game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  2e plek GMW#32 - Strength To Go On
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

kaasje
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 2301


« Gepost op: 30 December 2011, 14:24:09 »

Na heel wat stress heb ik het toch voor elkaar gekregen om mijn spel voor Game Maker Wedstrijd #32 af te maken. Trots presenteer ik u:

Strength To Go On
GMW#32



Inmiddels is de uitslag binnen. Dit spel is tweede geworden! Een erg mooi resultaat. Zie ook het commentaar van de jury.
En, nog meer nieuws: dit spel is in de Game Maker Awards 2011 verkozen tot origineelste spel van het jaar!



Over het spel zelf wil ik eigenlijk niet te veel vertellen. Je moet 't ervaren, zeg maar. Wat screenshots:








Download
Gebeurtenissen in-game zijn niet gebaseerd op persoonlijke ervaringen of ideologieën.
http://g2f.nl/m3fv4t (Airload - ongeveer 20 MB)
http://sandbox.yoyogames.com/games/192396-strength-to-go-on (Via Yoyogames)

Credits
Graag bedank ik SLiV en Bjarno voor betatesting. Speciale dank gaat naar La Quiz en Bas O., voor hun steun. Alle soundeffecten komen van www.freesound.org. Alle muziek is gemaakt door Celestial Aeon Project (http://www.mattipaalanen.com/celestialaeonproject.html) - mocht je van bombastische klassieke muziek houden, ik raad CAP aan Knipoog



Ik hoor graag jullie meningen. Misschien kan ik het één en ander nog meenemen voordat ik het spel inlever vanavond Gemoedelijk

Groeten,
Kaasje

« Laatste verandering: 2 Maart 2012, 22:59:41 door kaasje »

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

draak1400
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2803

noem me draak of draak een vier nul nul


« Antwoord #1 Gepost op: 30 December 2011, 14:32:12 »

heb al  bugs gevonden in die andere spellen  Tong
kijken wat ik hier kan vinden.

heb het even snel gespeeld. (ga het nog wel wat langer spelen als ik tijd heb)

1 bug gevonden:

ik stond op een trap die ik door de hendel heb gekregen (om zo te zeggen) ik spring er op trap gaat weg maar ik blijf staan. maar als ik ga lopen zak ik naar de grond zo (dus dan val ik na beneden)

mvg,draak1400

« Laatste verandering: 30 December 2011, 14:39:49 door draak1400 »

Dragon Drago Drag Dra Draa Draak
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4469

Scheunen tijd


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 30 December 2011, 14:46:04 »

Dit spel laat me op een of andere manier uitfreaken... Toch speel ik het o_o


Naar boven Gelogd

goodboy
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2766


« Antwoord #3 Gepost op: 30 December 2011, 15:05:55 »

Dis best wel vaag, maar mijn complimenten ik doe je het niet na.

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4469

Scheunen tijd


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 30 December 2011, 15:10:19 »

Uiteindelijk toch uitgespeeld  Engel
Awesome spel ^^


Naar boven Gelogd

smoothcriminal
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1048

Call me Smoothy


« Antwoord #5 Gepost op: 30 December 2011, 15:29:50 »

ik vind het echt moeilijk en misleidend vooral desire..

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3232

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 30 December 2011, 15:43:40 »

Wauw! Een simpele platformer maar de graphics... Woosh!
Zeker mooi hoor Gemoedelijk
Vooral de graphics ben ik erg van onder de indruk (Dan bedoel ik ook de sfeer, bliksem en regen enzo...)

Super, volgens mij wint deze game Gemoedelijk
In ieder geval komt hij in de hall of fame...
Daar verwed ik 1 slof rotjes voor (heb er toch veel te veel) Tong


Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

RobbertC5
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 456


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 30 December 2011, 16:18:02 »

Ik heb het net een eerste keer gespeeld, ik kreeg love maar niet uitgespeeld...

Game over..

Ga nu kijken of het ook kan zonder love.
Emotieloos Bij Desire kan je soms zéér vroeg doodgaan, echt niet leuk...

alle witte sleutels opgebruikt, nog een keer proberen..

Nope, niet gelukt. En toen had ik geen zin meer.


Echt heel mooi spel, ook ik zou het je niet nadoen. De goede muziekkeuze maakt het helemaal af.

Een spelletje over zelfmoord en psychische problemen maakt altijd wel een bepaalde indruk op mensen. Maar ik hoop dat daardoor de spelers niet te depri worden als ze dit spel niet kunnen halen.

Ik heb er eigenlijk niet heel veel op aan te merken. Al kan je jezelf vangen bij Love. (Bij al die ventilators linksboven.) Gelukkig had ik toen nog maar 8 seconden over, maar anders zou ik het echt idioot hebben gevonden.

« Laatste verandering: 30 December 2011, 16:42:35 door RobbertC5 »
Naar boven Gelogd

lennie
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 136

een dag geen game gemaakt is een dag niet geleefd


« Antwoord #8 Gepost op: 30 December 2011, 16:43:24 »

ik vond de graphics erg mooi zeker de regen en de bliksem en ook de muziek paste er erg goed bij ik werd wel af en toe verward, maar misschien was dat ok de bedoeling

mijn complimenten

Naar boven Gelogd

guitarfreak
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1856


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 30 December 2011, 19:12:14 »

mooi spel, maar wat voel ik me nu gefrustreerd omdat ik geen van de levels heb gehaald Twijfelachtig


http://www.youtube.com/watch?v=M6a5ft-2DDM&feature=youtu.be
Happy Song - Kate Micucci Cover door mij!
Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 2301


« Antwoord #10 Gepost op: 31 December 2011, 00:16:59 »

Bedankt voor jullie overwegend positieve reacties allemaal! Gemoedelijk
1 bug gevonden:

ik stond op een trap die ik door de hendel heb gekregen (om zo te zeggen) ik spring er op trap gaat weg maar ik blijf staan. maar als ik ga lopen zak ik naar de grond zo (dus dan val ik na beneden)
Hmm, ja, ik weet al waardoor dat komt. Gelukkig is het niet hinderlijk, aangezien je meestal loopt als de trappen weggaan en je er dan dus doorheen zakt. Goed opgemerkt, ook in dit spel is het je gelukt een bug te vinden Tong
Dit spel laat me op een of andere manier uitfreaken... Toch speel ik het o_o
Prachtig! Dat is exact de bedoeling namelijk!
Dis best wel vaag, maar mijn complimenten ik doe je het niet na.
Dank je. Die vaagheid was bewust, maar ik hoop dat het niet té vaag was Knipoog
Uiteindelijk toch uitgespeeld  Engel
Awesome spel ^^
En? Goed of slecht einde?
Wauw! Een simpele platformer maar de graphics... Woosh!
Zeker mooi hoor Gemoedelijk
Vooral de graphics ben ik erg van onder de indruk (Dan bedoel ik ook de sfeer, bliksem en regen enzo...)

Super, volgens mij wint deze game Gemoedelijk
In ieder geval komt hij in de hall of fame...
Daar verwed ik 1 slof rotjes voor (heb er toch veel te veel) Tong
Bedankt! Je reactie geeft me in ieder geval hoop op een hoge plek (want ik kan het goed vinden, maar het gaat er uiteindelijk om of anderen het ook goed vinden). Ik ben ook blij dat je de graphics geslaagd vindt. Meestal niet echt mijn sterke punt, dus dat is goed om te horen Gemoedelijk
Ga nu kijken of het ook kan zonder love.
Emotieloos Bij Desire kan je soms zéér vroeg doodgaan, echt niet leuk...
Hmm, ja, ik heb meerdere geluiden gehoord over dat Desire level. Ik heb geprobeerd een dynamisch level te maken, maar dat heeft totaal niet naar mijn zin uitgepakt. Ik had te weinig tijd (en een te abstract beeld van het level zoals het zou moeten worden) om het nog netjes te maken. Ik haal hem telkens in één keer, maar goed, ik ben dan ook de maker Tong
Wel grappig dat het tactischere gedeelte (met deuren kiezen - oorspronkelijk hadden het er 7-9 in totaal moeten worden) toch nog enigszins naar voren komt.
Citaat
alle witte sleutels opgebruikt, nog een keer proberen..
Het is een goed teken dat je een aantal keer gespeeld hebt. Daar ben ik blij om!
Citaat
Ik heb er eigenlijk niet heel veel op aan te merken. Al kan je jezelf vangen bij Love. (Bij al die ventilators linksboven.) Gelukkig had ik toen nog maar 8 seconden over, maar anders zou ik het echt idioot hebben gevonden.
Ja, daar kwam ik ook achter. Ik ging er in eerste instantie niet van uit dat mensen daar vast zouden zitten. Dom, natuurlijk, want het kan altijd gebeuren. Ik had het moeten verhelpen inderdaad.
Bedankt voor je wat uitgebreidere reactie, Robbert Gemoedelijk
ik vond de graphics erg mooi zeker de regen en de bliksem en ook de muziek paste er erg goed bij ik werd wel af en toe verward, maar misschien was dat ok de bedoeling

mijn complimenten
Mooi zo! En bedankt Gemoedelijk
mooi spel, maar wat voel ik me nu gefrustreerd omdat ik geen van de levels heb gehaald Twijfelachtig
Geen enkele? Verrast Zelfs zonder de reservesleutels niet? Levels als Guilt en Debt zijn best makkelijk als je ze een tweede keer doet.


ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4469

Scheunen tijd


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 31 December 2011, 10:02:56 »

En? Goed of slecht einde?

Goed Gemoedelijk


Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3232

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 31 December 2011, 21:40:24 »

Hoppa, weer in de hall of fame voor jouw Tong
[joke]naja, zo niet, geef me je adres en je krijgt Thunder XL opgestuurd Tong [/joke]


Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 359

In het land der blinden is éénoog koning.


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 2 Januari 2012, 17:23:47 »

Wow, tot nu toe vind ik dit het beste spel van de GMW #32.  Verrast
Echt complimenten hiervoor.

De grafische stijl past goed bij de gebeurtenissen, en alle afzonderlijke onderdelen passen grafisch goed bij elkaar.

Het systeem met de deuren en sleutels had ik nog nooit eerder gezien, en ik vond het zeer goed gelukt.

De variatie in de levels was leuk, zo deed je niet de hele tijd hetzelfde. Mijn favoriet is het level met de auto, dat level vind ik erg goed gelukt. Door de effecten (regen, bliksem) en achtergrond moet je constant geconcentreerd blijven.

Wat ik wel jammer vond, was dat bij Desire het voor een groot deel trial en error was. Ook heb ik dat level vijf keer opnieuw gedaan voordat ik doorhad dat je met die grote sprong eerst omhoog moest springen en daarna moest gaan rennen (je kunt niet springen als je rent), maar dat is eigenlijk het enige puntje van kritiek. Bij Love had je dit ook een beetje, maar daar heb je altijd een manier om weer terug te gaan naar een eerder punt.

De muziek paste uitstekend bij het spel en versterkte de sfeer.


Over het algemeen is het een zeer indrukwekkend spel, dat roept om een vervolg. (Dat komt er toch wel?)


P.S. Misschien is het leuk om een soort easter egg o.i.d. te krijgen wanneer je een duur cadeau voor je vriend koopt, of dat dat iets extra's oplevert.



Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games
 
Naar boven Gelogd

eduardp
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 783

twitter.com/eduardprins


« Antwoord #14 Gepost op: 2 Januari 2012, 18:11:30 »

Leuk spel!  Gemoedelijk

Als je van al het zwart terug gaat naar het NGMC forum dan merk je het kleurverschil  Tong

Superleuk gedaan, mooi afgewerkt ook!

Eduard  Gemoedelijk



Citaat
~Games verwelken, leden vergaan maar Erik Leppen blijft altijd bestaan Knipoog~

Mijn website
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community