game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Briquid
Pagina's: [1] 2 3 ... 14
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Gepost op: 21 Februari 2013, 09:24:46 »

Update 30 oktober 2013
Briquid is genomineerd voor de Control Industry Awards 2013!
http://www.control-online.nl/gamesindustrie/2013/10/30/awards-%E2%80%A2-nominatie-control-industry-award-2013-briquid-van-gamious/
Je zou mij en de rest van het team heel erg blij maken als je je even aanmeldt en vrijdag je stem uitbrengt! Dat kan eenvoudig hier. Alvast dank!

Originele bericht

Een nieuwe puzzelsensatie voor iPads en Android-tablets!

Bekijk de trailer op YouTube

Bezoek ook onze website.

Like ons op facebook!

Screenshot 2
Screenshot 3
Screenshot 4
Screenshot 5

Beschikbaar in Nederlands, Duits, Engels, Frans, Spaans en Italiaans!

Na negen maanden zwoegen kan ik jullie dan eindelijk laten zien wat mij de afgelopen driekwart jaar heeft bezig gehouden: Briquid! Voor iPad en Android-tablets!

Briquid is een uitdagende puzzelgame waarbij je het water naar het reservoir moet brengen door blokken te bouwen en slopen, en door je tablet te tilten om het water te sturen. Briquid heeft 100 uitdagende levels
Briquid is te koop voor EUR 2,69 in de Apple en Google appstores. Er is een gratis demo met 20 levels beschikbaar!

Briquid is mijn eerste commerciële titel; ik vervulde hierin de rollen van bedenker en programmeur. In totaal hebben vier mensen meegewerkt in het kernteam, en nog enkele anderen daaromheen.

Het verhaal dat uiteindelijk heeft geleid tot Briquid, begint in onverwachte hoek bij YoYoGames Competition03, die ik, zoals sommigen van jullie allicht nog wel weten, gewonnen heb met ByteAlity Tower Defense. Dit spel heeft uiteindelijk rond 2011 geleid tot contact met Mark Overmars met het idee om een commerciële titel te gaan publiceren als vervolg op BTD - iets dat YoYoGames destijds nog zelf in handen had. Dit is uiteindelijk stukgelopen omdat ik andere dingen ben gaan doen. In april 2012 heeft YoYoGames het publishen echter uitbesteed aan opstartend gameontwikkelbedrijf Gamious B.V. en heeft Mark hen in contact gebracht met mij.

Bij het eerste contact met Gamious heb ik enkele van mijn spellen aan ze laten zien, waaronder het bescheiden puzzelspelletje Eau: the water game uit 2009, waarmee ik tweede uit zes werd in Game Maker Wedstrijd 21 (thema water). Zij zagen hier marktpotentie in en we zijn begonnen het spel verder uit te werken onder leiding van Gamiousproducer Jos Bouman. Ondertussen heeft Gamious contact gemaakt met grafisch vormgever Wouter van Toll en geluidsman Arjen Schut om het team te completeren. Uiteindelijk zijn we met vier man dit spel gaan uitdenken en bouwen. Dit heeft in totaal bijna tien maanden geduurd, en eindelijk is het spel nu dan af. Met enige trots, mag ik toch wel zeggen, presenteer ik jullie Briquid!

Credits
Jos Bouman (Gamious B.V.) - producer
Erik Leppen - programmatuur en concept
Wouter van Toll - grafische vormgeving
Arjen Schut - muziek en geluidseffecten
Gamious B.V. - marketing en PR
Marnix Kraus - technische ondersteuning
en anderen - vertalingen, playtests en waardevolle feedback.

Update! 17 oktober 2013

Update voor Briquid op tablets
Tabletgebruikers kunnen nu genieten van de eerder genoemde update met Game Center-achievements en -leaderboards, undoknop en facebook score sharing! Daag je vrienden uit!

Actie! Briquid voor 99 cent!
Briquid voor tablets is tijdelijk in prijs verlaagd naar 99 cent! Als je het spel niet al hebt gekocht, is nu je kans om hem voor bijna niets binnen te halen! 99 cent is namelijk echt een prikkie voor de hoeveelheid gameplay die je ervoor terugkrijgt. Vooral de menen die de demo te makkelijk vinden moeten eens een kijkje nemen, want er zitten een paar pittige levels in de volledige game.

Briquid voor Windows 8-PC
Briquid is er nu ook voor PC's met Windows 8! In plaats van een gratis versie met 20 levels, kun je gratis en voor niets de volledige game - dus alle honderd levels én de expertmodus - een week lang spelen! Als het je lukt om in zeven dagen de game te volbrengen, natuurlijk. Na deze proefperiode kun je via de Windows Store het spel kopen voor slechts EUR 1,69.

Win een iPad Mini!
Gamious houdt een competitie waarbij onder de mensen die level 15 oplossen met het hoogste aantal zetten over, een iPad Mini wordt verloot. Versla je de hele wereld? Dan is die prijs automatisch voor jou! Kijk op de Facebookpagina! En like Gamious ook gelijk, zodat je op de hoogte wordt gebracht van updates van al hun titels, aangezien een paar titels het eindstadium van hun ontwikkeling naderen.

« Laatste verandering: 30 Oktober 2013, 12:49:45 door Erik Leppen »

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is éénoog koning.

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Februari 2013, 10:28:34 »

Gefeliciteerd! Gemoedelijk

Ik heb Eau: the water game gespeeld, en dat was best een leuk spel, dus dit zal ook wel aanslaan denk ik.

Helaas heb ik geen smartphone of tablet, dus er is niet echt iets wat ik er inhoudelijk over kan zeggen.

En ik snap niet helemaal waarom de stem in de trailer een zwaar accent moet hebben, maar daar heb jij natuurlijk niet voor gekozen. Tong

Ik neem aan dat je niet een leveltje gewoon zo kunt vrijgeven. Rolt ogen

Maar ik hoop voor je dat het een succes wordt! (Dat is wel zo leuk, natuurlijk Gemoedelijk)

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Februari 2013, 10:49:32 »

Spijtig genoeg iPad/AndroidTablet-only, anders had ik het zeker geïnstalleerd op mijn iPod Gemoedelijk Maar wat ik nu zie ziet er goed uit Tong Misschien dat ik de demo wel op tablet van mijn vader installeer :+) Ik edit wel als ik het gespeeld heb Tong

En ik snap niet helemaal waarom de stem in de trailer een zwaar accent moet hebben, maar daar heb jij natuurlijk niet voor gekozen. Tong
Ik vond die trailer wel goed Knipoog

Edit:
Zonet de demo gespeeld op de eerder genoemde tablet en het werkt goed Gemoedelijk De eerste levels hebben een goede opbouw en de waterengine ziet er goed uit. De menu's werken goed en er is niet teveel afleiding.

Grafisch en muzikaal is alles goed uitgewerkt Gemoedelijk Ik werd echt opgezogen in het spel. Wat ik nog mis is een level editor (misschien alleen voor de betalende versie ofc). Op die manier kan je je eigen levels maken, zoiets geeft altijd een goede herspeelbaarheid.

« Laatste verandering: 21 Februari 2013, 11:06:55 door Bjarno »

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Februari 2013, 12:04:03 »

Speelbaar maken voor ipod gaat niet lukken?

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Februari 2013, 12:19:00 »

We hebben de grootte van de tabletschermen volledig benut - dus dat gaat op een klein schermpje niet lukken vrees ik...

Verder @Bjarno, fijn te horen dat je het een leuk spel vond Blij

Naar boven Gelogd

Martin Beentjes
Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken bij PB's.

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Februari 2013, 12:50:10 »

Ik ben benieuwd naar de response van iPad en Android Tablet users. Aan de trailer te zien kan dit zeker potentie hebben.

Ik heb meerdere malen een poging gedaan om van GameMaker af te stappen, echter is het steeds weer gebleken dat GameMaker een enorm sterk platform is voor game developers aangezien het gewoon goed werkt. En dat laat dit spel toch zien. Je kan met GameMaker gewoon enorme goede games maken.

Erik, proficiat! Ik ben benieuwd naar de verkoopcijfers voor het komende jaar, kijken hoe dat gaat lopen.

Ik baal ervan dat ik hier geen tablet heb liggen. Anders had ik zeker de demo gespeeld (de betaalde gekocht). Oh en als ik ooit eens een spel heb liggen waar ik echt eens druk mee bezig ben, heb ik al weer een mogelijke publisher.. Gemoedelijk

« Laatste verandering: 21 Februari 2013, 12:54:14 door Martin Beentjes »
Naar boven Gelogd

WBG
Globale moderator

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Februari 2013, 13:50:22 »

Ik heb zelf ook geen tablet, maar gelukkig heb ik de eer mogen hebben om de eerste paar levels al te mogen testen toen het spel nog in beta was.

Op basis van die ervaring kan ik stellen dat dit spel zeker een aanrader is voor elke puzzelliefhebber. Het spel ziet er goed uit en werkt nog beter. Sommige puzzels zijn erg lastig, maar dat maakt de euforie als de oplossing eenmaal gevonden is alleen maar groter.

Conclusie: Weer een erg sterk spel dat Erik hier laat zien. Wie het niet kan spelen kan maar beter overwegen snel een tablet aan te schaffen!

Naar boven Gelogd

draak1400
Gebruiker

noem me draak of draak een vier nul nul

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Februari 2013, 14:04:08 »

Het spel ziet er mooi uit. (qua wat ik op screenshots zie)
Trailer ziet er ook mooi uit. Behalve dat accent van de inspreker.

Alleen hoe kom je ooit op een prijs van  EUR 2,69
Dat vind ik persoonlijk wel duur.

Nu snap ik dat het 100 levels bevat , en dat er veel werk achter zit.
Mooie graphics heeft , maar dan als nog lijkt  EUR 2,69 mij aardig duur.

Dragon Drago Drag Dra Draa Draak
Naar boven Gelogd

jmaster2710
Gebruiker

5 jaar lang games gemaakt! Op naar de 10!

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Februari 2013, 14:26:21 »

Met €0,89 wordt het hoogwaarschijnlijk meer gelocht en kan je meer verdienen (kwa hoe ik denk)
Het spel ziet er mooi en leuk uit alleen ik kan het niet spelen omdat ik geen iPad of iets dergelijks heb.
Ik wens je nog veel succes met dit project.

Gr. Jmaster

Op dit moment heerlijk bezig met een passie project! Hopelijk sta ik ermee op Indigo dit jaar!
Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #9 Gepost op: 21 Februari 2013, 14:44:03 »

Ziet er goed uit, Erik! Niet alleen wat graphics betreft maar ook juist de level design; de puzzels zien er goed doordacht uit en niet al te makkelijk. Helaas heb ik geen tablet, en ben ik ook niet zo'n puzzeler.

't Accent van de voice over viel mij ook op. Aangezien het spel verder niets met Rusland te maken heeft, vond ik het metersdikke stereotype Russische accent een beetje vreemd.

Nu snap ik dat het 100 levels bevat , en dat er veel werk achter zit.
Mooie graphics heeft , maar dan als nog lijkt  EUR 2,69 mij aardig duur.
Hmm, dat ligt misschien aan mij, maar drie euro betaal je ook voor een broodje bij een broodzaak, of voor een diepvriespizza ofzo. Daar zit toch minder werk achter, en je geniet er ook minder van, lijkt me.

Naar boven Gelogd

draak1400
Gebruiker

noem me draak of draak een vier nul nul

« Antwoord #10 Gepost op: 21 Februari 2013, 15:18:23 »

Hmm, dat ligt misschien aan mij, maar drie euro betaal je ook voor een broodje bij een broodzaak, of voor een diepvriespizza ofzo. Daar zit toch minder werk achter, en je geniet er ook minder van, lijkt me.
Brood , pizza is eten dat heb je nodig anders ga je dood. En deze game kan je moeilijk het water eruit drinken om daar van te leven. Tong
Een Game heb je niet nodig. Zonder een Game kan je best leven.
(Tenzij je gameverslaaft bent.  Tong )

Dragon Drago Drag Dra Draa Draak
Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Antwoord #11 Gepost op: 21 Februari 2013, 16:45:56 »

Erik, aangezien je toch een gratis demo hebt, kan je die demo dan niet ook op PC uitbrengen? Je gaat nu veel commentaar missen. Blijkbaar kan je de zwaartekracht ook veranderen door gewoon te klikken op de pijlen, dus een accelerometer is geen vereiste.

Mijn broer is nu de demo aan het spelen, ik zal het straks testen. Maar wat ik al meteen kan zeggen is dat de iPad-versie volgens mij niet grondig genoeg getest is. Als je de iPad ondersteboven draait, dan wordt het beeld ook omgedraaid zodat het terug 'rechtop' komt te staan. Dat is bij dit spel natuurlijk niet wat je wilt. Ik herinner me dat je die functie wel ergens kan uitzetten, maar het is stom dat het spel daar geen rekening mee heeft gehouden.

Ik snap niet goed waarom dit 21MB is, gezien de ontzettend eenvoudige graphics. Zit het vol met MP3's ofzo? Ik denk ook dat 2.69 euro wat aan de hoge kant is, niet noodzakelijk omdat het het niet waard is, maar gewoon omdat de concurrentie goedkoper is en volgens mij een betere eerste indruk geeft qua graphics. Maar goed, er zit blijkbaar geen reclame in, en dat is ook wat waard Gemoedelijk.

« Laatste verandering: 21 Februari 2013, 16:48:01 door Maarten Baert »

Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 21 Februari 2013, 19:10:03 »

Het is inderdaad zoals boven vermeld slimmer de game te verkopen voor €0,89 aangezien meer mensen snel 90 cent betalen om een spelletje te kopen i.p.v. €2,69. Buiten dat zou je daar ads in kunnen runnen.

Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 21 Februari 2013, 20:41:27 »

Het idee is leuk, maar ik mis wat dingetjes:
-Waar is de PC demo?
-Waarom is de prijs zo duur?
-Waarom werk je samen met dat game bedrijf? Die trailer had ik zelf 100% beter gekunt, zonder Russische accent.

TR

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #14 Gepost op: 22 Februari 2013, 01:02:16 »

Citaat
Waar is de PC demo?
Goede vraag, het spel is dan ontwikkelt voor tablet, er is niets aan het spel dat echt multitouch of de gyroscoop gebruikt... Maar natuurlijk moeten er wat dingen aan het spel aangepast worden.

Citaat
Waarom is de prijs zo duur?
Minder populaire indie games zijn altijd iets duurder, maar zijn vaak het geld wel waard Gemoedelijk Ook moet met deze prijs een hoop terugbetaald kunnen worden. Denk hierbij aan de jaarlijkse 100$ voor Apple (ok, dit regelt Gamious zelf, maar die moeten hun winst ook eruit kunnen halen).

Citaat
Waarom werk je samen met dat game bedrijf [sic]?
Omdat het voordelen heeft, vermoed ik. Als je helemaal alleen op de App Store én de Google Play Store wilt publiceren dan moet je al vrij veel investeringen aanschaffen. Op zich valt de Android Store nog wel mee, maar om te publiceren op Apple's App Store moet je aan een hele hoop voorwaarden voldoen (je moet een Mac(-computer) hebben, een iOS-apparaat (logisch) én jaarlijks nog eens 100$). Voor Android moet je eenmaal €25,00 betalen voor al je games en kan je elke soort computer gebruiken.
Door als één bedrijf meerdere games uit te brengen moet je voor al die games opgeteld nog steeds 100$/jaar betalen.

Verder vermoed ik dat Gamious ook zorgde voor mensen die de grafische vormgeving en de geluidsstukken konden regelen. Natuurlijk weet Erik Leppen hier het meeste van, maar dit zijn wel mijn vermoedens (en ik denk niet dat ze er ver naast zitten).

Wat heeft iedereen toch tegen dat russisch accent, ik vind dat het iets grappig toevoegt. Het spel is natuurlijk niet Russisch maar stoort het?

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 14
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: