game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Gnome Shot
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Draconman
Gebruiker

« Gepost op: 7 Juli 2014, 19:26:20 »

Versie: 1.0
Download: Gnome Shot.zip
Facebookpagina: Gnome Shot

Inleiding
Gnome Shot is een simpele maar verslavende game over een kabouter die met een kanon de lucht in geschoten wordt. Op zijn weg door het luchtruim komt hij veel obstakels tegen die hij allemaal moet ontwijken om een zo hoog mogelijke score te behalen. (Online highscore)

Uitleg
Wanneer je je kabouter hebt afgevuurd (met de spatie-knop) kun je hem besturen met de pijltjestoetsen (links en rechts). De score die je behaalt hangt af van de hoeveelheid munten die je pakt en de afstand die je kabouter aflegt.
De munten functioneren niet alleen als punten voor je score, maar je kunt er ook andere kabouters mee kopen om mee te spelen. (Klik in het menu op "characters".)
Vergeet niet om het bestand eerst te "unzippen" voordat je het speelt!

Screenshots

Screenshots van eerstvolgende update:

Muziek
De muziek is misschien nog wel het onderdeel waar ik de meeste energie in heb gestoken. Uiteindelijk is het simpele melodietje dat ik ineens in m'n hoofd kreeg de inspiratie geweest waardoor ik dit spel ben gaan maken.
Alle muziek heb ik zelf gecomponeerd, met aandacht voor de sfeer en het gevoel dat de speler moet krijgen, en opgenomen in m'n studio.
Beluister hier de gehele soundtrack.

Dingen die ik misschien nog wil toevoegen
- Meer playable characters
- Gecompliceerdere obstakels in een verder stadium
- Verschillende gebieden waarin je kunt spelen
- Bijzondere pick-ups/power-ups

« Laatste verandering: 25 November 2015, 23:42:59 door Draconman »

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

If you kill yourself, Iíll kill you. ~Roronoa Zoro

« Antwoord #1 Gepost op: 7 Juli 2014, 19:51:36 »

Leuk spel! De muziek is ook erg gaaf! De besturing was in het begin wel even wennen (hoe gevoelig hij is enzo), maar het is wel gelukt. Het jammere vind ik dat er als je dood bent, er geen 'makkelijke' manier is om direct weer te starten. Het is of enter drukken voor highscores (die bij mij 10 seconden over laden doen door mijn internet), of escape drukken en dan weer mijn muis gebruiken om opnieuw te starten.

Ik kijk uit naar de volgende updates.

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #2 Gepost op: 7 Juli 2014, 20:06:17 »

Hoewel ik dit best leuk bedacht vind, komt dit wat mij betreft nog niet helemaal uit de verf.
Het spelidee zelf is best leuk. Het is niet enorm orgineel, maar toch leuk en alles werkt goed. Op zich zijn de controls en het basisleveldesign ook goed. Ook de muziek is zeker goed, daar complimenten voor.

Ik heb echter een aantal problemen met het spel die toch zorgen dat het niet zo leuk was:
- De coins zijn echt moeilijk te pakken voor een beginner. Ik zou toch liever zorgen voor coins die overal in het level zijn in plaats van slechts moeilijk te pakken boven blokjes. Eventueel kun je de blokjes die moeilijker zijn meer waard laten zijn. Hoewel ik het risk/reward hier leuk bedacht vind, zou ik het toch ook mogelijk maken makkelijke coins te verdienen. Maar als je het herstarten sneller maakt (zie hierna) is het minder erg om te falen en per ongeluk tegen het blok in plaats van de coin te botsen, aangezien je dan toch meteen opnieuw kunt proberen, dus dan is dit misschien toch wel een goed element.
- Je kunt je score niet zien terwijl je speelt.
- Dit is het grootste probleem: herstarten is echt rot. Eerst moet je een naam intypen, die niet opgeslagen wordt voor een volgend potjes. Daarna moet je (bij mij redelijk lang, echt wel een paar seconden, soms wel 10 zoals bij Yvanis, duurt) wachten tot je score opgeslagen wordt en daarna moet je op een knop drukken. Wat ik liever zou zien:
 1: Je gaat dood. Jammer dan.
 2: Als je nog nooit dood bent gegaan moet je je naam intypen voor de highscores.
 3: Je ziet een venster met drie knoppen: Opnieuw, verander naam en naar menu. Hierbij kun je snel voor speel kiezen door op spatie te rammen.
 4: Als je voor "speel" of "naar menu" kiest wordt je score non-blocking verzonden, dus dit gebeurt terwijl je speelt. Als je Studio wilt gebruiken kun je hiervoor http_post_string, http_get of http_request gebruiken, maar in 8.1 weet ik er geen dll voor. Misschien zit het ook al wel in Netread.
Als je het op deze manier doet kan de speler snel opnieuw proberen, namelijk door een keer op spatie te rammen, en ik denk dat dit de ervaring echt verbeterd.

Ik ben uiteindelijk niet heel ver gekomen, maar ik heb de rest van de muziekjes toch geluisterd om een idee te hebben.

Enne, ga je nog een banana quest maken? Tong

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Draconman
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 18 November 2015, 13:57:21 »

Bedankt voor de opbouwende kritiek; hier kan ik zeker wat mee. Sommige dingen zijn inderdaad heel nuttig om te verbeteren terwijl ik daar zelf nog nooit zo bij heb stilgestaan.
Ik wil dit simpele concept graag uitbreiden met allerlei nieuwe features en levels, zodat het wat meer authenticiteit krijgt. Dus dit was nog maar het prille begin.

« Laatste verandering: 11 November 2018, 15:31:33 door Draconman »

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: