game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #60 Gepost op: 13 Januari 2014, 11:43:42 »

Ga je gang! Als je tips hebt om het nog verslavender/leuker te maken, dumpen hierzo! Knipoog
Ik weet het weer Blij

Ik denk dat het een spel is wat leuk zou zijn op smartphones. Het enige waar je goed over moet nadenken zijn de controls.
- Wil je de gyroscoop gebruiken om te bewegen?
- Hoe spring je? Met een druk ergens op het scherm?
- Hoe switch je tussen kabouters? (een knop?)
- Als je de gyroscoop niet gebruikt kun je een klein toetsenbordje maken (neemt veel plek in beslag) of links van de speler = naar links gaan, rechts van de speler = naar rechts gaan

Verder denk ik dat je het met GM sneller kan maken omdat je natuurlijk al een GM versie hebt die je kan inzien. Ook denk ik dat je makkelijker geld kan verdienen op smartphones dan met PC versies. (geen idee of je dat wilt Tong).

Zelf zou ik zeggen Maak het in GM:S en distributeer het op elk platform waarop je kan distribueren Tong

Als je de gyroscoop gaat gebruiken om te bewegen kun je misschien bepaalde dingen (nieuwe soort krat?) ook mee laten bewegen met de gyroscoop Tong

Hoop dat je iets aan deze post hebt Tong

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Simon B.
Gebruiker

Ex-Gamemaker

« Antwoord #61 Gepost op: 13 Januari 2014, 11:49:58 »

Ik weet het weer Blij

Ik denk dat het een spel is wat leuk zou zijn op smartphones. Het enige waar je goed over moet nadenken zijn de controls.
- Wil je de gyroscoop gebruiken om te bewegen?
- Hoe spring je? Met een druk ergens op het scherm?
- Hoe switch je tussen kabouters? (een knop?)
- Als je de gyroscoop niet gebruikt kun je een klein toetsenbordje maken (neemt veel plek in beslag) of links van de speler = naar links gaan, rechts van de speler = naar rechts gaan

Verder denk ik dat je het met GM sneller kan maken omdat je natuurlijk al een GM versie hebt die je kan inzien. Ook denk ik dat je makkelijker geld kan verdienen op smartphones dan met PC versies. (geen idee of je dat wilt Tong).

Zelf zou ik zeggen Maak het in GM:S en distributeer het op elk platform waarop je kan distribueren Tong

Als je de gyroscoop gaat gebruiken om te bewegen kun je misschien bepaalde dingen (nieuwe soort krat?) ook mee laten bewegen met de gyroscoop Tong

Hoop dat je iets aan deze post hebt Tong

Haha, dat laatste idee van die krat, vind ik best wel geniaal! Ga ik zeker onthouden Knipoog

Algemene controls met een gyroscoop is dat niet wat moeilijk? Ik kan een virtuele joystick maken natuurlijk of een 'klik waar ik naartoe wil' soort van beweging. En dat je springt als je boven de kabouter tikt. Switchen kan ik met een knopje doen Gemoedelijk Ik ga misschien best een Game Design topic openen voor deze controls (als deze er nog niet is).

Tja, ik doe het eigenlijk niet echt voor het geld. Ik zou gewoon toch de kosten van GM:S en de kosten om het in de app store te plaatsen er gewoon uit willen halen. Voor de rest doe ik het vooral voor mezelf. Dat je een eigen app in de app store hebt, lijkt me geweldig Gemoedelijk Het hoeft niet een game te zijn die aanslaat, maar het moet een game zijn die gefocust is om zo leuk mogelijk te zijn voor een zo lang mogelijke periode, en dus niet zodanig is aangepast om er Únorm veel geld uit te halen.

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #62 Gepost op: 13 Januari 2014, 11:56:36 »

Haha, dat laatste idee van die krat, vind ik best wel geniaal! Ga ik zeker onthouden Knipoog

Algemene controls met een gyroscoop is dat niet wat moeilijk? Ik kan een virtuele joystick maken natuurlijk of een 'klik waar ik naartoe wil' soort van beweging. En dat je springt als je boven de kabouter tikt. Switchen kan ik met een knopje doen Gemoedelijk Ik ga misschien best een Game Design topic openen voor deze controls (als deze er nog niet is).

Tja, ik doe het eigenlijk niet echt voor het geld. Ik zou gewoon toch de kosten van GM:S en de kosten om het in de app store te plaatsen er gewoon uit willen halen. Voor de rest doe ik het vooral voor mezelf. Dat je een eigen app in de app store hebt, lijkt me geweldig Gemoedelijk Het hoeft niet een game te zijn die aanslaat, maar het moet een game zijn die gefocust is om zo leuk mogelijk te zijn voor een zo lang mogelijke periode, en dus niet zodanig is aangepast om er Únorm veel geld uit te halen.
Gyroscoop is heel makkelijk Tong Kijk maar even naar device_get_tilt_x, device_get_tilt_y (device_get_tilt_z heb je neit nodig)

Zo denk ik ook en naar mijn mening is op deze manier denken ook het beste. Mensen die heel veel geld willen verdienen zullen te gierig zijn en het maken om het geld. Mensen die het gratis doen of er een zakcentje over aan willen houden gaat het vooral om het speelgemak van de speler. Als er evenveel marketing in spellen van beide type mensen zou zitten zouden de mensen die er een zakcentje aan over willen houden waarschijnlijk meer verdienen.

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Simon B.
Gebruiker

Ex-Gamemaker

« Antwoord #63 Gepost op: 13 Januari 2014, 12:13:07 »

Gyroscoop is heel makkelijk Tong Kijk maar even naar device_get_tilt_x, device_get_tilt_y
Ik had het eerder over de manier om te besturen, niet over het maken. Het lijkt me niet echt handig om je toestel snel naar links en rechts te moeten kantelen om bepaalde parcours af te leggen :/ Maargoed, ik heb er een topic over gemaakt in game design.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: