game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Resources (Moderators: ericlegomeer, kaasje)
| | |-+  Tips voor 8-bit/pixel spriten en animeren.
Pagina's: 1 [2]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4838


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 7 Juli 2014, 23:07:55 »

Hier nog een bonus omdat de houding zich er wel erg goed voor leende  Tong

Grijns.

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 9 Juli 2014, 11:14:21 »

En dit is een voorbeeld van hoe het niet moet:

« Laatste verandering: 9 Juli 2014, 13:22:40 door StefanJanssen »

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4838


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 9 Juli 2014, 11:17:45 »

En dit is een voorbeeld van hoe het niet moet:

De link doet het niet...

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 9 Juli 2014, 12:53:02 »

Hier wel maar zal zo even ergens uploaden


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #19 Gepost op: 9 Juli 2014, 13:09:26 »

Haha nice!

Zo'n combinatie van hoge en lage resolutie kan best leuk uitpakken trouwens, dus laat je vooral niet tegenhouden. Maar als je echt voor een 8 of 16 bit stijl wilt gaan moet je dit natuurlijk vermijden.


Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 9 Juli 2014, 13:22:55 »

Waarschijnlijk kun je het nu wel zien?


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #21 Gepost op: 9 Juli 2014, 14:49:24 »

Het leek me misschien handig om te zien hoe zo'n sprite nou tot stand komt, dus ik heb een nieuwe gemaakt from scratch in wat meer stappen





Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4838


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 9 Juli 2014, 16:43:03 »

En dit is een voorbeeld van hoe het niet moet:

Ziet er nog niet zo slecht uit ook :p.

Het leek me misschien handig om te zien hoe zo'n sprite nou tot stand komt, dus ik heb een nieuwe gemaakt from scratch in wat meer stappen



Nooit aan gedacht om er steeds een layer bij te doen, ik maakt altijd alles in een keer. Dit ziet er veel handiger uit Gemoedelijk.

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #23 Gepost op: 9 Juli 2014, 16:56:26 »

Citaat
Nooit aan gedacht om er steeds een layer bij te doen, ik maakt altijd alles in een keer.

Het zijn geen aparte layers (al kan dat soms best handig zijn inderdaad). Ik ben gewoon telkens na wat dingetjes te hebben aangepast op een nieuwe subimage verder gegaan zodat je een beetje het proces kunt zien. Ik begin met te bepalen hoe veel verticale pixels elk deel van de sprite ongeveer mag gebruiken (de lijnen links in beeld). Zo als je ziet begin ik met wat simpele lijnen voor de vorm van de armen en benen. Als de basis vorm eenmaal klopt is het veel makkelijker om de rest er omheen te tekenen. Er zit overigens best veel trial & error tussen sommige frames.
Hoe verder de voortgang hoe kleiner de aanpassingen worden. De laatste paar frames zijn alleen kleine kleur wijzigingen.


Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community