game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [Source][HTML5][GMW#35] Trappenhuis 1,5
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is éénoog koning.

« Gepost op: 29 Augustus 2012, 17:58:09 »

GMW#35: 7de van de 11
Nominatie GMA2012

Speelpagina:

Beschrijving:

Trappenhuis is een "artgame" met een dramatisch verhaal. Doel met het maken van dit spel was om op een niet voor de hand liggende manier met het thema "Dubbel" om gaan, en om meer tijd te steken in graphics en het overbrengen van het verhaal. Een spel met literaire aspiraties.
Tong

Kijk voor de source onderaan.

Besturing:

Spatie en pijltjes / WASD

Screens:

Om te spelen, klik op "Speel Online" hierboven.

Een paar opmerkingen over de source, oftewel, de code en resources (sprites, scripts, muziek) van dit project:

Alle resources zijn in principe van mij, behalve de geluiden en de muziek (deze zijn van anderen, zie de credits) Je mag deze dus niet zomaar overnemen. Wil je dat wel doen, stuur me dan een PM of e-mail.

Ik geef de source vrij zodat anderen kunnen kijken hoe ik de dingen gemaakt heb, om daar dan hopelijk wat van op te steken. Je zou stukken code kunnen kopiëren, maar probeer alsjeblieft ook te begrijpen wat je kopieert.

Als je vragen over de source hebt, stuur dan een PM.

Hopelijk heb je er wat aan Gemoedelijk

Source: .gmz

« Laatste verandering: 5 Mei 2017, 21:00:24 door Red Owl Games »

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Augustus 2012, 18:36:05 »

Heel mooi gemaakt. Door de muziek en de tekstuele inleiding creëer je een hele mooie sfeer en dat doen niet veel mensen je na. Een paar opmerkingen:
  • Het geluidseffect als je de brug opstapt, snap ik niet.
  • De geluidseffecten stonden bij mij veel te hard. Die lage pianonoot en de hoge pianonoot overstemden de muziek ernstig. Dat kan aan mijn PC liggen, echter.
  • Dat vuurwerk aan het einde van elk level valt naar mijn idee compleet buiten de stijl van de game. Waarom heb je dat gedaan? Eigenlijk is een level uitspelen eigenlijk (verhaaltechnisch) helemaal niet zo'n feest. Ook grafisch valt het vuurwerkeffect niet binnen de stijl van het spel.
  • Na het eerste level is wel duidelijk dat lopen met A en D gaat, na het tweede level weet je dat springen met W gaat. Waarom laat je die toetsen de rest van de levels in beeld staan? Spatiebalk snap ik, want dat geeft aan wanneer je een actie kan doen, en dat is telkens op een ander moment, dus logisch dat je laat zien.
  • Ik snapte het einde niet. Dat kan komen omdat ik niet zag wat het linkermannetje moest voorstellen. Maar het zou ook gewoon aan mijn manier van denken kunnen liggen. Misschien kan je het me via PM uitleggen (in verband met spoilers Knipoog)?

Verder vind ik de opbouw naar de 'climax' goed opgebouwd doordat je een aantal kleine acties moet doen. Dat maakt het spannender. Over het algemeen zeg ik: goed gedaan! Ik zie graag nog zo'n game van je Gemoedelijk

Succes met de wedstrijd.

Groeten,
Kaasje

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Augustus 2012, 18:58:40 »

Het geluidseffect als je de brug opstapt, snap ik niet.
Mijn bedoeling was eerst om de hoofdpersoon "ho" o.i.d. te laten zeggen. Ik vond het echter zonde om de muziek te verstoren met al te veel geluidseffecten die afweken van de muziek. Het idee was dus dat de speler zich wel bewust werd van het feit dat er iets gebeurde, zonder uit de sfeer van de muziek te raken. Misschien niet helemaal gelukt, zeker niet als:
Die lage pianonoot en de hoge pianonoot overstemden de muziek ernstig. Dat kan aan mijn PC liggen, echter.

Bij mij waren de tonen idd wel op ongeveer dezelfde hoogte. Als meer mensen ze te hard vinden, zal ik ze verlagen.
Dat vuurwerk aan het einde van elk level valt naar mijn idee compleet buiten de stijl van de game. Waarom heb je dat gedaan? Eigenlijk is een level uitspelen eigenlijk (verhaaltechnisch) helemaal niet zo'n feest. Ook grafisch valt het vuurwerkeffect niet binnen de stijl van het spel.
Dat is één van de contrasten die in het spel zitten. Je speelt een level uit, en normaal is dat goed, om dat gevoel te versterken wat vrolijk vuurwerk, maar als je gaat nadenken (wat jij dus gedaan hebt Gemoedelijk) vraag je jezelf af of het wel goed is om een level uit te spelen. Ik vond het qua stijl niet heel erg buiten het spel vallen, maar misschien had ik geen gebruik moeten maken van de standaard effecten?
Na het eerste level is wel duidelijk dat lopen met A en D gaat, na het tweede level weet je dat springen met W gaat. Waarom laat je die toetsen de rest van de levels in beeld staan? Spatiebalk snap ik, want dat geeft aan wanneer je een actie kan doen, en dat is telkens op een ander moment, dus logisch dat je laat zien.
Eigenlijk was dit omdat ik in het begin nog niet precies wist of ik het spel met de muis zou laten bedienen (en daarmee de mogelijkheid om het via html5 op IOS's spelen had), of met het toetsenbord (wat het uiteindelijk werd), maar ik heb het er niet uitgehaald omdat ik het wel mooi afgewerkt vond als je aan de toetsen kon zien wanneer je ze kon gebruiken. Zo worden ze in de lift onzichtbaar, en in level 3 laten ze juist weer zien dat je een bepaalde actie kunt uitvoeren.
Ik snapte het einde niet. Dat kan komen omdat ik niet zag wat het linkermannetje moest voorstellen. Maar het zou ook gewoon aan mijn manier van denken kunnen liggen. Misschien kan je het me via PM uitleggen (in verband met spoilers Knipoog)?
Het eindeEén van de eindes (Tong) heeft alles te maken met het thema, ik stuur je een PM.

Verder vind ik de opbouw naar de 'climax' goed opgebouwd doordat je een aantal kleine acties moet doen. Dat maakt het spannender. Over het algemeen zeg ik: goed gedaan! Ik zie graag nog zo'n game van je Gemoedelijk

Succes met de wedstrijd.
Bedankt!

Ik ook Tong

Nogmaals bedankt Gemoedelijk

P.S. Oh, en bedankt voor de kritiek (is altijd fijn als iemand even de moeite neemt Gemoedelijk)

« Laatste verandering: 29 Augustus 2012, 20:01:21 door Red Owl Games »

Naar boven Gelogd

jmaster2710
Gebruiker

5 jaar lang games gemaakt! Op naar de 10!

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Augustus 2012, 15:39:03 »

ik hoop niet dat dit een waar gebeurt verhaal is Verdrietig

maar mooi spel.
het is goed geprogrammeerd (grafisch kan het wel iets beter)
en wil je het uitleggen wat het einde level voor keuzes heeft SPOILER:

(zelfmoord, raar mannetje of iets wat die vogel dropt?)

verder zit er ook een goede sfeer in.

Op dit moment heerlijk bezig met een passie project! Hopelijk sta ik ermee op Indigo dit jaar!
Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Augustus 2012, 17:02:43 »

Gelukkig is dit geen waargebeurd verhaal, het is allemaal ontsproten aan mijn (enigszins zwarte) fantasie.  Rolt ogen

De graphics zijn een constant punt van aandacht, ik doe mijn best ze ze mooi mogelijk te krijgen, maar het blijft lastig.

Je noemt inderdaad alledrie de eindes Gemoedelijk

Bedankt! en bedankt voor je reactie Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #5 Gepost op: 31 Augustus 2012, 17:32:23 »

Fantastisch goed spel Gemoedelijk
Ik heb ook alledrie de einden ja ^^
Niet dat het echt moeilijk is.
Jammer dat het kort is Treurig

Naar boven Gelogd

TheDwarfWorks
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 31 Augustus 2012, 18:16:01 »

Wow, die oma lijkt erg veel op mijn eigen oma. Ze is erg vergeetachtig maar wel lief. Ook wil ze wel bij de familie zijn maar als er familie is dan doet ze vaak niet erg leuk. Maar na de tekstintro van het op 1 na laatste level was ik toch wel even bang dat ik dus moest doen wat je uiteindelijk moet doen.

Hier wat spoiler vragen:

Waarom is de erfenis zo laag? En wat betekend de ooievaar die dat roze ding dropt?

Naar boven Gelogd

smileyface
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 31 Augustus 2012, 18:33:10 »

als ik hem probeer te downloaden komt er dit te staan Treurig
http://dl.dropbox.com/u/36038634/Site/Games/Trappenhuis/Trappenhuis.zip

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 1 September 2012, 08:37:00 »

@Steelkenny

Bedankt voor de praise. Het is inderdaad jammer dat het vrij kort is, maar dit kostte al veel tijd om te maken, en met een deadline erbij is het of korten op de lengte, of op de kwaliteit, dus was ik maar voor lengte gegaan.

@TheDwarfWorks

Tsja, het is inderdaad niet een erg vrolijk spel, ik PM je over de spoilervragen. Gemoedelijk

@smileyface

Ehm, wat bedoel je precies? De link die je geeft is de downloadlink van het spel, dus het spel zou moeten downloaden, maar dat gebeurt niet?

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #9 Gepost op: 1 September 2012, 12:48:46 »

Zeer mooi spel Gemoedelijk
We hebben een winnaar voor gmw35 Gemoedelijk

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 1 September 2012, 15:22:04 »

Bedankt!

Dat laatste weet ik echter nog niet zo zeker, er zijn veel andere goede kandidaten, maar het zou wel mooi zijn natuurlijk.  Engel

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #11 Gepost op: 1 September 2012, 15:43:00 »

Dat was mss wat voorbarig, maar een goeie kans heb je zoiezo.

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

smileyface
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 2 September 2012, 18:58:50 »

tis wel een leuk spel maar dat gaat voor de deur in level 2 is onhaalbaar Treurig

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #13 Gepost op: 2 September 2012, 19:00:46 »

Citaat
Spatie terwijl je in de lucht bent

« Laatste verandering: 4 September 2012, 18:18:35 door Steelkenny »
Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 2 September 2012, 19:54:27 »

@smileyface

Als het goed is verdwijnt het laatste obstakel (bij de deur) als je er drie keer aan doodgaat.

@Steelkenny

Wat bedoel je precies?
Dat de spatiebalk wit wordt als je em in de lucht indrukt?
Of is dit een cryptische verwijzing? Tong

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: