game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #41 - Uitslag bekend
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 36
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #15 Gepost op: 29 September 2013, 16:44:06 »

29632963:
"Art" moet hier vertaald worden als "kunst". Je hoeft niet een bepaalde gameplay te hebben met een bepaalde tegenstander. Dat is meer het "game" gedeelte, waarvoor ongeveer hetzelfde geldt als voor alle andere wedstrijden, dat we wel het idee willen hebben dat iets een spel is. Alhoewel dat hier misschien wat vager is, want veel digitale interactieve kunst is niet echt een spel met een duidelijk doel. Gemoedelijk

PiJoKra:
klopt, het is een beetje vaag wat wel en wat niet een art game is, net zoals het wazig is wat wel en wat niet kunst is. Game-ontwikkeling is een kunst, ja, maar "een kunst" is wel echt iets anders dan "kunst" Gemoedelijk Niet iedere game is zomaar kunst. De meeste games zijn gewoon entertainment.

Op dezelfde manier is niet iedere creatieve uiting kunst. Zelfs niet iedere creatieve uiting die "mooi" is denk ik. Wanneer is het dat wel? Goeie vraag. Ik denk wel dat het iets moet zijn dat bij de "waarnemers" een gevoel oproept. Een aardig voorbeeld uit het verleden die kunst is, zou ik zeggen The definition of life (#34). Als het meer grafisch gaat zou ik zeggen Red Sky (#24), Red het licht (#28), Triscal (#29), The 80th second (#40) en een aantal dingen uit #13 zou ook redelijk werken. Echter, volgens mij is kunst des te mooier als het iets is dat er niet al is Gemoedelijk Maar het kan dus iets zijn in het verhaal, het kan iets zijn in de uitstraling (een bepaalde stijl), etc. Het hoeft niet zo te zijn dat een screenshot mooi is. Misschien doe jij wel iets bijzonders met beweging, of met geluiden.

Ik denk dat het belangrijkste is: verras ons. Volgens mij is kunst ook juist datgene dat we niet verwachten (ook omdat iets onverwachts vaak een emotie oproept).

Ik vraag me af of programmeurs, zonder ervaring met art nog een kans hebben om te winnen.
Het ligt er aan wat je met "ervaring" bedoelt. Volgens mij is het belangrijkste dat je moet kunnen, kritisch kijken naar je eigen werk. Daarnaast is een belangrijk punt denk ik dat je de wereld iets wil vertellen. Als er iets dat je altijd al hebt willen zeggen, is nu je kans! Gemoedelijk

Citaat
Leuk thema maar volgens mij gaan niet veel mensen mee kunnen doen, omdat de meesten hier alleen goed zijn in programmeren.
Ik ben heel benieuwd wat we krijgen aan inzendingen. Gemoedelijk

Edit: daarnaast kun je heel veel vette graphics prima programmeren Gemoedelijk

« Laatste verandering: 29 September 2013, 16:49:01 door Erik Leppen »

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #16 Gepost op: 29 September 2013, 17:03:47 »

hmm snap helaas nog steeds niet echt wat wel en niet mag maar heb het maar is verstuurt zien of het mag en het voor dit thema goed zou zijn.
maar we moeten dus echt wel graphish iets fantastich laten zien (iets met leuke effecten of leuke sprites of backgrounds dan ?

maar ook een game met een doel dat niet echt duidelijk is zijn dat dan wel goede games

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

If you kill yourself, I’ll kill you. ~Roronoa Zoro

« Antwoord #17 Gepost op: 29 September 2013, 17:04:46 »

Hmm, het is een heel moeilijk thema, en ook moeilijk te begrijpen. Ik ga kijken of ik misschien iets kan maken.

~Ilja

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Lucas De Smet
Gebruiker

Geblokkeerd!

Error 404

« Antwoord #18 Gepost op: 29 September 2013, 17:30:05 »

Ik weet niet of ik meedoet. Is pixelart goed of moet de volledige spel om kunst draaien?

Lucas

Belley's Adventure (Release:in augustus.) - EGA (Van Red Owl Games)

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #19 Gepost op: 29 September 2013, 17:40:00 »

Ik vind het toch wel wat verwarrend. Het thema is Art, maar tegelijkertijd zijn de graphics niet belangrijk, "maar mag ook een achterliggende betekenis hebben of gewoon een absurd spel zijn".
Nou ja, ik zie wel over een paar weken. Gemoedelijk

edit: tweede pagina niet gelezen...

« Laatste verandering: 29 September 2013, 17:56:01 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

« Antwoord #20 Gepost op: 29 September 2013, 17:47:46 »

Ik weet niet of ik meedoet. Is pixelart goed of moet de volledige spel om kunst draaien?

Lucas

Dat is niet het idee van kunst. Hoewel "esthetisch" vaak wordt gelijkgesteld aan "grafisch", is dit echt niet zo. Dat is ook waarom men vaak over film, toneel, literatuur, muziek, ... spreekt als kunst. Het moet niet zozeer mooi zijn, het is veel subjectiever dan dat. Kunst is een term die zo goed als niet gedefinieerd is en ook misschien alleen gedefinieerd kan worden als "iets dat interesse opwekt bij sommigen", hoewel dat slechts mijn (waarschijnlijk niet echt accurate) definitie is. Als je toch richtlijnen wilt: voor de meesten vallen zaken als symboliek, achterliggende betekenissen of zelfs al mooie referenties onder kunst. Toch, zoals ik al zei, je bent heel vrij in dit thema.

Verder weet ik niet of ik zelf ga meedoen. Ik heb al bijna drie maanden een idee voor spel dat binnen dit thema zou vallen, maar het is veel te ambitieus voor deze deadline. Misschien bedenk ik nog een soort van introductie, of iets in die aard. Ik ben in ieder geval wel erg benieuwd naar wat anderen gaan maken.

Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #21 Gepost op: 29 September 2013, 17:49:05 »

Een woord: ''Tum''.

Lucas
Jijzou toch alleen meedoen als het thema ''mentale handicap'' was?  Vragend
+Als je moeite hebt met zelf sprites maken, zou ik niet meedoen...
Waarschijnlijk zal ik een klein dingetje inzenden (ik doel op niet de laatste plaats worden Tong). Niet echt iets groots.
A Racing Toad
Als jullie vaag doen, doe ik mee Knipoog.

-C

« Laatste verandering: 29 September 2013, 17:51:33 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

Amazingcookie
Gebruiker

I am only a man

« Antwoord #22 Gepost op: 29 September 2013, 17:50:04 »

Als iemand voorbeelden zoekt, zou ik aanraden om bij het Wikipedia-artikel te kijken voor art games. Er staan bijvoorbeeld dingen tussen als Proteus en Dear Esther, waarbij het bij beide spellen de gameplay enkel draait om het verkennen van een eiland en bij Dear Esther ook nog luisteren naar een vertelstem, en verder niets.

Dan staan er nog enkele speelervaring-boven-gameplay-games zoals Swords & Sworcery, of games die wel een ietwat aparte gameplay hebben maar heel apart met graphics werken, zoals Thomas was Alone (de hoofdpersonages zijn rechthoeken, maar hebben allemaal andere abilities die precies aansluiten bij hun personaliteit zoals de vertelstem vertelt.)

Je kan dus best veel met dit thema, ik heb ook al een paar ideetjes opgedaan maar ik moet nog even kijken of ze goed genoeg aansluiten met het thema.

In ieder geval, succes voor iedereen die wel mee gaat doen.

@Ceymoonie "Een woord: ''Tum''."
Dat dacht ik inderdaad direct toen ik het thema las  Gekanteld

Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.

« Antwoord #23 Gepost op: 29 September 2013, 18:02:58 »

Als het nog niet duidelijk was, het gaat echt niet per sé om de graphics. De reden dat mensen kunst met 'mooie' afbeeldingen (schilderijen, tekeningen enzo) associëren is omdat dat gewoon de bekendste kunstvorm is. Muziek kun je ook niet zien, toch is het kunst. Boeken zijn zwarte letters op wit papier, maar toch is het kunst.

Games zijn niet zo zeer een kunstvorm op zichzelf, maar het samenvloeien van de bovengenoemde kunstvormen, en meer. Probeer dus een spel te maken dat zich op bedachtzame manier onderscheid van normale spellen. Zij het door mooie graphics, zij het door een diepere boodschap, of misschien iets heel anders. Het thema is veel breder dan jullie schijnen te denken.

EDIT: Denk aan Super Hot of Proun.

« Laatste verandering: 29 September 2013, 18:06:30 door BlueMoonProductions »

Naar boven Gelogd

Lucas De Smet
Gebruiker

Geblokkeerd!

Error 404

« Antwoord #24 Gepost op: 29 September 2013, 18:05:57 »

Ik doe mee.
Hint om te weten waarmee ik bezig ben: I thought I would have to teach my child About the world.It turns out I have to teach the world About my child ... ...

Ok. Juist geraden?
EDIT:

« Laatste verandering: 29 September 2013, 18:36:31 door BDCgamesStudio »

Naar boven Gelogd

dennistimmy
Gebruiker

.

« Antwoord #25 Gepost op: 29 September 2013, 18:50:05 »

ideetje.

...
Naar boven Gelogd

Julian6457
Gebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: 29 September 2013, 18:54:55 »

leuk thema
Misschien als ik iets kan bedenken doe ik wel mee  Tong

Project ALP Android
Testers nodig... [PM]
Naar boven Gelogd

Jesse
Gebruiker

« Antwoord #27 Gepost op: 29 September 2013, 18:56:32 »

Nice "thema"! Ik was niet van plan om hier aan mee te doen, maar misschien als ik een goed idee krijg.  Gemoedelijk

Kan BDC ook nog z'n handicapspel maken.  Tong

Jesse.

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #28 Gepost op: 29 September 2013, 18:57:50 »

Proun is inderdaad wel een mooi voorbeeld. Ik heb het één keer gespeeld, het is nog best een leuk spel ook.

Wat ik ook een heel goed voorbeeld vind is And everything started to fall.

@Wout12345: ik zou zeker kijken of je het kleiner kan maken en er iets mee kan doen voor de deadline.

@BDCGamesStudio: een erg mooi citaat om mee te starten! Gemoedelijk

Trouwens nog een tip voor iedereen die wil meedoen: volgens mij is het ook heel goed om het minimalistisch te houden. Doe één ding, en probeer dat ene ding zo goed mogelijk uit te laten komen.

« Laatste verandering: 29 September 2013, 20:27:33 door Erik Leppen »

Naar boven Gelogd

Lucas De Smet
Gebruiker

Geblokkeerd!

Error 404

« Antwoord #29 Gepost op: 29 September 2013, 19:00:22 »

@BDCGamesStudio: een erg mooi citaat om mee te starten! Gemoedelijk

Trouwens nog een tip, volgens mij is het ook heel goed om het minimalistisch te houden. Doe één ding, en probeer dat ene ding zo goed mogelijk uit te laten komen.

Maar ik wil die witte lelijke vlekken eerst verwijderen.
Ik ga het daarna kleiner maken.
Mijn zusje tekenen wil niet lukken.  Verdrietig

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 36
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: