game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Pagina's: [1] 2 3 4
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Simon B.
Gebruiker

Ex-Gamemaker

« Gepost op: 8 December 2011, 20:35:56 »

Spel met de beste graphics en geluid van 2011
Beste arcade spel van 2011

Steun HDC!
Speel en stem op Yoyogames.com

Video (nieuw)

Screenshots

Download

Download

Doel

Ontwijk alle obstakels die je tegenkomt en probeer zoveel mogelijk punten te behalen!

Vertel me gerust wanneer je de easter egg hebt gevonden Gemoedelijk

Banners

Code:
[url=http://www.game-maker.nl/forums/topic,71695][img width=100]http://g2f.nl/9fbqia[/img][/url]

Code:
[url=http://www.game-maker.nl/forums/topic,71695][img]http://g2f.nl/wtirs6[/img][/url]

Vergeet niet om te stemmen!

« Laatste verandering: 9 Januari 2014, 16:23:01 door Simon B. »

Naar boven Gelogd

Martin Beentjes
Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken bij PB's.

« Antwoord #1 Gepost op: 8 December 2011, 21:05:54 »

Yay! Gaaf, Ik zal het nog wel spelen maar ik vind het nu al tof.

... En kunnen wij aan een ander project werken! ^.^'

Naar boven Gelogd

jeem
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 8 December 2011, 22:09:51 »

toen ik de tut wou opene kreeg ik deze foutmeldig:

Citaat
for object obj_tutorial_controller:

In script difficulty_point_distance:
Error in code at line 4:
   if global.game_difficulty = "Easy"
             ^
at position 12: Unknown variable game_difficulty

Ik speel verder en post zo wat ik ervan vond Gemoedelijk

Edit:

Citaat
for object obj_tunnel_controller:

Trying to draw non-existing sprite.

Dit was gewoon in de classic mode onder het kopje easy.

we gaan weer verder spelen! :

Edit2:
in de marathon kreeg ik deze foutmeldig:

Citaat
for object obj_controller:

In script create_walls:
Error in code at line 17:
       if obj_controller.difficulty>200 or global.game_difficulty !="Easy"
                                                  ^
at position 49: Unknown variable game_difficulty

HEt is helaas voor mij dus niet speelbaar al zou ik het graag willen testen, voor zover ik heb kunnen genieten is het een mooi spel maar helaas heb ik teweinig kunnen spelen zonder foutmeldingen om een goede review te posten..

Gr jeem

« Laatste verandering: 8 December 2011, 22:15:29 door jeem »
Naar boven Gelogd

Simon B.
Gebruiker

Ex-Gamemaker

« Antwoord #3 Gepost op: 9 December 2011, 05:48:40 »

Tja, ik zou echt niet weten waarom die foutmeldingen er komen. Alle variables worden in het begin aangemaakt. Global.game_difficulty daar ben ik het nog eens 100% zeker van. Het moet ergens anders aanliggen. Ik gok dat je bij het spel starten ook een error krijgt waardoor sommige sprites en variables niet kunnen worden aangemaakt.

Naar boven Gelogd

jeem
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 9 December 2011, 15:24:08 »

Tja, ik zou echt niet weten waarom die foutmeldingen er komen. Alle variables worden in het begin aangemaakt. Global.game_difficulty daar ben ik het nog eens 100% zeker van. Het moet ergens anders aanliggen. Ik gok dat je bij het spel starten ook een error krijgt waardoor sommige sprites en variables niet kunnen worden aangemaakt.
die heb ik 1 keer gehad, dit was toen het spel de eerste keer opstarte, maar dit was een  bericht wat jij erin gezet had als het opstarte van de intro niet lukt.

verder heb ik denk ik geen speciale pc, het is een redelijk nieuwe laptop met windows 7, zou gewoon moeten werken zonder foutmeldingen.. dus ik gok dat er toch fouten in jou spel zelf zitten..

Naar boven Gelogd

Simon B.
Gebruiker

Ex-Gamemaker

« Antwoord #5 Gepost op: 9 December 2011, 15:36:27 »

die heb ik 1 keer gehad, dit was toen het spel de eerste keer opstarte, maar dit was een  bericht wat jij erin gezet had als het opstarte van de intro niet lukt.

verder heb ik denk ik geen speciale pc, het is een redelijk nieuwe laptop met windows 7, zou gewoon moeten werken zonder foutmeldingen.. dus ik gok dat er toch fouten in jou spel zelf zitten..
Ok, nu kan ik ongeveer begrijpen vanwaar de bug komt. Weet je nog wat er precies in dat bericht stond?Want als ik het me goed kan herinneren komen er alleen berichten als je het spel niet goed hebt uitgepakt of je geen dll muziek of afbeeldingen kan laden.En dat eerste lijkt mij waarschijnlijker.

Naar boven Gelogd

jeem
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 9 December 2011, 15:40:42 »

Ok, nu kan ik ongeveer begrijpen vanwaar de bug komt. Weet je nog wat er precies in dat bericht stond?Want als ik het me goed kan herinneren komen er alleen berichten als je het spel niet goed hebt uitgepakt of je geen dll muziek of afbeeldingen kan laden.En dat eerste lijkt mij waarschijnlijker.
er stond maar een halve zin in, dus maakte ik hem zelf af, en omdat de intro niet geladen kon worden leek het me die te zijn.
overigens is hij netjes uitgepakt op me bureaublad en kreeg ik de foutmeldingen na een restart ook.

Naar boven Gelogd

Simon B.
Gebruiker

Ex-Gamemaker

« Antwoord #7 Gepost op: 9 December 2011, 15:42:58 »

er stond maar een halve zin in, dus maakte ik hem zelf af, en omdat de intro niet geladen kon worden leek het me die te zijn.
overigens is hij netjes uitgepakt op me bureaublad en kreeg ik de foutmeldingen na een restart ook.
Ik begrijp het niet echt. Want ik heb geen error bij de intro, er bestaat zelf geen intro ding, alleen een intro room. Kan je eventueel een screenshot posten?

Naar boven Gelogd

PvtJelo
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 9 December 2011, 16:13:56 »

De moeilijkheidsgraad licht hoger wat goed is!
Ga je de game zenden naar Yoyogames?

Battlefield 3 Boss
Naar boven Gelogd

Simon B.
Gebruiker

Ex-Gamemaker

« Antwoord #9 Gepost op: 9 December 2011, 16:15:16 »

Dat is al gebeurd  Tong

Naar boven Gelogd

Martin Beentjes
Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken bij PB's.

« Antwoord #10 Gepost op: 9 December 2011, 18:49:10 »

Ik zie dat er in je logo het symbool tm voorkomt, gebruik je dat volgens de regels daarvan?

Naar boven Gelogd

Joszs
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 9 December 2011, 19:07:00 »

Ik zie dat er in je logo het symbool tm voorkomt, gebruik je dat volgens de regels daarvan?

Citaat
Wikipedia:
Het TM-teken heeft geen juridische betekenis.

Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator

« Antwoord #12 Gepost op: 9 December 2011, 20:31:06 »

Ziet er gelikt uit, dat is zeker een pluspunt. Erg leuk, kleurrijk en bovendien grafisch gezien veel uitgebreider dan de gemiddelde Game Maker game. Dan heb ik het vooral over teksten als 'woohoo!' en 'mamamia', de random kleur achtergrond, et cetera, et cetera, et cetera. Wat dat betreft heb ik er dus niet zoveel op aan te merken. Ook gameplaytechnisch heb je voor leuke features gezorgd (regenbogen, zeegolven, ...).
Een paar opmerkingen:
  • Voor zover ik gezien heb, waren er geen mouse over effecten. Dat is dan weer een beetje jammer. In het optiemenu zijn er wel mouse over effecten, overigens. Waarom heb je dit niet consequent wÚl of niet gedaan?
  • De achievements zijn wel lichtelijk oppervlakkig. Neem bijvoorbeeld de score-achievement: 'Haal 100 punten', 'haal 250 punten', 'haal 500 punten', 'haal 750 punten', 'haal 1000 punten' - ja, zo krijg ik ook wel een lijst vol. Zo gaat dat ook met afstand en 'following points'. Een wat ruimere opbouw (bijvoorbeeld bij score: 500 punten, 1000, 2500, 5000) was misschien beter geweest. Bovendien mis ik mode-gerichte achievements, zoals 'haal x punten in marathon', 'ontwijk x aantal objecten in classic mode', et cetera. Je had hier veel meer mee kunnen doen (om een voorbeeld te noemen: 'haal een regenboog 100%', 'verlies 20 levens door een bewegend zwart bolletje te raken').
  • Het was misschien leuk geweest om de achtergrond heel geleidelijk te laten veranderen, hoe verder je vordert in het spel. Bijvoorbeeld, dat je begint met een rode achtergrond, die langzaamaan via oranje naar geel en groen gaat (natuurlijk random bepaald). Bij 10 meter is de achtergrond dan geheel groen, waarna hij langzaam verder verandert in blauw. Natuurlijk is dit geen heel ernstig punt of zo, het had mij wel een leuke feature geleken.

Desalniettemin is het een mooi spel. Erg mooi afgewerkt, dat vooral. Verder heb ik gezien hoe je het geprogrammeerd hebt (met random sinuso´den en een speciale manier van het aanmaken van kleurenbolletjes, met die witte vlakken) en ik vind dat je het erg goed aangepakt hebt. Goed gedaan! Gemoedelijk

Groeten,
Kaasje

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

PvtJelo
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 9 December 2011, 21:39:46 »

Dat is al gebeurd  Tong
Laat me iets weten wat de uitslag is Blij

Battlefield 3 Boss
Naar boven Gelogd

Simon B.
Gebruiker

Ex-Gamemaker

« Antwoord #14 Gepost op: 9 December 2011, 21:59:36 »

Ziet er gelikt uit, dat is zeker een pluspunt. Erg leuk, kleurrijk en bovendien grafisch gezien veel uitgebreider dan de gemiddelde Game Maker game. Dan heb ik het vooral over teksten als 'woohoo!' en 'mamamia', de random kleur achtergrond, et cetera, et cetera, et cetera. Wat dat betreft heb ik er dus niet zoveel op aan te merken. Ook gameplaytechnisch heb je voor leuke features gezorgd (regenbogen, zeegolven, ...).
Een paar opmerkingen:
  • Voor zover ik gezien heb, waren er geen mouse over effecten. Dat is dan weer een beetje jammer. In het optiemenu zijn er wel mouse over effecten, overigens. Waarom heb je dit niet consequent wÚl of niet gedaan?
  • De achievements zijn wel lichtelijk oppervlakkig. Neem bijvoorbeeld de score-achievement: 'Haal 100 punten', 'haal 250 punten', 'haal 500 punten', 'haal 750 punten', 'haal 1000 punten' - ja, zo krijg ik ook wel een lijst vol. Zo gaat dat ook met afstand en 'following points'. Een wat ruimere opbouw (bijvoorbeeld bij score: 500 punten, 1000, 2500, 5000) was misschien beter geweest. Bovendien mis ik mode-gerichte achievements, zoals 'haal x punten in marathon', 'ontwijk x aantal objecten in classic mode', et cetera. Je had hier veel meer mee kunnen doen (om een voorbeeld te noemen: 'haal een regenboog 100%', 'verlies 20 levens door een bewegend zwart bolletje te raken').
  • Het was misschien leuk geweest om de achtergrond heel geleidelijk te laten veranderen, hoe verder je vordert in het spel. Bijvoorbeeld, dat je begint met een rode achtergrond, die langzaamaan via oranje naar geel en groen gaat (natuurlijk random bepaald). Bij 10 meter is de achtergrond dan geheel groen, waarna hij langzaam verder verandert in blauw. Natuurlijk is dit geen heel ernstig punt of zo, het had mij wel een leuke feature geleken.

Desalniettemin is het een mooi spel. Erg mooi afgewerkt, dat vooral. Verder heb ik gezien hoe je het geprogrammeerd hebt (met random sinuso´den en een speciale manier van het aanmaken van kleurenbolletjes, met die witte vlakken) en ik vind dat je het erg goed aangepakt hebt. Goed gedaan! Gemoedelijk

Groeten,
Kaasje
Je hebt inderdaad een sterk punt bij die achievements. Ik was echter een beetje te lui om ze wat op te vrolijken omdat ik pas op het laatste moment easy, medium en hard heb toegevoegd. Ik zal misschien wel nog een kleine update doen voor eventuele bugs die opduiken en dan zal ik gelijk ook nieuwe achievements toevoegen en deze wat verbeteren.

Over de mouse over effecten, ik weet niet echt waar ik nog mouse over effecten zou kunnen gebruiken, bedoel je in het hoofdmenu?

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: