game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Bridging the Gap
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 14
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Wat vind je van dit spel?
Heel goed!   -89 (71.2%)
Goed.   -20 (16%)
Gemiddeld.   -6 (4.8%)
Minder dan gemiddeld.   -1 (0.8%)
Slecht.   -9 (7.2%)
Totaal aantal stemmen: 124


Advertenties

jurjen
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #15 Gepost op: 5 September 2006, 21:03:33 »

|8D cool |8D

komen er nog updates
je moet er ckr me doorgaan  Engel


Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9655


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 6 September 2006, 08:23:19 »

Updates? Speel eerst de campaign maar eens uit Knipoog
Maar, ik denk niet dat er nog een update komt, alleen een bugfix.

Bedankt voor alle positieve reacties.


Naar boven Gelogd

jeem
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 2799


« Antwoord #17 Gepost op: 6 September 2006, 16:47:03 »

EINDELIJK

damn nu ben ik hier dus weer verslaaft aan Tong
je bent echt geniaal die spel krijgt dus zkr wel een dikke 10+ Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Purno
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 240


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 7 September 2006, 10:58:14 »

Citaat van: "Erazor"
Lijkt nogal nageaapt van Bridge Builder...


Beter goed nageaapt, dan slecht verzonnen  Knipoog


Purno has spoken

Games Directory
Naar boven Gelogd

J!G
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 163


-
« Antwoord #19 Gepost op: 7 September 2006, 15:08:05 »

heb ik ook altijd  Tong  leuke spellen speel je uren



kl!k sig voor MSN
Naar boven Gelogd

Red BoriZ
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 246


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 9 September 2006, 09:11:34 »

Cool! Leuke campaigns. Realistisch maar gelukkig niet te realistisch en ook leuke sprites. Ook de geluidjes vond ik fantastisch alleen miste ik een klein beetje een rustgevend achtergrondmuziekje. Toch heb je wel wat steken laten vallen.

Ik heb wel 2 bugs gevonden. Als je een missie moet kiezen en je drukt  buiten een echt missievakje, maar wel in het missieveld, dan komt er een error en dan nog wel een die je niet kan negeren, zwaar irritant dus. De volgende is misschien niet echt een bug maar ik heb me er wel aan gestoord. Als je twee members elkaar (gedeeltelijk) laat overlappen, kan je alleen de laatsgeplaatste verwijderen voordat je de 'achterste' kan verwijderen.

Ik vind het ook erg jammer dat een member altijd $100 kost. Soms maak ik hele korte members en die kosten dan nog steeds $100.

Ook vond ik het moeilijk om tussen joints, members en remove te switchen. Het ging standaard elke keer mis als ik wat wilde verwijderen en dat deed door te kiezen in het 'rechtermuisknop-menuutje.' Want om nou elke keer naar boven te gaan met de muis wordt ook vervelend.

Tot slot blijf ik het jammer vinden dat ik zelf gaan anchors mag plaatsen, al is dat niet zo heel erg.

Een erg leuk spel, ik hoop dat je alsnog meer missies maakt, al ben ik nog niet helemaal door de moeilijkste heen.


Twisted [||||||....] 60%, volledige versie bij 100% (duh)
Ozon



Check, de nieuwe demo van Twisted.
Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9655


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 9 September 2006, 09:26:12 »

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik kon geen passend muziekje maken, heb het daarom maar gelaten. Heb er wel aan gedacht hoor, maar ik dacht, beter geen muziek dan te drukke muziek.

De eerste bug was al door Shaak opgemerkt. Het probleem is dat ik eerst een variabele maakt die aangeeft naar welk level ik ga, en daarna daar heen ga. Echter als je verkeer dklikt is die variabele nul, maar probeer ik tůch naar een level te gaan. Level nul bestaat blijkbaar omdat de arrays met levelgegevens ook automatisch een index
  • maken zodra je [1] aanmaakt, maar ze hebben dus allemaal waarde nul of zoiets en als je dan de draw opdrachten uitvoert op allemaal nullen dan tekent het spel (blijkbaar) sprites die niet bestaan.

Members weghalen kun je doen door dicht naar het midden te gaan. Dat had misschien ook anders/beter gekund, maar juist als je op de hele member kan klikken om 'm weg te halen, kun je dat probleem krijgen bij overlappende members. Bij members die elkaar in het midden snijden is het probleem er helaas wel.

Ik heb kosten van members voor elke lengte constant gehouden om het wat eenvoudiger te maken. Hint: lange members zijn steviger.

Je kan ook het toetsenbord gebruiken om van bouwmodus te wisselen. J voor joints, M voo rmembers en U voor remove. S voro start simulatie en X voor beŽindig simulatie.

EDIT: Zelf anchors plaatsen zou erg flauw zijn.

En er zijn nog genoeg levels om te doen, dus ik denk niet dat nieuwe snel nodig zijn  Knipoog


Naar boven Gelogd

tijn22
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1066


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 9 September 2006, 09:51:48 »

erg mooi, en zeker een stuk mooier dan de eerste versie, grafies ziet alles er mooi uit, en de gameplay is ook goed.

ik mis alleen dat je geen anchor kan maken... dat kon bij de 1e versie wel.


Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9655


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 9 September 2006, 10:41:15 »

Citaat van: "tijn22"

ik mis alleen dat je geen anchor kan maken... dat kon bij de 1e versie wel.

Dat was voor debugging doeleinden. Ik had het expres uit de bediening gehaald, maar had de functie zelf nog niet weggehaald omdat ik 'm nog nodig had zelf tijdens het maken. Dat je dat ontdekt kan ik niks aan doen.

Heeft iemand die cheat al gevonden?  Blij


Naar boven Gelogd

Jopie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 35


« Antwoord #24 Gepost op: 17 September 2006, 09:27:28 »

Heel cool |8D ! Hier moet je zeker een vervolg op maken! Het ziet er heel mooi uit, kan best moeilijk zijn en werkt goed! Het is alleen een beetje stil dus misschien kan je wat meer geluid maken. Misschien kun je een vervolg ook wat actievoller maken zoals crashes die wat spectaculairder zijn. Ik geef dit spel een 10! Cool  Ook heel verslavend trouwens!


-! BOMB SQUAD SPECIALIST !- If you see me running, try to keep up with me!
Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9655


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 17 September 2006, 14:41:30 »

Okť, bedankt!  Blij Ik denk niet dat er een vervolg komt. Voorlopig niet althans, het spel is eigenlijk pas net uit. Zorg eerst maar dat je het uitspeelt., er zijn expres zo veel levels gemaakt om er wat langer plezier aan te hebben. Iemand van buiten dit forum schijnt het laatste level al te hebben gezien Blij

Ik heb geen muziek gedaan omdat ik geen passende muziek kon maken. Crashes zijn moeilijk te maken, in eerste instantie waren er meer particles maar dat vertraagde de boel nogal dus die zijn er uit gehaald.


Naar boven Gelogd

jelleisgoed
Oud-moderator


Offline Offline

Berichten: 2971


« Antwoord #26 Gepost op: 21 September 2006, 15:24:57 »

zelfs mijn broer vind het leuk!!! Hij heeft het nu ook op zijn computer staan!!!

Naar boven Gelogd

jeroentjuh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 215


« Antwoord #27 Gepost op: 3 Oktober 2006, 15:23:53 »

ontzettedn mooi spel , knap gedaan.
maar nou vaag ik me af je met de code voor de balken of members ofzo
of je daar niet een ragdoll mee kunt maken. zomaar een idee. Twijfelachtig

Naar boven Gelogd

Simon Donkers
Oud-beheerder


Offline Offline

Berichten: 3745


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 10 Oktober 2006, 23:32:36 »

Ik heb het net doorgespeeld tot level 10. Ik vind het een heel aardige poging om Bridge Constuction Set na te maken maar naar mijn mening overtreft het het origineel niet.
De natuurkunde engine werkt erg aardig, zeer mooi gedaan.

Wat suggesties.
- De totale opbrengst op het winst scherm is zonder de winst van die level.
- Water, ik neem aan dat het dat is is haast niet te zien totdat de brug ietswat inbuigt en de trein het water raakt.
- Korte stukken zijn even duur als lange punten en verbindingspunten zijn gratis. De prijzen in dit spel vind ik niet logisch en niet realistisch.
- Het schakelen tussen constructie materialen werkt erg onhandig vind ik.
- Ik mis in je credits lijst een vermelding van Chronic Logic terwijl zij toch wel een erg duidelijke inspiratie zijn van jou. Ik ben nog meer verrast dat jij dit een uniek spel noemt in de eerste post terwijl dit toch erg duidelijk geinspireerd is door BCS.

Ik ben gestopt bij level 10. Ik was van 1 tot 10 in ongeveer 45 minuten. Level 10 is een aardig voorbeeld van de uitbreidingslevel op BCS. Deze levels zijn gigantisch groot en niet doordacht. Ik had een budget van $8000,- om een 'erg lange' kloof te oversteken. Ik had echter een overvloed aan verbindingspunten. Ik heb met 2 verbindingspunten niet te gebruiken een brug gebouwd met $3300,- resterend. Ik kon mijn brug nog 70% duurder maken en vele malen steviger, dit terwijl ik bij level 10 toch wel een uitdaging had verwacht onderhand. Moeilijkere levels betekend niet dat de levels groter en groter en groter moeten worden maar dat je de speler meer moet laten nadenken. Zorg dus voor een kleiner budget en minder verbindingspunten. Grote bruggen is heel saai heel vaak hetzelfde doen. Zo is het maken van een brug oppervlakte met steeds maximale lengte brug plaatsen erg saai. Tevens is het testen van een erg lange brug erg saai, vooral zonder een versnel knop.

Het idee voor dit spel is er zeker en de natuurkunde engine werkt op zich goed maar vanwege matig level design en een gebrekkige tijdrovende bediening kan dit spel mijn aandacht toch niet erg lang vast houden.

PS: Ik ben een gigantisch grote fan van Bridge Construction Fan wat ik al heel lang geleden heb uitgespeeld en dus een matige kopie van een gigantisch goed spel is nog steeds best aardig.


[ Eo GDC ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ] [ GMOT ]

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9655


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 11 Oktober 2006, 09:31:53 »

Bedankt voor je reactie. Ik ga niet alles citeren, maar zal punt voor punt bespreken.

Ik ken Bridge Construction Set niet, wel Bridge Builder, dus ik ga daar ook eens naar kijken. Maar je hebt wel gelijk dat dat eigenlijk in de credits zou moeten. Daar heb ik niet aan gedacht, bedankt voor het opmerken.

De totale opbrengt is zonder huidig level - dit klopt, dit is een programmeerfoutje.

Water - Ik kon eventueel meer grafische elementen invoeren maar ik heb het bewust heel simplistisch gehouden, zowel vanwege de stijl als om zo veel mogelijk de CPU-tijd te beperken.

Wat betreft prijzen van dingen, ik heb het prijzensysteem expres simpel gehouden. Dat maakt het eenvoudiger om te zien hoeveel je nog kan met het geld dat je overhebt: heb je 3.400 over, dan kun je nog 34 members plaatsen, ongeacht de lengte. Om dezelfde reden zijn joints gratis. Je hebt ze toch wel nodig, dus ik vond het overbodig om het prijzensysteem te ingewikkeld te maken. Het hele spel is niet enorm realistisch, dat was met opzet zo gedaan, dus wij vonden een realistisch prijzensysteem evengoed niet nodig. Er is dus wel over nagedacht tijdens het maken van het spel.

Je hebt wel een goed punt over de afmeting van de levels. Levels worden namelijk inderdaad groter naarmate het spel vordert. Gelukkig worden treinen ook sneller. Jouw punt zet me aan het denken want je hebt eigenlijk wel gelijk in wat je zegt. Er zijn ook kleine levels bij de latere levels, maar de meesten zijn groot. Als er een vervolg komt, kijk ik of er meer kleinere levels in kunnen komen, maar dit vervolg komt voorlopig niet. Sowieso denk ik dat als er een vervolg komt, dat het evengoed de campaign bevat uit dit spel.

Het hebben van een versnelknop is niet zinvol, aangezien vooral de simulatie veel CPU in beslag neemt en niet zozeer het tekenen. Er is wel een cheat  Engel maar daar heb je niet zo veel aan...

Wat betreft de bediening. Ik heb drie manieren ingebouwd om van bouwmodus te wisselen. Slim genoeg ben ik vergeten om ze in het spel te vermelden. Ter informatie, je kan het toetsenbord gebruiken: J = joints, M = members, U = remove, S = start simulatie, X = beeindig simulatie, en de cheat is ook met het toetsenbord. Met rechtermuisknop kun je ook van bouwmodus wisselen.

Ik denk dat ik Bridge Construction Set ook eens ga bekijken... in elk geval bedankt voor je reactie, het is er een waar ik veel aan heb.


EDIT: uiteraard is het de bedoeling dat de speler ook zo af en toe geld overhoudt, want het is dat geld waar je je score mee ophoogt. Behalve alles uit spelen is een doel van het spel om zo veel mogelijk geld over te houden.


Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 14
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community