game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [GMW35][0.06] Annihilation - Online Highscores
Pagina's: [1] 2 3 4
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Eejin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1299

New wip topic soon


« Gepost op: 30 Juli 2012, 17:13:41 »

Annihilation
Shoot 'Em Up!

Na het horen over de GMW35, hebben wij, PiJoKra en ik, besloten om met elkaar te gaan samenwerken om een goede game te maken en natuurlijk de eerste plek in de GMW te verkrijgen. Uiteindelijk vierde plek behaald

Manoeuvreer jezelf door een slagveld met kogels en probeer de hoogste score te halen.
Houd je schild omhoog en wees snel want we gaan het je niet al te makkelijk maken!

Screenshots



Besturing
WASD/ZQSD/pijltjes voor movement/navigeren en enter/spatie voor confirmen.
Shift om de rocket powerup te activeren.

Download
Annihilation 0.02

Changelog
Versie 0.07 (upcoming)
-Nieuw Menu
   -Opnieuw gecode (makkelijker voor mij)
   -Snellere animatie                                
   -Horizontale layout toegevoegd            
   -Nieuw settings menu
                          
Versie 0.06
-Belangrijkste update: Thema van de GMW in annihilation verwerkt:

Je hebt nu een tweede speler, die gespiegeld beweegt ten opzichte van de speler zelf. Ga jij naar links, gaat hij naar rechts. In tegenstelling tot de gewone speler, heeft deze "clone" maar één leven. Als de clone deze verliest, verdwijnt hij. Er zijn ook power-ups in het spel om hem terug te krijgen: groene cirkels met een "x2" erin. Als je deze raakt krijg je een nieuwe clone met een volledig schild. Je kan maar één clone tegelijk hebben.

Versie 0.05
-Killstreaks iets aangepast
-Lives worden weergegeven aan de zijkant
-Active powerups worden weergegeven aan de zijkant
-Powerups geadd (shield bonus,live bonus,rockets en plasmashield)
-Een aantal nieuwe sprites en kleine grafische verbeteringen
-Playerbullets vernietigen normale kogels
-Rockets wat sterker gemaakt
-Turret/Shield collision bug weg
-Maximum screenshake omlaag gehaald
-Score font aangepast
-Aanpassing voor mensen met een klein scherm (fullscreen) (settings->video)
-Vanwege tijdsgebrek geen multiplayermodus. Wellicht als PiJoKra en ik weer een update gaan uitbrengen

Versie 0.04
-Killstreaks dus verhoogde score per turret
-Volledig andere sprites
-Weer wat bugs opgelost
-Beveiligde highscores (heh eric)
-Rocket turret toegevoegd: raket die met hoge snelheid op je af komt
Versie 0.03
-Verhoogde score per seconde
-Ietwat betere sprites
-Wat bugs opgelost
-Nieuwe turret: Schiet 2 kogels per keer

Versie 0.02
-Release
Highscores


Credits
Credits aan Maarten Baert voor httpdll 2.2

Vind je bugs of heb je opmerkingen dan willen wij het graag weten.

« Laatste verandering: 7 Januari 2013, 18:23:29 door Eejin »

Naar boven Gelogd

smileyface
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 709


« Antwoord #1 Gepost op: 30 Juli 2012, 17:20:56 »

ik ga het testen. maar wat heeft het te maken met dubbel?

Naar boven Gelogd

PiJoKra
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 718


« Antwoord #2 Gepost op: 30 Juli 2012, 17:22:05 »

Nog niets, jammer dat dit niet in het topic is vermeld.
Straks werkt de multiplayerversie ook, en kan je dus met z'n tweeën deze SHUMP spelen en deel je ook de score. Of je ook elkaar kan verwonden met kogels ed. weten we nog niet zeker.

Edit: We hebben al een ander idee die we in Annihilation gaan verwerken.

« Laatste verandering: 29 Augustus 2012, 16:24:34 door PiJoKra »
Naar boven Gelogd

Nintendonerd
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 716

Béééééééh!


« Antwoord #3 Gepost op: 30 Juli 2012, 18:59:05 »

Wow, dit is echt heel erg.

De graphics maken me aan het kotsen  Verdrietig

Ik zou graag een oordeel willen geven aan de gameplay, maar dat gaat dus echt niet met deze graphics. Je kan dan misschien niet heel goed tekenen, je hebt wel een brein. Gebruik het.


Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3232

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Juli 2012, 20:52:21 »

Het menu is echt pittig geweldig.
super gedaan.
het spel zelf is echt bluh...
ook de graphics zijn om te kotsen.


Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4465

Scheunen tijd


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 31 Juli 2012, 21:12:45 »

Al gedacht aan epilepsie?
De achtergrond doet FLIKKERFLIKKER WIT ZWART HIHI.


Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2420


« Antwoord #6 Gepost op: 31 Juli 2012, 21:17:22 »

Al gedacht aan epilepsie?
De achtergrond doet FLIKKERFLIKKER WIT ZWART HIHI.
Geniale opmerking.
Maar helaas is het wel waar. Het flikkert enorm en het is gewoonweg LELIJK. Het menu is overigens wel heel goed. Ik zou echter wel dezelfde controls gebruiken voor het menu als voor de game (dus beide WASD of ARROWS) of in elk geval ARROWS ook toestaan in het spel. Ook zou ik de spatiebalk ook toestaan in het menu als select-knop.


Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Eejin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1299

New wip topic soon


« Antwoord #7 Gepost op: 31 Juli 2012, 22:22:39 »

Ja, ik heb mensen over de graphics horen klagen Tong. Het menu ben ik zelf wel trots op.
Ik heb nu al een nieuwe versie met een gewone achtergrond, verbeterde sprites en wat etra gameplay elementen en bugfixes. Alsnog sorry voor de huidige graphics. Het was meer een momentje waarop je iets aan het coden bent en je het wil testen dus een vierkante tekent en gebruikt  Engel. Ik zal straks even een nieuwe versie uploaden.

Versie 0.03
-Verhoogde score per seconde
-Ietwat betere sprites
-Wat bugs opgelost
-Nieuw turret: schiet 2 kogels per keer


Annihilation 0.03

« Laatste verandering: 31 Juli 2012, 22:53:43 door Eejin »

Naar boven Gelogd

Neojume
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1258


« Antwoord #8 Gepost op: 1 Augustus 2012, 09:03:26 »

Ik heb het even gespeeld en hier wat opmerkingen.

De controls zijn niet consistent. In het menu zijn het de pijltjes en enter, in het spel WASD en spatie... Kies een van de twee, of sta allebei toe.

Het is toch een Shoot'em up? Waarom krijg ik de indruk dat dingen kapot schieten geen invloed heeft op mijn score? Sterker nog, mijn highscore (502) heb ik gekregen door GEEN kogels te schieten en alleen te focussen op ontwijken. Dit lijkt mij niet de bedoeling van een shoot'em up, nu is het meer een Evade'em All, als dat bestaat Tong

En inderdaad het thema is niet erg sterk erin verwerkt.

Voor de rest wel grappig spelletje Knipoog



MSc Artificial Intelligence
Naar boven Gelogd

Julian6457
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 951


« Antwoord #9 Gepost op: 1 Augustus 2012, 09:55:03 »

LEUK SPEL
#9 in de highscore

maar er zit geen geluid bij ook als ik et geluid aanzet
verder een leuke gam e
GR
Julian


Project ALP Android
Testers nodig... [PM]
Naar boven Gelogd

Eejin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1299

New wip topic soon


« Antwoord #10 Gepost op: 1 Augustus 2012, 10:36:36 »

Het is toch een Shoot'em up? Waarom krijg ik de indruk dat dingen kapot schieten geen invloed heeft op mijn score?

Je krijgt wel score van dingen kapotschieten maar mischien moet ik het toch ietsje omhoog gooien. Verder zal ik de controls even mappen zodat je het overal zo kan gebruiken.

LEUK SPEL
#9 in de highscore

maar er zit geen geluid bij ook als ik et geluid aanzet
verder een leuke gam e
GR
Julian
Ja, we hebben nog geen muziek en soundeffects toegevoegd. We gaan dit binnenkort doen.


Naar boven Gelogd

smileyface
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 709


« Antwoord #11 Gepost op: 1 Augustus 2012, 11:08:41 »

highscore! 1!
trouwens, de sprites zijn vooruit gegaan maar de player niet

Naar boven Gelogd

Kah
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 154


« Antwoord #12 Gepost op: 2 Augustus 2012, 15:00:31 »

Ik heb een laptop met een resolutie van: 1366*768 er zit dus net een deel van mijn taakbalk voor het spel. Veel mensen hebben een laptop voor mijn voormaat en voor hen is het dus heel irritant om te spelen. Een oplossing (mogelijkheid voor lagere resolutie or whatever) zou hiervoor fijn zijn.

Menu uiterlijk is mooi gedaan, intern is het wat minder.
Als ik op de music balk sta en naar rechts druk, dan selecteer ik audio, echter als ik op de Effects balk sta, en op rechts druk, dan ga ik naar Music. Als ik op Enter druk op een slider dan kan ik deze veranderen echter, er veranderd niks aan het uiterlijk als ik op enter druk dus is het niet duidelijk dat ik al kan beginnen met het veranderen van het audiovolume. (Snap je het nog Grijns )
Kortom ik vond het onduidelijk wat er geselecteerd was in het menu.

Als ik een game af heb, en ik submit mijn highscore zie ik niet hoeveelste ik sta in de online highscore.

De game is nog heel karig, het bestaat uit kogeltjes ontwijken en vijanden schieten.
Ik mis mooie effecten, duidelijke bonussen, teksten die door het beeld vliegen als je een killstreak haalt ziedende explosies geweldige einbazen en een goed gevoel als ik mijn highscore heb verbeterd.



Finn is my alias!
Naar boven Gelogd

Eejin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1299

New wip topic soon


« Antwoord #13 Gepost op: 2 Augustus 2012, 15:08:05 »

Ik heb een laptop met een resolutie van: 1366*768 er zit dus net een deel van mijn taakbalk voor het spel. Veel mensen hebben een laptop voor mijn voormaat en voor hen is het dus heel irritant om te spelen. Een oplossing (mogelijkheid voor lagere resolutie or whatever) zou hiervoor fijn zijn.

Ik zal proberen hier iets aan te doen.

Menu uiterlijk is mooi gedaan, intern is het wat minder.
Als ik op de music balk sta en naar rechts druk, dan selecteer ik audio, echter als ik op de Effects balk sta, en op rechts druk, dan ga ik naar Music. Als ik op Enter druk op een slider dan kan ik deze veranderen echter, er veranderd niks aan het uiterlijk als ik op enter druk dus is het niet duidelijk dat ik al kan beginnen met het veranderen van het audiovolume. (Snap je het nog Grijns )
Kortom ik vond het onduidelijk wat er geselecteerd was in het menu.

Ok ik zal even wat bepaalde dingetjes tweaken zodat het beter te bevatten is.

Als ik een game af heb, en ik submit mijn highscore zie ik niet hoeveelste ik sta in de online highscore.

Wij zijn momenteel bezig met de beveiliging van de highscores want volgens ericlegomeer was het veel te makkelijk te kraken. Oftewel kan je tot de volgende versie geupload is geen highscores submitten.

De game is nog heel karig, het bestaat uit kogeltjes ontwijken en vijanden schieten.
Ik mis mooie effecten, duidelijke bonussen, teksten die door het beeld vliegen als je een killstreak haalt ziedende explosies geweldige einbazen en een goed gevoel als ik mijn highscore heb verbeterd.

Mooie explosies, bonussen, langsvliegende raketten, killstreaks en eindbazen komen er allemaal nog. Daarom staat dit ook nog in wip. We zijn nu trouwens ook bezig met wat muziek en sound effects.




Naar boven Gelogd

Eejin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1299

New wip topic soon


« Antwoord #14 Gepost op: 9 Augustus 2012, 22:24:42 »

Versie 0.04
-Killstreaks dus verhoogde score per turret
-Volledig andere sprites
-Weer wat bugs opgelost
-Beveiligde highscores (heh eric)
-Rocket turret toegevoegd: raket die met hoge snelheid op je af komt


Annihilation 0.04

Veel plezier met de nieuwe versie Blij.


Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community