game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [GMW#41]Burst - 3de plek
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is éénoog koning.

« Gepost op: 18 November 2013, 21:13:31 »

GMW#41
: 3de plek

Speelpagina:

Beschrijving:

Burst is mijn inzending voor GameMakerWedstrijd#41 met het thema "artgame". Het is heel anders uitgepakt dan ik had gedacht, maar dat is ook wel weer leuk! Gemoedelijk

Laat me weten wat je ervan vindt! Ik ben erg benieuwd. Gemoedelijk

Besturing:

Muis

EDIT:
Je krijgt een snelheidsburst (...ja) als je de muis indrukt, maar die werkt op een gegeven ogenblik uit. Als je "bellen" oppakt, wordt de burst verlengd (en je kunt bellen alleen oppakken als je burst) Als je een aantal bellen snel achter elkaar oppakt, kom je bij een volgend stuk tekst. Als je bellen mist, ga je er weer verder van af.

Screens:

« Laatste verandering: 2 Mei 2017, 19:12:37 door Red Owl Games »

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 18 November 2013, 21:15:51 »

Mooi spel zeg!!
Alleen absoluut geen HTML5 game. Veel te veel lag.
Ik was blij toen ik bij de download knop kwam Tong.

-C

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 19 November 2013, 13:37:59 »

Dankje! Gemoedelijk Sowieso fijn dat je bij veel spellen de moeite neemt om een reactie te plaatsen.

Het spel gebruikt een niet zo grafische kaart? -vriendelijke manier om de "slang" te tekenen (ik vind 't een beetje op een slang lijken Tong), maar daar had ik op mijn com geen last vast, dus had ik niet helemaal in de gaten dat het een probleem was. Gelukkig kun je hem idd ook downloaden.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 19 November 2013, 14:25:42 »

Dankje! Gemoedelijk Sowieso fijn dat je bij veel spellen de moeite neemt om een reactie te plaatsen.

Het spel gebruikt een niet zo grafische kaart? -vriendelijke manier om de "slang" te tekenen (ik vind 't een beetje op een slang lijken Tong), maar daar had ik op mijn com geen last vast, dus had ik niet helemaal in de gaten dat het een probleem was. Gelukkig kun je hem idd ook downloaden.
Spellen reviewen is leuk =).
In ieder geval; omdat het HTML5 is, ligt het of aan mijn internet, of aan mijn videokart/ram/proccesor.
Ik heb een  AMD Radeon HD 7700 Series, 8 gig ram en een i5 proccesor.

-C

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 19 November 2013, 14:55:10 »

Ik denk dat het dan de videokaart is, want ik heb ook 8 gig ram en een i5 processor.
HTML5 is sneller langzamer (Tong) dus dat in combinatie met je videokaart is waarschijnlijk het probleem.

MAAR, als andere mensen er ook heel veel last van hebben kan ik ook even kijken of ik misschien gewoon het spel moet aanpassen.

Naar boven Gelogd

Perry26
Gebruiker

Vragen over GM bij mij WEL via pm :p

« Antwoord #5 Gepost op: 19 November 2013, 16:19:57 »

Afgezien van dat, heb ik nog een punt: voor zover ik heb gespeeld tot aan omdat je bang bent is er geen verband tussen het spel en de teks, waarom zijn ze dan één geheel? Vragend

Naar boven Gelogd

iRhymeWithRawr
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 19 November 2013, 22:05:38 »

Spellen reviewen is leuk =).
In ieder geval; omdat het HTML5 is, ligt het of aan mijn internet, of aan mijn videokart/ram/proccesor.

-C

Ik heb een computer met 4GB ram en een i7 processor en heb nergens last van het is waarschijnlijk inderdaad je grafische kaart. Mischien waard om in een nieuwe te investeren Knipoog?

Making bits of everything.
Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #7 Gepost op: 20 November 2013, 07:14:55 »

Ik heb een computer met een i5 (4670) en 8 GB RAM en een GeForce GT640 (helemaal geen hele goede videokaart) en ik speelde het spel met Chrome, en ik had totaal geen problemen met lag.

Ik vind de graphics zeer mooi, maar het verhaal/thema spreekt mij niet enorm aan. Ook vond ik dat het steeds te lang duurde voor er weer een volgende tekst kwam. Uiteindelijk heb ik de teksten maar teruggelezen in de JS omdat ik spelen te lang vond duren. De gameplay zelf vond ik namelijk, hoewel mooi om naar te kijken, niet heel leuk en ook niet zo lang interessant, wat waarschijnlijk ook niet de bedoeling was.

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

size43
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 20 November 2013, 08:44:25 »

-C
Of aan je webbrowser. In Firefox is het spel onspeelbaar voor mij, maar in Chrome een stuk beter. Vreemd genoeg levert IE11 de beste performance. Tong (GeForce 9400, 10x zo slecht als jouw radeon + intel E7600)

On-topic: Wat is de manier van besturen die je in gedachten had? Als ik m'n muis ingedrukt houd, lijkt de "slang" willekeurig te stoppen. Als ik snel klik gaat 'ie sneller vooruit, maak krijg ik ook snel last van mijn vinger.

Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe ik naar het volgende "stukje tekst" kom; Zit het op een timer? Heeft het wat te maken met hoe snel ik ga? Hoeveel bolletjes ik verzamel? Het zou handig zijn om op een subtiele manier toch aan te geven wanneer de speler iets goed doet, bijvoorbeeld de achtergrond steeds lichter te laten worden als je dichter bij het volgende stuk tekst komt Knipoog

GameMaker Server+: Online INIs, achievements en multiplayer.
[HTML5]WhatShallIMake? - Background Generator - Green's Blobs
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 20 November 2013, 13:55:10 »

Ik heb een computer met 4GB ram en een i7 processor en heb nergens last van het is waarschijnlijk inderdaad je grafische kaart. Mischien waard om in een nieuwe te investeren Knipoog?
Hij is net nieuw Tong.

Ik heb een computer met een i5 (4670) en 8 GB RAM en een GeForce GT640 (helemaal geen hele goede videokaart) en ik speelde het spel met Chrome, en ik had totaal geen problemen met lag.
Ah. Het ligt aan FireFox ;(.
In IE werkt ie inderdaad perfect.

-C

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 20 November 2013, 16:01:04 »

Hopelijk kan iedereen het spelen, en anders kun je nog wilde browserwissels doen of grafische kaarten vernieuwen / afstoffen / upgraden. Tong

Afgezien van dat, heb ik nog een punt: voor zover ik heb gespeeld tot aan omdat je bang bent is er geen verband tussen het spel en de teks, waarom zijn ze dan één geheel? Vragend
Er is niet extreem veel relatie tussen de gameplay en het verhaal, maar wel wat. Ik probeerde eigenlijk een leven in gameplay te vangen, dus je gaat altijd vooruit, maar in verschillende richtingen en met verschillende ideeën. Uiteindelijk ga je ook sneller, zoals tijd sneller lijkt te gaan als je ouder bent. Maar ik ben het met je eens dat het verhaal niet genoeg verweven is met de gameplay. (maar wel een beetje Tong)
Ik vind de graphics zeer mooi, maar het verhaal/thema spreekt mij niet enorm aan. Ook vond ik dat het steeds te lang duurde voor er weer een volgende tekst kwam. Uiteindelijk heb ik de teksten maar teruggelezen in de JS omdat ik spelen te lang vond duren. De gameplay zelf vond ik namelijk, hoewel mooi om naar te kijken, niet heel leuk en ook niet zo lang interessant, wat waarschijnlijk ook niet de bedoeling was.
Bedankt voor het eerlijke commentaar. Het was wel de bedoeling dat de gameplay interessant bleef, dus jammer dat je dat niet beleefde. Je moet eigenlijk veel "bellen" achter elkaar halen om naar een volgende tekst en daarmee vaak een andere snelheid te komen. Dat verandert dan de gameplay een beetje. Ikzelf zat eindeloos de belletjes te poppen toen er nog geen enkel doel of iets was, dus ik dacht dat anderen dat misschien ook aan zou spreken, een beetje wegdromen...
On-topic: Wat is de manier van besturen die je in gedachten had? Als ik m'n muis ingedrukt houd, lijkt de "slang" willekeurig te stoppen. Als ik snel klik gaat 'ie sneller vooruit, maak krijg ik ook snel last van mijn vinger.

Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe ik naar het volgende "stukje tekst" kom; Zit het op een timer? Heeft het wat te maken met hoe snel ik ga? Hoeveel bolletjes ik verzamel? Het zou handig zijn om op een subtiele manier toch aan te geven wanneer de speler iets goed doet, bijvoorbeeld de achtergrond steeds lichter te laten worden als je dichter bij het volgende stuk tekst komt Knipoog
Je krijgt een snelheidsburst (...ja) als je de muis indrukt, maar die werkt op een gegeven ogenblik uit. Als je "bellen" oppakt, wordt de burst verlengd (en je kunt bellen alleen oppakken als je burst) Als je een aantal bellen snel achter elkaar oppakt, kom je bij een volgend stuk tekst. Als je bellen mist, ga je er weer verder van af. Ik had een soort introductie met dit erin in het spel moeten verwerken. Toevallig wordt de achtergrond ook lichter en donkerder als je er dichterbij bent of verderweg, maar het effect is blijkbaar te minimaal.

Bedankt voor jullie commentaar! Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 16 December 2013, 09:06:43 »

Ik heb het ook gespeeld op je site en nog net voor de zin " je hebt jezelf dingen verteld" begint het spel heel traag te lopen en hapert het enorm. Maakt het dus zogoed als onspeelbaMen pc is gemaakt om games te spelen dus dit klein spelletje zal ie ook wel aan kunnen.
Ik gebruikte internet explorer. Mss wat geluid erbij zou heel leuk zijn. Iets simpel is goed genoeg.
Verder vind ik het wel leuk bedacht.

Het gebeurd vaker dat mensen me grof of arrogant vinden na het lezen van een text van mij.
Ik kan je voor 100% verzekeren dat dat absoluut niet de bedoeling is. Lees daarom altijd mijn berichten/texten alsof ik heel vrolijk klink!
Creaties: Treasure hunter Joe
WIP:SPACE RANGERS
Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 16 December 2013, 16:29:22 »

Hee Gemoedelijk

Ik moet dan toch maar eens kijken of ik het spel wat grafischekaartvriendelijker kan maken. Zwijgt

Er zit wel muziek bij, maar idd geen geluid. Oorspronkelijk was het idee om de pickups geluidjes van bepaalde hoogte af te spelen, zodat je een soort liedje zou krijgen, maar daar kon ik uiteindelijk niet snel genoeg de goede geluiden voor vinden.

Dat het niet te ingewikkeld moest worden, was een doel. Da's mooi gelukt! Gemoedelijk

Dank voor je reactie!

Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 16 December 2013, 17:24:47 »

Er zit wel muziek bij, maar idd geen geluid.
Muziek? Heb geen muziek gehad/gehoord.
Ivm de lagg, mss maak je onnodig teveel instanties aan.
Mijn kaart is een geforce gtx 560. Ik speel games zoals bv battlefield die zonder enige hapering heel mooi spelen.
Dus mss teveel berekeningen en\teveel instanties.
Het is ook pas na een tijdje dat het heel traag loopt.

Het gebeurd vaker dat mensen me grof of arrogant vinden na het lezen van een text van mij.
Ik kan je voor 100% verzekeren dat dat absoluut niet de bedoeling is. Lees daarom altijd mijn berichten/texten alsof ik heel vrolijk klink!
Creaties: Treasure hunter Joe
WIP:SPACE RANGERS
Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 16 December 2013, 19:10:16 »

De muziek zou er wel moeten zijn hoor Blij Je moet wel de bolletjes op blijven pakken, want anders stopt 't weer.

ik zal eens kijken hoe ik het nog kan verbeteren en of het aan teveel instanties ligt (zou niet moeten, maar wie weet) Eventueel kan het ook nog aan IE liggen, want dat schijnt hier minder goed mee te werken.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: