game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [CGC] Grill 'n Meat
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Werkt (bij versie lager dan 0.9.5) de barbecue?
Nee, krijg hem niet te zien   -2 (66.7%)
Ja, maar het gras wordt niet goed gedrawed   -0 (0%)
Ja, alles werkt!   -1 (33.3%)
Totaal aantal stemmen: 3

Advertenties

GM-Nerd
Gebruiker

Grill 'n Meat voor CGC!

« Gepost op: 7 April 2013, 22:27:19 »

DylanPr0ductions en GM-Nerd presenteren:

Het spel over vlees en een barbecue!

Inleiding

Dat was het dan, na een maand lang zweten, bugs oplossen en vooral veel testen is het resultaat daar: Grill 'n Meat! Onze inzending voor de Creative Game Challenge 2012 - 2013.

Beschrijving

Aaaaahhh.. De BBQ staat buiten, het zonnetje schijnt. Kortom: alles voor een perfecte barbeque, toch?

Ooh ja, wacht, vlees. Even vergeten! Loop je toch gewoon naar de koelkast waar het heerlijke biefstukje op je ligt te wachten. Pak je het op en loop je naar de barbeque.. Moet geen probleem zijn toch?

In onze game blijkt dat dus niet zo te zijn. Struikelen over een steentje o.i.d. is makkelijk gedaan en als gevolg baant je biefstuk zich een weg naar de grond. Vies, vuil en niet op te eten zou het biefstukje worden.

Gelukkig ben jij er nog! Je hebt je gasbrander in de hand en maakt gebruik van zijn vuurschiettechnieken om je biefstukje contact met de grond te laten vermijden.

Kort gezegd: houd je biefstuk boven de grond door met muisklikken vuur te creŽren die de biefstuk omhoogstuwen.

Screenshots
In-game-mega-multi-actie

Sauzen incasseren

Even 'stuff' halen in de shop

Download

Download de officiŽle testversie (v0.9.5) Airload (18 MB)
Bij deze versie is de barbecue wťl goed zichtbaar. Dit zorgt wel voor een lagere FPS

Download de officiŽle testversie (v0.9.2) Airload (17.74 MB)

Download de officiŽle testversie (v0.9.1) Airload (17.74 MB)

Download de officiŽle testversie (v0.9) Airload (17.74 MB)

Credits

Programmeerwerk:
Dylan Bos
Luud Janssen

Graphics (bronnen):
All-Free-Download.com
Deceased Superior Technician
spinningmerkaba
MusicScreen.be

Speciale dank:
Maarten Baert
Voor het helpen met programmeerwerken en het maken van de (super-awesome) ExtremePhysics DLL!

Bugs en evt. verbeteringen:

• Korte pauze na afsluiten in-game menu
  • Inflatie harder laten stijgen
  • Trying to use non-existing surface
  • Als bij score optelling op 'volgend level' wordt gedrukt gaat men naar de shop
  • Fout in tutorial met obj_fall_rock_creater

Feedback is van harte welkom! Zie je ergens verbeteringen, mag je dit ook gerust melden!

« Laatste verandering: 11 April 2013, 15:13:17 door GM-Nerd »

Onze CGC game Grill 'n Meat:

Grill 'n Meat [CGC]
Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator

« Antwoord #1 Gepost op: 8 April 2013, 19:06:27 »

Ik ben heel benieuwd, maar beide downloadlinks in je beginposts geven 'error defining external function'. Zo te zien gebruik je ExtremePhysics, misschien handig om de DLL's even te includen of samen met je exe in te pakken, anders is je spel niet speelbaar.

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

GM-Nerd
Gebruiker

Grill 'n Meat voor CGC!

« Antwoord #2 Gepost op: 8 April 2013, 19:24:31 »

Ik ben heel benieuwd, maar beide downloadlinks in je beginposts geven 'error defining external function'. Zo te zien gebruik je ExtremePhysics, misschien handig om de DLL's even te includen of samen met je exe in te pakken, anders is je spel niet speelbaar.

HŤ wat raar? Ik dacht dat we die geinclude hadden. Bij mij werkt alles perfect. En nee ik heb de *.exe niet in dezelfde map staan als waar extremephysics staat...

Toch maar even nachecken dan. Zou lullig zijn als het dadelijk bij de jury niet werkt..

We hebben het even opnieuw geprobeerd het is nu v0.9.2. Zou je dit even willen testen? Gemoedelijk

Grill 'n Meat [CGC]
Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator

« Antwoord #3 Gepost op: 8 April 2013, 20:31:27 »

Ik heb hem werkend gekregen. Of nou ja, werkend, ik heb hem weten op te starten...
De barbecue is bij mij for some reason onzichtbaar. Als ik mijn stuk vlees helemaal rechts krijg, dan komt hij op een onzichtbaar blok te liggen en vervolgens gebeurt er niks meer (screenshot - het vlees ligt hier stil). Ook kreeg ik een error in de shop toen ik over de twee pleisters hoverde (ik heb de error helaas niet weten te kopiŽren of reproduceren).
Helaas kom ik dus niet voorbij level 1, omdat er dus geen eindobject aangemaakt wordt of zo. De tutorial kon ik om die reden ook niet afmaken.

Mocht het iets uitmaken: ik speel op een Windows 7.

Het idee is wel heel origineel en ik vind het grafisch bovengemiddeld goed vormgegeven. Het vleugje humor zorgt voor een ontspanne en absurde sfeer in een positieve zin. Misschien is een counter (of dat klikken het vlees laat vallen) voordat het vlees valt wel handig, zo gebeurt dat minder random en kan de speler zich beter voorbereiden.

Verder dus weinig aan op te merken, maar ik heb dan ook niet heel lang gespeeld vanwege die bug.

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

GM-Nerd
Gebruiker

Grill 'n Meat voor CGC!

« Antwoord #4 Gepost op: 8 April 2013, 21:09:19 »

Ik heb hem werkend gekregen. Of nou ja, werkend, ik heb hem weten op te starten...
De barbecue is bij mij for some reason onzichtbaar. Als ik mijn stuk vlees helemaal rechts krijg, dan komt hij op een onzichtbaar blok te liggen en vervolgens gebeurt er niks meer (screenshot - het vlees ligt hier stil).

Het is heel raar dat jij hier mee te maken hebt. De computers op school hadden het probleem van de barbecue wel. Daarnaast hebben we op meer dan 8 computers getest of de game werkt. En dat deed hij, zonder problemen.

We zouden echt totaal niet weten waar de fout zit.

Het idee is wel heel origineel en ik vind het grafisch bovengemiddeld goed vormgegeven. Het vleugje humor zorgt voor een ontspanne en absurde sfeer in een positieve zin. Misschien is een counter (of dat klikken het vlees laat vallen) voordat het vlees valt wel handig, zo gebeurt dat minder random en kan de speler zich beter voorbereiden.

Verder dus weinig aan op te merken, maar ik heb dan ook niet heel lang gespeeld vanwege die bug.

Heel erg bedankt voor je reactie. Het is fijn zo'n complimenten te ontvangen. Helaas heb jij te maken met de bug. Mochten we er achter komen waar dit aan ligt, melden we dit bij je! Gemoedelijk

EDIT: Inmiddels is er een nieuwe versie uitgekomen waar de barbecue wel wordt geplaatst!

« Laatste verandering: 11 April 2013, 15:16:55 door GM-Nerd »

Grill 'n Meat [CGC]
Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #5 Gepost op: 11 April 2013, 16:55:27 »

Echt een prachtspel!
Wat een humor Tong
Erg leuk gemaakt ook vrolijke graphics en muziek!
Erg leuk jongens!

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

GM-Nerd
Gebruiker

Grill 'n Meat voor CGC!

« Antwoord #6 Gepost op: 11 April 2013, 17:13:04 »

Echt een prachtspel!
Wat een humor Tong
Erg leuk gemaakt ook vrolijke graphics en muziek!
Erg leuk jongens!

Bedankt thoot-je! Fijn om te horen! Gemoedelijk

Ik moet het vervolg van meneer Ropel nog spelen..  Engel

Maar daarna zal ik zeker een reactie achterlaten!  Tong

Grill 'n Meat [CGC]
Naar boven Gelogd

timdri1
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 11 April 2013, 20:25:24 »

Fantastisch spel, geweldige graphics, goede muziek!!  |8D
Echt een goed spel.

Naar boven Gelogd

GM-Nerd
Gebruiker

Grill 'n Meat voor CGC!

« Antwoord #8 Gepost op: 11 April 2013, 20:38:30 »

Fantastisch spel, geweldige graphics, goede muziek!!  |8D
Echt een goed spel.

Bedankt Tim! Erg fijn om te horen!  Blij

Grill 'n Meat [CGC]
Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #9 Gepost op: 24 Mei 2013, 22:34:35 »

Dit spel is gereviewed in mijn reviewmarathon van alle games van de Creative Game Challenge van de Nederlandse GameMaker Community!

Citaat
Een barbequespel, wat heeft een man nog meer nodig?

Bekijk de review op bjarno.be

« Laatste verandering: 24 Mei 2013, 22:41:00 door Bjarno »

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: