game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  De Community
| | |-+  Wat zijn de grootste struikelblokken van deze Community?
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #30 Gepost op: 23 Juni 2014, 12:19:18 »

De prijzenslag is ook iets dat jaarlijks georganiseerd wordt..

Ik denk dat hij best of bedoelt.

Naar boven Gelogd

Julian6457
Gebruiker

« Antwoord #31 Gepost op: 23 Juni 2014, 12:31:21 »

-citaat van Eric-
Wauw :')
Prachtig dat er mensen zijn die zoveel moeite in het forum steken om het levend te houden.
En dan begint het geklaag van TR... Sorry hoor maar blijf maar weer weg als je weer zo gaat doen over democratie en al die onzin.
Volgens mij begrijp je niet precies hoe dit forum in elkaar zit. De mods zijn de baas. Dat zal niet veranderen als er een of andere gast zit te roepen dat ze troep zijn. Voor nieuwe ideeen kan je een pm naar de mods sturen. Maar nee in een topic begint hij er weer eens over.

Weet je wat
Adios
GR
Julian

Project ALP Android
Testers nodig... [PM]
Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #32 Gepost op: 23 Juni 2014, 12:57:39 »

Als jullie niet willen luisteren, dan gaan jullie toch lekker door met wat jullie nu doen? Ik zeg alleen het volgende, de concurrentie gaat binnen een korte tijd GameMaker afmaken, omdat GameMaker net zoals het NGMC erg achter loopt, te duur is en de mogelijkheden te beperkt. Wat willen jullie, de weinige gebruikers van GameMaker een kans geven binnen het grotere geheel, of de hele boel afblazen?
En dan? Stel dat er geen GameMaker-gebruikers meer zijn? Gaan we dan hier iets van merken? Het NGMC zal dan geen actief lid meer hebben (want we gaan er vanuit dat als je hier actief bent, dat je dan interesse hebt in GameMaker en het waarschijnlijk ook gebruikt). Het zal spijtig zijn, dat wel. Maar om alles hier overhoop te gooien, daar wint niemand wat aan.

Citaat
Ik wil er even op wijzen dat de laatste prijzenslag al een half jaar geleden was
Ik denk dat je gewoon de best of bedoeld, en vergeet niet dat de Best Of VOLLEDIG georganiseerd wordt door kaasje en la quiz als zichzelf, niet als moderator. Het is een initiatief dat achter de schermen zeker toegejuigd wordt maar daar heeft het forumteam eigenlijk niets mee te maken (alhoewel we op bepaalde onderdelen we inbreng hebben gehad, in mindere mate). Laat ik zeggen dat Kaasje en La Quiz andere zaken hebben die voor hun vrij belangrijk zijn maar ze hebben ons beloofd dat het niet lang meer gaat duren.

Citaat
en het laatste bericht van Johannes Stoop nog langer.
Dat argument wordt volgens mij al eerder aangehaald, dan het laatste bericht van hem, en is al meerdere keren verworpen of kan er geen goed alternatief aangehaald worden.

Je roept ook op dat een forum beter democratischer kan werken, spijtig genoeg denk ik niet dat dat de oplossing is...

16:31
So as an example of why this has been -- or how this can be important: we recently had a situation where a neo-Nazi website discovered Wikipedia, and they said, "Oh, well, this is horrible, this Jewish conspiracy of a website and we're going to get certain articles deleted that we don't like. And we see they have a voting process, so we're going to send -- we have 40,000 members and we're going to send them over and they're all going to vote and get these pages deleted." Well, they managed to get 18 people to show up. That's neo-Nazi math for you. They always think they've got 40,000 members when they've got 18. But they managed to get 18 people to come and vote in a fairly absurd way to delete a perfectly valid article. Of course, the vote ended up being about 85 to 18, so there was no real danger to our democratic processes. On the other hand, people said, "But what are we going to do? I mean, this could happen and what if some group gets really seriously organized and comes in and wants to vote?" Then I said, "Well fuck it, we'll just change the rules." That's my job in the community: to say we won't allow our openness and freedom to undermine the quality of the content. And so as long as people trust me in my role, then that's a valid place for me. Of course, because of the free licensing, if I do a bad job, the volunteers are more than happy to take and leave -- I can't tell anyone what to do.

Citaat van: Vertaling van vette stukje
Ze zijn er wel in geslaagd om 18 mensen te laten opdagen om op redelijk absurde wijze te stemmen voor de verwijdering van een perfect betrouwbaar artikel. Het resultaat van de stemming werd uiteindelijk 85 tegen 18. Er was dus geen echt gevaar voor onze democratische procedures. Mensen zeiden daarentegen: "Maar wat gaan we doen? Dit kan dus echt gebeuren en wat als een groep zich wel degelijk gaat organiseren om te komen stemmen?" Toen zei ik: "Verdomme, laten we gewoon de regels veranderen." Dat is mijn taak in de gemeenschap: zeggen dat we niet zullen toestaan dat onze openheid en vrijheid de kwaliteit van de inhoud ondermijnen.

Dit is een transcript van een TED-talk van Jimmy Wales, de oprichter van Wikipedia. Bij Wikipedia werken ze met een democratisch syseem. Maar wat gebeurt er als vele trollers nu eens op zo'n "stemsysteem" (want dat is uiteindelijk het resultaat) stemmen dat het NGMC een website wordt of bloemen, en ze behalen hierbij "de meerderheid"? De reden dat Jimmy Wales als soort "leider" gezien wordt (iets dat tegen zijn zin is, want hij wilt alles zo open mogelijk houden) is net om te vermijden dat zo'n situaties zich voordoen, en mochten ze toch gebeuren, zijn ze makkelijk te vermijden.

Om die reden heb je teamleden op het forum die de rechten hebben om delen uit te voeren, en die vervolgens ook verstandig geacht worden (althans, dat vermoed ik toch) om inspraak te hebben in het forumbeleid. Dat doen wij niet alleen "voor ons", maar ook voor jullie. De enige commentaar die ik van jou dan zie is dat het algemeen beleid anders moet... iemand anders dan Johannes Stoop, een democratisch systeem... Maar wat is er nu dan mis met wat wij doen? Doen wij dingen verkeerd? Maken wij soms de verkeerde keuzes? Wij blijven uiteraard mensen, maar waarom hebben we daar nog nooit weet van gekregen? Er zijn inderdaad elementen op het forum/website die verouderd zijn, maar zijn deze echt zo belangrijk? Ik bezoek al jaren de homepagina niet meer, laat staan de informatiepagina's en de pagina's met daarop de spellen van de community. Mijn bladwijzer naar deze site is al jaren lang game-maker.nl/forums, en niet game-maker.nl. Ik zie de homepagina nog niet eens. Heb je die homepagina echt nodig voor een communitygevoel te hebben? Want als ik de topictitel lees gaat het hier over "de struikelblokken van deze community"?

The RuneSnake, je hebt zeker op bepaalde punten gelijk dat er minder interesse is in GameMaker:Studio, en zeker sinds de prijs omhoog is gegaan is dit nog meer afgenomen. En de doelgroep die er nu is is ook een doelgroep die beter Engels kan (en waar op de GMC ook posts geplaatst worden door YoYoGames zelf die met die input meer kunnen doen). Maar gaan jouw oplossingen echt richting beter? Persoonlijk betwijfel ik dat en ik zal niet de enige zijn.

« Laatste verandering: 23 Juni 2014, 13:03:24 door Bjarno »

Naar boven Gelogd

Lucas De Smet
Gebruiker

Error 404

« Antwoord #33 Gepost op: 23 Juni 2014, 13:04:28 »

(knip)
Ik vind dat deze quote alles zegt. Ook het harde leven van moderators wordt hier weergegeven.

TR 2014 - "Ik wil andere beheerders en moderators, of anders zie je me hier nooit meer terug!"
TR, als je moderator of beheerder bent van het forum, zul je beseffen dat het moderen veel tijd kost

LDS

Belley's Adventure (Release:in augustus.) - EGA (Van Red Owl Games)

Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #34 Gepost op: 23 Juni 2014, 14:22:23 »

Ik ben er weer. Weer hele lappen tekst om te nuanceren. Ik wil voorop stellen dat ik net zoals jullie allemaal houd van het NGMC. Het NGMC was altijd een forum met hoge kwaliteit. Zonder het NGMC was ik nooit gekomen waar ik nu was. Het NGMC was altijd de plaats waar geÔnteresseerd mensen konden komen voor hulp bij het maken van games.
Maar het NGMC is over zijn hoogtepunt heen. Op alle gebieden. De software is erg verouderd, de leden worden minder actief, net zoals bijvoorbeeld de wedstrijden. Ook het niveau gaat erg omlaag, en vooral dat laatste is erg. Het bijna deskundige advies wat je kreeg, is er niet meer. Interessante discussies worden er bijna niet meer gevoerd. Het aantal tutorials neemt sterk af en resources topics worden niet meer beantwoord. Het aantal trolls neemt toe, en we zien dat moderators ze niet langer kunnen handelen zonder massale bans uit te delen en topics te verwijderen. En hier maak ik mij zorgen over.

De software is sterk verouderd. Een forum is niet meer van deze tijd. Diensten zoals Stackoverflow werken een stuk fijner. Je ziet bijvoorbeeld direct het antwoord. Ook onder de forums loopt het NGMC achter, deze software is al bijna 10 jaar oud. Interactieve dynamische software neemt de taak over.
En dan komt daar nog eens bovenop dat de vraag naar GameMaker afneemt. Voor mij betekend het NGMC heel veel, en ik zal niet graag zien dat het uitsterft en vergeten wordt. De kansen die het mij geboden heeft, zal ik andere ook graag aanbieden.

Ik heb een paar jaar gelden al een keer gezeurd over hervormingen. Uiteindelijk besloot het team meer openheid te gaan geven door middel van dit topic http://www.game-maker.nl/forums/topic,75422.0. Maar ondertussen is hier al een hele tijd niets meer gepost. Ik krijg het gevoel dat ons huidige beheer, moderatie en entertainment team steeds minder interesse krijgt in GameMaker. Het is net zoals of je voetballers een hockey club laat besturen. Een paar jaar geleden was er eigenlijk weinig aan de hand, maar ondertussen kunnen we denk ik niet meer ontkennen dat het NGMC was zoals het altijd is geweest. Van een leerzame vriendelijke plaats is het veranderd in een troll plek waar nieuwe leden de dupe worden van irritante leden en een slecht beheer.

Ik heb al wel eens vaker discussies gevoerd over vrijwilligerswerk (Waar eigenlijk niet over?). Vanuit mijn visie is vrijwilligerswerk werk wat mensen onbetaald doen om wat toe te voegen aan de samenleving. Niet alleen de moderators en beheerders, maar ook de vaste leden en zelfs ik, zijn vrijwilligers op het NGMC. We hebben allemaal onze eigen taak, en doen dit alleen omdat wij graag leden willen helpen met hun problemen.

Iedereen heeft zijn eigen rol. Maar wat als iemand zijn rol niet meer uit kan voeren maar weigert weg te gaan? En hierdoor de dingen die dit persoon eigenlijk zal moeten doen niet goed meer gedaan worden? Moet de rest van de organisatie daaraan leiden? Ik vind dat wij allen het recht hebben om dit persoon vragen af te treden of hem desnoods te dwingen als het doel van de organisatie in gevaar komt.

Mensen, het NGMC is een dictatuur, en onze beheerders hebben wat te verbergen. Wees eerlijk, het zijn niet de meest ideale beheerders die je kan hebben. Ik ben ze dankbaar voor wat ze in het verleden voor het NGMC hebben betekend, maar ik denk dat ze nu het NGMC in de weg zitten. Ik eis een duidelijke verklaring waarom jullie het zo ver hebben laten komen. Wat gaat er rond op dat private board van jullie? Ik bied me aan om te helpen met het verbeteren van de structuur van het NGMC zodat dit forum weer een levendig forum met hoge kwaliteit wordt, en geen forum waar slechts door het streng selecteren van de leden (Door bans en harde straffen) jullie controle over het NGMC kunnen houden. Durf eens anders te denken, neem mij op in het beheer en laat zien dat jullie niet bang zijn voor buitenstaanders. Jullie hebben het nooit geprobeerd, waarom zal het meteen slecht zijn? Met de huidige visie wordt het in ieder geval niks.

TR

« Laatste verandering: 23 Juni 2014, 14:24:16 door The RuneSnake »
Naar boven Gelogd

Ruud Verbeek
Gebruiker

miauw

« Antwoord #35 Gepost op: 23 Juni 2014, 15:02:08 »

TR, zou je alsjeblieft de moeite willen nemen mijn vorige post te lezen? Ik weet ondertussen wel dat je vindt dat de NGMC een dictatuur is, en dat je wilt dat ze democratischer wordt. Maar hieruit blijkt dat jouw manier van dit onder woorden brengen misschien niet een al te aardige is:
Laten we het eens omdraaien:
Jij, The Runesnake, richt een forum op voor een opkomend game makingprogramma genaamd Game Maker. Je host dit zelf, maar ondertussen begin jij minder het programma zelf te gebruiken. Op een gegeven moment doe je er helemaal niks meer mee, en heb je dus ook geen reden om nog iets op het openbare deel van je forum te doen. Gelukkig heb je beheerders die prima bepaalde taken over kunnen nemen, zodat jij je beter kunt richten op je nieuwe bezigheden en op de host van de website.
En dan, tien jaar later, komt er iemand genaamd Johannes Stoop, die vindt dat jij eens op moet rotten omdat je een site host over  een onderwerp waar je zelf niks meer mee doet.
Zou je dat leuk vinden? Nee, natuurlijk niet. Johannes leest dit - gisteravond vlak na dat spamtopic was Johannes er ook, en hij heeft ongetwijfeld ook alles gelezen en meeoverlegd met de beheerders.
Begrijp je nu hoe Johannes zich voelt, nu jij voor de zoveelste keer uitbarst dat hij weg moet? Johannes heeft niet per se taken meer op het publieke forum. Maar denk eens na - Erik Leppen is een paar uur per dag online voor moderatie, vragen beantwoorden, etc. (vrijwillig, moet je ook nog bedenken). Zet dat eens uit tegen alle moeite en kostsen die Johannes dagelijks heeft voor het online houden van het forum. Hij host de site zelf, bedenk dat dat veel elektriciteit kost. Wees hem dankbaar dat hij dit doet, want zonder Johannes was jij niet, ik niet, bijna iedereen hier niet zo ver gekomen in de gamedevelopment als we nu zijn.
Zonder op anderen te reageren voer je zeg maar niet een echte discussie, en de enige berichten van je "tegenstanders" waarop je reageert, zijn de berichten over dingen die nou niet echt er toe doen.

A well-used door needs no oil on its hinges.
A swift-flowing stream does not grow stagnant.
A deer blends perfectly into the forest colors.
Software rots if not used.

These are great mysteries.
Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #36 Gepost op: 23 Juni 2014, 15:13:09 »

Als ik Johannes was, dan was ik tenminste in discussie gegaan.

TR

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder

http://xkcd.com/386/

« Antwoord #37 Gepost op: 23 Juni 2014, 15:16:16 »

Durf eens anders te denken, neem mij op in het beheer
Prima!

Als je eens begint met actief te 'modereren' door de report-knop te gebruiken. Ik denk dat we daarna pas verder kunnen praten. Ik zie namelijk maar een select groepje leden het forum dusdanig in de gaten houden dat ze deel uit zouden kunnen maken van het moderatieteam. Zoals je zegt: ieder lid heeft zijn eigen verantwoordelijkheden. En zoals bekend: Een betere wereld begint bij jezelf.

Ik vraag me af of jij er wel de tijd voor hebt om actief te modereren namelijk. Je hebt er 7 uur over gedaan om nogmaals het forum te controleren en je reactie te posten. Als we het topic van gister als voorbeeld nemen in deze situatie, zouden we dan op 49 pagina's aan spam zitten. Deze zou jij dan niet verwijderen, maar ieder lid afzonderlijk vriendelijk toespreken over zijn of haar gedrag? Hoe snel denk je dat je dat voor elkaar kunt krijgen? Ik denk dat je daar ook een paar uur aan kwijt bent.

Ik blijf er toch echt bij, als je wťrkelijk een beter radicaal idee hebt, kun je de userbase hier zonder problemen over laten lopen naar jouw platform. Het probleem is alleen, dat je niet een wťrkelijk beter idee hebt. Stel dat we overstappen naar een stackoverflow format. Geef dan eens aan welke boards daarin passen? Hťťl misschien past het Beginners board erin, maar voor de overige boards hebben we dusdanige chronologie nodig dat het hele systeem van stemmen de boel verwart. Neem dit topic bijvoorbeeld, met jouw manier van 'discussiŽren' (oftewel, alleen je standpunt maken en de rest negeren) past misschien op stackoverflow. Het wordt gedownvote en we zijn klaar met je berichten, maar is dat nou echt efficiŽnt?

Mensen, het NGMC is een dictatuur, en onze beheerders hebben wat te verbergen. Wees eerlijk, het zijn niet de meest ideale beheerders die je kan hebben. (...) Ik eis een duidelijke verklaring waarom jullie het zo ver hebben laten komen. Wat gaat er rond op dat private board van jullie?
Dit vind ik zeer komisch, eigenlijk. Wat denk je dat we allemaal te verbergen hebben? Denk je dat we rekeningnummers aan het uitwisselen zijn om advertentie inkomsten te innen? Om de pot naar over te maken voor wie de maandelijkse weddenschap wint hoeveel topics er gepost worden in het Nieuws board? Denk je dat in ons privť board allerlei complottheorieŽn staan over hoe we het NGMC uit de lucht kunnen halen? We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload. Nu blij Tong?

Lees nogmaals Ruud Verbeek's post en plaats je in onze schoenen als deze vragen naar je hoofd gegooid worden. Wat voor antwoord zou jij erop kunnen geven? Wat voor zaken zou jij achter de schermen bespreken als je opgenomen zou worden in het beheer?

Naar boven Gelogd

smileyface
Gebruiker

« Antwoord #38 Gepost op: 23 Juni 2014, 15:18:00 »

@tr: Even wat kleine puntjes op je berichten:
  • Je zegt dat de game maker-software verouderd is en we moeten uitbreiden. Okey, misschien heb je een punt, maar daar oordeel ik nu niet over(volgens mij hebben zelfs de laatste tijd veel game maker games aardig wat hype en room zicht eigen gemaakt zoals risk of rain, hotline miami, nuclear throne en meer). Wat heeft dat te maken met dit forum? voor zover ik het weet is dit forum niet opgericht om mensen aan te trekken en geld te verdienen met advertenties, maar om mensen die geÔnteresseerd zijn in dit onderwerp verder te helpen met adviezen en commentaar. Ookal wordt de doelgroep kleiner, ookal gaan er mensen weg, dat weerhoudt het ngmc er niet van om mensen verder te helpen, want er zullen altijd wel mensen zijn die hier actief blijven en er zullen altijd wel mensen zijn die nieuw zijn en hiernaartoe gaan om verder geholpen te worden. Ik ben het wel eens over die trolls, maar dat ook weer gedeeltelijk(want volgens mij was er hier eerder in t topic een mooi idee naar boven gebracht Gemoedelijk )
  • je zegt dat het nooit geprobeerd is iemand in het beheer toe te laten, maar volgens mij was Bjarno eerst niet wedstrijdleider en als het goed is ook moderator/beheerder(kheb hem wel eens topics zien sluiten Gemoedelijk)
  • Je zegt zelf dat gm verouderd is,de staff slecht is e hebt eerder gezegd dat je gm niet meer gebruikt. Waarom wil je dan in vredesnaam in het beheer? xd. Je hebt letterlijk zelf het verhaal over minder geinteresseerd zijn etc. verteld, en alsnog kom je vragen in een topic om beheerder te worden bij een forum over een software die je niet meer gebruikt :')

Hoedanook, back to the Original subject Miauw.
ik ben t eens met de dingen die flumble zegt(welke punten) en het idee van die waarschuwingen is ook best wel een goed idee Gemoedelijk. Misschien een beetje met een strike-systeem werken? 3 strikes and you're out, maar die strikes kan je natuurlijk weer kwijtraken(bepaalde tijdsduur ofzo). Maar laten we voor de rest eerlijk zijn, elk forum heeft last van diezelfde drie punten. Het enige ding is dat het bij de NGMC nadrukkelijk in een topic wordt besproken. We kunnen er eigenlijk vrij weinig(niet niks) aan doen, want er zijn altijd zulke mensen. Toch altijd wel fijn om alles op een rijtje te hebben though Gemoedelijk

Groetjes,

Smileyface Blij

edit:
hehe, eric heeft gereageerd toen ik nog bezig was Miauw.
btw, wat eric zegt is overduidelijk wat hier achter de schermen gebeurd, niet zoiets als wat de nieuwe wedstrijd wordt of hoe ze dingen kunnen verbeteren.(the best place to hide something is in front of the people ofzo, kweet de uitdrukking nie precies meer c:)

« Laatste verandering: 23 Juni 2014, 15:20:02 door smileyface »
Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #39 Gepost op: 23 Juni 2014, 15:44:21 »

Ten eerste wil ik het beheer (en in dit geval in het bijzonder ericlegomeer) enorm bedanken voor hun inzet gisteravond. Ik vind zelf dat er in deze situatie zeer snel en effectief is gehandeld. Het was na een tijdje een heel vervelend, negatief topic. Ik geloof dat het topic al ongeveer een uur nadat het uit de hand liep is gesloten. Op een niet-werkdag om tien uur vind ik dat zeer snel voor een volledig vrijwillig team die dit in principe voor de lol (wat dus zo wel wordt verpest) doet.

Ik wil het beheer ook erg bedanken voor het volgen van dit topic. Hoewel het heel vervelend moet zijn de hele tijd de negatieve reacties te lezen, gaat Ericlegomeer (in dit geval) hier toch op in op een serieuze en constructieve manier. Dit vind ik heel positief en goed. Gemoedelijk

Ten tweede vind ik deze website in de huidige staat helemaal niet slecht, zoals The RuneSnake hier weer eens impliceert. Johannes Stoop mag dan niet meer echt actief zijn, achter de schermen doet hij nog wel dingen aan de website. Toen ik hem een PM had gestuurd over verouderde informatie op de website, was dit binnen drie dagen opgelost. Op een vervolgvraag van mij werd zelfs nog sneller geantwoord.

Ik merk zelf niets van een verlaging van het niveau van het forum. Het niveau gaat volgens mij zelfs vooruit. Ik vind het niveau van veel oude topics in bijvoorbeeld Beginners en Gevorderden in veel gevallen lager dan het niveau nu. En hoewel er vrij weinig topics in Experts bijkomen, ontstaan er soms wel interessante oplossingen of discussies in Gevorderden. Ook een verlaging in de kwaliteit van complete spellen kan ik niet vinden. Ik wil dus graag weten waar mensen, in het bijzonder hier The RuneSnake, hier de verlaging van het niveau vandaan halen of aan afmeten.

Waar ik wel iets van merk is een mogelijke verlaging van de activiteit. Ik denk echter niet dat dit een groot probleem is. Dit forum heeft geen commercieel doel. Als het doel van dit forum (het aan mensen leren hoe ze spellen kunnen maken, denk ik) wordt overgenomen door andere forums, communities of andere websites, lijkt me dat geen enorm probleem. Er zijn echter nog genoeg mensen actief op dit forum, waardoor ik het nog wel even zie bestaan.

Ik ben ook niet voor het toestaan van andere tools op deze website. Ik denk dan dat deze website juist een groot deel van zijn focus kwijtraakt en daardoor juist minder effectief wordt. Eťn van de grote voordelen van het focussen op ťťn tool is dat iedereen elkaar kan helpen en van elkaar kan leren. Dit voordeel raak je kwijt als je alle tools toestaat op de website. Er ontstaan dan meer topics waar je niet op kunt antwoorden, omdat je de tool of taal helemaal niet kent. Ook hebben alle andere tools en talen toch al een andere website, waardoor je weinig extra leden zal aantrekken.

Ik zie ook niet in waarom GameMaker zo'n slechte tool zou zijn. Het is prima te leren voor beginners, maar geeft veel mogelijkheden voor gevorderden. Het kan wel dat, met de introductie van tools als RPGMaker/Construct/etc mensen iets later aan GameMaker beginnen, omdat GameMaker toch vrij lastig is om te leren in verhouding tot die tools. Ik denk dat GameMaker zich misschien moet gaan focussen op die mensen die dat soort tools gebruiken maar nu meer vrijheid en mogelijkheden willen.

De moderatie van deze site vind ik ook prima. Ja, het is geen democratie. Ja, dat is het beste voor deze site. Daardoor kan er effectief gehandeld worden en blijft het forum zo effectief mogelijk. En dat het geen democratie is betekent niet dat gebruikers geen invloed hebben. Sterker nog, je kunt prima een moderator PM-en met een nuttige suggestie en er wordt zeker serieus naar gekeken (en vaak wordt de suggestie ook echt verwerkt in de site, kijk maar naar de nieuwe smilies, het wedstrijdboard en de GeŁpdate downloadpagina). Nee, dat gebeurt niet altijd met veel vuurwerk. Dat lijkt me echter ook niet nodig, toch?
Ook het waarschuwen en bannen van gebruikers werkt volgens mij effectief. Dat een lid soms een ander lid ergert betekent niet altijd dat dat lid tegen de regels is en geband moet worden.

Als laatste wil ik nog even iets kwijt tegen The RuneSnake. Ik heb het idee dat jouw bijdrage op deze website heel weinig constructief en juist erg destructief is. Als je graag je javascript-wrapper wilt promoten doe je dat maar ergens anders, totdat die relevant is voor dit forum.  Als je echter beginners wilt helpen met het maken van hun spellen (zoals je zelf zegt), is het posten van oplossingen van problemen in Beginners of Gevorderden (of het helpen van mensen met het bekijken van WIP/affe-spellen) een betere optie dan het posten van nieuwe problemen in De Community.

Edit: Dat plaatje staat toch al langer in je tekst, Eric? Wel heel toepasselijk:

Nou, nogmaals heel veel dank dat je er toch weer iets aan doet, Eric! Gemoedelijk

« Laatste verandering: 23 Juni 2014, 15:49:42 door flori9 »

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Lucas De Smet
Gebruiker

Error 404

« Antwoord #40 Gepost op: 23 Juni 2014, 15:59:53 »

Ten eerste wil ik het beheer (en in dit geval in het bijzonder ericlegomeer) enorm bedanken voor hun inzet gisteravond. Ik vind zelf dat er in deze situatie zeer snel en effectief is gehandeld. Het was na een tijdje een heel vervelend, negatief topic. Ik geloof dat het topic al ongeveer een uur nadat het uit de hand liep is gesloten. Op een niet-werkdag om tien uur vind ik dat zeer snel voor een volledig vrijwillig team die dit in principe voor de lol (wat dus zo wel wordt verpest) doet.

Ik vraag me hoe het komt dat er zoveel reacties geplaatst werden in dat topic...

Belley's Adventure (Release:in augustus.) - EGA (Van Red Owl Games)

Naar boven Gelogd

Ruud Verbeek
Gebruiker

miauw

« Antwoord #41 Gepost op: 23 Juni 2014, 16:05:06 »

Hier een leuke metafoor: je kunt het vergelijken met een bijenvolk. Als je bij een bijenvolk een enkele dar of werkster aanvalt, gaan er zeker andere op je af, maar de consequenties zijn op zich minder groot dan wanneer je de koningin aanvalt. Als je de koningin van een bijenvolk aanvalt, gaan alle andere bijen op je af. En dat is eigenlijk wat er hier gebeurt. TR "beledigt" de beheerder van de site, en nu krijgt hij alle leden op zich af. Johannes Stoop is de "koningin" van het bijenvolk en wij zijn de darren en werksters.

A well-used door needs no oil on its hinges.
A swift-flowing stream does not grow stagnant.
A deer blends perfectly into the forest colors.
Software rots if not used.

These are great mysteries.
Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

If you kill yourself, Iíll kill you. ~Roronoa Zoro

« Antwoord #42 Gepost op: 23 Juni 2014, 16:06:58 »

Ik heb eigenlijk geen idee wat er gisteravond is gebeurd, maar het klinkt niet als iets goeds. Ik vind het jammer dat een topic zoals dit (wat in principe gewoon een goed topic is, maar de reacties soms wat tegen vallen) zo ongeveer iedere maand geopend moet worden.

Ik denk dat een van de grootste struikelblokken van deze community is dat het aantal actieve leden daalt, dit heeft niets te maken met het beheer. Het heeft er gewoon mee te maken dat dingen uiteindelijk gewoon minder gebruikt gaan worden. Dit werd ook besproken in het topic van vorige maand (waarvan ik de naam vergeten ben). Natuurlijk gebruiken mensen GameMaker nog steeds, maar er zijn gewoon andere 'professionelere' programmeertalen die gebruikt kunnen worden. Deze talen zijn ook steeds makkelijker om te leren omdat er wel duizend uitleg filmpjes op Youtube staan.

Ik denk dus dat het probleem van activiteit niet aan het forum ligt, maar gewoon aan Game Maker zelf. Ik vind het eigenlijk jammer dat ze D&D niet weg hebben gehaald, ook al heb ik het wel zo geleerd. Door D&D krijgen mensen eigenlijk een verkeerd beeld over Game Maker.

Ook wil ik Eric, en alle andere leden van het moderatieteam, bedanken voor alles wat ze voor dit forum hebben gedaan.

Ik denk dat je gewoon de best of bedoeld, en vergeet niet dat de Best Of VOLLEDIG georganiseerd wordt door kaasje en la quiz als zichzelf, niet als moderator. Het is een initiatief dat achter de schermen zeker toegejuigd wordt maar daar heeft het forumteam eigenlijk niets mee te maken (alhoewel we op bepaalde onderdelen we inbreng hebben gehad, in mindere mate). Laat ik zeggen dat Kaasje en La Quiz andere zaken hebben die voor hun vrij belangrijk zijn maar ze hebben ons beloofd dat het niet lang meer gaat duren.
Dat argument wordt volgens mij al eerder aangehaald, dan het laatste bericht van hem, en is al meerdere keren verworpen of kan er geen goed alternatief aangehaald worden.

Ik word gewoon vergeten  Verdrietig

Maar je kunt niet van mensen verwachten dat ze tijd vrij gaan maken voor zoiets als dit forum. Het is bedoeld als iets dat je in je vrije tijd doet en ik denk dat het vervelend wordt als mensen dan tijd moeten gaan vrij maken voor dit forum.

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

PiJoKra
Gebruiker

« Antwoord #43 Gepost op: 23 Juni 2014, 16:50:48 »

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH geen zin om dit topic te lezen

Citaat
Re: Wat zijn de grootste struikelblokken van deze Community?
> Topics als deze

en trolls, maar die moet je gewoon laten verhongeren.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #44 Gepost op: 23 Juni 2014, 17:26:50 »

Citaat
Mensen, het NGMC is een dictatuur, en onze beheerders hebben wat te verbergen. Wees eerlijk, het zijn niet de meest ideale beheerders die je kan hebben. (...) Ik eis een duidelijke verklaring waarom jullie het zo ver hebben laten komen. Wat gaat er rond op dat private board van jullie?
Wat hebben ze te verbergen? Het meest geheime wat ze kunnen weten zijn wachtwoorden, maar ik denk niet dat ze die echt gaan gebruiken... Er is zelfs meer kans dat ze ze nooit bekijken. Of dat ze ze moeten opvragen. Wat ze ook kunnen zien, ik vertrouw der op dat ze ze niet gaan gebruiken, of lezen zonder reden.

Dit vind ik zeer komisch, eigenlijk. Wat denk je dat we allemaal te verbergen hebben? Denk je dat we rekeningnummers aan het uitwisselen zijn om advertentie inkomsten te innen? Om de pot naar over te maken voor wie de maandelijkse weddenschap wint hoeveel topics er gepost worden in het Nieuws board? Denk je dat in ons privť board allerlei complottheorieŽn staan over hoe we het NGMC uit de lucht kunnen halen? We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload. Nu blij Tong?
Als ik nog geen signature had, was dit het geweest :').

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: