game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Labyrinth of Chess (Nieuwe update: 19-8-2015)
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Yvanis
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 690

If you kill yourself, Iíll kill you. ~Roronoa Zoro


« Gepost op: 14 Juni 2013, 10:19:01 »

Labyrinth of Chess

Inleiding:

In dit spel ben je een schaakstuk dat moet ontsnappen zonder geslagen ( Facepalm) te worden door andere stukken. Er is een tutorial voor als je niet weet hoe schaken werkt. Dit spel is origineel gemaakt voor een GMW met het thema 'Doolhof', maar ik hem hem toen niet op tijd kunnen afkrijgen omdat ik een heel stuk van mijn code ben verloren. Ik heb dit spel gewoon gemaakt voor de lol en er zijn niet al te veel moeillijke technieken in gebruikt (wel heel veel onefficiŽnte).

Screenshots:

Menu
Tutorial


Download:
GameJolt pagina

Controls:
  • Pijltjestoetsen voor bewegen
  • Spatie om in de tutorial verder te gaan

Credits:
  • Jeffrey (carpedia) - Voor het helpen met de level select
  • Lambiory - Voor het helpen met de code
  • Bas Bloem - Voor het helpen met mijn code efficiŽnter maken

Nawoord:

Alvast bedankt voor het spelen en er zullen meer levels komen.

~Ilja

« Laatste verandering: 19 Augustus 2015, 12:46:47 door Yvanis »

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

onky
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 313

Lucas


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Juni 2013, 10:30:14 »

Erg origineel spelletje Gemoedelijk Ik ben nooit zo'n schaker geweest, maar toch is het duidelijk.

Leuk om te spelen! Ga zo door Gemoedelijk


Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 690

If you kill yourself, Iíll kill you. ~Roronoa Zoro


« Antwoord #2 Gepost op: 14 Juni 2013, 10:33:51 »

Bedankt voor je reactie!  Blij

~Ilja


We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Master5
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 72

Master5


« Antwoord #3 Gepost op: 14 Juni 2013, 18:47:38 »

Leuk spel!
het is orgineel bedacht (nooit eerder gezien volgens mij)
en het ziet er goed uit


work in progress
1. Minequest
Naar boven Gelogd

Perry26
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1054

Vragen over GM bij mij WEL via pm :p


« Antwoord #4 Gepost op: 14 Juni 2013, 19:34:41 »

Leuk spel, misschien is een level-selectie scherm wel handig...

Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4217


« Antwoord #5 Gepost op: 14 Juni 2013, 20:10:28 »

het is orgineel bedacht (nooit eerder gezien volgens mij)
Mmm... dat weet ik toch nog niet zeker http://www.game-maker.nl/forums/topic,28529.0(Zie de opdracht)

TR

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 690

If you kill yourself, Iíll kill you. ~Roronoa Zoro


« Antwoord #6 Gepost op: 15 Juni 2013, 08:21:17 »

Bedankt voor de reacties! Ik zal aan een leven-select scherm werken, maar dat gaat wel even duren want dat heb ik nog nooit gedaan.

~Ilja


We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Perry26
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1054

Vragen over GM bij mij WEL via pm :p


« Antwoord #7 Gepost op: 15 Juni 2013, 08:39:07 »

Bedankt voor de reacties! Ik zal aan een leven-select scherm werken, maar dat gaat wel even duren want dat heb ik nog nooit gedaan.

~Ilja
als je een hint wil:
Maar een object level met in het  GM131 draw event:
draw_self()
// stel hier font
Citaat van: code die ik altijd gebruik
draw_text(x, y, text)
en het  GM129 left buttom event
Citaat van: code die ik altijd gebruik
room_goto(roomgoto)
De text en roomgoto variabele maak je aan in de instance-creation code

Naar boven Gelogd

onky
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 313

Lucas


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 15 Juni 2013, 10:14:41 »

Mmm... dat weet ik toch nog niet zeker http://www.game-maker.nl/forums/topic,28529.0(Zie de opdracht)

TR

Dat is gewoon een schaakspel, TR. Het principe van Ilja's spel is totaal anders en origineel bedacht. Knipoog En dat ze beiden met een gekleurd grid veld werken, is op zich geen verassing, want zo ziet een schaakbord er nou eenmaal uit.


Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 690

If you kill yourself, Iíll kill you. ~Roronoa Zoro


« Antwoord #9 Gepost op: 15 Juni 2013, 11:16:19 »

Ik ben op dit moment bezig met het maken van een level select. De nieuwe update zal waarschijnlijk in een paar dagen komen.

edit:

Beste mensen, er is een nieuwe update, je kunt hem downloaden in de begin post.

Wat er nieuw is:

  • Level select
  • Menu button

Veel plezier met spelen!

~Ilja

« Laatste verandering: 15 Juni 2013, 15:38:54 door Ilja010 »

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

rensieee
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 68


« Antwoord #10 Gepost op: 15 Juni 2013, 17:55:18 »

Origineel spelletje. Alleen zijn er wel een paar aanmerkingen:

1. Zorg ervoor dat de tegenstander ook zetten doet.
2. Slaan zou leuk zijn.

Ik geef les aan kinderen in schaken, en dit spel zou ook te gebruiken kunnen zijn om ze wat te leren over gedekte velden. Ik ga overwegen om het te gebruiken.

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 690

If you kill yourself, Iíll kill you. ~Roronoa Zoro


« Antwoord #11 Gepost op: 15 Juni 2013, 18:04:57 »

Bedankt voor je reactie.
1. Misschien is dat wel een leuk idee voor latere levels, zodat er een extra moeilijkheidsgraad komt.
2. Bedoel je met slaan dat je de vijanden van het bord afhaalt?

Het zou erg gaaf zijn als je dit zou gebruiken!

~Ilja


We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1386

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS


« Antwoord #12 Gepost op: 15 Juni 2013, 18:19:00 »

Tips/bugs:
1. Je start bij level selection en niet in het menu?
2. Spellingsfout: "You move the plaer (player?) ..." in de tutorial
3. De tekst in de tutorial: "The pawn can attack..." valt buiten het veld
4. Lelijke standaardmessages (wellicht kan je deze opmaken met hulp van deze tut: )
5. Level 10 en 11 doen het niet?
6. De grijze blokjes voor de levels staan niet direct voor de tekst (oftewel het verschuift en valt dus half buiten het levelnummerblokje)
7. Een beetje groter zou wel handig zijn Gemoedelijk
8. Een rustgevend muziekje erbij werkt ook altijd Tong

Veel succes ermee! PS: Mocht je willen dat ik help levels te maken, stuur me een PM. Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4836


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 15 Juni 2013, 19:54:08 »

Zeker origineel!
Echt een heel leuk spel!
Misschien leuk dat je in alle levels anderen stukken moet zijn? Dan zou het echt heel leuk worden =)

Suc6!

-C

Naar boven Gelogd

Perry26
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1054

Vragen over GM bij mij WEL via pm :p


« Antwoord #14 Gepost op: 15 Juni 2013, 21:04:03 »

Zeker origineel!
Echt een heel leuk spel!
Misschien leuk dat je in alle levels anderen stukken moet zijn? Dan zou het echt heel leuk worden =)

Suc6!

-C
of meerdere stukken besturen in ťťn level?

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community