game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #44 - Uitslag bekend!
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #90 Gepost op: 30 September 2014, 11:52:31 »

Een vereenvoudigd spelletje van "raad een getal tussen 1 en 10" en zo 3 reeksen, niet zo origineel, maar het meest eenvoudige en kortste om uit te voeren Knipoog

Dit is een programmeerforum, en die-hard programmeurs doen niet aan het verouderde decimale stelsel! Gebruik dan beter het binaire stelsel: beide winnaars geven een binaire waarde van 16 bits (of iets dergelijks), waarbij elke bit dat overeenkomt met het juiste antwoord 1 punt is. De persoon met de meeste punten (aantal juist gegokte bits) wint*. Dat maakt het al wat leuker Tong

* Meer bits = minder kans op gelijk spel

« Laatste verandering: 30 September 2014, 11:54:07 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker

« Antwoord #91 Gepost op: 30 September 2014, 14:04:45 »

Om er een cryptografisch feestje van de maken:
Laat Bjarno een willekeurige string s van een lengte k (bijvoorbeeld een hash) genereren en een cryptografische hash hsec (bijvoorbeeld s een miljoen keer hashen) hiervan plaatsen*. Vervolgens moeten beide deelnemers een zelfgekozen string t1,2 aanleveren van lengte k. **
Hierna berekent Bjarno de Hammingafstand tussen zijn oorspronkelijke string en die van de deelnemers (hamming(s,t1,2) en plaatst zowel de winnaar als s. (elke deelnemer kan ook zelf berekenen wie de winnaar is en kan s opnieuw hashen om tot hsec te komen)

(ja, bij k=16bits lijkt dit verdacht veel op wat mohf zei, behalve het van tevoren bekend maken van hsec Tong)

*dit garandeert dat Bjarno niet achteraf s kan kiezen zodat hij kan bepalen welke deelnemer wint. Het garandeert niet dat Bjarno een van de deelnemers van tevoren laat zien wat s is, maar ik denk dat gelijktijdige stapsgewijze uitwisseling wat te ver voert. Rolt ogen
**hoeft niet per se van lengte k, zoals in de link op de volgende regel te zien, maar een zuivere hammingafstand is tussen strings van gelijke lengte.
***deelnemers hoeven geen hash aan te leveren, maar kunnen gewoon correct horse battery staple of zo aanleveren, want de keuze van je string maakt niet uit voor je winkans.

****als de hammingafstand tussen t1 en t2 oneven is, heb je gegarandeerd een winnaar. En als de afstand even is, gooi je gewoon een 0 voor de ene en een 1 voor de andere om de hammingafstand oneven te maken. (maakt niet uit of die 0 en 1 een bit, hexadecimaal of karakter is)

Oh ja, wat betreft de GMW zelf: gefeliciteerd jmaster en flori. Gekanteld
Ik heb tot nu toe alleen BLcGR gespeeld en ik vond de puzzels leuk en heel goed opbouwend in moeilijkheid, dus ik ben benieuwd naar 100 invasions, aangezien het dezelfde beoordeling heeft gekregen.

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #92 Gepost op: 1 Oktober 2014, 07:24:01 »

Gefeliciteerd aan de twee winnaars! Over het algemeen vond ik het niveau van de gemaakte spellen bij zo'n lastig thema erg hoog dus complimenten aan iedereen!

« Laatste verandering: 1 Oktober 2014, 19:44:39 door massimot »
Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #93 Gepost op: 1 Oktober 2014, 08:14:09 »

Om er een cryptografisch feestje van de maken:
Ik denk dat mijn methode toch iets eenvoudiger is. Gemoedelijk

En inderdaad, gefeliciteerd jmaster en flori!

Naar boven Gelogd

R1ckx
Gebruiker

I'm a ghost, and I'm Red. Voeg me toe op steam :D

« Antwoord #94 Gepost op: 20 November 2014, 16:21:36 »

Haha misschien een beetje OT maar de 2de plaats kreeg ook goud Tong

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #95 Gepost op: 20 November 2014, 16:31:57 »

Misschien omdat er geen tweede plaats was Knipoog

Naar boven Gelogd

R1ckx
Gebruiker

I'm a ghost, and I'm Red. Voeg me toe op steam :D

« Antwoord #96 Gepost op: 20 November 2014, 19:52:21 »

Oeps over het hoofd gezien sorry  Facepalm

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: