Disclaimer: Deze post representeert mijn mening als individu en niet als geheel moderatieteam.
Om eerst maar eens te reageren op de weer erg radicale opmerkingen van The RuneSnake. Je geeft aan 'het beheer', maar ik als moderator voel me daar toch ook wel door aangesproken. Ik zal je een verhaaltje vertellen over mijn dag van gister. Misschien helpt het je om je eens een keer in te leven in een ander.
Na een dag en avond hard gewerkt te hebben voor een deadline voor school, besloot ik een pauze te nemen van alles (om een uur of 10). Lekker op de bank even Comedy Central kijken. Op een gegeven moment besloot ik even het forum te bekijken op m'n telefoon. Er was een topic verschenen in het Community board waarvan ik twijfels had of het een nuttig topic was. Ergens had ik er wel de goede hoop in dat het iets moois zou kunnen worden, maar toch heb ik het topic (binnen 5 minuten nadat het was gemaakt) aangekaart bij mijn teamgenoten, zoals gewoonlijk. Dat doe je namelijk bij twijfels. Aangezien het een zondagavond was, begreep ik prima dat er niet genoeg teamleden online waren om hier een sluitend oordeel over te vellen. Maar hoeveel kwaad kan het om een topic open te houden, als de leden zich gewoon gedragen?
Ik ben verder gegaan met uitrusten van mijn dag, waarna er op een gegeven moment mijn telefoon begon te trillen. Dit kon van alles zijn: een WhatAppje, een mailtje, een sms, noem maar op. Aangezien ik toe was aan mijn welverdiende pauze, had ik besloten even niet te kijken wat het was. 'Mensen kunnen wel een uurtje wachten, zo belangrijk kan het niet zijn' dacht ik. Vervolgens trilde mijn telefoon na een tijdje weer en ging ik maar even kijken wat er aan de hand was. Mijn script, wat kijkt of er nieuwe reports zijn op het NGMC, had me een heleboel mailtjes gestuurd over reports. Er was dus iets goed mis.
Drinken opgedronken, tv uitgezet, opgestaan, alles even opgeruimd, lichten uitgedaan en op naar mijn vaste pc (om een uur of 11). Ik heb dus niet letterlijk alles uit mijn handen laten vallen, maar ik heb mijn rust moment wel doorbroken voor een bergje kinderen. Aangekomen bij mijn PC maar besloten het topic te sluiten en het daarna verder door te lezen. Na het verder doorgelezen te hebben, was het allemaal zo verschrikkelijk dat ik maar besloten heb het topic volledig te verwijderen. Je wilt niet dat je visitekaartje er zo uitziet.
Gezien de leden welke gereageerd hadden in het topic kwam ik tot de conclusie dat GMChat waarschijnlijk veel leden naar het topic toe had geleid. Zo snel komen er anders namelijk nooit zoveel leden op een topic af om maar wat te chatten/spammen. Aangezien ik daar ook moderator ben, heb ik me even ingelogd om te kijken wat het gespreksonderwerp daar was en door mijn aanwezigheid alleen al de samenzweringen in te dammen.
Oké, het topic was verwijderd en ik hield GMChat nauwlettend in de gaten. Ik heb vervolgens het Community board op refreshen gezet aangezien er vaak zielige kindertjes zijn welke het nuttig vinden om direct weer een nieuw topic te openen 'Waar is ons topic!? *huil huil*'. Dit bleek nu niet het geval, chapeau kinders! De volgende stap in het proces was een rapport opstellen voor de rest van het team om duidelijk te maken wat er gebeurd was en om een aantal bans aan te vragen. Ik als moderator kan iemand niet
zomaar verbannen, dat moet in overleg.
Inmiddels verscheen dit topic. Welke dus het huil-topic zou kunnen worden, maar het viel gelukkig nog mee. Echter, dit topic moest wel in de gaten gehouden worden. Zo gezegd, zo gedaan.
Na alle administratieve rompslomp geregeld te hebben (om een uur of half 1), heb ik nog een klant gemaild dat het mij niet gelukt is nog zaken voor hem te regelen aangezien er iets belangrijks tussen is gekomen. Ja, je leest het goed, ik heb
betaald werk aan de kant gezet om
vrijwillig werk te regelen. Aangezien ik iets geef om het welzijn van het NGMC. Denk daar maar eens over na.
Tot een uur of 2, half 3 heb ik dit topic in de gaten gehouden. Het viel mee wat er gepost werd en ik kon met een gerust hart gaan slapen.
Om 10 uur ging te wekker en het eerste wat je natuurlijk doet, is.. (nouja, eerst je wekker uitzetten en daarna) kijken of er nog iets belangrijks is gebeurd. Toen ik mijn mail opende, waren er verscheidene reports over dit topic. Dit topic dus maar geopend en gelezen tijdens het ontbijt. Is heerlijk wakker worden hoor, The RuneSnake. Je avond en je werk opgeven 'for the sake of NGMC' en de volgende ochtend te lezen dat je je vrijwilligerswerk blijkbaar incompetent uitvoert. Daar wordt een mens blij van. Dat houdt een mens op de been om dit vrijwillige werk voort te zetten. Nou, chapeau!
En nu zijn we alweer een hele tijd bezig met het opstellen van dit bericht en het nalopen van moderatiezaken. Welke ik blijkbaar incompetent uitvoer, dus waarom zou ik er de moeite nog voor doen, toch?
Dat is iets om over na te denken.
Dat gezegd hebbende, het volgende: Ik wil jullie erop wijzen
dit topic niet te persoonlijk te maken, maar algemeen het probleem van struikelblokken van de community te bespreken. Alleen dán kunnen we iets met dit topic beginnen.
Dan nog even
deze post van een wijs man in het zonnetje zetten. De post omschrijft
precies hoe de zaken in elkaar steken, dus zo gek is het allemaal niet wat het moderatieteam 'eist' van haar leden.
Nu laat ik dit topic gewoon weer open, ondanks dat de vorige keer dat ik dat deed met een topic, m'n hele avond opgeslokt werd. Hou je binnen dit topic dus aan de forumregels. Blijf dus ontopic, blijf beleefd, ga het niet op de man spelen, et cetera. Gewoon zoals een beschaafd persoon zich dient te gedragen. Ik weet dat het het einde van het schooljaar is en jullie dan allemaal iets vervelender uit de hoek komen door de berg aan vrije tijd, maar denk gewoon even twee keer na voordat je op 'Verzenden' drukt.
Alvast bedankt!