game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker wedstrijd #32 - uitslag bekend
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 46
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #15 Gepost op: 17 December 2011, 12:10:36 »

Dit mag dus niet.
Een engine is niet hetzelfde als een spel... het is een globale engine waarmee ik met circa 3 lijnen code een complete downloader heb voor een update of waarmee ik zonder moeite muziek mee kan starten... Ondertiteling/spraak/..., drawen met BB Code, automatische memory Cleaning, hashen, logboeken aanmaken,...

Er zit niets van game in, alleen kan ik gewoon sneller dingen toevoegen aan mijn spel... ik moet het wiel niet opnieuw uitvinden Tong

« Laatste verandering: 17 December 2011, 12:12:55 door bjarno »

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Antwoord #16 Gepost op: 17 December 2011, 12:41:22 »

Een engine is niet hetzelfde als een spel... het is een globale engine waarmee ik met circa 3 lijnen code een complete downloader heb voor een update of waarmee ik zonder moeite muziek mee kan starten... Ondertiteling/spraak/..., drawen met BB Code, automatische memory Cleaning, hashen, logboeken aanmaken,...

Er zit niets van game in, alleen kan ik gewoon sneller dingen toevoegen aan mijn spel... ik moet het wiel niet opnieuw uitvinden Tong
Een simpele manier om discussies hierover te vermijden is om de engine gewoon te publiceren, zodat iedereen hem kan gebruiken Gemoedelijk. Als het inderdaad een collectie is van DLLs, extensions en scripts (en dus niets te maken heeft met het spel zelf) denk ik niet dat het tegen de regels is om die te gebruiken.

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #17 Gepost op: 17 December 2011, 12:44:04 »

@Bjarno: Stel ik heb ooit een platform script geschreven dan betekend dat toch niet meer dat ik geen platformspel mag maken met dat script? Het mag gwn denk ik. Anders zou het wel heel zuur zijn Tong

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

smoothcriminal
Gebruiker

Call me Smoothy

« Antwoord #18 Gepost op: 17 December 2011, 12:44:51 »

loop al tegen een probleem aan Tong
healthbar word niet goed gedrawd maar het word een game waarbij timing en perfectie een belangrijke rol speelt Knipoog

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #19 Gepost op: 17 December 2011, 13:18:46 »

Zoageventen.

Als je nu eens gewoon niet zegt dat je die platform engine nog niet had. Wie de fu** gaat er dan zagen dat je je platform engine al had. Wie gaat het bewijs geven?

Naar boven Gelogd

draak1400
Gebruiker

noem me draak of draak een vier nul nul

« Antwoord #20 Gepost op: 17 December 2011, 13:40:57 »

ze willen wel dat er eerlijk gespeeld wordt. Niet dat je al een kant en klaar ding hebt liggen.
en hem de laaste dag inzend.

on-topic

die deadline mag je het ook nog die vrijdag insturen of moet het VOOR vrijdag?

mvg,draak1400

Dragon Drago Drag Dra Draa Draak
Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #21 Gepost op: 17 December 2011, 13:42:55 »

je mag insturen op die vrijdag, vanaf het moment dat het zaterdag is, is het te laat Tong

Naar boven Gelogd

Robert Geers
Jurylid

« Antwoord #22 Gepost op: 17 December 2011, 13:43:37 »

Een simpele manier om discussies hierover te vermijden is om de engine gewoon te publiceren, zodat iedereen hem kan gebruiken Gemoedelijk. Als het inderdaad een collectie is van DLLs, extensions en scripts (en dus niets te maken heeft met het spel zelf) denk ik niet dat het tegen de regels is om die te gebruiken.
En als je hem dan een dag voor de deadline publiceert heeft een ander er ook nog eens niks aan (voor de wedstrijd althans) Rolt ogen

Maar even zonder gekheid. Als je nog maar 1 a 2 dagen met een engine bezig bent kun je toch net zo goed weer van voor af aan beginnen. Omdat je al eens eerder iets soortgelijks hebt gemaakt kun je het waarschijnlijk heel snel een tweede keer maken. En je hebt het grote voordeel dat je specifieke dingen die je voor dit spel hebt bedacht er in kunt verwerken.

die deadline mag je het ook nog die vrijdag insturen of moet het VOOR vrijdag?
Deadline
Je spel moet uiterlijk op vrijdag 30 december worden ingeleverd.
Op vrijdag betekend meestal dat je het die vrijdag ook nog mag inleveren ja Rolt ogen

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #23 Gepost op: 17 December 2011, 13:53:10 »

Nja, laatste dagen heb ik zitten werken aan nieuwe engine... kan ik die misschien al gebruiken Verrast
Waar zei ik 1 2 dagen?

Over 1 of 2 dagen wordt er niet moeilijk gedaan. Het is wat anders dat je nu al een week bezig bent met een game en dat je dan nog mee mag doen.
Aha, ik niet dus Knipoog

In ieder geval, de laatste backup die ik heb, van Game Maker (die maakt na elke save een backup aan, remember? Tong ) is eentje van 13/12/2011 (vorige dinsdag dus) (en ik hou altijd 999999 backups bij... zodat ik eigenlijk elke keer dat ik save ik een ontwikkelingssnapshot heb Tong ).

Een simpele manier om discussies hierover te vermijden is om de engine gewoon te publiceren, zodat iedereen hem kan gebruiken Gemoedelijk.
Hij is nog niet afgewerkt en mocht het zo zijn twijfel ik eraan om hem te publiceren... Het is zo'n beetje tussenin... Verder moet ik ook 100% zeker weten dat ik van iedereen die een stukje code gemaakt heeft die gebruikt wordt in PiEngine (de naam van de engine Knipoog ) toestemming geeft om hem te verspreiden.

Citaat
Als het inderdaad een collectie is van DLLs, extensions en scripts (en dus niets te maken heeft met het spel zelf) denk ik niet dat het tegen de regels is om die te gebruiken.
Dat is het inderdaad (zelfs jouw HTTP DLL wordt er in gebruikt Tong Maar dan met enkele vervangende functie's zodat hij eenvoudiger in gebruik is. Ik werk nog met de oude en kwam er te laat achter dat er al een HTTP DLL 2 bestond Tong)

« Laatste verandering: 17 December 2011, 13:57:34 door bjarno »

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #24 Gepost op: 17 December 2011, 15:06:25 »

zucht.. energie is een moeilijker onderwerp dan dat van #32 :/

Naar boven Gelogd

mikey
Gebruiker

Tekenaar/ Schilder/ Grafisch vormgever

« Antwoord #25 Gepost op: 17 December 2011, 15:07:58 »

Vindt je? Ik vond ze aardig op elkaar lijken Tong.
Zelf heb ik al een leuk plan bedacht, wordt alleen lastig uitwerken. Ben benieuwd hoeveel mensen er nu mee gaan doen Gemoedelijk.

Mvg, mikey Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

TheGameMaster
Gebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: 17 December 2011, 16:51:47 »

Ik ben al begonnen.

Naar boven Gelogd

ndke
Gebruiker

« Antwoord #27 Gepost op: 17 December 2011, 19:29:50 »

"#32"?

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #28 Gepost op: 17 December 2011, 19:30:49 »

Ik bedoel 31 Grijns

Naar boven Gelogd

smoothcriminal
Gebruiker

Call me Smoothy

« Antwoord #29 Gepost op: 17 December 2011, 19:44:40 »

Is teamwork deze keer toegestaan?
(in sommige wedstrijden mocht dat niet maar wl de rescources Tong )

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 46
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: