game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  Creative Game Challenge 2012-2013
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 139
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Welk spel zal de eerste prijs dit jaar winnen?
A Tale of Two Worlds   -3 (11.1%)
Blackout   -0 (0%)
Blocked 2   -1 (3.7%)
Colorless   -0 (0%)
Cosmic Postal Services   -0 (0%)
De Contactsteen   -2 (7.4%)
Encaved   -0 (0%)
Eternal Solitude   -1 (3.7%)
First Contact   -0 (0%)
Grill ‘n’ Meat   -1 (3.7%)
Jump Jump   -3 (11.1%)
Magnact   -0 (0%)
OWLS   -1 (3.7%)
PhaseLock   -0 (0%)
Professor   -0 (0%)
Red Retina   -1 (3.7%)
Roll   -1 (3.7%)
Tac’s Avontuur   -1 (3.7%)
The Contact Machine   -6 (22.2%)
Welcome to the Mansion   -6 (22.2%)
Totaal aantal stemmen: 27


Advertenties

Mohammed-f
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 2402


« Antwoord #30 Gepost op: 7 Oktober 2012, 19:23:08 »

Vaak zie je ook wel dat de kleinere en wat 'sneller' gemaakte projecten vaak ook de meer ambitieuze en creatieve projecten zijn. Zeg niet dat dat altijd het geval is, maar blijkbaar levert tijdnood toch wel tot iets moois.
Klopt.

Mijn theorie is dat simpele games met een eenvoudig gameplay doel over het algemeen (er zijn dus wel enkele uitzonderingen) beter gemaakt worden dan games met ambitieuze doelen, omdat je dan de basis ("prototype" v/d gameplay) snel kan maken en vervolgens met elke extra uur tijd die je hebt extra details, functies, eye candy, etc. kan toevoegen.
Dit in contrast met games met ambitieuze doelen (ehum: HD, 3D, MMORPG tot 64 players met gigantische werelden). Als er iets mis gaat en/of je in tijdnood komt, heb je bij simpele games net even minder extra's in je game, terwijl bij de andere type games de gameplay wordt afgeraffeld.

Nou nou, niet zo zwart-wit - het is niet of/of. Ik héb nog wel vrije tijd Tong
Kwaliteit is niet recht evenredig met de tijd die je in een spel stopt Knipoog

Ja weet ik. Was ook niet een heel serieus reactie. (Was eigenlijk benieuwd hoe jullie zouden reageren; sarcasme komt inderdaad heel erg slecht over op het internet)

« Laatste verandering: 7 Oktober 2012, 19:26:09 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

instantnoedel
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 626

おねがいします。


« Antwoord #31 Gepost op: 7 Oktober 2012, 22:10:37 »

Ja weet ik. Was ook niet een heel serieus reactie. (Was eigenlijk benieuwd hoe jullie zouden reageren; sarcasme komt inderdaad heel erg slecht over op het internet)
Daarvoor hebben ze smileys uitgevonden. Knipoog


Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 2402


« Antwoord #32 Gepost op: 7 Oktober 2012, 23:05:43 »

Daarvoor hebben ze smileys uitgevonden. Knipoog
Hm, misschien moet ik dat eens de volgende keer uitproberen Gemoedelijk


Naar boven Gelogd

draak1400
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2803

noem me draak of draak een vier nul nul


« Antwoord #33 Gepost op: 8 Oktober 2012, 07:46:25 »

als ik dit zo lees denk ik dat de kwaliteit van deze cgc versie (om het zo maar te zeggen) veel hoger is dan de vorige omdat er veel meer mensen van de NGMC** mee doen. En ik denk dat die mensen over het algemeen* iets beter zijn in game-maker dan de mensen buiten het forum.

* waarom het woord algemeen : vorig jaar won een niet NGMC de hoofdprijs. Dus het kan wel beter zijn daarom zeg ik het woord algemeen.

** Ik vergelijk niet het hele NGMC met de mensen van de CGC alleen de mensen die meedoen.


Dragon Drago Drag Dra Draa Draak
Naar boven Gelogd

Jesse
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 685


WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 8 Oktober 2012, 15:32:34 »

waarom het woord algemeen : vorig jaar won een niet NGMC de hoofdprijs. Dus het kan wel beter zijn daarom zeg ik het woord algemeen.

Nou.. De CGC is nu 3x gehouden, en 2x daarvan had iemand buiten het forum gewonnen... Hoe algemeen is het nu nog?



Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 2402


« Antwoord #35 Gepost op: 8 Oktober 2012, 16:54:32 »

* waarom het woord algemeen : vorig jaar won een niet NGMC de hoofdprijs. Dus het kan wel beter zijn daarom zeg ik het woord algemeen.

Definieer "niet NGMC".

Het meisje dat afgelopen jaar gewonnen had, kende het NGMC forum en heeft tijdens haar praatje voor de publiek zelfs nog gezegd dat ze een DLL/extention (ofzo) had gebruikt op "een forum". (Matrebatre's DLL)


Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 8 Oktober 2012, 17:49:30 »

Nou.. De CGC is nu 3x gehouden, en 2x daarvan had iemand buiten het forum gewonnen...
Tijd om de score even recht te trekken, niet? Tong


Naar boven Gelogd

draak1400
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2803

noem me draak of draak een vier nul nul


« Antwoord #37 Gepost op: 8 Oktober 2012, 17:52:17 »

Nou.. De CGC is nu 3x gehouden, en 2x daarvan had iemand buiten het forum gewonnen... Hoe algemeen is het nu nog?
Definieer "niet NGMC".

Het meisje dat afgelopen jaar gewonnen had, kende het NGMC forum en heeft tijdens haar praatje voor de publiek zelfs nog gezegd dat ze een DLL/extention (ofzo) had gebruikt op "een forum". (Matrebatre's DLL)

Daar ging mij pracht argument  Verdrietig

maar dat het meisje NGMC kende en dll gebruikte wist ik niet.

,draak1400


Dragon Drago Drag Dra Draa Draak
Naar boven Gelogd

instantnoedel
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 626

おねがいします。


« Antwoord #38 Gepost op: 9 Oktober 2012, 08:46:04 »

(...) Ik ga het deze keer even goed aanpakken Tong Ik wil deze keer eens een echt goed, compleet spel maken. (Drabbed was echt een verschrikkelijk spel ._.) Alleen moet ik er op letten dat ik wel op tijd begin met het programmeren, en niet alles te ver en gedetailleerd wil uitwerken van te voren...
Heeeeey, is dat niet eens eventjes reuze herkenbaar? Engel


Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1304

HC Bloemendaal FTW!


« Antwoord #39 Gepost op: 9 Oktober 2012, 14:09:01 »

Ik ga wel meedoen, maar hoe verzin je een idee bij dit thema? Het is wel heel vergezocht, en een game eromheen maken kan nog wel, maar contact in de gameplay verwerken is me toch wel lastig Tong

Naar boven Gelogd

instantnoedel
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 626

おねがいします。


« Antwoord #40 Gepost op: 9 Oktober 2012, 14:23:35 »

Ik ga wel meedoen, maar hoe verzin je een idee bij dit thema? Het is wel heel vergezocht, en een game eromheen maken kan nog wel, maar contact in de gameplay verwerken is me toch wel lastig Tong
Zo lastig is het toch niet? Je zou een simpel spelletje kunnen maken waar je twee punten door middel van een pijpleiding met elkaar moet verbinden. Of iets waarbij je een figuurtje door een tunnel heen moet leiden zonder dat hij contact maakt met de wanden. Of vat het op een heel andere manier op, en maak een spel waarbij je belangrijke brieven tussen personen moet bezorgen en zo hun contact onderhoudt. Genoeg te verzinnen, toch? Tong


Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 2402


« Antwoord #41 Gepost op: 9 Oktober 2012, 14:46:00 »

Of een computermuis dat geen rondzwaaiende bewegende objecten mag aanraken.


Naar boven Gelogd

jeverink
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 163

i++ daar heb ik lang op gewacht.


« Antwoord #42 Gepost op: 9 Oktober 2012, 14:57:23 »

Of Kaasjes opmerking in Utrecht:
Stop het stopcontact!

Naar boven Gelogd

draak1400
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2803

noem me draak of draak een vier nul nul


« Antwoord #43 Gepost op: 9 Oktober 2012, 15:01:04 »

Of Kaasjes opmerking in Utrecht:
Stop het stopcontact!
Tong Geniaal


Dragon Drago Drag Dra Draa Draak
Naar boven Gelogd

instantnoedel
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 626

おねがいします。


« Antwoord #44 Gepost op: 9 Oktober 2012, 16:13:02 »

Ik neem trouwens met Chronolapse alles op wat ik doe aan mijn game, dan heb ik achteraf een filmpje van 5 minuten van de hele ontwikkeling van de game. Gemoedelijk



Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 139
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community