game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  Humble Bundle en RPGmaker wedstrijd
Pagina's: 1 2 [3] 4
« vorige volgende »
Print
Advertenties

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #30 Gepost op: 4 Juni 2014, 14:47:02 »

Citaat
rpg te maken
Citaat
op tijd af krijg
Dat is nou precies waarom ik geen rpg ga maken. Waarschijnlijk krijg ik dit al niet eens af





zit in  Game Maker Studio niet meer de optie 'interpolate colors between pixels' of zie ik hem gewoon over het hoofd?

« Laatste verandering: 4 Juni 2014, 14:54:49 door ShroomProductions »

Naar boven Gelogd

teun28
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 455

Graphics, Programmeren en Designen


« Antwoord #31 Gepost op: 4 Juni 2014, 15:06:45 »

Dat is nou precies waarom ik geen rpg ga maken. Waarschijnlijk krijg ik dit al niet eens af





zit in  Game Maker Studio niet meer de optie 'interpolate colors between pixels' of zie ik hem gewoon over het hoofd?

Bij global game setting windows, daar ergens zit het.


Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #32 Gepost op: 4 Juni 2014, 15:12:37 »

ah, daar zitten aan de zijkant nog tabbladen. ik heb het gevonden, thanks


Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 5083

Vragen over GM niet via PM.


WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 4 Juni 2014, 15:12:42 »

Is platform-specifiek... Global Game Settings > Windows (of welke target je wilt) > Graphics > Interpolate Colours between Pixels


Naar boven Gelogd

teun28
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 455

Graphics, Programmeren en Designen


« Antwoord #34 Gepost op: 5 Juni 2014, 18:23:56 »

Veel ideeŽn maar geen goede ideeŽn...



Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #35 Gepost op: 5 Juni 2014, 21:05:23 »

Veel ideeŽn maar geen goede ideeŽn...



Bij het thema gevangenis (ik heb nooit vast gezeten, dus ik baseer mijn beeld voornamelijk op amerikaanse films en series) denk ik aan etnische gangs, provisorische handgemaakte wapens (shanks), drugs, gokken, sigaretten als betaalmiddel, trainen met gewichten, gasten die iemands 'bitch' zijn, corrupte bewaarders, ontsnappingspogingen, isoleercellen, eventueel dodencellen...
o ja, en niet de zeep laten vallen tijdens het douchen natuurlijk

Misschien kun je er iets mee.

Het begint er trouwens best leuk uit te zien. Die wc valt een beetje weg door het lage contrast met de vloer, misschien kun je die beter een donkere outline geven. Maar ik zou me vooral op de gameplay richten.



Ik zit ook een beetje vast zonder ideeŽn. Stealth wordt lastig zonder de vijanden vaste plekken en patrol routes te geven. Dan moet ik denk ik af gaan zien van het random genereren van de levels. En er een shooter van maken is ook weer zo afgezaagd.

« Laatste verandering: 5 Juni 2014, 21:35:13 door ShroomProductions »

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 5 Juni 2014, 22:45:37 »

Ik zit ook een beetje vast zonder ideeŽn. Stealth wordt lastig zonder de vijanden vaste plekken en patrol routes te geven. Dan moet ik denk ik af gaan zien van het random genereren van de levels. En er een shooter van maken is ook weer zo afgezaagd.
Ik weet niet hoe je random levels eruit gaan zien maar je zou bij het genereren random punten kiezen waartussen vijanden moeten lopen, ook kun je misschien iets van een afleidingsdingen maken. Ik weet niet of je Watch_Dogs al gespeeld hebt maar daarin kun je guards afleiden door bijvoorbeeld een autoalarm te hacken of een heftruck omhoog/omlaag te laten gaan.
Wat jij misschien kan doen is bijvoorbeeld een kraan open zetten waar een guard dan naar toe komt als hij het hoort.


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2530


WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 6 Juni 2014, 09:40:22 »




Ik zit ook een beetje vast zonder ideeŽn. Stealth wordt lastig zonder de vijanden vaste plekken en patrol routes te geven. Dan moet ik denk ik af gaan zien van het random genereren van de levels. En er een shooter van maken is ook weer zo afgezaagd.


wow echt super al ik vind het al zeer mooi Blij
leuk gedaan met dat licht effect


nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #38 Gepost op: 6 Juni 2014, 22:18:23 »

Citaat
bij het genereren random punten kiezen waartussen vijanden moeten lopen
Dat zou wel moeten werken inderdaad, al moet ik er even over na denken hoe ik regel dat ze op een beetje logische plekken gaan patrollen, en niet in een hoekje waar niemand komt bijvoorbeeld.

Citaat
guards afleiden

Goed idee. Ik was bang dat er plekken zouden ontstaan waar de speler gewoon niet langs kan komen zonder gezien te worden, maar dat zou dan zo goed als opgelost zijn denk ik  Blij

Citaat
leuk gedaan met dat licht effect
Dank je. Ik had dat licht ooit gemaakt voor een ander project en was er toen best trots op dat het gelukt was (en volgens mij vrij efficient is). Al had ik het concept niet helemaal zelf verzonnen.

« Laatste verandering: 6 Juni 2014, 22:24:08 door ShroomProductions »

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2530


WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 7 Juni 2014, 13:53:53 »

in elk geval knap werk ik hoop echt dat er mensen van gmk bij zijn die gaan winnen Blij


nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

Ruud Verbeek
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1728


« Antwoord #40 Gepost op: 9 Juni 2014, 14:48:59 »

Gameplay bij mij Blij http://youtu.be/6Nty8LsRL_w

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #41 Gepost op: 9 Juni 2014, 18:44:11 »

Vet! Ziet er best lastig uit. Zeker als die AI's straks wat slimmer zijn en niet meer vanuit dezelfde plek eindeloos op elkaar blijven schieten.


Naar boven Gelogd

teun28
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 455

Graphics, Programmeren en Designen


« Antwoord #42 Gepost op: 10 Juni 2014, 19:56:45 »

Ik ga niet verder met het gevangenis spel... Nu iets nieuws bedenken.

Edit:

Nieuw idee Gemoedelijk


« Laatste verandering: 10 Juni 2014, 22:12:31 door teun28 »

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 10 Juni 2014, 22:50:58 »

Ik ga niet verder met het gevangenis spel... Nu iets nieuws bedenken.
Treurig ga je er ooit nog wel mee verder of niet? Wat ik heb gezien leek me al erg leuk om te spelen Tong


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

teun28
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 455

Graphics, Programmeren en Designen


« Antwoord #44 Gepost op: 11 Juni 2014, 16:43:11 »

Treurig ga je er ooit nog wel mee verder of niet? Wat ik heb gezien leek me al erg leuk om te spelen Tong

Bedankt Gemoedelijk, ik denk het wel. Had er veel ideeŽn voor maar ik kon het niet goed in mijn spel verwerken. Misschien dat dit later wel lukt...


Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community