De screenshot ziet er vrij chaotisch uit

En dat is het ook... (shameless self-quoting)
Ik heb het spel zonet gespeeld en het speelt wel vrij goed. Iets dat ik persoonlijk jammer vind is dat de "bonussen" toegewezen worden per tijdseenheid (dat is nog goed) maar dat je in die balkjes geen overzicht hebt. Was oranje nu bommen of hulp? Ik weet het antwoord maar ik vond het vrij onduidelijk...
Ook de afmetingen van sommige kogels vond ik vrij groot. Niet omdat ze moeilijker om te ontwijken zijn, maar omdat ze er niet zo mooit uit zagen. Persoonlijk blijf ik die ouwe Shoot 2008 het beste spel uit de serie vinden

Meerdere modussen, uitdagend, goede graphics. Ga liever daar toch maar naar terug

Iets dat je dan wel moet meenemen is de nieuwe manier van bonussen dat je zelf kan kiezen tussen een klein aantal. Dat is zeker een goede manier die je daarvoor gevonden hebt. Ook de formaties van de ruimteschepen werkt zeer goed. Misschien was het je bedoeling maar omdat die laserschepen moeten draaien van richting staan hun lasers op het einde hiervan soms scheef.
De muziek klinkt trouwens in het begin een beetje vreemd, daarna brengt het een goed element in het spel mee.
Verder nog één bugje: als de speler buiten het scherm (ik heb twee schermen) gaat met zijn muis gaat de cursor niet naar buiten... maar het schip gaat wel richting de echte cursor. Je schiet niet meer maar je bent wel veilig voor bijna alle andere vijanden. Op deze manier kan je eerst veilig powerups verzamelen om pas later in actie te komen... de moeilijkheidsgraad is misschien wel een pak groter dan maar je kan wel schuilen.