game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #41 - Uitslag bekend
Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36
« vorige volgende »
Print
Advertenties

kolj
Gebruiker

top.

« Antwoord #495 Gepost op: 1 December 2013, 21:12:25 »

Net geen podiumplaats helaas. Gefeliciteerd aan de winnaars!!  Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker

« Antwoord #496 Gepost op: 1 December 2013, 21:38:16 »

Ik heb de meeste spellen (nog) eens gespeeld. Ik ben echt diep onder de indruk waar deze community toe in staat is! Gemoedelijk

Er zitten echt hele mooie spellen tussen! Blij

-------
Naar boven Gelogd

dennistimmy
Gebruiker

.

« Antwoord #497 Gepost op: 2 December 2013, 15:18:29 »

zoals...?

...
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #498 Gepost op: 2 December 2013, 16:19:28 »

zoals...?

THT, Z-Door, Burst, The Wheel, Procon (mijn #1)

Naar boven Gelogd

Lucas De Smet
Gebruiker

Error 404

« Antwoord #499 Gepost op: 2 December 2013, 16:50:29 »

op de hoe veelste plaats sta ik?

Belley's Adventure (Release:in augustus.) - EGA (Van Red Owl Games)

Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker

« Antwoord #500 Gepost op: 2 December 2013, 17:15:17 »

Dat staat in het juryrapport.

Waar is het juryrapport? Nou, je hebt zo veel in het topic gepost dat ik ervan uitga dat jij wel weet waar het juryrapport staat, dus waarom je de vraag nog stelt, geen idee.

Gefeliciteerd allemaal en vooral Erik, Compor en Red Owl. Euforisch

Naar boven Gelogd

jmaster2710
Gebruiker

5 jaar lang games gemaakt! Op naar de 10!

« Antwoord #501 Gepost op: 2 December 2013, 17:38:45 »

Gefeliciteerd iedereen Blij

Op dit moment heerlijk bezig met een passie project! Hopelijk sta ik ermee op Indigo dit jaar!
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #502 Gepost op: 2 December 2013, 18:56:14 »

1na laatste Emotieloos.

Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker

« Antwoord #503 Gepost op: 2 December 2013, 19:39:56 »

Waar is het juryrapport? Nou, je hebt zo veel in het topic gepost dat ik ervan uitga dat jij wel weet waar het juryrapport staat, dus waarom je de vraag nog stelt, geen idee.
Jij bent onder de valse veronderstelling dat veel posten ook veel lezen betekent. Rolt ogen

Ik denk dat ik nu mag aankondigen wie mijn prijs heeft gewonnen, namelijk: Compor! Gemoedelijk

Van harte gefeliciteerd met je prijs Gemoedelijk

Ik hoop dat de winnaars heel blij zijn met hun prijzen, en wie weet komen er nog meer in de volgende wedstrijden!

-------
Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

« Antwoord #504 Gepost op: 3 December 2013, 13:01:33 »

Veel plezier met je prijs Compor! Ik heb het ongeveer anderhalve maand geleden gekocht en het was in mijn ogen echt het geld waard. Gemoedelijk

THT, Z-Door, Burst, The Wheel, Procon (mijn #1)

Euhm ... Bedankt, maar waarom? Kwam de boodschap dan echt over op jou? O.o Dat lijkt me nogal vreemd, aangezien het erop lijkt dat mijn poging om de speler dat te doen ervaren nogal fenomenaal mislukt is. Ach ja, het is dan nogal hoogmoedig om gevoelens te beÔnvloeden naast angst, verveling, frustratie ...

Verder kan ik wel leven met mijn plaats. Ik had op iets beters gehoopt (niet omwille van de prijzen ofzo, ik heb Mirror's edge al en de andere spraken mij niet echt aan Zwijgt). Veel doet het er niet toe lijkt me, iedereen denkt wel dat hij relatief veel symboliek heeft, een relatief goede link tussen boodschap en het interactieve element heeft, ... Al dit arrogante gedoe terzijde, denk ik dat ik maar ga reageren op het juryrapport, aangezien ik toch wel wat te zeggen heb op sommige uitspraken.

Citaat van: Jurylid 1
De grafische stijl is mooi of in ieder geval uniek, maar de knopjes zijn onleesbaar omdat ze geen lichte achtergrond hebben.

De graphics zijn eigenlijk slechts een combinatie van Procon-symboliek en mijn lage grafische capaciteiten. Zwijgt Dat over de knopjes, daar kan ik in komen. Ik zal eens proberen om bij de houten achtergrond de knoppen ietsje lichter de maken (dit doe ik namelijk ook al bij de grid en daarbij valt het niet echt op).

Enig nadeel is dat het niet duidelijk is wat de waarden precies zijn, hoe snel deeltjes precies gaan en hoeveel de buizen precies gevuld moeten worden, dus in sommige gevallen is het meer giswerk dan dat er echt slim gepuzzeld hoeft te worden.

Citaat van: Jurylid 2
Het is een beetje onduidelijk hoeveel "straling" je precies oppakt wanneer je een route ontwerpt. Hierdoor wordt het een beetje trial and error.

Ik denk dat ik wel transparante streepjes kan toevoegen als indicatoren in de buizen.

Hiermee wordt de boodschap, die tijdens het beeindigen van het spel nog eens benoemd wordt, op een subtiele manier overgebracht.

Daar ging het eigenlijk niet om. Het verhaal is puur symbolisch bedoeld als een voorbeeld van een pro-con-conflict dat aansluit bij de gameplay. Hoewel ik hierbij, net zoals bij de graphics, fonts, muziek en engine, moeite heb gedaan om er symboliek in te steken, is dit absoluut niet de essentie van een art game. Voor mij gaat het erom hoe het interactieve element, hetgene wat van een game een game maakt, gebruikt wordt om de boodschap te doen ervaren door de speler, omdat bij een spel er ongekend veel inlevingsvermogen is, door de interactie, de symboliek is gewoonweg een leuke extra. Zoals ik aan het einde zeg, ik hoop dat de speler "het" kan ervaren, tegelijkertijd wil vooruitgaan doorheen de levels maar toch ook zijn circuits, waarvoor hij heeft moeten werken (misschien had dit wat beter gewerkt als de speler echt hard moest puzzelen soms), ook weer niet wil wegdoen. Zo ziet hij in dat hoewel een van de twee kanten misschien gelijk heeft, zowel de conservatieven als progressieven goede beweegredenen hebben (al zijn het emotionele redenen).

Daarmee is dit ook al meteen beantwoordt:

Waarom moet ik na de tijd alles weer afbreken?

Het zit natuurlijk ook in het verhaal, maar weeralom, dat is een bijzaak.

Maar op naar de volgende citaten van jurylid 2. Voor ik een voor een op ze reageer, wil ik wel even zeggen dat je, wie het ook is, in het vervolg misschien meer op je schrijfstijl kan letten. Je schrijft misschien geen artikel dat leesplezier moet opleveren, maar het gebrek aan voegwoorden tussen de verschillende puntjes maakt er een pure opsomming in tekstvorm van, wat helaas ook gebruikt wordt bij het afkraken van dingen. Even een voorbeeld:

GML:
Je graphics leken nergens naar. De gameplay werd saai na vijf minuten. De muziek maakte mijn oren kapot ...

Dit is natuurlijk niet wat je zei, of iets in de buurt, maar ik wil gewoon even zeggen dat (bij mij tenminste) deze structuur heel negatief en "afkrakerig" overkomt hoewel jouw tekst juist zowel positief als negatief was. Ach ja, je kiest maar wat je ermee doet.

Je had beter een tutorial in je spel kunnen maken waarin je uitlegd hoe het werkt. Het bouwen van een netwerk voelt vrij omslachtig aan. Het was fijner geweest als je gewoon met de muis continue kunt doortekenen in plaats van voor ieder hoekpunt te moeten klikken. Het grid had opzich wel standaard zichtbaar mogen zijn. Zonder is het toch vrij lastig bouwen.

Citaat van: Jurylid 3
- Geen inleidend gedeelte, waarin alles stap-voor-stap uitgelegd wordt (nu krijg je een hele hoop tekst, en dan pas moet je met die informatie levels zien op te lossen)

Tutorial: Ik geef het toe, ik ben te lui om zoveel tijd te gaan investeren in een spel dat zijn doel voorbij geschoten heeft in mijn ogen.
Kabels: Hier ben ik helemaal niet van overtuigd eigenlijk, ik zou juist denken dat je met die engine veel kabels zet op plaatsen waar je ze niet wil.
Grid: De optie hoort bewaard te worden doorheen de levels, dus ik zie niet in hoe irritant het kan zijn om het rooster een keer aan te zetten aan het begin van een spel dat niet echt bedoeld is om meer dan een keer gespeeld te worden.

De muziek verveelt snel.

Oh, nu krijg je de volle laag. XD De muziek is inderdaad nogal repetitief (verbazingwekkend genoeg hadden Erik en ik daar geen last van), het is namelijk zelf gecomponeerd en niet eens echt goed voor mijn niveau. Wel, op vlak van hoe goed het "klinkt", maar weet je nog toen ik had had over symboliek in muziek? Tong De reden dat ik het zelf gemaakt heb is zodat ik dit erin kon verwerken:

- Elke maat heeft een vraag-antwoord-motief. De vraag is in beide gevallen ongeveer hetzelfde, maar beide "partijen" hebben een compleet verschillend antwoord.
- Beide partijen hebben hetzelfde volume, dit impliceert dat ze even sterk zijn.
- Het conservatieve deel wordt eerst hoog gespeeld, rechts op een piano (waarop ik het gecomponeerd heb) en daarna centraal. De pan blijft altijd rechts. Het exacte omgekeerde geldt ook voor het progressieve deel. Dit verwijst naar het idee dat ik aanhang dat conservatieven zich meestal, maar zeker niet altijd, rechts bevinden op het politieke spectrum en het omgekeerde voor progressieven.
- Het conservatieve deel heeft een instrument, het progressieve twee.
- Het conservatieve deel gebruikt qua ritme enkele kwartnoten en achtste noten, het progressieve deel kwartnoten, achtste noten, zestiende noten, tweeŽndertigste noten en triolen. Veel meer verandering kan er niet lijkt me.
- Het conservatieve deel heeft als grootste verandering een noot die verandert, het progressieve gebruikt in elke maat verschillend ritme, melodie en slagwerk.
- Beide partijen hebben dezelfde noten (wel, behalve dan die la/A uit het conservatieve stuk, maar dat was dan ook slechts een eenmalige variatie), wat symboliseert dat er best wel wat gelijkenissen zijn tussen progressieven en conservatieven, als je hun ideeŽn even achterwege laat. Hier draait het doel van het spel juist om: je kunnen vinden in beide kanten, wat niet zou kunnen als ze puur tegenstellingen zijn.

Pfoeh ... dat is het lijstje wel ongeveer. Natuurlijk is het leuker als je dit zelf vindt (na analyse), maar je vroeg er wel om. Tong

Citaat van: Jurylid 3
- Het is niet zo duidelijk waarom je nadat je oplossing af is, je hem ook moet verwijderen... dat is net de link met het thema, maar hier wordt niet meteen een reden voor gegeven (of zat dat nu net in die tekst? ik weet het niet meer)

Dit heb ik al beantwoord, maar ik wou het nog even vermelden om te zeggen dat het echt leuk is om te horen dat je ziet wat de link met het thema is. Zo is mijn spel blijkbaar toch ietsje effectiever dan ik eerst dacht. Gemoedelijk De link met het verhaal is er, zoals ik al heb gezegd, maar dit is echt de essentie en ik ben best blij dat, wie je ook bent, die gevonden hebt. Blij

Wel, dat was het dan zo ongeveer. Hopelijk komen hier geen talloze boze reacties achter over hoe ik de pagina opvul met deze post die al meer een betoog wordt. Zwijgt

Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #505 Gepost op: 3 December 2013, 15:05:06 »

Euhm ... Bedankt, maar waarom?

Leuk, origineel, grafisch goed, goed level design, zet je echt aan het denken.

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #506 Gepost op: 3 December 2013, 15:42:29 »

Wout12345...

...ben je je ervan bewust dat er op dit forum ook mensen zijn die nŪet op het conservatorium gezeten hebben, en aan wie de hoogst symbolische waarde van jouw game-muziek volledig voorbijgaat en die de muziek waarschijnlijk beoordelen op of die wel of niet lekker klinkt?

Zomaar een retorische vraag... Knipoog

Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

« Antwoord #507 Gepost op: 3 December 2013, 15:55:34 »

Wout12345...

...ben je je ervan bewust dat er op dit forum ook mensen zijn die nŪet op het conservatorium gezeten hebben, en aan wie de hoogst symbolische waarde van jouw game-muziek volledig voorbijgaat en die de muziek waarschijnlijk beoordelen op of die wel of niet lekker klinkt?

Zomaar een retorische vraag... Knipoog

Verdorie, ik heb op het conservatorium gezeten, jij bent goed, ... D: Maar over de vraag: ik verwijt hun niet dat ze het niet zien, dat lijkt me namelijk nogal onwaarschijnlijk, ik verdedig mezelf gewoon in het implementeren van juist die muziek in het spel. Knipoog Verder ben ik wel een beetje trots op dat "lijstje", als je het zo wil noemen, dus het kostte weinig motivatie om er even over te beginnen. XD Als ik de schrijver iets verwijt, hoewel ik nog niet zeker ben of ik dat beter doe, is het dat hij bij een thema als dit de muziek zo beoordeelt. Aan de ene kant is het natuurlijk de enige manier waarop je het kan beoordelen, zoals je zelf al aangeeft, maar aan de andere kant betwijfel ik dat ik de enige ben die zulke dingen doet bij een thema als "art game". Ik dacht eigenlijk dat de meesten dit thema gingen aanpakken door het combineren van verschillende aspecten (graphics, gameplay, verhaal, ...) waar "kunst" in zit (voor mij volstaat dit niet, maar ik denk dat er al genoeg gezegd is hier hoe kunst niet gedefinieerd is Gemoedelijk ).

Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Naar boven Gelogd

Jbenco
Gebruiker

Random

« Antwoord #508 Gepost op: 3 December 2013, 16:03:45 »

Verdorie, ik heb op het conservatorium gezeten, jij bent goed, ... D: Maar over de vraag: ik verwijt hun niet dat ze het niet zien, dat lijkt me namelijk nogal onwaarschijnlijk, ik verdedig mezelf gewoon in het implementeren van juist die muziek in het spel. Knipoog
ik snapte vrij weinig van je spel.
een link leggen tussen verschillende dingen en zorgen dat de weg naar het einde precies lang genoeg is voor de balk rechts.
van het verhaal heb ik iets meegekregen dat ik een super wapen aan het maken was? lol?
het verwijderen was voor mij alleen maar iritant en daarom ben ik ermee gestopt na alles 3x te verwijderen.

een tip voor je volgende spellen:
Probeer de volgende keer iets simpelers te maken wat de "domme" mensen ook snappen want ik snapte echt totaal niets van je spel behalve wat ik moest doen.

Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

« Antwoord #509 Gepost op: 3 December 2013, 16:22:57 »

Eerlijk gezegd zie ik jouw speelervaring niet als een grote mislukking. Tong Ja, je miste het verhaal, maar daar gaat het niet helemaal om, zolang je de boodschap begreep was het okť (hoewel ik ervan uit ga dat dit niet het geval was?). Verder is het leuk om te zien dat iemand eigenlijk eens tijdens het spel gestopt is, dat is hiervoor nog niet gebeurd (wel, niemand die reacties achtergelaten heeft heeft het gezegd). Verrast

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 32 33 [34] 35 36
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: