game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [GMW33] The predictor's last stand
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Wout12345
Gebruiker

« Gepost op: 1 April 2012, 23:23:57 »

The predictor's last stand

Hier ben ik dan weer, na een lange tijd, met een nieuw spel. Het was oorspronkelijk bedoeld voor GMW33, met het thema "toekomst". Als je het speelt zie je het verband wel waarschijnlijk. Knipoog

Download.

Dit is de versie die ik heb ingezonden voor de wedstrijd (door tijdsnood, ik begon namelijk pas halverwege de wedstrijd XD), maar natuurlijk wil ik het nog uitgebreider maken:
  • Meer vijanden, in totaal 7.
  • Highscores met je 10 beste scores.
  • Highscores en settings worden opgeslagen.
  • Verbeterde AI's: af en toe werken dezelfde soort vijanden met elkaar samen in een soort van "groepsmanoeuvre" om de speler te vinden of te raken.
Ik kan niet garanderen dat ik dit allemaal ga toevoegen, het zijn gewoonweg enkele doelstellingen die ik nu heb.

Nog enkele screenshots:
Ingame.
Main menu (alleen voor mensen met lage verwachtingen =P).

Hopelijk vinden jullie deze versie al leuk. Gemoedelijk

Wout12345

« Laatste verandering: 6 April 2012, 15:36:19 door Wout12345 »

Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 2 April 2012, 02:22:31 »

Hey, leuke inzending Gemoedelijk

Origineel idee, denk ik (gevaarlijk om dat tegenwoordig hard op uit te spreken).
Hoewel hele simpele graphics soms saai kunnen zijn, vond ik het hier niet echt storend.

Ik heb toch een bug gevonden:
Bij mij liep er een vijandje buiten de room weg, ik zag zn zaklampje langs de muur glijden. Vervolgens moest ik elke wave wachten tot die balk helemaal vol zit.

Daarnaast zou het handig zijn om een minimapje te hebben, want soms ben je redelijk lang (een aantal seconden) aan het zoeken naar de laatste vijand. En in de instructietekst stond aangegeven dat ik met rechtermuisknop een vijandje kon 'stunnen', maar dat werkt volgens mij nog niet.

Je zult van mij winnen met de GMW33, aangezien mijn inzending het niet gehaald heeft, dus alvast gefeliciteerd voor die prestatie Grijns

-------
Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 2 April 2012, 07:39:05 »

Bedankt voor je reactie. Blij De bug van vijand OoB is eigenlijk best nog wel vreemd, aangezien ik die nooit gehad heb (sinds de ingangen solid zijn). Was de vijand eerst in de room en ginghij toen naar buiten, of bleef hij gewoon buiten?

En over het stunnen, zover mijn tests gaan werkt het echt zoals het moet werken, maar die werking correspondeert niet helemaal met het woord eigenlijk. Als je een vijand stunt zal hij vijf seconden lang anderen niet kunnen waarschuwen, maar hij zal jou wel aanvallen.  Knipoog Was dat soms wat je bedoelde?

« Laatste verandering: 2 April 2012, 12:46:18 door Wout12345 »

Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

If you kill yourself, Ill kill you. ~Roronoa Zoro

« Antwoord #3 Gepost op: 2 April 2012, 10:42:24 »

ah, een spel voor cuncurrentie, nu ff downloaden en dan geef ik een review Blij

edit:

+ Graphics
+ Engine

- Score

Ok, dit spel is geniaal, ik weet nu al zeker dat jij boven mij staat. De graphics zijn mooi, het zijn natuulijk gewoon balken en cirkels, maar het licht, donker contrast is mooi. Misschien kan je nog een overgang tussen het zwart en wit maken. De engine werkt prima. Ik heb als minpunt score gezet, maar je hebt al gezegd dat je dat wil gaan veranderen, ik gok dat je al een beetje aan het klooien bent geweest met online highscores. Ik hoop dat je dit spel blijft updaten!

« Laatste verandering: 2 April 2012, 10:50:43 door Ilja010 »

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 2 April 2012, 12:44:45 »

Bedankt voor je review, maar met highscores bedoelde ik eigenlijk gewoon dat menuu'tje dat nu nog leeg is. Knipoog Die worden dan buiten het .exe bestand samen met je settings opgeslagen zodat ze onthouden worden al sluit je het spel af (hier moet ik eerst nog wel een tutorial ofzo voor volgen, ik heb namelijk nog nooit dingen opgeslagen). Voor de rest had ik eigenlijk niet veel andere toevoegingen aan de score gepland, behalve dan de sterkere vijanden die meer score geven (en waarbij de score natuurlijk benvloed wordt door de moeilijkheidsgraad zoals bij de huidige vijand).

Kan je anders even zeggen wat je zo slecht vindt aan de score, want ik snap je post niet helemaal zo. Knipoog

Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 2 April 2012, 13:44:52 »

Bedankt voor je reactie. Blij De bug van vijand OoB is eigenlijk best nog wel vreemd, aangezien ik die nooit gehad heb (sinds de ingangen solid zijn). Was de vijand eerst in de room en ginghij toen naar buiten, of bleef hij gewoon buiten?
[...]
Hij spawnde ongeveer op de rand van de room, en ik was redelijk dichtbij. Er waren daar twee poppetjes, de een ging op mij af en de ander schoof achter het muurtje volgens mij. Ik weet niet meer precies hoe het ging, maar ik zal het zo proberen te reproduceren.
[...]
En over het stunnen, zover mijn tests gaan werkt het echt zoals het moet werken, maar die werking correspondeert niet helemaal met het woord eigenlijk. Als je een vijand stunt zal hij vijf seconden lang anderen niet kunnen waarschuwen, maar hij zal jou wel aanvallen.  Knipoog Was dat soms wat je bedoelde?
Ah, ik dacht dat het de vijand helemaal stil zou houden.

EDIT: Het is me nog niet gelukt te reproduceren, maar het lijkt er op dat ik gezien werd toen de vijand nog buiten de room was, en dat hij toen een andere richting koos.

« Laatste verandering: 2 April 2012, 13:47:46 door Laloeka »

-------
Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 2 April 2012, 14:08:27 »

EDIT: Het is me nog niet gelukt te reproduceren, maar het lijkt er op dat ik gezien werd toen de vijand nog buiten de room was, en dat hij toen een andere richting koos.

Ik denk dat dat klopt, met de huidige engine loopt hij namelijk in de richting waar hij jou het laatst zag totdat hij op een muur botst. Waarschijnlijk zag hij je, botste tegen de ingang (deze zijn ook solid) en koos toen een willekeurige richting zoals altijd. Bedankt voor de info. Knipoog

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: