game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  The captain's last journey 1.1: Christmas fun
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Yvanis
Gebruiker

If you kill yourself, I値l kill you. ~Roronoa Zoro

« Gepost op: 23 December 2012, 09:22:14 »

Verhaal

Je bent een piraat en het is de kapiteins laatste plundertocht, hierna wil hij het goede pad gaan volgen. Maar tijdens de reis gaat iets fout en je kunt nog net op tijd een stuk wrakhout pakken. Je spoelt aan op een vervloekt eiland, maar alles eindigt anders dan je zou verwachten.....

Screenshots:

Je spoelt aan op een stuk wrakhout....
Heb wat plezier in de sneeuw....

Download:
The captain's last journey 1.1: Christmas fun
The captain's last journey 1.0: The beginning

Controls:
  • A & D om te lopen
  • W om te springen
  • Linker muisknop op de skeleton om aan te vallen
  • Ctrl om je potions te gebruiken

Nawoord:
Deze game maak ik voor een groot project voor school (terwijl ik er geen cijfer voor krijg, maar het is wel voor school). Ik ben dus al een erg lange tijd bezig met deze game, en ik ben blij hoe het tot nu toe is. Ik heb al ideen voor de volgende updates, en die ideen ga ik ook zeker uitwerken. Het is nu nog een heel kleine map met heel weinig dingen om te doen, maar dat moet je je wel voorstellen dat iedere tile met de hand is geplaatst, en bij de volgende update moet zelfs alle grond worden opgevuld met solid blokken.

Je kunt updates bijhouden op mijn blog.

Ik wil nog een paar mensen heel erg bedanken voor het helpen en ondersteunen van mijn game:
  • Tai, voor alle tips die hij heeft gegeven
  • Steelkenny, voor het maken van het 'zwemmen'
  • Rick Roerig, voor iets dat pas later komt
  • Lambiory, voor de code om ervoor te zorgen dat je niet de room uit kunt lopen
  • C_Miner_NL, voor de fan-banner die hij heeft gemaakt.
  • Lambiory, voor het helpen met een code.
  • Onky, voor het helpen met een code.
Dus heel erg bedankt voor het helpen jullie allemaal!

Banners:

Banner gemaakt door C_Miner_NL

Alvast bedankt voor het spelen en ik wil graag reacties!

~Ilja

« Laatste verandering: 1 Augustus 2013, 12:42:05 door Ilja010 »

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

smileyface
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 23 December 2012, 10:11:01 »

Eindelijk is ie online Tong

Maar goed:

Het werkt erg lekker maar er zit nu nog zo veel in. de graphics zijn ook wel goed maar ik mis leuke animaties Tong. Je moet hier vooral mee doorgaan Blij.
veel succes met dit spel Tong

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 23 December 2012, 10:13:09 »

Bedankt voor je reactie, ik werk inderdaad nog aan animaties, maar ik had een loop-animatie maar die leek meer op een soldaat van het Japanse leger  Twijfelachtig.

~Ilja

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Eejin
Gebruiker

New wip topic soon

« Antwoord #3 Gepost op: 23 December 2012, 12:13:28 »

Ik kan de skeletons niet aanvallen want linkermuisknop doet niks?
Verder ziet het eruit als een mooi begin.

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 23 December 2012, 12:38:14 »

Je moet dichtbij genoeg bij de skeletons zijn om ze aan te vallen, misschien is dat het probleem.
En bedankt  Blij.

~Ilja

Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #5 Gepost op: 23 December 2012, 13:17:04 »

Leuk spel, enkele goede punten en slechte punten

- Water werkt goed.
- collisions met blokken op eht land gaan goed

- Geen animaties
- Als ik op F1 druk, zie ik een leeg scherm
- Geen controls-uitleg ingame

Veel succes ermee!

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 23 December 2012, 13:45:13 »

Bedankt voor je reactie, in de volgende update komt er informatie te staan in het f1 scherm.
Ik ben niet goed in animaties maar het komt er zeker in.

~Ilja

« Laatste verandering: 25 December 2012, 13:49:44 door Ilja010 »

Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 25 December 2012, 13:51:19 »

Update: The captain's last journey 1.1: Christmas fun

Wat is er verandert?
  • Sneeuw
  • Random cadeautjes
  • Je kunt niet meer uit de wereld lopen
  • Ijs
  • Sneeuw blokken

De download staat in het begin topic en vrolijk kerstfeest allemaal  Blij!

~Ilja

Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Bryan gamer
Gebruiker

Google doet wonderen

« Antwoord #8 Gepost op: 26 December 2012, 09:23:08 »

Het is een leuk idee om een spel te maken over een piraat die zijn laaste tocht maakt.
- Leuk idee

Er zijn helaas ook wat mindere punten.
- Niet mijn favoriete besturing,
- Er zijn nog geen animaties, waardoor het spel er een beetje oninteressant uit ziet.
- De sneeuw ziet er niet realistisch uit.
- Die cadeaus zijn leuk maar dan krijg je een standaard message...
- Geen menu je begint gelijk.

Wat ik ook jammer vind is dat er nu nog geen uitdaging in zit, die skelleten doen niks, sterker nog je springt er zo overheen. Om de haverklap heb je potions die waarschijnlijk nog nooit iemand heeft gebruikt en verder is het level ook klein.

Wel een leuk spel Gemoedelijk, maar er moet nog veel aan gebeuren

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 26 December 2012, 09:28:39 »

Bedankt voor je reactie, het klopt dat er inderdaad nog weinig te doen is, maar het ziet er heel vaag uit als er 'The captain's last journey 0.02: Christmas fun' staat, dus heb ik maar gewoon 1.1. Maar misschien kan ik er 'beta' voor zetten, zodat mensen beter begrijpen.

Maar als ik sneeuw super realistisch ga maken gaat de game zo erg laggen, dat wil ik niet hebben. Want hij lagt nu al een beetje door die sneeuw. Dus als hij echt helemaal klaar is zal ik er wel voor zorgen dat de sneeuw niet valt als je heel ver weg bent. Want ik ben van plan om een groot deel in 1 map te doen.

~Ilja

Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 8 Januari 2013, 12:59:44 »

Weet al een tijdje van dit project af, maar heb het nog niet echt gespeeld. Dus alsnog en met een verslag:

Het eerste was opvalt is het sneeuw. Het valt erg gelijkmatig en snel, bovendien ook recht naar beneden, wat een beetje een onrustige sfeer geeft. Als je het sneeuw een beetje schuin laat vallen (direction 250, bijvoorbeeld), de snelheid wat lager zet en de sneeuwvlokken willekeurig laat vallen in plaats van over het hele view gelijk verspreid, dan ziet het er realistischer uit 駭 een stuk sfeervoller.

De besturing werk in principe gewoon goed en heb ik niet veel op aan te merken.
Nadat ik van het 'wrakhout' afsprong en begon te glijden op het ijs kreeg ik wel een glimlach op m'n gezicht. Leuke toevoeging!

Het vechten werkt verre van perfect, maar het is een begin. Wat erg mist is iets wat aangeeft hoeveel levens je vijand nog heeft en hoeveel tijd er nog tussen aanvallen in zit. Ik zit nu roekeloos op de vijand te klikken, wachtend tot ik weer kon aanvallen. Een sprite van een klokje dat ronddraait bijvoorbeeld zou erg gepast zijn.
De schade dat je toedient is ook erg onduidelijk. Als ik aanval staat er een getal boven mijn hoofd in het rood, is dat hoeveel ik uitdeel, of valt de vijand op direct hetzelfde moment aan en is dat hoeveel schade ik krijg ?
Zorg ervoor dat zowel de schade die jij toedient als de schade die je krijgt laat zien, en dat het op de juiste plaats word weergegeven.
Uitgaande dat de vijand inderdaad op hetzelfde moment aanvalt als de speler; een leukere manier is dat als je eenmaal op de vijand het gedrukt, er bij de vijand een alarm gaat lopen dat hij gewoon standaard elke x aantal seconden aanvalt, ongeacht of de speler aanvalt of niet.

Grafisch is er niets mis. Het past gewoon allemaal netjes bij elkaar en dat is uiteindelijk wat belangrijk is. Het enige wat nog mist zijn gepaste animaties, maar ik ga er van uit dat die wel zullen komen.

De vijanden kijken de hele tijd maar een enkele richting op, dat is een beetje jammer. Ik heb onlangs een mooi stukje code van Maarten Baert gekregen dat je bij de image_xscale van de sprite kan zetten.
GML:
image_xscale := (obj_speler.x > x) * 2 - 1;
Dit geeft dan 1 of -1 terug, afhangend van waar de speler staat.

Succes verder!
-Tai

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 8 Januari 2013, 13:13:52 »

Bedankt voor je reactie, de sneeuw zal zeker nog aangepast worden en was gewoon een snelle toevoeging voor de kerst-update. Ik ben blij dat je het glijden op het ijs leuk vind, ik ben daar nog best wel boos op geworden omdat dat m'n hele engine verpestte.

Het vechten is natuurlijk een erg groot ding, en moet nog heel erg verandert worden. Ik weet niet zeker of ik met healthbars ga werken. Mij lijkt het ook leuk als je bijvoorbeeld rechtsboven in het scherm de specificaties van de vijand ziet. Het klokje had ik nog niet over nagedacht, maar klinkt wel erg leuk. De cijfers in het rood zijn de schade die jij aan de vijand doet, voor als je dat nog wilde weten.

Zoals ik al een paar keer heb gezegd tegen andere mensen: Er komen animaties in, ik vind het zelf nu ook heel erg kaal zonder animaties. Maar de grootste animatie die ik ooit in een van m'n games heb gedaan (ook de enige van de geuploade games), zijn de voeten van de kers die je bijna niet ziet.

De xscale code is denk ik niet nodig omdat in de volgende versie de monster AI al af is, waardoor de skeletten een beetje rondlopen, en steeds zelf hun xscale aanpassen.

Bedankt voor je reactie!

~Ilja

Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 12 Januari 2013, 16:12:52 »

Ik wil jullie (iedereen die het spel heeft gedownload) heel erg bedanken. Door jullie heb ik nu 40 downloads gehaald in een erg korte tijd. Waar ik erg trots op ben. Ik heb niet echt een update om het te vieren, maar ik kan jullie alvast vertellen wat ik in de game hoop te doen (alleen nieuwe dingen, niet verbeteringen):

• Kanonnen ( Blij Blij Blij)
  • Cheat mode (spawners)
  • Inventory
  • Dag en nacht
  • Monster AI
  • En nog veel meer....

Natuurlijk komt dat niet direct in de volgende update. De monster AI komt er sowieso in. Dit was even een sneak peak voor wat er nog gaat komen. Laat ik zeggen: 'Op naar de 80!!'.

(Echt heel erg bedankt!!!)

~Ilja

(Nogmaals heel erg bedankt!!!)

Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 12 Januari 2013, 22:05:59 »

Lol Minecraft Creeper face Grijns

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 13 Januari 2013, 08:29:36 »

Ja, dat is dus de easter egg. Ik ga de tiles van die easter egg denk ik maar 8x8 maken ipv. 16x16. Anders valt het zo erg op.

~Ilja

Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: