Hier is het beginnetje van mijn allereerste game. Ik moet er nog een hoop aan doen, maar het begin is al aardig, vind ik. Graphic en muziek heb ik ergens op internet gevonden. De geluiden heb ik zelf gemaakt. Het spelletje is vrij simpel. Hier enkele instructies:
Instructies- Probeer de spookjes te vangen. Maar dat kun je alleen als je eerst een gele orb pakt. Wil je de rode spook pakken, dan moet je eerst een rode orb pakken.
- Om een level verder te gaan, MOET je minimaal 5 spookjes pakken.
- Je beweegt met de pijltjestoetsen. Druk je de linkershift in, dan ga je sneller en spring je hoger.
- Met de spatiebalk kun je hendels aan- en uitzetten.
Punten en vijandenGele spook = 20 punten
Rode spook = 25 punten
Blauwe orb = 5 punten
Flesje = 100% gezondheid
Hartje = extra leven (max 5)
Een rode spook achtervolgt je en haalt 100% van je gezondheid af als ie tegen je aan komt.
Spikes (bewegende en statische) halen 100% van je gezondheid af als je ze aanraakt. De bewegende spikes kun je met een hendel aan- en uitzetten.
Een vuurbol haalt 50% van je gezondheid af als ie tegen je aan komt. Met een hendel kun je de vuurspuwer uitzetten.
Een gele spook is dom en haalt 20% van je gezondheid af als ie tegen je aan komt.
Een schorpioen haalt 10% van je gezondheid af als ie tegen je aan komt.
Een vleermuis haalt 5% van je gezondheid af als ie tegen je aan komt.
Nog te doen:
- meer levels en uitdagendere
- beter higscorescherm
- laden en bewaren van de voortgang
- beweging van het poppetje verbeteren
- eigen muziek
- meer geluiden
- duwen van objecten voor een meer puzzelkarakter in het spel
...(nog meer ideeën?)
Het spel kun je hier downloaden:
http://www.yuroun-sounddesign.com/gamemaker/Ghost%20Hunt-Beta%202.zipEnkele screenshots: