kan je binnekort de 2 muziekjes ergenst uploaden zodat ik ze kan downloaden ?
Done.

Check je inbox.

Mag ik vragen hoe je deze muziek maakt? Ik vind het echt heel goed klinken en zou graag weten hoe je dit doet omdat ik me ook een beetje in game muziek wil gaan verdiepen maar niet goed weet hoe ik moet beginnen. Heb je tips?
Zelf maak ik gebruik van een tweetal programma's. Enerzijds Cakewalk Sonar LE voor het basismateriaal. Dit bewerk ik nadien in Cubase 5; dat doe ik voornamelijk als ik met VSTi's wil gaan werken. Simpel gezegd zijn die VSTi's de virtuele instrumenten die je in kunt laden om een bepaalde sound te krijgen.
Het programma is één ding, maar de rest hangt van jouzelf af. Het is uiteindelijk een kwestie van beginnen. Bedenk bij elke compositie die je wilt maken wat het verhaal erachter is. Als je een beelddenker bent, kan het geen kwaad om de scenario's e.d. in je hoofd uit te beelden. Als je tekstueel bent ingesteld, dan kan het geen kwaad om het verhaal op papier uit te werken. Het hoeft geen boekwerk te zijn; het is enkel een hulpmiddel...
Ik weet zelf niet hoever je muzikale ontwikkeling is, dus ik zal me beperken tot algemene tips. Luister veel en aandachtig naar muziek. Probeer uit te zoeken waarom een componist een bepaalde keuze heeft gemaakt, waarom bepaalde instrumenten een muzikale lijn omhoog hebben en andere een lijn omlaag, etc. Niet alleen luisteren naar wat binnen jouw eigen straatje past, maar ook naar daarbuiten. Vergeet daarbij niet om naar oude muziek te luisteren! Uiteraard kan het geen kwaad om de soundtracks van films/games grijs te draaien.
Last but not least: kopieer niet zomaar andermans werk.

Quoten mag, maar beperk het een beetje.

Welke video

Als je goed naar jouw eigen post kijkt, zul je vanzelf zien dat er een youtubelinkje tussen de [img ] [/ img] tags staat. Deze verwijst naar een filmpje dat bijzonder weinig met MW te maken heeft.