game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  Global Game Jam 2014: maak jij ook een game in 48 uur?
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Mohammed-f
Gebruiker

« Gepost op: 3 December 2013, 01:13:45 »

@Mods: kan dit topic verplaatst worden naar het Wedstrijdenforum? Of staat hij hier goed?

Aankomende maand is het zover... De Global Game Jam 2014 vindt van vrijdag 24 tot zondag 26 januari plaats.

Wereldwijd gaan duizenden studenten en jong professionals in een korte tijdperiode van 48 uur in groepjes non-stop een game maken, binnen een thema dat vrijdag middag aangekondigd wordt.

Citaat van: Wikipedia
The 2011 Game Jam, which ran January 28–30, gathered 6500 participants at 169 sites who created over 1500 games total.[8]

The 2012 Game Jam ran January 27–29 with over 10,684 participants in 242 locations (47 countries). 2209 games were created. According to a March 2 press release, the Global Game Jam is recognized as the largest in the world by the Guinness Book of World Records.[9]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Game_Jam

In Nederland zijn er op dit moment vijf locaties waarin je je kan aanmelden:

- HKU, Hilversum
- Saxion, Enschede
- HvA, Amsterdam
- NHL, Leeuwarden
- NHTV, Breda

Zie ook: http://www.globalgamejam.nl/

Buiten Nederland zijn er ook genoeg locaties waar je aan het werk kan, zie daarvoor de Engelse website http://www.globalgamejam.org/

Wil je al vast een beeld hebben hoe zo'n game jam eruit ziet?

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=ahgZRJSKht4

Ikzelf heb mij al aangemeld, omdat ik zulke game jams altijd leuk vind om aan mee te doen, vooral doordat je een groot prestatie in een korte tijdperiode neerlegt. Doordat je in een team werkt, moet je goed plannen, organiseren en samenwerken. Als je team goed is samengesteld, dan is iedereen in één ding heel goed: graphics, programmeren, game design, sound etc.

« Laatste verandering: 6 December 2013, 15:50:52 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #1 Gepost op: 3 December 2013, 11:19:41 »

Ik studeer nu bij de NHTV en heb het ook een beetje gevolgd... Er waren heel veel problemen met de schoolleiding om ze over te halen 's nachts het gebouw open te laten....

Ik denk niet dat ik mee ga doen. Misschien volgend jaar?

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 3 December 2013, 12:07:12 »

Volgens mij valt dit precies na mijn tentamens, dat zou betekenen dat ik gewoon mee kan doen..

Moet je per se op een bepaalde locatie zijn om mee te doen, of mag je ook met (en bij) een paar mensen afspreken?

-------
Naar boven Gelogd

Jbenco
Gebruiker

Random

« Antwoord #3 Gepost op: 3 December 2013, 12:26:28 »

Volgens mij valt dit precies na mijn tentamens, dat zou betekenen dat ik gewoon mee kan doen..

Moet je per se op een bepaalde locatie zijn om mee te doen, of mag je ook met (en bij) een paar mensen afspreken?
Ik zit het ook te overwegen, maar ik heb geen zin om een heel weekend in breda bijvoorbeeld te blijven.

Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 3 December 2013, 18:25:14 »

Lijkt me ook wel een keer grappig om zoiets te doen. Maar goed, laat ik eerst maar eens mijn huidige project afmaken.

TR

Naar boven Gelogd

the first person
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 6 December 2013, 09:06:34 »

zijn er hier mensen die van plan zijn naar het HKU hilversum te gaan met GGJ?

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 24 December 2013, 18:50:41 »

Moet je per se op een bepaalde locatie zijn om mee te doen?
ik heb geen zin om een heel weekend in breda bijvoorbeeld te blijven.

Ah joh, niet zo lui doen. Gewoon lekker proactief blijven en je holletje uitkomen. Wordt vast heel erg leuk.

Het leukste aspect is juist dat iedereen uit verschillende locaties in NL samen gaan, en dat je elkaar niet kent. Team vormen en game maken! Blij

Ik denk niet dat ik mee ga doen. Misschien volgend jaar?

Dat is wel een beetje jammer.

Zijn er andere NGMC'ers die wel van plan zijn om mee te doen?

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #7 Gepost op: 24 December 2013, 19:08:13 »

Zodra ik het thema hoor ga ik er ook aan werken. Wel gewoon thuis zonder echt deel te nemen ofzo. EDIT: jammer dat dit niet tijdens top 2000 is Tong dan kon je tenminste top 2000 luisteren Tong

« Laatste verandering: 24 December 2013, 19:38:47 door StefanJanssen »

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

jorispostmus
Gebruiker

Ik heb nu ook mijn eigen game!! Check it out http

« Antwoord #8 Gepost op: 29 December 2013, 21:40:27 »

Mohammed
hoeveel mensen zullen er komen?

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 31 December 2013, 15:09:53 »

Mohammed
hoeveel mensen zullen er komen?
Ik zit niet bij de organisatie, bovendien heeft niet iedereen zich al aangemeld. Wat ik wel weet:

Citaat van: Wikipedia
The 2011 Game Jam, which ran January 28–30, gathered 6500 participants at 169 sites who created over 1500 games total.[8]

The 2012 Game Jam ran January 27–29 with over 10,684 participants in 242 locations (47 countries). 2209 games were created. According to a March 2 press release, the Global Game Jam is recognized as the largest in the world by the Guinness Book of World Records.[9]

In 2012 waren er gemiddeld ongeveer 44 (10684 / 242) leden per locatie. Gemoedelijk

« Laatste verandering: 31 December 2013, 15:11:45 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 31 December 2013, 21:55:28 »

Ik zit niet bij de organisatie, bovendien heeft niet iedereen zich al aangemeld. Wat ik wel weet:

In 2012 waren er gemiddeld ongeveer 44 (10684 / 242) leden per locatie. Gemoedelijk

Hmm, dat is wel minder dan de CGC (als locatie = land), maar het hangt ook wat af van de kwaliteit, niet? Een aantal alleen zegt nogal weinig IMO.

Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 31 December 2013, 22:01:07 »

Je kan CGC niet vergelijken met GGJ.

- CGC is alleen voor middelbare scholieren
- CGC duurt een heel schooljaar, GGJ 48 uur
- CGC heeft slechts één locatie beschikbaar, in Utrecht. GGJ heeft honderden.
- CGC games worden thuis of op school gemaakt, bij GGJ overnacht je samen op één locatie
- deelname aan CGC is gratis, GGJ betaal je meestal een bedrag voor de overnachting en organisatie (in mijn geval 50 euro)

Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 31 December 2013, 22:24:30 »

Je kan CGC niet vergelijken met GGJ.

- CGC is alleen voor middelbare scholieren
- CGC duurt een heel schooljaar, GGJ 48 uur
- CGC heeft slechts één locatie beschikbaar, in Utrecht. GGJ heeft honderden.
- CGC games worden thuis of op school gemaakt, bij GGJ overnacht je samen op één locatie
- deelname aan CGC is gratis, GGJ betaal je meestal een bedrag voor de overnachting en organisatie (in mijn geval 50 euro)

Oke, daar heb je een punt, het leek me alleen nogal vanzelfsprekend (vanwege mijn gebrek aan kennis, misschien had ik hier maar beter niet gepost XD).

Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 31 December 2013, 22:34:25 »

Oke, daar heb je een punt, het leek me alleen nogal vanzelfsprekend (vanwege mijn gebrek aan kennis, misschien had ik hier maar beter niet gepost XD).
Is geen probleem hoor.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of iemand hier vanuit het NGMC meedoet, en of er toevallig iemand naar de HvA gaat in Amsterdam. Gemoedelijk (heb mij ingeschreven)

Edit: niet goed gelezen:

maar het hangt ook wat af van de kwaliteit, niet? Een aantal alleen zegt nogal weinig IMO.
Klopt, maar als je op de website kijkt zie je dat er veel games tussen staan van hoge kwaliteit. Ik gok dat de meeste deelnemers 18-30 zijn en informatica / gametechnology of iets in die richting al studeren / hebben gestudeerd.

« Laatste verandering: 31 December 2013, 22:38:31 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #14 Gepost op: 9 Januari 2014, 16:36:11 »

Ontzettend gaaf. Probleem is alleen dat dat net in mijn toetsperiode zit  Verdrietig
Volgend jaar lijkt me dat echt super gaaf

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: