game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [CGC - Special Award afwerking] The Contact Machine
Pagina's: [1] 2 3 ... 11
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Florian van Strien
Jurylid

« Gepost op: 28 Oktober 2012, 10:26:09 »

The Contact Machine
Nu met 50 levels en twee extra gamemodussen!

Versie: Game Maker Studio
Installer: Nee, het is gewoon een zip-bestand
Grootte: 20,6 MB

Het is je doel om elk level te halen. Dat doe je door naar rechts te gaan en daar uit het scherm te gaan. Maar je moet dus niet uit het scherm vallen vr de finish. Je kunt niet springen, alleen naar links en naar rechts. Gebruik slopes en andere dingen om omhoog te komen.
Het spel bevat 50 levels, na het laatste level ga je terug naar het menu (je kunt dan esc drukken om af te sluiten). Er zijn ook nog twee game modes, waarvan n heel klein (TCM mode) en n vrij groot (Endurance Mode).

Controls (zijn ook in-game):
Links en rechts: Bewegen (je kunt niet springen: dit hoort zo en is een onderdeel van het spel)
Spatie: Level herstarten
Enter: Volgende level als je dat al had vrijgespeeld
Esc: Afsluiten

Credits:
Credits zijn ook in het spel.
Game door Florian van Strien (ikzelf :P)
Backgrounds gemaakt met Background Generator Update 5 (door Size43)
Muziek: Imco de Gier
Dank aan Maarten Baert voor zijn enorm veel handige tips en uitgebreide kritiek.

Spelen via GameJolt

Pak het bestand wel uit, anders werkt het niet (de DLL is nodig voor Studio, net als het .dat bestandje)

Er is ook een filmpje over dit spel gemaakt door jmaster2710 (Youtube kanaal) waarin je de eerste levels kunt zien.

Dit spel heeft bij de CGC de special award voor Afwerking gewonnen! Gemoedelijk

Veel plezier met spelen!

« Laatste verandering: 21 Juni 2013, 21:08:16 door flori9 »

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Oktober 2012, 10:46:41 »

Wat een demotivatie zeg :L
Mooi spel Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

jeverink
Gebruiker

i++ daar heb ik lang op gewacht.

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Oktober 2012, 10:53:04 »

Mooi spel, het doet me echt denken aan nightsky. Ik weet niet of je het spel kent, maar het heeft een beetje van dezelfde gameplay.
Ziet er ook erg mooi uit. De levels mogen in het begin wel iets makkelijker.

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Oktober 2012, 10:55:57 »

Ik vind het een leuke mengeling van Reactie, Snelheid, Skill, en Denkwerk Gemoedelijk

Uitgespeeld Gemoedelijk

« Laatste verandering: 28 Oktober 2012, 11:00:47 door Steelkenny »
Naar boven Gelogd

jmaster2710
Gebruiker

5 jaar lang games gemaakt! Op naar de 10!

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Oktober 2012, 11:03:06 »

Wow. Gewoon wow.
En dat durf je een kleine demo te noemen  Rolt ogen.
Het spel zit al erg goed in elkaar alleen het is wel meteen al erg moeilijk.
succes verder

Op dit moment heerlijk bezig met een passie project! Hopelijk sta ik ermee op Indigo dit jaar!
Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #5 Gepost op: 28 Oktober 2012, 11:13:50 »

Bedankt voor jullie reacties!

Mooi spel Gemoedelijk
Wow. Gewoon wow.
Mooi spel, (...)
Ziet er ook erg mooi uit.
Dank jullie!

Mooi spel, het doet me echt denken aan nightsky. Ik weet niet of je het spel kent, maar het heeft een beetje van dezelfde gameplay.
Raad eens welk spel ik een week geleden heb gespeeld voor ik ben begonnen hiermee... (ik heb alleen de demo gespeeld overigens). Ik probeer wel wat orginele elementen toe te voegen nog (naast dat het thema natuurlijk heel anders is).

De levels mogen in het begin wel iets makkelijker.
alleen het is wel meteen al erg moeilijk.
Dit is denk ik de tweede of derde wereld / een deel daarvan (er komen 4 werelden denk ik). Dus hiervoor komen nog wat makkelijkere levels om in te komen en het uit te leggen.

En dat durf je een kleine demo te noemen  Rolt ogen.
Als je het snel speelt en niet doodgaat is het in minder dan drie (misschien wel minder dan twee) minuten uit te spelen...

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Oktober 2012, 11:20:09 »

erg mooi spel en bijpassende graphics. levels zijn redelijk moeilijk. misschien meer soorten blokken erin stoppen?
soort kannon ofzo?

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

« Antwoord #7 Gepost op: 28 Oktober 2012, 11:20:58 »

Ik vind het net leuk omdat het zo simpel is, yet goed geprogrammeerd. Kannon zou het hele "simpel" weghalen.

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #8 Gepost op: 28 Oktober 2012, 11:22:52 »

erg mooi spel en bijpassende graphics. levels zijn redelijk moeilijk. misschien meer soorten blokken erin stoppen?
soort kannon ofzo?
Ik vind het net leuk omdat het zo simpel is, yet goed geprogrammeerd. Kannon zou het hele "simpel" weghalen.
Kanon brengt er vaak zoveel randomheid in, dus ik weet niet of ik dat ga doen. Maar meer blokken (spelelementen) komen er zeker in.  Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

lambiory
Gebruiker

met wiskunde kan alles

« Antwoord #9 Gepost op: 28 Oktober 2012, 11:25:28 »

Zo zo, dit ziet er al goed uit! Het loopt super smooth, de graphics zien er goed uit en het is een uitdagend spel. Enige probleem is wel dat de levels aan het begin te moeilijk zijn (ik ben meestal niet zo goed in precision platformers, en heb geragequit  Engel - zeg ik, die zelf een precision platformer aan het maken is Tong )

Toch ben ik benieuwd; hoe wilde je het thema contact erin verwerken? Tong

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #10 Gepost op: 28 Oktober 2012, 11:48:23 »

Zo zo, dit ziet er al goed uit! Het loopt super smooth, de graphics zien er goed uit en het is een uitdagend spel. Enige probleem is wel dat de levels aan het begin te moeilijk zijn (ik ben meestal niet zo goed in precision platformers, en heb geragequit  Engel - zeg ik, die zelf een precision platformer aan het maken is Tong )
Dit is denk ik de tweede of derde wereld / een deel daarvan (er komen 4 werelden denk ik). Dus hiervoor komen nog wat makkelijkere levels om in te komen en het uit te leggen.
Edit: Overigens: je kunt nu ook nog levels overslaan met ENTER, als n van de levels een probleem is.

Citaat
Toch ben ik benieuwd; hoe wilde je het thema contact erin verwerken? Tong
Tsja.... ik denk vooral in mijn verhaal. En desnoods zeg ik 'je maakt contact met allerlei elementen van de wereld', maar dat is mijn laatste redmiddel, ik probeer er iets beters mee te doen.  Tong

« Laatste verandering: 28 Oktober 2012, 11:50:40 door flori9 »

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Antwoord #11 Gepost op: 28 Oktober 2012, 12:30:15 »

Mooi! Ik heb het uitgespeeld. Dit concept heb ik al eerder gezien, op de Engelse GMC was er een spel 'rollover' denk ik dat leek hierop. Maar de levels hier lijken me veel beter ontworpen, en de graphics zijn hier ook beter (of dat vind ik toch).

Het zou leuker zijn als je levels niet verspreid over meerdere rooms, maar in plaats daarvan een view gebruikt die gewoon verschuift. Nu is het erg lastig omdat je niet kan weten wat er in de volgende room zal gebeuren. Dat is irritant.

De moeilijkheidsgraad zit wel goed, ik zou dit houden als het gemiddelde voor je spel. Dus voeg wat makkelijkere levels toe voor in het begin, en wat moeilijkere voor op het einde. Denk eraan dat je levels niet moeilijk moeten zijn om leuk te zijn. De moeilijkheid hoeft ook niet altijd uit de moeilijke sprongen te komen, je kan ook levels maken die meer een soort van doolhof zijn, of een puzzel waarbij je bv. eerst ergens naar boven moet gaan om genoeg snelheid te kunnen opbouwen voor een sprong die anders onmogelijk leek.

Wat meer afgeronde muren in levels zou ook wel leuk zijn denk ik. Nu is alles hoekig. Ik besef dat het qua physics heel wat moeilijker is om zo'n afgeronde vormen te maken (in feite moet je ze gewoon onderverdelen in een heleboel rechte stukken), maar het zou wel leuk zijn.

Hoe heb je de physics eigenlijk gemaakt? Is dit Box2D (i.e. de physics engine in GM Studio)?

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #12 Gepost op: 28 Oktober 2012, 12:42:28 »

Mooi! Ik heb het uitgespeeld. Dit concept heb ik al eerder gezien, op de Engelse GMC was er een spel 'rollover' denk ik dat leek hierop. Maar de levels hier lijken me veel beter ontworpen, en de graphics zijn hier ook beter (of dat vind ik toch).
Dank je!

Citaat
Het zou leuker zijn als je levels niet verspreid over meerdere rooms, maar in plaats daarvan een view gebruikt die gewoon verschuift. Nu is het erg lastig omdat je niet kan weten wat er in de volgende room zal gebeuren. Dat is irritant.
Ik heb daarover nagedacht, maar ik vond dat er:
1: Niet mooi uitzien
2: Je ziet dan te weinig van het spel (van de nieuwe delen)
3: M'n backgrounds zijn er niet voor gemaakt. Engel
Maar ik zal nog eens kijken of ik het ga veranderen of eventueel op een andere manier oplos. Overigens is elk level maar n room, het zijn geen meerdere rooms (qua gm-termen).

Citaat
De moeilijkheidsgraad zit wel goed, ik zou dit houden als het gemiddelde voor je spel. Dus voeg wat makkelijkere levels toe voor in het begin, en wat moeilijkere voor op het einde. Denk eraan dat je levels niet moeilijk moeten zijn om leuk te zijn. De moeilijkheid hoeft ook niet altijd uit de moeilijke sprongen te komen, je kan ook levels maken die meer een soort van doolhof zijn, of een puzzel waarbij je bv. eerst ergens naar boven moet gaan om genoeg snelheid te kunnen opbouwen voor een sprong die anders onmogelijk leek.
Qua moeilijkheidsgraad: dat was al mijn idee (nog wat makkelijkere dingen hiervoor en wat moeilijkers hierna). Verder bedankt voor je tips.

Citaat
Wat meer afgeronde muren in levels zou ook wel leuk zijn denk ik. Nu is alles hoekig. Ik besef dat het qua physics heel wat moeilijker is om zo'n afgeronde vormen te maken (in feite moet je ze gewoon onderverdelen in een heleboel rechte stukken), maar het zou wel leuk zijn.
Nee, daar ga ik niet aan beginnen. Dat wordt te langzaam denk ik (voor een 32x32 blokje heb je dan al een stuk of 16 objecten nodig (misschien iets minder, maar toch wel zoiets denk ik)). Eventueel af en toe een ronding komt er misschien wel.

Citaat
Hoe heb je de physics eigenlijk gemaakt? Is dit Box2D (i.e. de physics engine in GM Studio)?
Ja.

« Laatste verandering: 28 Oktober 2012, 13:01:43 door flori9 »

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

If you kill yourself, Ill kill you. ~Roronoa Zoro

« Antwoord #13 Gepost op: 28 Oktober 2012, 13:51:13 »

Ik heb het gespeeld en het is echt een cool spel, maar als ik dit moet linken met het thema contact, moet ik dan denken aan: 'Ik raak een blok en door mijn contact gaat dat draaien.' of komt er nog iets anders dat ermee te maken heeft. Verder, geweldig spel, zeer verslavend, als je nou nog van die heel irriterende titels van levels doet die dan even in beeld komen vind ik het geweldig. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel met 'irriterende titels'. Verder veel succes met winnen, ik vind dit tot nu toe de beste op de NGMC.

Ilja

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #14 Gepost op: 28 Oktober 2012, 15:07:40 »

Ik heb het gespeeld en het is echt een cool spel, maar als ik dit moet linken met het thema contact, moet ik dan denken aan: 'Ik raak een blok en door mijn contact gaat dat draaien.' of komt er nog iets anders dat ermee te maken heeft.
Ik hoop nog een verhaal te maken dat ermee te maken heeft.
Citaat
Verder, geweldig spel, zeer verslavend, als je nou nog van die heel irriterende titels van levels doet die dan even in beeld komen vind ik het geweldig. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel met 'irriterende titels'. Verder veel succes met winnen, ik vind dit tot nu toe de beste op de NGMC.
Dank je! Die titels zijn wel een goed idee, alleen even wat goede titels bedenken (suggesties zijn welkom).

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 11
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: