game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #43 - Uitslag bekend
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13
« vorige volgende »
Print
Advertenties

sir_hendro
Gebruiker

Project Leader @ MeerFX

« Antwoord #120 Gepost op: 7 Juni 2014, 21:44:39 »

Ik heb alle games een quick trail gegeven. Hier mijn beoordelingen:

Plaats 1:
•captainjp - Caterpillar
Dit spel is erg leuk. Het is een vernieuwde versie van snake waar strategie bij komt kijken. Twee punten waar ik nog aan dacht zijn dat wellicht iets betere graphics nog wel zouden mogen en dat als je ergens tegen aan botst een leven kwijt bent ofzo. Verder vind ik hem helemaal top Gemoedelijk

Plaats 2:
•Compor - Sparanaider
Grafisch is dit spel erg goed. Het is fijn dat er ook wat animaties in zitten verwerkt. Ook de gameplay is leuk. In zijn geheel een zeer nette bijdrage voor deze contest!

Plaats 3:
•trevortjes - Boris
Het concept werkt opzich wel. De full screen blijkt niet nodig want je scaled hem niet. Het kan daarom dus beter gewoon direct in windowed mode gestart worden. Grafisch is het niet helemaal top maar de gameplay is best leuk. Helaas blijf je wel snel hangen aan hoekjes als je bijvoorbeeld een gang in wilt gaan. Ook had dit spel best wel wat geluiden mogen hebben. De stilte doet dit spel geen goed. Over het algemeen is dit spel wel oke. Gemoedelijk

Plaats 4:
•29632963 - animalminigamecollection
Het spel het collection en bevat toch slechts 1 mini game. Misschien toch maar even de naam veranderen hehe. Grafisch ziet het er allemaal erg goed uit maar ik weet alleen niet of je dit alles zelf heb getekend of bestaande plaatjes van derde hebt gebruikt. Mocht het je eigen werkt zijn dan heb ik veel respect voor je stijl. De gameplay vind ik persoonlijk een beetje boring en van hoe ik dit soort spellen ken zou het misschien de ervaring een beetje verbeteren door special effects toe te voegen. Daarmee bedoel ik dan speciale licht effecten en glitters die naar beneden vallen, alles op basis van de muziek. In andere woorden, grafisch vind ik het opzich prima, gameplay kan ik niet echt beoordelen omdat ik niet van dit soort spellen hou.

Plaats 5:
•modifiedbuilder - hivesim
Het spel klinkt interessant maar zodra het eenmaal start heb ik geen idee hoe ik het moet besturen ondanks dat de controls op het scherm staan. Wellicht na een korte uitleg dat ik dit spel opnieuw kan beoordelen.

« Laatste verandering: 7 Juni 2014, 21:48:24 door sir_hendro »

Werkt aan Julia 3D Studio (SDK) en Julia 3D Engine voor Game Maker.
Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #121 Gepost op: 7 Juni 2014, 21:53:34 »

Ik vond de game aardig simpel, maar misschien komt dat ook omdat ik niet snapte wat de hond deed en ik enkel op de cirkels aan het klikken was.
o wel voor de hond is het als je hem ziet erop klikken en inhouden en hem volgen tot hij weg is Gemoedelijk

Citaat
Plaats 4:
•29632963 - animalminigamecollection
Het spel het collection en bevat toch slechts 1 mini game. Misschien toch maar even de naam veranderen hehe. Grafisch ziet het er allemaal erg goed uit maar ik weet alleen niet of je dit alles zelf heb getekend of bestaande plaatjes van derde hebt gebruikt. Mocht het je eigen werkt zijn dan heb ik veel respect voor je stijl. De gameplay vind ik persoonlijk een beetje boring en van hoe ik dit soort spellen ken zou het misschien de ervaring een beetje verbeteren door special effects toe te voegen. Daarmee bedoel ik dan speciale licht effecten en glitters die naar beneden vallen, alles op basis van de muziek. In andere woorden, grafisch vind ik het opzich prima, gameplay kan ik niet echt beoordelen omdat ik niet van dit soort spellen hou.

hey buiten de background in het game en main menu (ondanks te weinig tijd en ziek te zijn ) is de rest wel zelf ik ga de stijl wel aanpassen zoals de hond (dus de button wat anders doen dat hij er ook beter bijpast.
en idd het noemt mini game collection maar kon maar 1 klaarkrijgen (heb wel de naam zo gehouden omdat ik het game wil verder afwerken :p

« Laatste verandering: 7 Juni 2014, 23:23:15 door 29632963 »

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

Compor
Jurylid

« Antwoord #122 Gepost op: 8 Juni 2014, 11:30:35 »

Laat ik ook maar even de inzendingen reviewen, behalve mijn eigen dan natuurlijk.

animalminigamecollection
Eén minigame werkt, en dat is een simpel klikspelletje. De introductietekst is erg lang en onnodig, het spel spreekt voor zich. Ik ben niet echt een fan van 'Who let the dogs out' als achtergrondmuziek, het menu heeft wel leuke muziek.

Boris
Leuke stijl en presentatie, in zo'n korte tijd toch nog een leuk spel gemaakt. Gemoedelijk Het is echter niet erg uitdagend. De spitballs moet je nauwkeurig richten, en als je een paar keer mist ben je al snel door je spitballs heen en dan heb je geen aanval meer. Dan moet je dus vluchten, wat wel een interessant idee is, maar nog steeds niet heel uitdagend omdat je een stuk sneller gaat dan de vijanden. De boss gaat ook nogal langzaam, je zit meestal gewoon te wachten tot er spitballs spawnen en dan schiet je ze tot je ze niet meer hebt.

Caterpillar
Leuk concept, het begint erg makkelijk en wordt snel erg uitdagend. Helaas kan je niet terug of ongedaan maken. Als je dus een level bijna voltooid hebt en je zet jezelf per ongeluk klem, moet je het hele level opnieuw doen. Er mist helaas wel wat afwerking zoals een titelscherm en geluid.

Hivesim
Met veel moeite wist ik dingen uit te voeren, maar ik begreep er helaas niet zo veel van. Het was niet duidelijk wat de sprites en balkjes voorstellen, wat je cursor doet, wat rondes inhielden en welke zetten je kan doen elke ronde. En als je dat niet weet blijft er helaas weinig spel over.

Super Demon Donkey
De presentatie is erg leuk, en het schieten geeft veel voldoening. De twee aanvallen van de linker- en rechtermuisknop vullen elkaar goed aan. Het spel is best verslavend, maar na een tijdje wordt het eentonig. Als er wat meer vijanden, obstakels, aanvallen en/of stages waren zou het me een stuk langer geïnteresseerd houden.

Ik heb het gevoel bij alle spellen dat de makers minder tijd hadden dan ze zouden willen, wat zonde is.

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #123 Gepost op: 8 Juni 2014, 17:19:00 »

klopt ik was helaas pas de laatste dagen begonnen (en ben toen in het weekend ziek geweest waardoor het echt niet meezat)
ik wou eigenlijk op zen minst 2 minigames klaarkrijgen maar het was blijkbaar onmogelijk op zo een korte tijd

game maker server
Naar boven Gelogd

trevortjes
Gebruiker

Frikandel

« Antwoord #124 Gepost op: 9 Juni 2014, 10:32:51 »

@sir_hendro

Haha eerst maakte ik Boris in Game Maker Studio maar daar is de optie niet meer om full screen te spelen maar dan wel de originele grootte van het scherm te behouden. Dit het ik puur gedaan omdat als wanneer de muis buiten het scherm komt, boris niet meer reageert op de muis. Dus had ik het maar gemaakt in GameMaker 8 die deze functie wel kent. Enja topdown collision checking (die tevens smooth is) is nog steeds lastig te vinden...

@Compor
De moeilijkheidsgraad ligt inderdaad redelijk laag vooral omdat ik als maker weet dat je je eigen spel een stuk makkelijker vind dan een leek. Misschien dit erg onderschat...

Naar boven Gelogd

rogonow
Gebruiker

« Antwoord #125 Gepost op: 15 Juni 2014, 20:48:09 »

Oei, ik heb de deadline gemist. 'k Zal het later uitbrengen. Misschien voldoet het aan het thema van de volgende wedstrijd maar dat betwijfel ik.

Naar boven Gelogd

Janoot
Gebruiker

« Antwoord #126 Gepost op: 15 Juni 2014, 21:05:29 »

Oei, ik heb de deadline gemist. 'k Zal het later uitbrengen. Misschien voldoet het aan het thema van de volgende wedstrijd maar dat betwijfel ik.
Helaas mag dat niet Tong
Je mag je spel niet begonnen zijn voor het begin van de competitie. Je mag eventueel wel bestaande resources gebruiken. Teamwork is toegestaan. Zend slechts 1 spel in, beter 1 goed spel dan 2 matige spellen!

Naar boven Gelogd

modifiedbuilder
Gebruiker

« Antwoord #127 Gepost op: 19 Juni 2014, 09:06:32 »

Plaats 5:
•modifiedbuilder - hivesim
Het spel klinkt interessant maar zodra het eenmaal start heb ik geen idee hoe ik het moet besturen ondanks dat de controls op het scherm staan. Wellicht na een korte uitleg dat ik dit spel opnieuw kan beoordelen.

en terecht, ik had het mijzelf ook te moeilijk gemaakt, volgende keer zal ik meer op gameplay letten en wat minder op ingewikkeldheid

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #128 Gepost op: 20 Juni 2014, 23:23:29 »

Ikzelf heb helaas ook niet zoveel tijd gehad om het te completen hopelijk lukt het volgende keer wat beter

game maker server
Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #129 Gepost op: 25 Juni 2014, 20:23:38 »

Vier berichten verwijderd, geen nood om off-topic te gaan! Knipoog

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #130 Gepost op: 7 Juli 2014, 09:20:28 »

Onze excuses voor het lange wachten, maar heel wat juryleden hadden een vrij drukke maand achter de rug, maar hier is hij dan uiteindelijk... de uitslag.

GM028 Jurering

D - Compor - Sparanaider
Pluspunten:
  • Het spel werkt zonder grote problemen
  • Eenvoudige maar doeltreffende graphics
  • Geluidseffect van bewegen is goed, maar misschien iets te herhalend
  • Variatie in het soort levels

Minpunten:
  • Als het spel niet in focus is (maar bijvoorbeeld wel kladblok om notities te nemen tijdens het jureren), dan blijft de spin bewegen
  • Soms gaat er iets mis bij het springen en het omkeren van de toetsen, misschien beter om te spreken over "met de klok mee" en "tegen de klok in" in plaats van "links" en "rechts", dan blijft het altijd correct en makkelijk om te implementeren
  • Uiteindelijk doel onduidelijk

C - captainjp - Caterpillar
Pluspunten:
  • Origineel concept door snake wat strategischer te maken
  • Link met het thema is duidelijk
  • Goed opbouw van levels
  • Dit soort spellen missen een "ga x aantal stappen terug"-knop, nu is het meteen af bij de minste fout

Minpunten:
  • De klassieke fout waarbij het spel gevuld is met 1/8 level en 7/8 room wordt hier gemaakt, centreer je level!
  • Graphics zijn eenvoudig, geen probleem, maar je spel zou beter tot zijn recht komen met wat frisse graphics
  • Geen hoofdmenu, levelselectie, hints... maken je spel lastiger voor even pauze te nemen (en zeker zonder savefunctie)

B - sir_hendro - Super Demon Donkey
Pluspunten:
  • Intro en bijhorende muziek is leuk
  • Het ziet er goed uit
  • Het werkt probleemloos, er zijn geen bugs

Minpunten:
  • Vrij repeterend waardoor er amper uitdaging is, nu heb je steeds hetzelfde om naar te schieten, er is geen opbouw
  • Powerups zouden het spel dynamischer gemaakt hebben, nu is het steeds hetzelfde en dat is jammer
  • Geen mogelijkheid om het spel even te pauzeren

E - trevortjes - Boris
Pluspunten:
  • Muziek past er goed bij
  • Eenvoudige maar goede graphics
  • Prima gebruik gemaakt van effecten

Minpunten:
  • Bedoeling in begin vrij onduidelijk, maar dit heeft als voordeel dat de speler zelf op zoek moet gaan, doch een beetje uitleg "pick up - dodge - finish" zou al heel wat handiger zijn
  • Spel is prima uitspeelbaar zonder te schieten (meestal), bewakers bij "portals naar het volgende level" kan je omzeilen door er met een boog naartoe te gaan

F - 29632963 - animalminigamecollection
Pluspunten:
  • Wat er is werkt vrij goed
  • Er is heel wat tijd ingestoken om het level te maken

Minpunten:
  • Lange tekst die het spel uitlegt is vrij saai, laat speler het ontdekken via een tutorial of een "testrit", het matig Engels doet er ook geen goed aan
  • Wat je ook doet, je laatste chain betekent het aantal punten, als je het spel perfect speelt maar de allerlaatste mist heb je 0 punten en is alles voor niets geweest
  • Na spelen moet je hele spel herstarten voor een ander spel te spelen of te herstarten
  • Ik vermoed dat het liedje auteursrechtelijk beschermd is, hier niet echt een probleem maar in de toekomst best wel mee opassen

A - modifiedbuilder - hivesim
Pluspunten:
  • Idee is leuk gevonden
  • De basis werkt goed

Minpunten:
  • Link met thema is lastig te zoeken
  • Geen muziek en slechte afwerking
  • Matige uitleg, vrij onduidelijk
  • Computerspeler werkt wel héél systematisch = hij is inschatbaar en maakt geen fouten

GM078 Rangverdeling

De rangverdeling is als volgt:

1. Compor met Sparanaider
2. captainjp met Caterpillar
3. sir_hendro met Super Demon Donkey
4. trevortjes met Boris
5. 29632963 met animalminigamecollection
6. modifiedbuilder met hivesim

Gefeliciteerd aan Compor met het winnen van deze GameMaker Wedstrijd! De prijzen zullen zo snel mogelijk uitgedeeld worden.

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #131 Gepost op: 7 Juli 2014, 10:07:00 »

Hurrdurr, waar is de leuke opmaak naartoe en de afbeeldingen en de shizzlemahnizzle Treurig ?
Wat zijn die ABCDEF's? :/

Het lijkt trouwens alsof hier maar één jury heeft gerate. Klopt dat?

« Laatste verandering: 7 Juli 2014, 10:09:54 door Steelkenny »
Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

If you kill yourself, I’ll kill you. ~Roronoa Zoro

« Antwoord #132 Gepost op: 7 Juli 2014, 10:48:40 »

Gefeliciteerd Compor!  Blij

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #133 Gepost op: 7 Juli 2014, 13:41:24 »

Heel wat juryleden hadden een zware maand achter de rug dus het is van de meerdere samen .

game maker server
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #134 Gepost op: 7 Juli 2014, 15:17:25 »

Nja, of dit.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: