game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [CGC] Jump Jump - Final Version
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

lambiory
Gebruiker

met wiskunde kan alles

« Gepost op: 18 September 2012, 23:05:20 »

Goedendag!

Ja ja, ook dit jaar doen Pvloon en ik weer mee aan de Creative Game Challenge, een initiatief van de UU. Vanzelfsprekend gaan we dit jaar voor de echte hoofdprijs, na drie keer net naast de pot te pissen. Dat moet ook wel, dit is het laatste jaar dat we mee mogen doen Tong Hoewel we veel goede concurrentie hebben gezien, houden we de moed erin en presenteren:

Jump Jump Final version
Click & download! (~20megs)
Let op: Spel maakt bestanden aan op locatie %localappdata%/Jump Jump

Over het spel
Jump Jump gaat over een blokje dat in een gat in de grond valt, en een stuctuur vindt. Het blijkt een groots gebouw te zijn, en hij gaat op onderzoek uit! Het verdere verhaal is nog een geheimpje... Speel het zelf maar uit!

De ingewikkelde besturing
Jump Jump is een speed platformer die gebruik maakt van één enkele knop op het toetsenbord: het pijltje omhoog (valt te rebinden naar spacebar). We hebben het spel hieromheen gebouwd, omdat we het een leuk en origineel concept vonden. We hopen dat deze manier van besturing goed wordt ontvangen door de spelers, laat ons vooral weten wat je ervan vindt! Blij

BUGS:
- Spel werkt niet op Wine (tja, het is ook voor Windows gemaakt). Fix voor dit probleem:
WINEDLLOVERRIDES=quartz=n wine jumpjumpv1.0.1.exe
Of een alternatief voor jumpjumpv1.0.1.exe, als je .exe anders heet. Dank aan Maarten Baert voor deze fix!

Screens!

Also, reacties met kritiek en suggesties worden zeer gewaardeerd, in deze laatste week kan nog wat gedaan worden!

Special thanks to
Matrebatre - SAT-engine in vorige versies
Robert Geers - 2D light example
Arteria - Muziek

Ik kan met trots vertellen dat Jump Jump de CGC van het jaar 2012-2013 gewonnen heeft!

« Laatste verandering: 26 Juni 2013, 23:43:06 door lambiory »

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #1 Gepost op: 19 September 2012, 15:42:21 »

Whow, mijn engine is nog niet eens af Tong
Maar over de game:

Super licht. Echt mooi gedaan!
Verder een creatieve en speelse besturing.
Had pv loon die niet een keer gemaakt en daar een wedstrijd mee gemaakt met snelste tijd? Grijns
De graphics vond ik ten op zichte van de achtergrond en de lichten tegenvallen. Een vrolijk blokje is al zo vaak gedaan. Jammer van de graphics. Ook de sporen zijn mooi, alleen de echte spel objecten vond ik wat tegenvallen. Ook gebruik van standaard messages moet weg. Het menu vond ik ook niet echt heel mooi. Toch een leuk spelidee. Goed begin jongens. Maar pas op: ik doe ook mee Tong

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

lambiory
Gebruiker

met wiskunde kan alles

« Antwoord #2 Gepost op: 20 September 2012, 09:08:58 »

@thoot-je (Gewoon Thomas)
Bedankt! Ja, we beginnen echt vreselijk vroeg. Met reden natuurlijk Tong
We zijn inderdaad best tevreden over de light engine, props to the example van Robert Geers! Blij Het spel is gebaseerd op de one-button-speed-platformer van pvloon, het werd zo goed ontvangen dat we dachten dat we er een goed spel van konden maken. Zoals het er nu uitziet, gaat dat lukken!
Maar inderdaad, de graphics zijn, naast het licht, vreselijk. Ik ben aan het experimenteren met wat er leuk uitziet, maar zoals het er nu uitziet kan het echt niet, dat ben ik met je eens. Het is niet voor niets een alpha versie! Hetzelfde geldt natuurlijk voor de standard messages Tong

We zijn ontzettend benieuwd naar jouw game! Zet hem op, we willen wel een beetje concurrentie natuurlijk Tong

Naar boven Gelogd

lambiory
Gebruiker

met wiskunde kan alles

« Antwoord #3 Gepost op: 4 November 2012, 11:18:32 »

Okee, hij is er eindelijk! Na het zien van vele andere CGC-games zijn wij trots om ook zelf weer een update uit te brengen: Update alpha 0.21! (zie openingspost voor downloadlink)

De belangerijkste veranderingen: (het zijn er veeeel meer Blij )
- Menu redesign
- Medals voor elk level
- Meatboy style ghosts
- Dodelijke spikes
- Tutorial level

Veel speelplezier! Laat ons weten of je overal goud hebt kunnen halen Blij

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 4 November 2012, 11:34:07 »

Mooie update.
Alleen ik vind het echt pittig moeilijk.
Ik haalde de tutorial niet eens Tong
Mooie graphics verder.
Ook goed menu.
Succes

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #5 Gepost op: 4 November 2012, 12:00:44 »

Poepoe, dit spel is MOEILIJK!! Of ik heb een heel onderdeel van het spel gemist. Ik zou de besturing misschien iets beter uitleggen, ik heb de hele tijd het idee dat ik er een onderdeel van gemist heb ofzo. Als ik het goed hebt spring je met de OMHOOG toets de andere kant op (dus als je naar rechts gaat spring je naar links). Maar daarmee lukte mij het tutoriallevel nog niet eens... :(Misschien een idee om dat wat makkelijker te maken?
De graphics zijn mooi, met af en toe een uitzondering. Zo vind ik het menu mooi, met de uitzondering van het grote groene vlak met 'Tutorial' erin, en het grijze vlak met Level nr. 0 erin. Deze vind ik er niet echt bij passen.

Na het zien van vele andere CGC-games
Heb ik wat gemist of waren dat er maar twee (misschien drie)?

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Compor
Jurylid

« Antwoord #6 Gepost op: 4 November 2012, 13:19:49 »

Ik heb het originele spel al zo lang gespeeld, honderden pogingen om HD-bloods record te verbreken... (Vlak na de deadline lukte het nog ook :p). Ik vond het zo verslavend en ik hoopte zo op een vervolg...

De controls zijn dus niet nieuw voor mij, en ik vind het idee nog steeds erg leuk. Ook het idee dat je hendels moet overhalen om contact te maken zodat er lichten gaan branden is erg grappig.

Wat ik zo leuk vind aan dit spelmeganiek is de speed run. Ik heb bij OBSP level 1 zo vaak gedaan, het level duurt maar 4 seconden en toch ben ik er een half uur mee bezig geweest een goede tijd neer te zetten. Ik heb bij dit spel ook de levels overgedaan tot ik goud had:

Het zou erg leuk zijn als er een soort leaderboard is met highscores van ieder level, alleen dat lijkt me erg moeilijk te maken met game maker en bovendien mag een CGC-inzending geen online interactie hebben.
Het idee van de ghosts is erg handig voor het verbreken van je record, alleen soms verwar ik mijn ghost met mezelf en kijk ik naar mijn ghost. Misschien kan je de ghost iets doorzichtig maken?
Verder is het me opgevallen dat je personage minder snel beweegt, wat het een stuk fijner spelen maakt.

Ik ben benieuwd naar updates!

Ik heb 2 bugs gevonden, de eerste in level 2:

Ik bewoog niet. Ik zat niet vast, maar ik viel gewoon niet.

De tweede:
Citaat
for object obj_control:

Trying to use non-existing surface.
Check je voor het gebruik van surfaces of hij nog wel bestaat?

Naar boven Gelogd

lambiory
Gebruiker

met wiskunde kan alles

« Antwoord #7 Gepost op: 4 November 2012, 14:14:39 »

Bedankt voor jullie feedback! Ik merk dat het spel iets te ingewikkeld is om met een korte tutorial onder de knie te krijgen, dus ik heb de tutorial iets verder uitgebreid. De nieuwe, gebruikersvriendelijke versie 0.23 is uit, download in de opening post!

@flori:
Ja, met veel games bedoel ik ook de screenshots die al uitgebracht zijn van anderen

@Compor:
Dankjewel! Nice gedaan, overal goud Blij
Leaderboards zijn toegestaan, updates niet. Zolang je geen nieuwe content downloadt is het goed (sterker nog, we hebben al eerder leaderboards in de CGC gehad, en er een prijs mee gewonnen). We plannen voorzichtig om ze te implementeren! Gemoedelijk
De bug in level 2: Wauw, dat is knap van je, dat je dat voor elkaar krijgt. We weten dat de bug er is, maar hij komt zo weinig voor dat we hem voor nu laten zitten. Geen idee hoe hem te fixen XD
De surfaces bug: Kenden we ook al, is iets lastiger, zal er naar kijken. Geloof dat het gewoon een GM-faal is Twijfelachtig

*edit*
versie 0.24 checket voor elke surface heel netjes. Hopelijk is de bug nu fixed

« Laatste verandering: 4 November 2012, 14:40:51 door lambiory »

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 5 November 2012, 16:12:20 »

wut, ik was bij "walljump", viel ergens door en ik kreeg dit:

for object obj_ghost_control:

In script ghosts_save:
In script ghost_get_fastest:
Error in code at line 15:
               if(length >= global.highscore_level[global.levelnr[room]] && completed)
                                                             ^
at position 60: Unknown variable levelnr or array index out of bounds

Ik viel gwn door de grond.

Naar boven Gelogd

Ferry H.
Gebruiker

:)

« Antwoord #9 Gepost op: 5 November 2012, 17:04:03 »

wut, ik was bij "walljump", viel ergens door en ik kreeg dit:

for object obj_ghost_control:

In script ghosts_save:
In script ghost_get_fastest:
Error in code at line 15:
               if(length >= global.highscore_level[global.levelnr[room]] && completed)
                                                             ^
at position 60: Unknown variable levelnr or array index out of bounds

Ik viel gwn door de grond.
Ik ook

Al je bestanden veilig op een online opslagplaats bij Dropbox. Een 2GB account is gratis! http://db.tt/zL3Nxa3G
Als je registreerd krijg jij en ik extra opslagplaats!

Naar boven Gelogd

lambiory
Gebruiker

met wiskunde kan alles

« Antwoord #10 Gepost op: 5 November 2012, 17:11:11 »

Should be fixed now, nieuwe versie is te downloaden. Grijns Je hoort niet door de grond te vallen daar, zou het kunnen dat het spel bij jullie lichtelijk lagt (niet 50 FPS loopt)? Ik moet echt gaan kijken naar het collision script, het bugt vreselijk bij een beetje lag...
In ieder geval, de grond is nu wat dikker zodat je er niet doorheen zou moeten kunnen. Sorrie!  Rolt ogen

*edit*
Collision bug hoort er nu compleet uit te zijn! Gemoedelijk

« Laatste verandering: 5 November 2012, 21:22:08 door lambiory »

Naar boven Gelogd

yyboyyy96
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 25 November 2012, 19:37:30 »

dit kreeg ik in het begin
Code:
ERROR in
action number 1
of Draw Event
for object obj_control:

Trying to use non-existing surface.

Naar boven Gelogd

lambiory
Gebruiker

met wiskunde kan alles

« Antwoord #12 Gepost op: 26 November 2012, 14:16:43 »

Er was welgeteld één surface die ik niet checkete voor het drawen. Één. *loopt boos weg*

Bedankt voor de bug report, maar ik ben bang dat ik hem niet kan gaan fixen snel even, ik ga pas een update uitbrengen aan het begin van de kerstvakantie (het voordeel van te weinig backups maken).
Voor zolang denk ik dat het spel opnieuw opstarten zou moeten werken Knipoog

Naar boven Gelogd

goodboy
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 26 November 2012, 18:37:57 »

Ik stres al bij het eerste level Verrast, Maar je hebt wel een goedbegin. Met mooie uiterlijkje eroverheen kan je ver komen Knipoog

Naar boven Gelogd

lambiory
Gebruiker

met wiskunde kan alles

« Antwoord #14 Gepost op: 27 Januari 2013, 15:49:27 »

Mijne Dames en Heren, vol trots kondig ik aan:

Jump Jump Alpha v0.50! Gemoedelijk

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. Een paar van de belangrijkste veranderingen:
- Nieuwe levels!
- Het begin van een boeiende story!
- Een totale herziening van de graphics!

Zie de beginpost voor een downloadlink. Vergeet niet te melden wat je van het spel tot nu toe vindt en wat er zeker moet veranderen!

Daarnaast heb ik (ook in de beginpost) een linkje gezet naar mijn highscores in de levels, een imaginair koekje wordt uitgedeeld aan iedereen die er een van verbetert Blij

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: