game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Shoot 4
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Gepost op: 31 December 2012, 22:35:50 »

Mijn eerste GameMaker-spel ooit is Shoot Deluxe, uitgebracht aan het begin van 2006. Sinds dat moment is het mijn traditie om in elk even jaar een versie van Shoot uit te brengen. Zo zag 2008 Shoot 2008 en 2010 Shoot 3. Om die traditie te kunnen behouden staat er dus nog een spel op het programma voor 2012. En die zien jullie bij deze.

Shoot 4 is geen revolutionaire update en lijkt in veel opzichten op 3. Belangrijkste nieuwtje is de upgradebalk die om de zoveel tijd langskomt waarin je een upgrade mag kiezen die de rest van het potje actief blijft. Verder is het ook niet onbelangrijk dat dit spel is gebouwd in GameMaker:Studio, alhoewel je daar als eindgebruiker als het goed is heel weinig van merkt. Het was ooit begonnen terwijl Studio nog in bèta verkeerde, als manier om te helpen met het vinden van bugs - immers, er is geen betere manier om een product te testen dan om het serieus te gaan gebruiken. Maar natuurlijk was het ook gewoon voor mezelf om te wennen aan het bouwen van games in Studio.

Het spel is fullscreen, maar past zich aan aan jouw resolutie. Het betekent wel dat de gameplay voor verschillende beeldverhoudingen net iets anders is.

Download (Windows)
Download Shoot 4

Screenshot (1920x1080)

Meer informatie
Shoot 4 op erikleppen.nl

Veel speelplezier, en zoals altijd hoor ik graag de bevindingen!

« Laatste verandering: 18 Augustus 2013, 23:38:15 door Erik Leppen »

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #1 Gepost op: 31 December 2012, 22:36:15 »

Had ik niet verwacht D:.
Ik dacht meer aan iets leuk kersterig Miauw
*speelt*

Naar boven Gelogd

Maartenz
Gebruiker

nopenope

« Antwoord #2 Gepost op: 31 December 2012, 22:38:38 »

Screenshot ziet er een beetje druk uit Tong

nopenopenopenopenope
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #3 Gepost op: 31 December 2012, 22:44:51 »

Het spel is ook verschrikkelijk druk, na een tijd word je door duizenden stippenlijntjes bekeken
13866 eerste keer spelen, not bad I guess? Want de eerste score was 10000 Rolt ogen

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #4 Gepost op: 1 Januari 2013, 03:08:18 »

De screenshot ziet er vrij chaotisch uit Tong Momenteel zit ik op mijn Linux Mint en kan ik het spel niet spelen (eigenlijk wel, maar dan is de framerate ongeloofelijk laag en werkt het geluid slecht dus dat doe ik mijzelf liever niet aan). Dus dat zal voor morgen of overmorgen zijn (als ik terug tijd heb Tong ).

In ieder geval: vrij onverwacht om je spel het laatste anderhalf uur voor het nieuwe jaar te publiceren Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #5 Gepost op: 1 Januari 2013, 10:45:56 »

Eerste keer en laatste keer: 14211 punten Blij

Naar boven Gelogd

Sieperdepiep
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 1 Januari 2013, 11:06:36 »

Echt een geweldig spel! Mijn laatste score: 14725

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #7 Gepost op: 1 Januari 2013, 21:26:10 »

De screenshot ziet er vrij chaotisch uit Tong
En dat is het ook... (shameless self-quoting)

Ik heb het spel zonet gespeeld en het speelt wel vrij goed. Iets dat ik persoonlijk jammer vind is dat de "bonussen" toegewezen worden per tijdseenheid (dat is nog goed) maar dat je in die balkjes geen overzicht hebt. Was oranje nu bommen of hulp? Ik weet het antwoord maar ik vond het vrij onduidelijk...

Ook de afmetingen van sommige kogels vond ik vrij groot. Niet omdat ze moeilijker om te ontwijken zijn, maar omdat ze er niet zo mooit uit zagen. Persoonlijk blijf ik die ouwe Shoot 2008 het beste spel uit de serie vinden Gemoedelijk Meerdere modussen, uitdagend, goede graphics. Ga liever daar toch maar naar terug Gemoedelijk Iets dat je dan wel moet meenemen is de nieuwe manier van bonussen dat je zelf kan kiezen tussen een klein aantal. Dat is zeker een goede manier die je daarvoor gevonden hebt. Ook de formaties van de ruimteschepen werkt zeer goed. Misschien was het je bedoeling maar omdat die laserschepen moeten draaien van richting staan hun lasers op het einde hiervan soms scheef.

De muziek klinkt trouwens in het begin een beetje vreemd, daarna brengt het een goed element in het spel mee.

Verder nog één bugje: als de speler buiten het scherm (ik heb twee schermen) gaat met zijn muis gaat  de cursor niet naar buiten... maar het schip gaat wel richting de echte cursor. Je schiet niet meer maar je bent wel veilig voor bijna alle andere vijanden. Op deze manier kan je eerst veilig powerups verzamelen om pas later in actie te komen... de moeilijkheidsgraad is misschien wel een pak groter dan maar je kan wel schuilen.

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is éénoog koning.

« Antwoord #8 Gepost op: 3 Januari 2013, 17:17:39 »

Ik had hier straal overheen gekeken.  Engel
Superkorte reactie:

Ik heb het gespeeld, 20.282 als score. Voor mijn gevoel was ik nog niet erg ver, dus ik ga het nog een keertje proberen denk ik.

Blijkbaar is het niet heel opvallend, want er is nog niks over gezegd, maar ik vind het schip dat je bestuurt er totaal niet bij passen. De hoeken zijn veel te scherp en de gradient past ook niet bij de rest.

Lekkere gameplay, en een geweldig spel!

Ik heb alleen het idee dat er iets ontbreekt. (Maar ik raak nooit heel erg gemotiveerd van highscores dus daar kan het ook aan liggen) Misschien is het een idee over twee jaar een nieuwe richting in te slaan i.p.v. alleen een herziene editie?

Vooral de gameplay is echt goed, beter dan een hoop spellen die ik de afgelopen tijd heb gespeeld.

EDIT:

Je hebt nog steeds de hele tijd het idee dat je hoger kunt komen Tong

« Laatste verandering: 5 Mei 2017, 21:57:27 door Red Owl Games »

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 18 Juni 2013, 21:38:09 »

Verander de link in Shoot4.php

=)

-C

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #10 Gepost op: 18 Juni 2013, 22:54:06 »

Goed idee Blij

Naar boven Gelogd

Takua
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 6 Juli 2013, 21:01:15 »

Leuk spel

11875

Wat doet de help bar?

Pm me als je mee wilt helpen met Danix Armies.

Of ga naar: http://www.gmot.nl/index.php?topic=26617
Naar boven Gelogd

jeem
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 19 Oktober 2013, 00:37:17 »

ik ben misschien weer eens veel te laat, maar ik ben altijd een groot fan geweest van de shoot-reeks! helaas is de download link niet bereikbaar op je website, zie je toevallig een mogelijkheid hem er nog ff op te zetten?

Jeem Blij

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #13 Gepost op: 19 Oktober 2013, 11:18:33 »

Gefikst, bedankt!

Had het geüploade bestand per ongeluk Shoot_4.zip genoemd in plaats van shoot_4.zip. Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

jeem
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 19 Oktober 2013, 19:04:05 »

Geweldig! zit mooi in elkaar en geeft dat echte Shoot gevoel weer! hier ga ik mij zeker weer een tijdje mee bezig zijn! zie nu alweer uit naar Shoot 5 Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: