game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [Source]EGA - update
Pagina's: [1] 2 3 ... 9
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is éénoog koning.

« Gepost op: 10 Februari 2013, 18:10:02 »

-
Review Best-of

Speel/downloadpagina:

Beschrijving:

EGA, het spel waarbij je iets doet wat je waarschijnlijk al honderd keer eerder hebt gedaan: je probeert iets op te pakken terwijl je iets anders probeert te ontwijken. Er is maar één ding anders: het speelveld waarop je dat doet.

Probeer een zo hoog mogelijke score te halen of kijk of je je eigen record kunt verbreken!

(je kunt ingame een highscoretabel zien)

Besturing:

Spatie en pijltjes / WASD (Enter in sommige menu's)

Screens:

-
Wat doe je hier nog? Je had al lang kunnen spelen Tong

Source:
Op verzoek van Lucas geef ik de source van EGA vrij. Daar wil ik wel de voetnoot bij plaatsen dat het gemaakt is met een oudere versie van gamemaker, dus dat bepaalde functies niet meer werken. Tevens zijn de online highscores gelinkt aan GMechanism, wat sinds de game gemaakt is geüpdatet is en nu een nieuwe manier heeft om highscores te verwerken (oftewel, als je hetzelfde systeem gebruikt als deze game, werkt het niet voor jouw game)

Twee links, de een is het oorspronkelijke project wat nu errors geeft, de tweede van een werkend project waar de online highscores uitge-edit zijn.

Oorspronkelijk project (.gmz)
Werkend project (.gmz)

EDIT: Blijkbaar is het nodig dit apart te vermelden, maar hoewel je in principe alles mag overnemen, moet je de muziek van Eagleguard apart vermelden in de credits als je hem in het spel houdt. Voor de rest is het ook wel aardig als je iets meer doet met de source dan het geheel kopiëren en dan uitbrengen als "jouw spel".

Veel succes met games maken! Gemoedelijk

« Laatste verandering: 4 September 2017, 11:49:05 door Red Owl Games »

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Februari 2013, 19:12:25 »

Haha, leuk spelletje. Ik vond de controls daarentegen in het menu wel verwarrend. Ik heb de 4e plek gehaald Blij

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Februari 2013, 19:24:18 »

Dankje Gemoedelijk

Ik kan me er iets bij voorstellen bij dat de controls verwarrend zijn (dat is vaak zo bij toetsenbordbestuurde menu's  Treurig), maar wat was er precies zo verwarrend aan?

Gefeliciteerd! Misschien kun je nog een plekje hoger komen? Blij

EDIT: je bent van de vierde plek gestoten.  Knipoog

« Laatste verandering: 10 Februari 2013, 19:31:59 door Red Owl Games »

Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Februari 2013, 19:36:00 »

Waarom selecteren met spatie als dat ook met enter kan? Of natuurlijk gewoon mouse-controls Knipoog

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Februari 2013, 19:40:49 »

Met mijn 1280*800 schermpje geraakt het spel niet helemaal op het scherm  Emotieloos

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Februari 2013, 19:50:01 »

@TimVN
Enter gebruiken zal ik toevoegen in een komende update. (Da's een goed idee Blij)
Met de muis besturen vind ik niet helemaal bij het spel passen, omdat je ook speelt met het toetsenbord. 

@Steelkenny
Klik op de pagina op "Speel Online" om het in een aparte window te spelen. (of download Knipoog)

Alletwee bedankt voor jullie reacties Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #6 Gepost op: 10 Februari 2013, 20:06:56 »

Geinig spel! De besturing in het menu is inderdaad wat verwarrend; dat het Speel knopje pas verschijnt als je je naam hebt veranderd helpt niet echt. Speelt op zich lekker weg; het enige minpunt is denk ik dat je de rode pijltjes niet kan zien voor dat ze het speelveld invliegen, terwijl je soms gele blokjes op de rand moet oppakken.

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 10 Februari 2013, 20:19:31 »

Geinig spel! De besturing in het menu is inderdaad wat verwarrend; dat het Speel knopje pas verschijnt als je je naam hebt veranderd helpt niet echt.
Ja, klopt. (Misschien kan ik dit er nog wat duidelijker bij zetten, ik heb het genoteerd voor de volgende update)

het enige minpunt is denk ik dat je de rode pijltjes niet kan zien voor dat ze het speelveld invliegen, terwijl je soms gele blokjes op de rand moet oppakken.
Engel Ik moet het toch op een manier lastig maken Blij (da's een grapje)
Dat is inderdaad een element dat ervoor zorgt dat de speler het spel de schuld kan gaan geven. Ik zou kunnen aangeven waar vijanden spawnen, maar dat zou het wel erg makkelijk maken (en haalt het schrikeffect als een vijand opduikt een beetje weg) Het enige wat ik kan zeggen ter verzachting is dat de vijanden met enige regelmaat spawnen. Als je daar gevoel voor hebt of krijgt kun je naar de rand gaan tussen twee spawns in. Het blijft wel lastig, maar het is zo'n essentieel onderdeel van de gameplay dat ik niet echt weet hoe ik het zou kunnen aanpassen zonder een compleet ander spel te krijgen. Suggesties?

Bedankt voor je reactie Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #8 Gepost op: 11 Februari 2013, 08:49:01 »

Leuk spel, en goed uitgewerkt... buiten het menu.

Gisteren had ik dit trouwens ook gespeeld maar ik vond de speelknop niet. Tot SLiV mij er op wijsde dat je pas kan spelen na je naam aangepast te hebben. Waarom laat je een speler niet zijn naam intikken nadat hij gespeeld heeft én in de lijst wilt? Dat zijn minder stappen om uiteindelijk het spel zelf te spelen.

Wat ik echter jammer vind is dat je in het begin moet kiezen voor lokale of wereldwijde highscores? Mag de speler daar niet na het spelen over beslissen om de score eventueel te verzenden? Nu heb ik net een goed spelletje gespeeld en wil ik het wél in de highscorelijst plaatsen. Maar dat gaat niet meer.

Voor de rest een leuk/eenvoudig spel! Gemoedelijk Maar deze punten vind ik vrij storend.

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 11 Februari 2013, 15:15:25 »

Gisteren had ik dit trouwens ook gespeeld maar ik vond de speelknop niet. Tot SLiV mij er op wijsde dat je pas kan spelen na je naam aangepast te hebben. Waarom laat je een speler niet zijn naam intikken nadat hij gespeeld heeft én in de lijst wilt?
Enigszins lastig toe te voegen, maar genoteerd voor volgende update. Gemoedelijk

Wat ik echter jammer vind is dat je in het begin moet kiezen voor lokale of wereldwijde highscores? Mag de speler daar niet na het spelen over beslissen om de score eventueel te verzenden? Nu heb ik net een goed spelletje gespeeld en wil ik het wél in de highscorelijst plaatsen. Maar dat gaat niet meer.
Ik snap het, maar het idee is dat je sowieso "online" speelt. Eigenlijk zit de optie niet proberen te verbinden er alleen maar in om het spel wel te kunnen spelen als het externe (wereldwijde highscores) gedeelte om de één of andere reden niet werkt. Maar ik snap de wens om zoveel mogelijk door de speler te laten beslissen. Ik voeg het misschien toe.

Bedankt voor je reactie. Altijd fijn om te horen dat een spel leuk is. Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Jesse
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 11 Februari 2013, 15:33:26 »

Een puntje voor je site: Mijn beeldscherm is 1280x800, en het spel paste er niet helemaal, wat tijdens het schuiven ervoor zorgde dat ik de gele vierkantjes niet meer zag..

Verder, hetzelfde als wat hierboven al is gezegd. Highscores en namen kunnen beter na het spelen gevraagd worden.

Jesse.

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 11 Februari 2013, 16:19:57 »

Een puntje voor je site: Mijn beeldscherm is 1280x800, en het spel paste er niet helemaal, wat tijdens het schuiven ervoor zorgde dat ik de gele vierkantjes niet meer zag..
Klik op de pagina op "Speel Online" om het in een aparte window te spelen. (of download Knipoog)
-
Verder, hetzelfde als wat hierboven al is gezegd. Highscores en namen kunnen beter na het spelen gevraagd worden.
Yup, 'k ben er mee bezig Blij

Bedankt voor je reactie Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #12 Gepost op: 12 Februari 2013, 16:06:30 »

Haha super leuk gedaan.
Van zo'n simpel spelletje naar zo leuk Tong
Echt grappig hoe die vlakken gaan bewegen en alles in elkaar overloopt.
Echt leuk alleen het lettertype vind ik wat minder Knipoog

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 12 Februari 2013, 17:11:14 »

Welk lettertype raad je aan?
Of is het meer dat je deze niet leuk vind?  Tong
Bedankt voor je reactie!

Naar boven Gelogd

NickGerrets
Gebruiker

Respect my authority!

« Antwoord #14 Gepost op: 12 Februari 2013, 17:16:07 »

Welk lettertype raad je aan?
Of is het meer dat je deze niet leuk vind?  Tong
Bedankt voor je reactie!

Small Fonts !  |8D

Indicity Level Designer
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 9
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: