet verdien. Vanuit het oogpunt "we willen stimuleren dat mensen games maken" is het perfect logisch.)

Maar. Ik heb ook veel respect voor mensen die mooie en goede spellen maken. Dus het is zeker niet zo dat ik spellen die na de oorspronkelijke deadline worden ingeleverd, als minderwaardig zie, of dat ik vind dat ze onterecht gewonnen hebben. Alhoewel wat ik er van vind eigenlijk niet (zoveel) uit zou moeten maken op of mensen wel of niet beginnen aan / verdergaan met hun game.

Iedereen die nog bezig is met het werken aan een (nieuwe) inzending / idee voor een inzending, succes! Blij Ik denk dat ik nu maar eens aan het werk ga. Tong

EDIT: En ik vind het ook een beetje oneerlijk tov. van de eerdere deelnemers, maar dat houdt dus weer niet in dat latere deelnemers onterecht winnen ofzo, meer dat als flori bijv. zegt dat hij het niet zo goed vindt voelen dat er een hoop deelnemers bijkomen zonder dat hij dat vooraf wist, dat ik dat begrijp. Of het een goede beslissing was (ik denk het wel) staat eigenlijk los van dat gevoel. (denk ik Tong)

« Laatste verandering: 13 November 2014, 22:14:25 door Red Owl Games »

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #106 Gepost op: 14 November 2014, 16:59:39 »

*knip*
Interesting. Gemoedelijk Ben heel benieuwd naar hoe dat nou werkt.

En Red Owl Games: maak maar gewoon een leuk spel. Knipoog Ik ben benieuwd naar wat je maakt. Gemoedelijk

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Compor
Jurylid

« Antwoord #107 Gepost op: 15 November 2014, 21:30:53 »

Ik ben zo goed als klaar met mijn inzending:
Broken circles
Ik wacht nog even op feedback voor ik hem inlever.

Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

« Antwoord #108 Gepost op: 16 November 2014, 19:30:10 »

Het lijkt erop dat ik het opgeef. GM gedraagt zich maar heel raar en verschillende mensen hebben ook geen idee wat er aan de hand is. :/ Bovendien was er nog maar nauwelijks iets aan, niet echt het inzenden waard. Misschien maak ik nog wel eens iets kleins buiten de GMW's (reken maar van niet Tong). Nog veel geluk voor die enkelingen die eventueel nog bezig zijn. Tong

Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

captainjp
Gebruiker

No risk no gainz.

« Antwoord #109 Gepost op: 16 November 2014, 21:18:46 »

Toch het spel soort van ver genoeg afgekregen. Jammer dat ik geen tijd meer heb voor het menu, geluiden, e.d.

Titel: Circle of Trust.
Downloadlink: Download link
Bediening: Linker en Rechter muisknop.

Je kan me ook volgen via Twitter.
Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.

« Antwoord #110 Gepost op: 16 November 2014, 21:33:32 »

Komt vanavond nog iets van mij en Massimot aan! Niet heel goed maar wel iets!

Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker

« Antwoord #111 Gepost op: 16 November 2014, 22:32:44 »

Hopelijk dat de verlenging alsnog wat extra inzendingen heeft opgeleverd. Voor mij was het helaas niet genoeg (het zou leuk zijn als een verlenging betekent dat de rest van het werk ook wegvalt, dat was helaas niet het geval).

Ik ben benieuwd naar alle inzendingen Blij

-------
Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is éénoog koning.

« Antwoord #112 Gepost op: 16 November 2014, 23:19:28 »

Ok, ook ik heb "iets" in weten te leveren. Het is uiteindelijk niet veel meer geworden dan een heel HEEL prille versie van wat het uiteindelijke spel had kunnen zijn (of gaat worden, eigenlijk is het wel de moeite van het afmaken waard), maar het geeft hopelijk toch wat meer substantie aan deze wedstrijd. Gemoedelijk

En nu wordt het duimen, geloof ik. Tong

Iig, iedereen die nachten heeft wakker gelegen met het bedenken van een idee, of die daarna ook nog tot een inzending is gekomen, goed gedaan! Blij Weer meer gamemake(r)-ervaring. Gemoedelijk

Ik ben erg benieuwd naar het jury-rapport. Blij

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #113 Gepost op: 17 November 2014, 14:14:25 »

Het lijkt erop dat ik het opgeef. GM gedraagt zich maar heel raar en verschillende mensen hebben ook geen idee wat er aan de hand is. :/ Bovendien was er nog maar nauwelijks iets aan, niet echt het inzenden waard. Misschien maak ik nog wel eens iets kleins buiten de GMW's (reken maar van niet Tong). Nog veel geluk voor die enkelingen die eventueel nog bezig zijn. Tong
Jammer. Hopelijk zien we nog eens een spel van je, binnen of buiten een GMW. Gemoedelijk

Hopelijk dat de verlenging alsnog wat extra inzendingen heeft opgeleverd. Voor mij was het helaas niet genoeg (het zou leuk zijn als een verlenging betekent dat de rest van het werk ook wegvalt, dat was helaas niet het geval).
Jammer dat je het niet hebt kunnen afmaken, maar school/werk/whatever gaat natuurlijk voor. Knipoog

Ok, ook ik heb "iets" in weten te leveren. Het is uiteindelijk niet veel meer geworden dan een heel HEEL prille versie van wat het uiteindelijke spel had kunnen zijn (of gaat worden, eigenlijk is het wel de moeite van het afmaken waard), maar het geeft hopelijk toch wat meer substantie aan deze wedstrijd. Gemoedelijk

En nu wordt het duimen, geloof ik. Tong
Mogen wij het ook zien? Of heb ik ergens een topic gemist?

Trouwens, Steelkenny, heb je Naamloos nog verbeterd of in elk geval ingeleverd?

Ik ben ook benieuwd naar wat de jury van de spellen vindt. Gemoedelijk

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #114 Gepost op: 17 November 2014, 14:45:20 »

Ik heb denk ik (snel gekeken) 5 nieuwe spellen kunnen ontvangen (dat moeten er dus ongeveer 7 spellen in totaal worden), dus de verlenging is toch wel een succes te noemen denk ik Gemoedelijk (toch zullen we intern eens bespreken hoe we dit beter kunnen aanpakken).

Ik zal proberen vanavond de spellen terug te verzamelen en dan kan het jureren beginnen Gemoedelijk Veel succes iedereen met de wedstrijd!

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #115 Gepost op: 17 November 2014, 15:54:55 »

Steelkenny, heb je Naamloos nog verbeterd of in elk geval ingeleverd?

Jep, ik had heel veel schoolwerk, en met de release van Warlords of Draenor Engel had ik dus helemaal geen tijd meer voor GM. Ik heb het level skippen eruit gehaald en ingezonden. Knipoog

Oh, ook heb ik het een naam gegeven, Bobble Gemoedelijk.

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #116 Gepost op: 20 November 2014, 18:49:53 »

GM028   Deelnemers (7)

• flori9 met CircloO
  • Erik Leppen met Spiroskribo
  • Steelkenny met Bobble
  • Compor met Broken circles
  • captainjp met Circle of Trust
  • massimot (& dvdtv) met Cirkels
  • Red Owl Games met Knoop

Download alle spellen

« Laatste verandering: 20 November 2014, 21:09:22 door Bjarno »

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #117 Gepost op: 20 November 2014, 19:59:30 »

Bjarno, er staat een [/url] in je post met geen begin. Nu niet meer. Gemoedelijk Verder bedankt voor het posten van alle spellen. Gemoedelijk

Best goed idee dat Knoop, Red Owl Games! Alleen jammer dat de uitwerking erg matig is. Je had bijvoorbeeld al beter een zwarte achtergrond kunnen doen dan dit "WIP", want dat vind ik er niet zo goed uitzien. En op een gegeven moment was er een enorme spike in moeilijkheid, bij dat level met tien witte punten. Alle levels daarvoor waren best makkelijk, maar dit level lukte me echt niet. Ook jammer dat het spel niet opslaat bij het sluiten.

Ook Circle of Trust had ik niet eerder gereviewed, maar ik vind het wel een leuk idee. Jammer dat uitleg ontbreekt (gelukkig werkt het spel heel logisch), het spel niet opslaat, en je eigenlijk continue radar kunt spammen waardoor het spel een stuk makkelijker (maar gelukkig niet zo makkelijk dat het saai wordt) wordt. Maar ik vind het wel een leuk spelletje en alles werkt prima. En er zijn nog aardig wat levels.

Mijn ranking (voor de andere spellen dan hierboven heb ik al een review geschreven, maar ik heb er nog even kort belangrijke punten bijgezet):
1: Spiroskribo
 + Heel leuk idee; past prima bij thema; goed uitwerkt; heel goed gebruik gemaakt van muziek; origineel
 - Bleef voor mij niet enorm lang leuk; kleine puntjes bij uitwerking hadden beter gekund (met name in het menu)
2: Broken circles
 + Origineel; hoewel er weinig direct wordt verteld, heeft het spel toch een verhaal door wat je ziet en doet; uitwerking is prima; graphics zijn prima; geluid is prima
 - Er is wel heel weinig uitleg over bepaalde gameplayelementen en de speler krijgt nauwelijks hulp (waardoor ik het niet heb kunnen uitspelen); jammer dat progress niet wordt opgeslagen; scaling is niet perfect
3: Bobble
 + Leuk spel; goed spelidee; (voor zover ik weet) best origineel; thema is prima gebruikt; graphics zijn prima
 - Controls werken niet perfect; geen geluid; geen hele goede moeilijkheidsopbouw; uitwerking had beter gekund met bijvoorbeeld een menu
4: Circle of Trust
 (zie hierboven)
5: Cirkels
 + Aardig idee; uitwerking is best goed; graphics zijn redelijk; muziek is redelijk
 - Wordt snel saai en na een tijdje is het gewoon enorm veel klikwerk; teksten zijn irritant en niet altijd in perfect Engels; venster is te groot; thema is niet heel goed verwerkt en maakt nauwelijks iets uit voor de gameplay
6: Knoop
 (zie hierboven)
?: circloO
 (ik ga niet mijn eigen spel reviewen)

« Laatste verandering: 21 November 2014, 21:41:56 door flori9 »

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #118 Gepost op: 28 December 2014, 11:25:06 »

Lalala Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #119 Gepost op: 6 Januari 2015, 22:00:03 »

Aankondiging:
Mijn excuses voor jullie zo lang te laten wachten op de jurering van deze wedstrijd...

Door een vrij bezet juryteam (bijvoorbeeld door examens, thesissen, persoonlijk leven, feestdagen zoals kerstmis/nieuwjaar/...) kon ik maar 1 jurering ontvangen. Ik had gehoopt om nog meer jureringen te krijgen, maar deze leken dus niet te komen, waarvoor mijn excuses voor de lage opkomst van juryleden, maar ik kon niet langer wachten met het plaatsen van de jurering. Toch hoop ik dat de jurering die er toch nog is, jullie bevalt. Maar het is beter 1 jurering, dan nóg langer wachten. We zullen proberen in de toekomst meer juryleden proberen te krijgen, alsook een snellere jurering van de wedstrijden. Jullie zullen hier hopelijk zo snel mogelijk meer nieuws over krijgen...

Ik had graag voor deze wedstrijd opnieuw een mooi pdf-bestand gemaakt met daarin een volledig overzicht, maar door de weinige inhoud zou dit meer overbodig zijn geweest, dan praktisch.

Maar nu natuurlijk hetgene waar jullie al maanden op zitten te wachten (waarvoor nogmaals mijn excuses)...

Jurering:

flori9 - CircloO

+ De grafische stijl is zeer mooi en past goed bij het thema
+ De muziek is rustgevend en past goed bij het spel
+ Waar uitleg nodig is/was, was er uitleg, waar er geen uitleg was was het spel gewoon duidelijk
+ De menustructuur vind ik goed gelukt
- Sommige levels (met name level 11) zijn vrij moeilijk, de meebewegende bollen zitten je soms té hard in de weg en daardoor lijkt het spel oneerlijk

Erik Leppen - Spiroskribo

+ Grafisch eenvoudig, maar zeker niet saai
+ Spel is eenvoudig te begrijpen en weet dit ook redelijk over te brengen
+ Het werkt probleemloos, de tonen gaan echt sneller/trager afhankelijk van de input
+ Het thema is verwerkt, maar is niet het belangrijkste aan het spel, doch leuk gezien
- Spel begint onmiddellijk, er is een menu maar hier wordt het rimte al bepaald? Dat is vrij onduidelijk. Een veilige introductie zou beter geweest zijn
* Spel startte vrij traag op zonder feedback, kon niet testen of dit spelspecifiek is en daarom niet meegenomen als minpunt

Steelkenny - Bobble

+ Spelconcept is leuk
+ Eenvoudige graphics
- Link met thema is zwak aanwezig (tot zover ik zie)
- Mist heel wat uitleg, ik zat vast na "This one is tricky", als dat de enige tip is dan gaan spelers het misschien zelfs nog sneller opgeven
- Het mist een wow-effect
- Omdat ik zo snel vast zat heb ik de rest van het spel niet kunnen testen

Compor - Broken circles

+ Het spel heeft een vrije unieke grafische stijl
+ De achtergrond"muziek" past op een bepaalde manier heel goed bij het spel
+ Spijtig dat je voortgang niet opgeslagen wordt, wel attent dat je dit duidelijk maakt
+ Spelonderdeel om ook binnen cirkels te kunnen bewegen is leuk
- Leuk dat je meerdere toetsen nodig hebt, maar dit hele gedoe voelt onnatuurlijk aan op een manier... kon dit niet anders?
- Moeilijkheidsgraad gaat opeens heel snel omhoog, of er ontbreekt uitleg waarom iets niet gaat
- De levels (op 2 na) wanneer je met backspace terug kunt lijken voor mij onmogelijk

captainjp - Circle of Trust

+ Zeer leuk spelidee
+ Goed dat je zeemijnen introduceert om button mashing te voorkomen, maar in het begin nog toe te laten
+ Zeer leuke grafische stijl
- Pixelperfect soms, wat speler tot frustratie lijdt en ragequits
- Geluidseffecten zouden prima passen bij dit spel, doch zijn ze er niet
- Ik mis ingame uitleg

massimot - Cirkels

+ Geen problemen tijdens het spelen, het werkt goed
+ Spel wordt goed opgebouwd
- Spel zou niet anders werken als het vervangen zou worden door rechthoeken, of achthoeken...
- Ik heb een schermresolutie van 1920x1080, je spel is zodanig groot dat ik het venster iets moet verplaatsen om alles te zien
- Niet echt duidelijk welk bolletje al geselecteerd is, je doet er iets mee maar dit is onduidelijk, maak het gewoon duidelijk.
- Grafisch onduidelijk: zorg voor contrast tussen je bolletjes en de balken op de achtergrond
- Spel lijkt op een puzzelspel, maar er zit niets aan waar je echt om moet nadenken, er worden geen scores tijd/aantal stappen bijgehouden, gestopt om deze reden

Red Owl Games - Knoop

+ Spel past zeer goed bij het thema
+ Het werkt goed, er zijn geen fouten/bugs in te vinden
+ Doet mij denken aan een bestaand spelletje maar met een frisse twist
- Weinig levels, geen einde, laatste level is onmogelijk
- Het is (zoals je in de achtergrond aangeeft) nog duidelijk een WIP

Rangschikking:

flori9 - CircloO

Erik Leppen - Spiroskribo

Compor - Broken circles

4. captainjp - Circle of Trust
5. Steelkenny - Bobble
6. Red Owl Games - Knoop
7. massimot - Cirkels

Gefeliciteerd flori9 met het winnen van deze wedstrijd!

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: