game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #44 - Uitslag bekend!
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
« vorige volgende »
Print
Advertenties

mart555
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 67

Momenteel bezig met een dierentuin bouwen!


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 6 Augustus 2014, 11:07:00 »

Aww, is er weer eens een wedstrijd, ga ik binnenkort op vakantie... Treurig

Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2020


« Antwoord #16 Gepost op: 6 Augustus 2014, 11:21:56 »

Mag draw_gui Vragend?
Ik heb nog nooit een functie of constante draw_gui gezien. Natuurlijk mag je het GUI-event gebruiken, zolang je je maar houdt aan de regel 16x10 pixels. Knipoog

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 6 Augustus 2014, 12:07:00 »

Ik heb nog nooit een functie of constante draw_gui gezien. Natuurlijk mag je het GUI-event gebruiken, zolang je je maar houdt aan de regel 16x10 pixels. Knipoog
:p.
Maar het draw_gui event zit niet in de grid, maar de room kan wel 16x10 zijn...

Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2020


« Antwoord #18 Gepost op: 6 Augustus 2014, 12:31:27 »

:p.
Maar het draw_gui event zit niet in de grid, maar de room kan wel 16x10 zijn...
Oh maar de room of view hoeft ook niet 16x10 te zijn. Rolt ogen
De enige eis is dat alles op het scherm wordt samengevoegd tot een raster van 16x10 rechthoeken met egale kleur. Simpele regel, toch? Gekanteld

Naar boven Gelogd

JasperGameNOOB
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 493


« Antwoord #19 Gepost op: 7 Augustus 2014, 18:10:02 »


Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2551


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 7 Augustus 2014, 18:15:13 »

Ik bied ditmaal nogmaals dezelfde prijs aan als in de vorige wedstrijd; ng een Trine 2 key Gemoedelijk

De prijs die ik aanbied is...

*drumroll*

Een Steam-key van het spel Trine 2 (incl. DLC).


 
Over het thema: zr interessant. Zoals ik het begrijp is het in geen enkele manier mogelijk tekst of iets wat op tekst lijkt weer te geven in het spel. Interessante uitdaging! Gemoedelijk



-------
Naar boven Gelogd

JasperGameNOOB
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 493


« Antwoord #21 Gepost op: 7 Augustus 2014, 18:52:02 »


Een paard!

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #22 Gepost op: 7 Augustus 2014, 19:16:03 »

Citaat
Zoals ik het begrijp is het in geen enkele manier mogelijk tekst of iets wat op tekst lijkt weer te geven in het spel

Letter voor letter laten scrollen  Tong


Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2551


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 7 Augustus 2014, 19:24:03 »

Letter voor letter laten scrollen  Tong
Maar wij lezen in woorden (of soms zelfs meerdere woorden tegelijk), letter voor letter leest niet praktisch, tenzij je dyslectisch bent en dat toch al ongeveer doet. Tong

@JasperGameNOOB, Ziet er veelbelovend uit! Blij Heb je nagevraagd of 'portrait'-modus ook mag (dus een hoge rechthoek in plaats van een brede)?



-------
Naar boven Gelogd

JasperGameNOOB
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 493


« Antwoord #24 Gepost op: 7 Augustus 2014, 19:39:55 »

hoezo zal dat niet mogen Emotieloos

Naar boven Gelogd

Compor
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4662


« Antwoord #25 Gepost op: 7 Augustus 2014, 19:43:00 »

@Laloeka en JasperGameNOOB
Mag je het scherm ook omdraaien? 10*16?
Dit is geen enkel probleem, je blijft nog dezelfde verhoudingen en regels volgen.
Het mag dus ook in portret.

Naar boven Gelogd

JasperGameNOOB
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 493


« Antwoord #26 Gepost op: 7 Augustus 2014, 20:25:15 »


Paardje levend... Paardje dood!

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 7 Augustus 2014, 23:10:21 »

Ik ga kijken of ik wat leuks kan bedenken.

Ik heb een leuk idee welke ik op 2 manieren kan maken.
Ik ben benieuwd hoe ik het ga doen Tong

Edit:

In deze edit geld:
pixel = 1*1 echte pixel
"pixel" = 10*10 echte pixels

Mag je je view 1 pixel laten verschuiven? De "pixels" zitten nog in het juiste grid maar de view is veranderd. Ik neem aan van niet?

« Laatste verandering: 8 Augustus 2014, 09:43:07 door StefanJanssen »

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2420


« Antwoord #28 Gepost op: 8 Augustus 2014, 10:08:25 »

In deze edit geld:
pixel = 1*1 echte pixel
"pixel" = 10*10 echte pixels

Mag je je view 1 pixel laten verschuiven? De "pixels" zitten nog in het juiste grid maar de view is veranderd. Ik neem aan van niet?
Lijkt me niet. Het spel is dan geen 16x10 grid meer, toch? En het maakt wel dingen mogelijk die normaal met de restricties niet mogelijk zouden zijn (zoals smooth scrollen), dus ik denk niet dat het voor de wedstrijd de bedoeling is.

Ik ben een simpel puzzelspelletje aan het maken:


Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

JasperGameNOOB
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 493


« Antwoord #29 Gepost op: 8 Augustus 2014, 10:36:14 »

Bjarno gaf me deze regel:
Citaat
Als we een screenshot nemen van je spel, het herschalen naar 16x10 zonder interpolatie, en terug naar de originele afmeting herschalen zonder interpolatie, dan moeten we terug het oorspronkelijke resultaat zien.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community