game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  NGMC Party Disorder 2
Pagina's: [1] 2 3 ... 9
« vorige volgende »
Print
Advertenties

kaasje
Globale moderator

« Gepost op: 28 Augustus 2012, 19:55:16 »

NGMC Party Disorder 2
Het vervolg op NGMC Party Disorder

Sinds 24 juli 2014 ook speelbaar via GameJolt: http://gamejolt.com/games/puzzle/ngmc-party-disorder-2/30509/

Sinds 22 augustus 2013 staat deze game ook op de homepage van deze site!

In de Game Maker Awards 2012:

Beste spel van 2012 Spel met de beste gameplay
Spel met de beste graphics en geluid         Beste puzzelspel

Twee jaar lang hebben La Quiz en ik het idee gehad om een vervolg op ons winnende spel voor GMW#16 te maken. Er werd gameplay bedacht, muziek opgezocht, raadsels werden geboren en graphics werden gemaakt. De engine stak al redelijk in elkaar, maar na vijf dagen kapten we ermee.
Een jaar later, bijna precies een jaar geleden, besloten we ermee verder te gaan. Wederom werd er hard gewerkt en de deadline werd gesteld op 24 augustus 2011. Natuurlijk haalden we de deadline niet en de game verdween weer in vergetelheid.
Tot aan nu. De afgelopen tien dagen hebben we kei- en keihard gewerkt om deze release voor elkaar te krijgen. Tot 2:00 uur 's nachts hebben we achter de PC gezeten en zeven bètatesters maakten ons het leven zuur. En nu is het dan eindelijk zo ver: na twee jaar werken (oké, oké, met hele lange pauzes ertussen) is hij af: NGMC Party Disorder 2.

GM044 Verhaallijn
Het moderatieteam van het NGMC heeft een huis afgehuurd om het jubileum van het forum te vieren. De voorbereidingen zijn in volle gang, als de dag voor het feest La Quiz - die ook aanwezig is in het huis, als redacteur van de Best Of - spoorloos verdwijnt; vermoord, wordt aangenomen. Een krijtomtrek op de vloer is alles wat er van hem over lijkt te zijn en er wordt aangenomen dat La Quiz op brute wijze om het leven is gebracht.
Direct wordt de politie ingeschakeld. Jij kruipt in de huid van de inspecteur en onderzoekt en ondervraagt erop los. Kan jij een dader, wapen en kamer aanwijzen en het raadsel oplossen?

GM060 Blijbol? Ragoune? Simon Donkers?
Yep, de personages in de game zijn wat verouderd. In de tijd dat we de game bedacht hebben, was ik nog geen moderator. In onze kladblokken staan zelfs nog de namen van Jelleisgoed en Robert Geers (wie kent ze nog als moderator?). In eerste instantie was het zelfs nog The Cool Gamer, die in plaats van La Quiz spoorloos verdwijnt.
Die laatste drie hebben we eruit gehaald, en daarvoor zijn BlueMoonProductions, Ericlegomeer, Ragoune en Kaasje voor in de plaats gekomen.
Tevens zijn door naamsveranderingen een aantal namen verouderd. Om de 'oubollige touch' intact te houden, hebben we voor WBG en Maarten Baert hun namen van voor de naamsverandering gebruikt: respectievelijk Wannabe_god en Matrebatre.

« Laatste verandering: 24 Juli 2014, 17:00:38 door kaasje »

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

la quiz
Nieuwsposter

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Augustus 2012, 19:55:24 »

GM109 Screenshots
Genoeg gepraat, hier kunnen jullie de prachtige grafische hoogstandjes van La Quiz bekijken:
Klik voor vergroting.

GM137 Features
- Meer dan 170 (!) dialogen
- Meer dan 52 te onderzoeken voorwerpen
- 23 achievements
- 22 hints voor als je er even niet meer uitkomt
- 17 gespreksonderwerpen
- 16 inventarisvoorwerpen, nuttig voor het uitspelen van de game
- 13 geluidseffecten
- 12 personages om mee te praten
- 9 close-ups van voorwerpen in en rond het huis
- 8 plaatsen om te onderzoeken
- 4 topkwaliteit nummers van de Jazz Friends als achtergrondmuziek
- 2 uur gameplay

GM007 Download
Vergeet het bestand niet uit te pakken!

Nu ook in het Engels verkrijgbaar via GameJolt!
http://gamejolt.com/games/puzzle/ngmc-party-disorder-2/30509/

Via Airload: http://g2f.nl/0az7jii (*.ZIP - 27 MB)
Via Yoyogames: http://sandbox.yoyogames.com/games/203694-ngmc-party-disorder-2

GM045 Disclaimer
In deze game wordt gebruik gemaakt van de namen van de (ex-)moderators en de (ex-)beheerders van dit forum. Hiervoor is toestemming gevraagd.
Personen in de game zijn allen lichtelijk overdreven en fictief afgeschetst. Uitspraken van in-game personages zijn niet toe te kennen aan de werkelijke persoon en derhalve is de werkelijke persoon nooit aansprakelijk voor zijn gedrag in-game.
Gewoonten en gedrag zijn in-game puur fictief en op geen enkele manier te koppelen aan de werkelijke persoon.
Kort gezegd: het is niet onze bedoeling de (ex-)moderators/(ex-)beheerders op enige manier persoonlijk te schaden.

GM068 Credits
Muziek: Jazz Friends
Geluidseffecten: via http://www.freesound.org/
Bètatesters: Rick Roerig, Dana A., Naomi J., Huang-Da C., Ivor L., Saskia de G.
Speciale dank: Simon Donkers, Blijbol, Johannes Stoop, Erik Leppen, Maarten Baert (aka Matrebatre), BlueMoonProductions, Ericlegomeer, WBG (aka Wannabe_god), Ragoune - Voor het gebruik van hun 'persoon' in-game.
Falco D., voor het nèt niet kunnen bètatesten.

GM078 Snelste tijden:
Hou het eerlijk: alleen de eerste keer dat je het spel uitgespeeld hebt, telt Knipoog En: pics or it didn't happen!
NaamTijd          GesprekkenOnderzoekenAchievements
1. Jeverink0:33:356811565%
2. Tai1:02:011479865%
3. Hardbass1.06.4513412778%
4. Turbodevin1:08:2422117269%
5. Maarten Baert1:12:2716314473%
6. Laloeka1:13:3218618278%
7. Flori91:14:0822318078%
8. Guitarfreak1:15:3720915969%
9. Bjarno1:27:4524416078%
10. Arfie1:29:3620426682%
11. Perry261:30:3121030682%
12. Massimot1:32:5021319978%
13. Zwetbaba1:43:3315924473%
14. Draak14001:48:0528776395%
15. Ericlegomeer1:50:5322421778%
16. Size431:51:4325815182%
17. Red Owl Games1:57:2236920182%
18. Mohammed-f2:28:1119937182%
19. Thoot-je2:33:5727833591%
20. Ceymoonie5:13:2920629082%

Speedrun:
NaamTijd          
1. Kaasje0:02:26
2. Neojume0:02:48

« Laatste verandering: 24 Juli 2014, 16:59:48 door kaasje »

Naar boven Gelogd

smileyface
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Augustus 2012, 20:20:24 »

Lol ik ga testen Blij

Naar boven Gelogd

Martin Beentjes
Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken bij PB's.

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Augustus 2012, 20:25:13 »

Ha! Die screenshots (van de huizen) heb ik al eens eerder gezien, en dan niet van het vorige spel.

Ik heb het even gespeeld en het is nu al het grootste spel wat ik heb gezien, dat met GameMaker gemaakt is. Ziet er goed uit, complimenten daarvoor Lukas.

De gameplay is ook goed, ik heb geen zin om er uren aan te zitten, dus verder niet zo heel veel ver te zeggen, gewoon goed.

En Tim, meer dan 170 dialogen die jij hebt geschreven. Knap gedaan, ook complimenten naar jou toe.

Al met al een uitstekende game die er ook nog eens heel goed uit ziet.

Wat mij misschien leuk zou lijken voor een volgend deel, is de toevoeging van leden. Dan komt er misschien toch ooit een echt NGMC spel (nee mensen, niet weer gaan vragen of we er eentje gaan maken. Dat doen we niet).

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Augustus 2012, 21:18:48 »

Het spel is erg mooi. Ik ben er alleen niet zo goed in, waardoor ik het na 50 minuten heb opgegeven. De muziek past bij het spel, maar na een tijdje krijg je er wel genoeg van. Maar ik weet niet of meer muziekjes beter waren geweest, want dan was het spel nog groter (qua filesize) geworden.

Maar zeker mooi en goed gemaakt, werkt prima.

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #5 Gepost op: 28 Augustus 2012, 21:25:13 »

WAZAAAAAAH!
Ik ben helemaal crazy van ngmc party disorder.
ik heb deel 1 nog steeds op usb sticks en op me pc staan Blij
Joepie, ga nu spelen Gemoedelijk
Jongens, jullie hebben me weer helemaal blij gemaakt Tong
edit:
nu komt er natuurlijk een review van mij:

Begin:
Oke, ik pakte het bestand uit.
Alle files waren duidelijk. Het was misschien wel wat mooier geweest als de muziek in een apart mapje zou staan, maar anyway... het begin zag er al goed uit. Mooi icoon, mooi intro...
Eigenlijk niet veel op aan te merken. Oh ja, 1 puntje, aan het begin moet je beide dingen lezen. Ik wil graag de credits lezen. Maar ik moet natuurlijk ook het introfilmpje lezen. Dat was een beetje jammer. Voor de rest was alles tiptop in orde.

Gameplay
Nou, alles was al direct goed uitgelegd. Zeer belangrijk, ook leuk verwerkt. (waarom doet u niks? ik weet nog niet hoe ik moet lopen enzo ;P) Je loopt prima de collision checking gaat ook goed. Ook is het mooi gedaan dat je dingen kan zien die je niet kan zien (zoals dingen onder een bureau etc.) als je dichtbij komt. Eigenlijk heb ik op de gameplay nauwelijks iets aan te merken. 1 klein puntje: ik zat echt een beetje te rammen wat nou wat is. Je hebt zo veel toetsen. Alles was wel uitgelegd, alleen ik skipte het snel. Misschien was het handig geweest om ergens een hotkey menu te maken? Ook hier scoord dit spel weer echt super.

Graphics:
Tja, wat moet ik zeggen? De graphics zijn gewoon in 1 woord gezegd: prachtig! Alles past bij elkaar, de stijl is ook echt mooi. Alleen vond ik dat het lettertype wel wat beter mocht. Alles past goed bij elkaar. Super gedaan Lucas. Het was leuk om te zien dat je af en toe een soort nieuw gebiedje kreeg door ergens naar toe te lopen. (zoals onder het bureau ofzo.) Dat maakt het ook erg leuk. En nog steeds blijven alle graphics mooi. Het enige nadeel was het intro'tje wat ik al zei. Je kan namelijk niet 2 dingen te gelijk lezen. Dat kunnen alleen vrouwen ;D Nee grapje. Los van dat kleine puntje scoren jullie ook hier weer erg goed.

Audio
De muziekjes zijn leuk. Begint af en toe wat te vervelen omdat het dezelfde stijl is, maar oke... De muziekjes pasten ook goed bij het spel. Een groot nadeel vind ik dat ik bijna geen soundeffects had. Dat had het zo veel leuker gemaakt. Een soort selectgeluidje in het pauzemenu, een geluidje dat je de deur openmaakt of wat dacht je van een geluidje van een scrollingtext? Dat is toch wel erg jammer. Voor de rest is het qua muziek goed gedaan. Jammer van de soundeffects.

Verhaal
Het verhaal is erg leuk. Prachtig dat je gewoon inspeelt op de namen van de moderators en zo (bij blijbol werd er iets gezegd over bolletje enzo ;P) leuk gedaan. Alleen vond ik dat de ontvoerde persoon wel iemand anders mocht zijn dan la quiz. Beetje eigendunk? Ook leuke grapjes verwerkt zoals Maarten Baert (in de game matrebatre) met het vlaamse accent en zo.
Ja, leuk verhaal!

De punten
Nou, dan komen hier de punten:
Gameplay: 8.5 -- Gewoon omdat het erg goed werkte. Geen bugs, glitches, verveldende dingen en zo voorts.
Graphics: 9.8! -- Een groot compliment hoor! De graphics zagen er gewoon zo mooi uit. Niets op aan te merken. Hier bij het typen had ik zelfs eerst een 10 neergezet alleen nu bij nader in zien toch veranderd naar een 9.8 omdat er altijd wel iets te verbeteren valt.
Audio: 7.5 -- Zeer leuke muziekjes maar ik mis de soundeffects.
Verhaal: 8.5 -- Gewoon heel erg goed gedaan. Leuke grapjes, en echt een soort avontuur. Leuk dat de ngmcers de personen herkennen en zo (ik herkende ze tenmninste, of je moet natuurlijk niet zo lang lid zijn ;P)

Conclusie:
Erg goed spel. Zeer mooi uitgewerkt. Groot ook, want je speelt het niet snel uit. Graphics zijn echt prachtig. Alles past bij elkaar. Alleen jammer dat er niet/nauwelijks soundeffects in zitten. Ook het intro'tje is jammer. Ik kan geen 2 dingen tegelijk lezen ;D. Al met al: Een super spel. Dit maakt samen een:

8.8

Super gedaan jongens!

« Laatste verandering: 28 Augustus 2012, 22:07:50 door thoot-je »

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

Attack his weakpoint for massive damage

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Augustus 2012, 23:12:30 »

Zo zo, petje af hoor jongens !
Heb mij zeer vermaakt deze avond. Jullie hebben een GM-spel geleverd dat iets doet wat niet veel GM-spellen lukt: de speler vasthouden en motivatie te geven tot het einde door te spelen (en goed door te spelen). Wanneer ik weer een aanwijzing vond, voelde ik mij echt goed omdat ik weer een stap dichterbij was, langzaam aan kwamen de draadjes bij elkaar.

De afwisseling in de gameplay is ook erg netjes gedaan. Op tijd een puzzeltje erin gooien als het praten een en zoeken een beetje een sleur wordt om vervolgens beloond te worden met een solide nieuwe aanwijzing.

Gebruiksvriendelijkheid van het spel is prima. De handen liggen lekker doorgaans het spel (de speeltijd kan aardig uitlopen, dus dat mag ook wel). Door de menuutjes navigeren werkt soepel, is simpel en overzichtelijk en duidelijk.

Het grafische aspect heb ik niks op aan te merken. Alles is in één en dezelfde stijl en past netjes bij elkaar.

Hoewel het muziek na een tijdje toch wel begint te herhalen en eentonig begint te worden, word het niet vervelend. De keuze van muziek is precies goed en de afwisseling tussen het binnen- en buiten muziek zorgt toch even voor die 'frisse' start.

Wat valt er verder nog te zeggen...
Ik heb me gewoon erg vermaakt, gelachen om sommige dialogen en verborgen leukigheidjes.

Hier nog even mijn statistieken na het oplossen van de zaak:
Helaas mistte ik nog één gespreksonderwerp en wel wat achievements.

Dus heren; mogen we een deel 3 verwachten in de toekomst ?

Naar boven Gelogd

guitarfreak
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 29 Augustus 2012, 16:31:14 »

Ik heb hem niet erg snel opgelost, maar het is wel gelukt Blij Ik heb me erg vermaakt met het spel! Een ontzettend lange speeltijd zeg!
Ik heb wel een paar bugs gevonden. Zo kan je op de zolder soms door de kisten heen lopen, kloppen sommige gesprekken niet helemaal (ze passen niet in het text vak en zijn onscherp). Ook wanneer een text wordt geschreven is het vaak zo dat het woord begint op een regel maar snel wordt verplaatst naar de volgende. Ik had nog wat andere bugs maar die ben ik helaas vergeten. Hier nog even een screen shot:

http://www.youtube.com/watch?v=M6a5ft-2DDM&feature=youtu.be
Happy Song - Kate Micucci Cover door mij!
Naar boven Gelogd

instantnoedel
Gebruiker

おねがいします。

« Antwoord #8 Gepost op: 29 Augustus 2012, 16:38:33 »

Ik had natuurlijk al een flink voorproefje gehad tijdens het bèta testen, maar het resultaat mag er echt wezen jongens!

De gameplay is goed uitgewerkt en geïmplementeerd in het spel. Natuurlijk hebben we dit spelprincipe al veel vaker gezien, maar omdat de karakters van het forum komen, geeft het wel een leuke draai aan het spel. Zoals Tai ook al heeft gezegd, is het vinden van aanwijzingen en bewijs erg bevredigend. Zelfs als je van die niet-zo-subtiele raadsels weet op te lossen krijg je nog zo'n erg voldaan gevoel - netjes gedaan hoor!

Helaas is er eigenlijk maar weinig wat je kan doen naast voorwerpen bekijken en met mensen praten. Dat, in combinatie met dat de ruimte waarin je speelde niet al te groot was, zorgde voor een erg statisch gevoel als je wat langer aan het spelen was. Dat had misschien verholpen kunnen worden door bijvoorbeeld één of twee andere locaties toe te voegen, met wat andere karakters en een ander muziekje eronder waar de speler dan een keertje heen moet. Gelukkig stoort het niet enorm, en blijft het spel wel leuk om te spelen - een echt probleem kan je dit dus moeilijk noemen.

Het hint-systeem is erg slim bedacht en goed uitgewerkt. Spelletjes als deze worden natuurlijk snel saai als je écht niet verder komt omdat je gewoon geen idee hebt waar je moet zoeken. De hints zelf zitten ook goed in elkaar - ze verraden niet te veel, maar zijn ook niet te vaag. Enige gebrek aan het systeem is dat het niet helemaal duidelijk is dat het überhaupt bestaat. Het was misschien handig geweest als tijdens de uitleg iets werd verteld in de geest van "Agent Xi kan je misschien wel iets verder helpen als je vast zit."

Een anders kleinigheidje, waar ik zelf last van had, is dat je soms een voorwerp over het hoofd ziet. Zo had ik niet door dat één van de keukenkastjes een voorwerp was dat je kon onderzoeken, en wist ik op een geven moment echt niet meer hoe ik verder moest. Andere dingen, zoals het platte gras in de tuin of de schep in de schuur zou je ook zo maar kunnen missen. Dit probleem zou je op kunnen lossen door bijvoorbeeld te maken dat als je op een bepaalde toets drukt, alle 'onderzoekbare' onderwerpen even glinsteren. Dan weet je als speler ook zeker dat je niet vast zit omdat je zoiets onbenulligs net over het hoofd hebt gezien.

Het verhaal was echt briljant. De vele grappen die echt te flauw voor woorden waren zette een leuke sfeer neer voor het spel: humoristisch en lekker onzinnig. Dat de sfeer een beetje onzinnig was, is voor dit spel echt essentieel; het praat de gestoorde hoeveelheid plotholes goed. Sterker nog, nu waren de plotholes eerder een welkome toevoeging aan het verhaal omdat het de sfeer zo erg versterkte.

Over de besturing en organisatie van de toetsen sluit ik meaan bij Tai: mijn handen liggen comfortabel, en ik kan makkelijk en snel door de menu's heen. Dat je van gespreksonderwerp van veranderen met X en C was een erg handig idee, alhoewel het soms aan het plaatje niet helemaal duidelijk is bij welk onderwerp je nou zit. Ik had er eigenlijk nooit echt last van, maar goed, het is wel iets om de volgende keer rekening mee te houden.

De graphics van het spel zijn consistent en duidelijk, en daarmee voldoen ze aan hun belangrijkste taak. Ik denk niet dat ik mijn forumgenoten op de wat grafischer ingestelde forums enthousiast kan krijgen voor deze graphics, maar voor de graphics die we hier gewend zijn ziet het er echt heel erg netjes uit. Soms zijn bepaalde voorwerpen, zoals de omgevallen lamp, alleen wel ietwat ongelukkig geplaatst, waardoor het niet helemaal duidelijk is waar het nou ligt of wat het moet voorstellen. Gelukkig kan je dan vervolgens op spatiebalk drukken, waarna het wel gewoon helemaal duidelijk is waar je naar aan het kijken bent en wat ik ermee kan.

De muziek zit ongeveer op hetzelfde niveau al de graphics. Voor een game hier op het forum klinkt het hartstikke goed, maar op zichzelf is de muziek niet zo bijzonder. De muziek draagt wel heel goed bij aan de grappige detectivesfeer. Dit zorgt overigens ook gelijk voor een klein kritiekpuntje is op de muziek: omdat de sfeer de hele tijd hetzelfde is, klinkt het snel erg ééntonig. Want ja, je zit toch op een gegeven moment bijna een uur naar die muziek te luisteren. Gelukkig was het spel net afgelopen voor het irritant begint te worden.

Enige bugs die ik heb gevonden zijn al eerder opgemerkt, en de bugs die ik nog in de bèta had gezien zijn in deze versie al gefixt.

Dus, al met al is de gameplay niet echt uniek en voelt het spel op een gegeven moment een beetje statisch en voorspelbaar aan, maar het steekt allemaal wel hartstikke goed in elkaar. Qua ontwerp is het spel dus prima, maar niet echt indrukwekkend. Neem het spel vooral niet serieus, want dan schiet het op een aantal punten tekort, maar neem het gewoon met een korreltje zout. Dan merk je namelijk gelijk dat de super goede uitwerking die dit spel echt één van de betere Game Maker games maakt.

« Laatste verandering: 29 Augustus 2012, 16:42:05 door Rick Roerig »

Naar boven Gelogd

Jesse
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 29 Augustus 2012, 18:21:49 »

Wow, erg mooi en uitgebreid! Ik begon hier vanochtend mee, en begon iedereen te ondervragen. Ook vond ik allemaal gesprekonderwerpen, alleen snapte ik nog niet helemaal hoe je mensen daarover kon vragen. Ik had de uitleg aan het begin niet helemaal goed gelezen... Maar na wat willekeurige toetsen indrukken lukte het Gemoedelijk

Ik ben er echt een tijdje mee bezig geweest, en ik verdacht de hele tijd al de juiste persoon.. Maar ik had geen bewijs Grijns

Toen zat ik op een gegeven moment vast.. Ik dacht dat ik wist hoe ik verder moest, maar het werkte niet... Dus ik sloot af, en ging net verder, en toen werkte het op de een of andere manier wel... Waarom, geen idee, maargoed. Toen lukte het me toch nog om de zaak te sluiten Gemoedelijk

Maar het ziet er dus goed uit, leuk verhaal, het is ook mooi uitgebreid, en je bent er wel een lange tijd mee bezig. (Tenminste ik.) En nog een pluspunt zijn al die verschillende dialogen, veel leuker om steeds iets nieuws te lezen dan dat iedereen hetzelfde zegt.. Gemoedelijk

Verbeterpunten kan ik niet zo even noemen denk ik... Er kunnen wat plaatjes nog wel een beetje verbeterd worden denk ik. En nog wel een klein dingetje wat waarschijnlijk niet zo hoorde, bijv: Ik liep op zolder voorlangs een doos, maar de doos werd voor de inspecteur getekend..

Ik vond het in elk geval erg leuk om te spelen!
Komt er nog een vervolg? Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

la quiz
Nieuwsposter

« Antwoord #10 Gepost op: 29 Augustus 2012, 22:38:07 »

Bedankt voor al jullie reviews en reacties jongens! We hadden niet verwacht dat er zulke lange posts zouden worden geschreven, enorm bedankt daarvoor. Ik zal hieronder wat opvallende citaten behandelen:

Ik heb het even gespeeld en het is nu al het grootste spel wat ik heb gezien, dat met GameMaker gemaakt is. Ziet er goed uit, complimenten daarvoor Lukas.

De gameplay is ook goed, ik heb geen zin om er uren aan te zitten, dus verder niet zo heel veel ver te zeggen, gewoon goed.
Bedankt voor je complimenten.

Het spel is erg mooi. Ik ben er alleen niet zo goed in, waardoor ik het na 50 minuten heb opgegeven.
Tja, niet iedereen is een speurder. Hoe ver ben je uiteindelijk gekomen?

De muziek past bij het spel, maar na een tijdje krijg je er wel genoeg van. Maar ik weet niet of meer muziekjes beter waren geweest, want dan was het spel nog groter (qua filesize) geworden.
We hadden de moeilijke keuze om de juiste muziek te vinden die mensen voor een lange tijd zouden kunnen aanhoren. Onze keuze is daarom op jazz gevallen.

WAZAAAAAAH!
Ik ben helemaal crazy van ngmc party disorder.
ik heb deel 1 nog steeds op usb sticks en op me pc staan Blij
Joepie, ga nu spelen Gemoedelijk
Jongens, jullie hebben me weer helemaal blij gemaakt Tong
We waren echt met stomheid geslagen toen we je reactie lazen. Heb jij NGMC PD 1 nog steeds op je USB-stick staan! Dat is gewoon 'downright awesome'!

Conclusie:
Erg goed spel. Zeer mooi uitgewerkt. Groot ook, want je speelt het niet snel uit. Graphics zijn echt prachtig. Alles past bij elkaar. Alleen jammer dat er niet/nauwelijks soundeffects in zitten. Ook het intro'tje is jammer. Ik kan geen 2 dingen tegelijk lezen ;D. Al met al: Een super spel. Dit maakt samen een:

8.8

Super gedaan jongens!
Bedankt voor je review! We zijn blij dat je nog verbeterpuntjes aangeeft. Zonder verbeterpuntjes wordt het namelijk ook zo saai. Van de soundeffecten is het jammer. Bij de ene computer staan ze harder dan bij de andere, dus het kan zijn dat je ze niet hebt gehoord. Ze zaten er namelijk wel degelijk in.

Zo zo, petje af hoor jongens !
Heb mij zeer vermaakt deze avond. Jullie hebben een GM-spel geleverd dat iets doet wat niet veel GM-spellen lukt: de speler vasthouden en motivatie te geven tot het einde door te spelen (en goed door te spelen). Wanneer ik weer een aanwijzing vond, voelde ik mij echt goed omdat ik weer een stap dichterbij was, langzaam aan kwamen de draadjes bij elkaar.
Bedankt voor het compliment! We kregen inderdaad bij onze betatesten al te horen dat het een spel was wat men graag wilde uitspelen. Zelfs de non-gamers vonden het leuk.

Dus heren; mogen we een deel 3 verwachten in de toekomst ?
Wellicht is daar een mogelijkheid. Het vorige deel was 4 jaar geleden, dus je kan zelf uitrekenen wanneer het volgende komt...  Knipoog

De rest van de reacties laat ik aan mijn grote vriend Kaasje over. Ik zet hem even aan tot een reactie.

Tot ziens!

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #11 Gepost op: 29 Augustus 2012, 23:10:26 »

Ik heb inderdaad gm pd 1 nog op 2 usb sticks staan (nu nog maar eentje) en in mijn computer staat hij nog ja Tong Jammer van de soundeffects. Naja, jammer...

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator

« Antwoord #12 Gepost op: 29 Augustus 2012, 23:16:08 »

Oh wow, ik geloof niet dat er een topic waarin het gemiddeld aantal woorden per reactie hoger ligt dan dit topic. Geweldig! Bedankt allemaal! Blij
Lol ik ga testen Blij
En? Was 't wat?
Een groot nadeel vind ik dat ik bijna geen soundeffects had. Dat had het zo veel leuker gemaakt. Een soort selectgeluidje in het pauzemenu, een geluidje dat je de deur openmaakt of wat dacht je van een geluidje van een scrollingtext?
Een korte vraag: vind je dat er te weinig soundeffects waren, of heb je gewoon helemaal geen soundeffects gehoord? In dat tweede geval is het dus de rariteit dat het volume van de geluidseffecten varieert per PC.
Ik heb wel een paar bugs gevonden. Zo kan je op de zolder soms door de kisten heen lopen, kloppen sommige gesprekken niet helemaal (ze passen niet in het text vak en zijn onscherp). Ook wanneer een text wordt geschreven is het vaak zo dat het woord begint op een regel maar snel wordt verplaatst naar de volgende. Ik had nog wat andere bugs maar die ben ik helaas vergeten.
Yep, dat door kisten heen lopen is een depth bug. Dat is iets wat we niet hebben kunnen fixen en ook niet kunnen reproduceren. Maar goed, het is een kleinigheid. Wat bedoel je precies met 'ze passen niet in het tekstvak'? Als in, de tekst valt buiten de tekstballon? Dat zou wel heel vreemd zijn, want dat hebben we echt niet gezien bij de tests dan. Dat tekst naar een andere regel verspringt vind ik niet zo'n heel groot probleem.
Dat onscherpe komt waarschijnlijk doordat het spel fullscreen runt. Daardoor worden dingen uitgerekt en krijg je rare verspringingen. We hebben hier geen oplossing voor kunnen vinden.
Bedankt voor je reactie! Gemoedelijk
Helaas is er eigenlijk maar weinig wat je kan doen naast voorwerpen bekijken en met mensen praten. Dat, in combinatie met dat de ruimte waarin je speelde niet al te groot was, zorgde voor een erg statisch gevoel als je wat langer aan het spelen was. Dat had misschien verholpen kunnen worden door bijvoorbeeld één of twee andere locaties toe te voegen, met wat andere karakters en een ander muziekje eronder waar de speler dan een keertje heen moet. Gelukkig stoort het niet enorm, en blijft het spel wel leuk om te spelen - een echt probleem kan je dit dus moeilijk noemen.
Hmm, interessant punt. Ik kan me de claustrofobie wel een beetje voorstellen inderdaad. Denk je dat dit verholpen had kunnen worden door meer dynamiek (lopen van mannetjes, bewegende voorwerpen - zoals de vlaggetjes in de tuin -, etc.) toe te voegen? Het is wel een goeie om mee te nemen in komende games.
Citaat
Enige gebrek aan het systeem is dat het niet helemaal duidelijk is dat het überhaupt bestaat. Het was misschien handig geweest als tijdens de uitleg iets werd verteld in de geest van "Agent Xi kan je misschien wel iets verder helpen als je vast zit."
Dat werd verteld, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg. Dit is inderdaad een probleem waar we vaker mee te kampen hebben gehad. Derhalve hebben we in het menu een 'tip' gegeven naar agent Xi. Maar natuurlijk leest niemand dat Tong Ook weer iets wat we een eventuele volgende keer beter gaan implementeren. Hoe ben jij er uiteindelijk achtergekomen?
Citaat
Dit zorgt overigens ook gelijk voor een klein kritiekpuntje is op de muziek: omdat de sfeer de hele tijd hetzelfde is, klinkt het snel erg ééntonig. Want ja, je zit toch op een gegeven moment bijna een uur naar die muziek te luisteren.
Och, je moest eens weten. Wij hebben die muziek urenlang aangehoord tijdens de bètatests (waar we zelf bij zaten om dingen te noteren: dat is echt heel erg aan te raden!) en kunnen hem nu gewoon uit onze kop in notenschrift opschrijven. Ik begrijp dit punt dus wel degelijk Tong
Citaat
Dus, al met al is de gameplay niet echt uniek en voelt het spel op een gegeven moment een beetje statisch en voorspelbaar aan, maar het steekt allemaal wel hartstikke goed in elkaar. Qua ontwerp is het spel dus prima, maar niet echt indrukwekkend. Neem het spel vooral niet serieus, want dan schiet het op een aantal punten tekort, maar neem het gewoon met een korreltje zout. Dan merk je namelijk gelijk dat de super goede uitwerking die dit spel echt één van de betere Game Maker games maakt.
Bedankt voor je lange review! Blij
Toen zat ik op een gegeven moment vast.. Ik dacht dat ik wist hoe ik verder moest, maar het werkte niet... Dus ik sloot af, en ging net verder, en toen werkte het op de een of andere manier wel... Waarom, geen idee, maargoed. Toen lukte het me toch nog om de zaak te sluiten Gemoedelijk
Heel apart. Kan je ongeveer beschrijven over welk deel je het hebt? Desnoods per PM? Dit hebben we namelijk nog nooit gehoord Tong
Wat mij misschien leuk zou lijken voor een volgend deel, is de toevoeging van leden. Dan komt er misschien toch ooit een echt NGMC spel (nee mensen, niet weer gaan vragen of we er eentje gaan maken. Dat doen we niet).
Ehm, ja, punt is, er zijn bijna 15.000 leden en je kan er dan wel bepaalde leden in verwerken, maar dan heb je al snel dat je iemand vergeet of wat dan ook Tong Dus dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

In de beginpost staat nu trouwens een lijstje met mensen die de game uitgespeeld hebben. Als jij de game ook uitgespeeld hebt, post dan een screenshot van het 'zaak gesloten'-scherm, dan voegen we je tijd toe!

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

Kah
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 30 Augustus 2012, 01:41:08 »

Ziet er heel tof uit, ik ga hem downloaden Gemoedelijk

Finn is my alias!
Naar boven Gelogd

Ruud Verbeek
Gebruiker

miauw

« Antwoord #14 Gepost op: 30 Augustus 2012, 10:57:35 »

Ik vind dit echt een heel erg goed spel! Ik vond het altijd jammer dat deel 1 het niet deed op mijn computer, maar gelukkig deed deel 2 het wel. Gemoedelijk
Ik vind zelf (net zoals thoot-je) wel dat er erg weinig soundeffects zijn, en soms is het ook niet helemaal duidelijk wat je moet doen (ik snapte van bijvoorbeeld de ventilatieschacht in het begin niet het nut).

Hier mijn eindstatistieken:

A well-used door needs no oil on its hinges.
A swift-flowing stream does not grow stagnant.
A deer blends perfectly into the forest colors.
Software rots if not used.

These are great mysteries.
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 9
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: