game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  De Community
| | |-+  Wat zijn de grootste struikelblokken van deze Community?
Pagina's: 1 [2] 3 4 5
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Julian6457
Gebruiker

« Antwoord #15 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:14:54 »

Punten:
1. De doelgroep vergroten door alternatieve game engines toe te laten om zo 1 grote Nederlandse game developers community te maken die er nog niet is.
2. Een offtopic forum en een vrijere moderatie toepassen, vergelijkbaar met die van GMOT.
3. Een nieuwe moderne layout en het vernieuwen van de rest van de site.
4. Het beheer vernieuwen met creatieve mensen die stappen durven te maken en geďnteresseerd zijn in het maken van games.
5. Meer openheid van het beheer richting de gebruikers.

TR
Wat heb je tegen het huidige beheer?
Eric heeft me in het begin heel vaak geholpen met van die simpele dingen. Kaasje en Laquiz organiseren de prijzenslag. Er zijn nieuwe icoontjes gemaakt voor  studio. De persoon die dit forum draait is er bijna nooit meer alleen als het ui de hand loopt door meldingen.
Wat bedoel je met openheid? Als er bij de status verborgen staat is dat vast voor een bepaalde reden.

Als ze niet ge-interesseert waren in games, waarom zijn ze hier dan? Ze zijn wat minder online door prive zaken. En wie zouden we dan als nieuwe mods moeten aanwijzen.
TR de forumbeheerder XD
NOPE

Project ALP Android
Testers nodig... [PM]
Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #16 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:21:06 »

Als jullie niet willen luisteren, dan gaan jullie toch lekker door met wat jullie nu doen? Ik zeg alleen het volgende, de concurrentie gaat binnen een korte tijd GameMaker afmaken, omdat GameMaker net zoals het NGMC erg achter loopt, te duur is en de mogelijkheden te beperkt. Wat willen jullie, de weinige gebruikers van GameMaker een kans geven binnen het grotere geheel, of de hele boel afblazen?

TR

EDIT: Ik wil er even op wijzen dat de laatste prijzenslag al een half jaar geleden was en het laatste bericht van Johannes Stoop nog langer.

TR

« Laatste verandering: 23 Juni 2014, 07:22:58 door The RuneSnake »
Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #17 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:23:23 »

De persoon die dit forum draait is er bijna nooit meer
het laatste bericht van Johannes Stoop nog langer.
Dit wordt zo vaak gezegd maar zover ik weet kijkt Johannes Stoop elke dag of om de dag wel eventjes. Hij reageert misschien niet maar is dat nodig? En voor Erik en maarten geldt hetzelfde. (al reageren die wel meer)

@TR
als er behoefte is voor een Nederlandstalig GameDevForum zal deze vanzelf wel verschijnen. Maar anders maak jij er toch een, misschien in samenwerking met wat ervaren programmeurs hier. Begin eerst is met het idee uit te werken en nette PMs door te sturen naar mensen van wie jij iets wilt hebben.

« Laatste verandering: 23 Juni 2014, 07:27:33 door StefanJanssen »

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Julian6457
Gebruiker

« Antwoord #18 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:25:33 »

We luisteren wel maar de ideeën zijn moeilijk toe te passen. Meer platformen zal toch niet werken. Daarvoor ga je naar een forum voor Java waar je zeker meer hulp zal krijgen voor Java.
Een update zou inderdaad wel een keer leuk zijn. Zoals een phoneresponder zover dat mogelijk is. De engine die volgens mij al niu versie 2.0.0 is loopt wel een beetje achter met 1.1.1 volgens maar j moet je voor updaten een pakketje geld tevoorschijnhqlen .

Project ALP Android
Testers nodig... [PM]
Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #19 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:29:59 »

Dit wordt zo vaak gezegd maar zover ik weet kijkt Johannes Stoop elke dag of om de dag wel eventjes. Hij reageert misschien niet maar is dat nodig? En voor Erik en maarten geldt hetzelfde. (al reageren die wel meer)
Ik vind dat een goede beheerder zich actief moet bemoeien met de site. Stel je voor dat Mark Rutte elke dag even naar Nederland zal kijken, maar niks onderneemt, zelfs als er rellen uitbreken en degelijke. Vervolgens zeg jij: "Ja maar hij kijkt er wel naar!"

We luisteren wel maar de ideeën zijn moeilijk toe te passen. Meer platformen zal toch niet werken. Daarvoor ga je naar een forum voor Java waar je zeker meer hulp zal krijgen voor Java.
Nieuwe leden zoeken gewoon naar een interessante manier om games te maken. Ik kwam hier om games te maken, niet specifiek voor GameMaker. Dat GameMaker een handige tool was om dat te doen, dat deed er niet toe. Ik denk door het aanbieden van verschillende software een veel grotere doelgroep te kunnen bereiken en daarom het NGMC als een Nederlandstalig forum voor game developer in het algemeen te kunnen heroprichten. Het is of dat, of NGMC zal binnen een korte tijd uitgestorven zijn of verloederd naar een spam forum.

TR

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #20 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:30:50 »

Een update zou inderdaad wel een keer leuk zijn. Zoals een phoneresponder zover dat mogelijk is. De engine die volgens mij al niu versie 2.0.0 is loopt wel een beetje achter met 1.1.1 volgens maar j moet je voor updaten een pakketje geld tevoorschijnhqlen .
Op de kleine SMF bugs die er zijn na zie ik niet in waarom het forum geupdate moet worden. Die SMF bugs worden hier trouwens helemaal nergens gebruikt. En op gmot was het maar een weekje (in het OTT). Updaten is niet nodig, het updaten gaat niet zo makkelijk als dat iedereen denkt. Bij alles wat men gebruikt is het simpelweg op volgende drukken om te updaten. Voor het forum is het wat anders. Het is speciaal voor het NGMC aangepast zodat we de fijne [gml][/gml] tags hebben. Deze moeten bij een update weer opnieuw geschreven worden.

Ik vind dat een goede beheerder zich actief moet bemoeien met de site. Stel je voor dat Mark Rutte elke dag even naar Nederland zal kijken, maar niks onderneemt, zelfs als er rellen uitbreken en degelijke. Vervolgens zeg jij: "Ja maar hij kijkt er wel naar!"
Weet je wat de taak van een minister president is?
Citaat van: wikipedia
Hij stelt onder meer de agenda van de ministerraad vast, zit deze voor en ziet toe op de uitvoering van de besluiten.
Dat is precies wat Johannes ook doet, ikzie het probleem niet?
De 1e kamer, 2e kamer en ministers bedenken dingen en stellen deze voor. Niet de minister president.

« Laatste verandering: 23 Juni 2014, 07:34:09 door StefanJanssen »

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #21 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:33:46 »

Op de kleine SMF bugs die er zijn na zie ik niet in waarom het forum geupdate moet worden.
Ik denk dat over het algemeen een forum niet meer van deze tijd is.

TR

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #22 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:36:08 »

Mijn edit even naar voren halen zodat deze duidelijk is Tong

Weet je wat de taak van een minister president is?Dat is precies wat Johannes ook doet, ikzie het probleem niet?
De 1e kamer, 2e kamer en ministers bedenken dingen en stellen deze voor. Niet de minister president.

Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #23 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:38:47 »

Wij zijn de eerste en tweede kamer van het NGMC, de beheerders zijn er om de dingen die wij willen uit te voeren.

TR

Naar boven Gelogd

Ruud Verbeek
Gebruiker

« Antwoord #24 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:39:36 »

Laten we het eens omdraaien:
Jij, The Runesnake, richt een forum op voor een opkomend game makingprogramma genaamd Game Maker. Je host dit zelf, maar ondertussen begin jij minder het programma zelf te gebruiken. Op een gegeven moment doe je er helemaal niks meer mee, en heb je dus ook geen reden om nog iets op het openbare deel van je forum te doen. Gelukkig heb je beheerders die prima bepaalde taken over kunnen nemen, zodat jij je beter kunt richten op je nieuwe bezigheden en op de host van de website.
En dan, tien jaar later, komt er iemand genaamd Johannes Stoop, die vindt dat jij eens op moet rotten omdat je een site host over  een onderwerp waar je zelf niks meer mee doet.
Zou je dat leuk vinden? Nee, natuurlijk niet. Johannes leest dit - gisteravond vlak na dat spamtopic was Johannes er ook, en hij heeft ongetwijfeld ook alles gelezen en meeoverlegd met de beheerders.
Begrijp je nu hoe Johannes zich voelt, nu jij voor de zoveelste keer uitbarst dat hij weg moet? Johannes heeft niet per se taken meer op het publieke forum. Maar denk eens na - Erik Leppen is een paar uur per dag online voor moderatie, vragen beantwoorden, etc. (vrijwillig, moet je ook nog bedenken). Zet dat eens uit tegen alle moeite en kostsen die Johannes dagelijks heeft voor het online houden van het forum. Hij host de site zelf, bedenk dat dat veel elektriciteit kost. Wees hem dankbaar dat hij dit doet, want zonder Johannes was jij niet, ik niet, bijna iedereen hier niet zo ver gekomen in de gamedevelopment als we nu zijn.

« Laatste verandering: 23 Juni 2014, 07:41:46 door Ruud Verbeek »
Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #25 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:41:00 »

Wij zijn de eerste en tweede kamer van het NGMC, de beheerders zijn er om de dingen die wij willen uit te voeren.

TR
Nee want het forum is geen democratie. Als het een democratie zou zijn kan ik je vertellen dat dit forum minstens 5 jaar geleden al vergaan zou zijn.
Ik zit ook op een bepaalde functie te wachten, maar ik heb het zelf al flink wat jaren mkunnen redden, waarom nu niet meer?

EDIT:
Laten we het eens omdraaien:
<knip>
Ik zeg het niet vaak maar nu dan toch: +1

EDIT:
Over een tijdje komt er ook een pol: Willen jullie meer of minder Johannes Stoop?
(al is het niet eerlijk want als je meer zegt dan heb je nu te weinig, en als je minder hebt wil je hem dus weg hebben Tong)

« Laatste verandering: 23 Juni 2014, 07:43:38 door StefanJanssen »

Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: 23 Juni 2014, 07:44:47 »

Dit lijkt mij echt een totaal idioot idee... Zelf heb ik ook wel is een iets waarbij ik twijfel of iets gerapporteerd moet worden of niet. Soms reageer ik en rapporteer ik en soms rapporteer ik terwijl ik niet weet of dit moet. Wil je voor dit laatste ook mensen gaan bannen??? Ik vind het eerlijk gezegd wat idioterie Tong
Ik heb niet gezegd dat er per se een ban tegenover moet staan. Het is des te logischer dat er niets gebeurt of dat je hooguit een waarschuwing krijgt bij een twijfelgeval. Knipoog
Het lijkt mij dat een persoonlijke waarschuwing (dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld een [automatische] PM krijgt van een beheerder) dat je niet moet ingaan op een fout bericht beter werkt dan een moderator die een ga-on-topicbericht plaatst.

Nu heb ik het idee dat het in de extreme gevallen al wel gebeurt —kan een moderator bevestigen/ontkennen dat de deelnemers aan het onzintopic van gisteren allen een waarschuwing hebben gekregen?— en dan ben ik voor om die drempel (tijdelijk) wat lager te leggen.

(waarschuwing, terwijl je bezig was met dit bericht zijn er al ZEVEN nieuwe reacties; en zo lang ben ik er helemaal niet mee bezig geweest)

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #27 Gepost op: 23 Juni 2014, 11:10:50 »

waarschuwingen alleen bij herhaling dan denk ik? want een keertje kan altijd gebeuren Tong

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder

http://xkcd.com/386/

« Antwoord #28 Gepost op: 23 Juni 2014, 11:28:55 »

Disclaimer: Deze post representeert mijn mening als individu en niet als geheel moderatieteam.

Om eerst maar eens te reageren op de weer erg radicale opmerkingen van The RuneSnake. Je geeft aan 'het beheer', maar ik als moderator voel me daar toch ook wel door aangesproken. Ik zal je een verhaaltje vertellen over mijn dag van gister. Misschien helpt het je om je eens een keer in te leven in een ander.

Na een dag en avond hard gewerkt te hebben voor een deadline voor school, besloot ik een pauze te nemen van alles (om een uur of 10). Lekker op de bank even Comedy Central kijken. Op een gegeven moment besloot ik even het forum te bekijken op m'n telefoon. Er was een topic verschenen in het Community board waarvan ik twijfels had of het een nuttig topic was. Ergens had ik er wel de goede hoop in dat het iets moois zou kunnen worden, maar toch heb ik het topic (binnen 5 minuten nadat het was gemaakt) aangekaart bij mijn teamgenoten, zoals gewoonlijk. Dat doe je namelijk bij twijfels. Aangezien het een zondagavond was, begreep ik prima dat er niet genoeg teamleden online waren om hier een sluitend oordeel over te vellen. Maar hoeveel kwaad kan het om een topic open te houden, als de leden zich gewoon gedragen?

Ik ben verder gegaan met uitrusten van mijn dag, waarna er op een gegeven moment mijn telefoon begon te trillen. Dit kon van alles zijn: een WhatAppje, een mailtje, een sms, noem maar op. Aangezien ik toe was aan mijn welverdiende pauze, had ik besloten even niet te kijken wat het was. 'Mensen kunnen wel een uurtje wachten, zo belangrijk kan het niet zijn' dacht ik. Vervolgens trilde mijn telefoon na een tijdje weer en ging ik maar even kijken wat er aan de hand was. Mijn script, wat kijkt of er nieuwe reports zijn op het NGMC, had me een heleboel mailtjes gestuurd over reports. Er was dus iets goed mis.

Drinken opgedronken, tv uitgezet, opgestaan, alles even opgeruimd, lichten uitgedaan en op naar mijn vaste pc (om een uur of 11). Ik heb dus niet letterlijk alles uit mijn handen laten vallen, maar ik heb mijn rust moment wel doorbroken voor een bergje kinderen. Aangekomen bij mijn PC maar besloten het topic te sluiten en het daarna verder door te lezen. Na het verder doorgelezen te hebben, was het allemaal zo verschrikkelijk dat ik maar besloten heb het topic volledig te verwijderen. Je wilt niet dat je visitekaartje er zo uitziet.

Gezien de leden welke gereageerd hadden in het topic kwam ik tot de conclusie dat GMChat waarschijnlijk veel leden naar het topic toe had geleid. Zo snel komen er anders namelijk nooit zoveel leden op een topic af om maar wat te chatten/spammen. Aangezien ik daar ook moderator ben, heb ik me even ingelogd om te kijken wat het gespreksonderwerp daar was en door mijn aanwezigheid alleen al de samenzweringen in te dammen.

Oké, het topic was verwijderd en ik hield GMChat nauwlettend in de gaten. Ik heb vervolgens het Community board op refreshen gezet aangezien er vaak zielige kindertjes zijn welke het nuttig vinden om direct weer een nieuw topic te openen 'Waar is ons topic!? *huil huil*'. Dit bleek nu niet het geval, chapeau kinders! De volgende stap in het proces was een rapport opstellen voor de rest van het team om duidelijk te maken wat er gebeurd was en om een aantal bans aan te vragen. Ik als moderator kan iemand niet zomaar verbannen, dat moet in overleg.

Inmiddels verscheen dit topic. Welke dus het huil-topic zou kunnen worden, maar het viel gelukkig nog mee. Echter, dit topic moest wel in de gaten gehouden worden. Zo gezegd, zo gedaan.

Na alle administratieve rompslomp geregeld te hebben (om een uur of half 1), heb ik nog een klant gemaild dat het mij niet gelukt is nog zaken voor hem te regelen aangezien er iets belangrijks tussen is gekomen. Ja, je leest het goed, ik heb betaald werk aan de kant gezet om vrijwillig werk te regelen. Aangezien ik iets geef om het welzijn van het NGMC. Denk daar maar eens over na.

Tot een uur of 2, half 3 heb ik dit topic in de gaten gehouden. Het viel mee wat er gepost werd en ik kon met een gerust hart gaan slapen.

Om 10 uur ging te wekker en het eerste wat je natuurlijk doet, is.. (nouja, eerst je wekker uitzetten en daarna) kijken of er nog iets belangrijks is gebeurd. Toen ik mijn mail opende, waren er verscheidene reports over dit topic. Dit topic dus maar geopend en gelezen tijdens het ontbijt. Is heerlijk wakker worden hoor, The RuneSnake. Je avond en je werk opgeven 'for the sake of NGMC' en de volgende ochtend te lezen dat je je vrijwilligerswerk blijkbaar incompetent uitvoert. Daar wordt een mens blij van. Dat houdt een mens op de been om dit vrijwillige werk voort te zetten. Nou, chapeau!

En nu zijn we alweer een hele tijd bezig met het opstellen van dit bericht en het nalopen van moderatiezaken. Welke ik blijkbaar incompetent uitvoer, dus waarom zou ik er de moeite nog voor doen, toch?

Dat is iets om over na te denken.

Dat gezegd hebbende, het volgende: Ik wil jullie erop wijzen dit topic niet te persoonlijk te maken, maar algemeen het probleem van struikelblokken van de community te bespreken. Alleen dán kunnen we iets met dit topic beginnen.

Dan nog even deze post van een wijs man in het zonnetje zetten. De post omschrijft precies hoe de zaken in elkaar steken, dus zo gek is het allemaal niet wat het moderatieteam 'eist' van haar leden.

Nu laat ik dit topic gewoon weer open, ondanks dat de vorige keer dat ik dat deed met een topic, m'n hele avond opgeslokt werd. Hou je binnen dit topic dus aan de forumregels. Blijf dus ontopic, blijf beleefd, ga het niet op de man spelen, et cetera. Gewoon zoals een beschaafd persoon zich dient te gedragen. Ik weet dat het het einde van het schooljaar is en jullie dan allemaal iets vervelender uit de hoek komen door de berg aan vrije tijd, maar denk gewoon even twee keer na voordat je op 'Verzenden' drukt.

Alvast bedankt!

Naar boven Gelogd

Ant-99
Gebruiker

« Antwoord #29 Gepost op: 23 Juni 2014, 12:07:22 »

EDIT: Ik wil er even op wijzen dat de laatste prijzenslag al een half jaar geleden was

TR
De prijzenslag is ook iets dat jaarlijks georganiseerd wordt..

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 5
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: