game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #44 - Uitslag bekend!
Pagina's: [1] 2 3 ... 7
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Gepost op: 4 Augustus 2014, 18:54:48 »

Welkom bij GameMaker Wedstrijd #44

GM004   Doel
Welkom bij de 44e GameMaker Wedstrijd! Het doel van deze wedstrijd is: Maak een spel van 16 bij 10. Je mag elk soort spel maken, maar je spel mag enkel 16 bij 10 zijn. Dat betekent 16x10 pixels Knipoog

Noot: Het is toegestaan (zelfs aangeraden) om je spelresolutie hoger te maken, maar zorg er dan voor dat je nog steeds 16x10 "vakjes" (waarbij elk vakje dezelfde lengte en breedte heeft) gebruikt, deze vakjes maar gedeeltelijk gebruiken is niet toegestaan: hieronder vallen dus ook rotaties en herschaling van sprites, tenzij ze op het grid met vakjes passen (veelvouden van 90░ bij rotaties bijvoorbeeld).
Het gebruik van de meeste lettertypes die niet in het grid passen is ook niet toegestaan, het is zelfs beter om helemaal geen tekst te gebruiken, aangezien dit moeilijk is om te lezen op deze resolutie.

Hieronder alvast enkele voorbeelden:

Deze afbeelding is wat klein (16x10 pixels), het helpt misschien om je spel wat groter te maken...

Deze afbeelding is in orde!

De sprite is ge´nterpoleerd, ook al is het extra pixelig gemaakt... zijn er nog teveel vakjes (geen 16x10).

Ondanks dat er geen "zachte" randen zijn, is het driehoekje niet correct getekend en vult hij vakjes slechts gedeeltelijk.

Meerdere problemen: de tekst komt niet uit op het grid, de "speler" bovenaan vult zijn vakjes niet volledig, en de "speler" onderaan heeft pionnen die groter zijn dan het vakje en erbuiten komen.

Als je niet zeker bent of jouw spelidee toegestaan is, stuur mij dan een PM. Als het gaat om een "grafisch" probleem helpt het misschien om een screenshot mee te sturen, dit om problemen te vermijden.

GM023   Overige regels
Je mag je spel niet begonnen zijn voor het begin van de competitie. Je mag eventueel wel bestaande resources gebruiken. Teamwork is toegestaan. Zend slechts 1 spel in, beter 1 goed spel dan 2 matige spellen!

Games moeten ingeleverd worden als uitvoerbaar bestand voor windows (al dan niet in een archief), andere platformen worden niet beoordeeld. HTML5 is niet toegestaan. Je mag je spel uiteraard wel voor meerdere platformen maken, maar we beoordelen alleen degene gemaakt om te draaien onder Windows.

GM042   Deadline & Inzenden
Je spel moet uiterlijk op zondag 24 augustus 2014 (+/- 3 weken) worden ingeleverd. Dit moet gebeuren door mij een PM te sturen met (een link naar) je spel. Mocht je na het inzenden, maar voor de deadline, nog een update uitbrengen, vergeet dan niet om hier opnieuw een bericht voor te zenden. Je krijgt zo snel mogelijk na je inzending een bericht dat je spel goed ontvangen is.

GM075   Beoordeling
Een selecte groep juryleden zal je spel beoordelen. Elk jurylid zet afzonderlijk de inzendingen op volgorde van kwaliteit. Uit deze individuele volgordes wordt vervolgens de gezamenlijke rangorde bepaald, wat de einduitslag oplevert.

GM080   Prijzen
Eeuwige roem en glorie voor alle deelnemers.

• Steam-key voor Trine 2 (+ DLC), aangeboden door Laloeka [*]

Prijs aanbieden? Plaats zowel een bericht in het topic, en stuur mij een PM, zodat ik deze zo snel mogelijk hierboven kan toevoegen.

De winnaar mag als eerste kiezen uit de wedstrijdpot, daarna de deelnemers onder hem, tot de wedstrijdpot leeg is, of alle deelnemers hun keuze gemaakt hebben. Deelnemers mogen ook hun prijs(keuze) weigeren, waardoor de overige deelnemers een grotere keuze hebben.

De wedstrijdleider (of de Nederlandse GameMaker Community), is niet verantwoordelijk voor het verdelen van de prijzen. Hij fungeert als het communicatiekanaal tussen deelnemers en prijsaanbieders. Nadat de uitslag van de wedstrijd geplaatst is, contacteert hij de nodige personen om de prijs te verdelen. De prijsaanbieders zelf zijn verantwoordelijk voor het verdelen.

GM044   Overig
  • Er is een tutorial geplaatst over de GameMaker wedstrijden. Bekijk hem hier!
  • Tip: Lees eerst goed dit bericht door voordat je iets vraagt. Vrijwel alle nuttige informatie staat in dit bericht.

GM028   Deelnemers (9)

• mart555 met Pixel Slider
  • Finn met Ioniet
  • ik_jolan met Lights Out
  • jmaster2710 met 100 invasions.
  • Perry26 met 16x10
  • Janoot met Pixelcraft
  • Ruud Verbeek met doolhof
  • flori9 met BLcGR
  • Blackburn met Printplaat

De games kunnen hier gedownload worden.

GM078  Uitslag

flori9 met BLcGR
81 punten!
jmaster2710 met 100 invasions
81 punten!
BlackBurn met Printplaat
43 punten!

Veel succes!

« Laatste verandering: 29 September 2014, 10:07:15 door Bjarno »

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #1 Gepost op: 4 Augustus 2014, 18:57:13 »

Wooh!
Epic thema is epic.

Naar boven Gelogd

Janoot
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 4 Augustus 2014, 19:03:08 »

Not bad

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

« Antwoord #3 Gepost op: 4 Augustus 2014, 19:21:33 »

Mag show_message dan? Tong

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #4 Gepost op: 4 Augustus 2014, 22:14:42 »

Aangezien je met een show_message minder controle hebt, en je wel eens buiten je scherm kan gaan... denk ik niet dat het onder de voorwaarden valt.

Als je Úcht iets wilt uitleggen, en het moeilijk gaat anders, kan je altijd extra uitleg bij je spel schrijven in een apart tekstbestandje, dit zullen we zeker lezen als we niet meteen doorhebben wat de bedoeling is.

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

« Antwoord #5 Gepost op: 4 Augustus 2014, 22:15:51 »

http://prntscr.com/49km8s How about this?

Naar boven Gelogd

calvinbenik
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 5 Augustus 2014, 08:58:17 »

en bewegen moet in sprongen?
of is pokemon achtige beweging ook toeegestaan

Mijn teamUp voor GameMaker, Klik!
Voor mensen die mee willen werken aan spellen voor mobiel.
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

« Antwoord #7 Gepost op: 5 Augustus 2014, 09:03:19 »

en bewegen moet in sprongen?
of is pokemon achtige beweging ook toeegestaan

Als je "pixel" 2 pixels overlapt, dan mag dat niet.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 5 Augustus 2014, 11:57:53 »

Leuk thema Gemoedelijk.
Mijn begin:
http://www.game-maker.nl/forums/topic,83298.new.html#new

Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 5 Augustus 2014, 13:28:03 »

Mag je het scherm ook omdraaien? 10*16?

TR

« Laatste verandering: 5 Augustus 2014, 13:29:45 door The RuneSnake »
Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #10 Gepost op: 5 Augustus 2014, 17:53:44 »

Dit is geen enkel probleem, je blijft nog dezelfde verhoudingen en regels volgen.

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 5 Augustus 2014, 18:53:21 »

bwah, ik dacht ik probeer toch iets te spriten. poppetje van 7x3 met awesome loop animatie. Veel te groot  Verdrietig

Naar boven Gelogd

ndke
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 5 Augustus 2014, 23:03:12 »

Misschien dat ik eens meedoe gewoon omdat dit een episch idee is. Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #13 Gepost op: 5 Augustus 2014, 23:22:13 »

Ik heb een paar berichten ontvangen van mensen die niet goed weten hoe ze hun spel duidelijk maken en uitleg geven. Zoals eerder gezegd is is het gebruik van een tekstbestand met extra uitleg toegelaten en als je maar een beetje vreest dat je spel uitleg nodig heeft... Ik raad daarom iedereen aan om toch een tekstbestand (of pdf-document) bij je spel te stoppen met de nodige uitleg.

Beter dit, dan dat wij een spel moeten spelen waarvan we de toetsen niet van kunnen achterhalen, of de bedoeling niet goed van begrijpen.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 6 Augustus 2014, 09:45:56 »

Ik heb een paar berichten ontvangen van mensen die niet goed weten hoe ze hun spel duidelijk maken en uitleg geven. Zoals eerder gezegd is is het gebruik van een tekstbestand met extra uitleg toegelaten en als je maar een beetje vreest dat je spel uitleg nodig heeft... Ik raad daarom iedereen aan om toch een tekstbestand (of pdf-document) bij je spel te stoppen met de nodige uitleg.

Beter dit, dan dat wij een spel moeten spelen waarvan we de toetsen niet van kunnen achterhalen, of de bedoeling niet goed van begrijpen.
Mag draw_gui Vragend?

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 7
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: