game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Background generator [Update +1]
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

size43
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3512


WWW
« Gepost op: 17 November 2011, 18:33:09 »



Waarom?
Ik heb al een lange tijd backgrounds met noise willen gebruiken, omdat het er net iets mooier uitzied dan de solid kleuren. Maar omdat ik te lui ben om op internet een programma te zoeken dat dat voor me doet, heb ik besloten om er zelf eentje te maken.

Wat?
Background generator maakt They need to be fed-achtige achtergronden met instelbare noise/kleuren/patronen. Bijvoorbeeld:


(Alles 1920x1080, bruikbaar als bureaubladachtergrond)

Hoe?
Gebruik de schuifbalken om de effecten aan te passen. Volgensmij spreekt de GUI wel voor zich. De schuifbalken veranderen het effect, met een beetje expirimenteren heb je het zo door Gemoedelijk

Als je de schuifbalken verschuift zie je een 64x64 voorbeeld van hoe het er in het groot straks gaat uitzien, aangezien het renderen vrij lang duurt. Zodra je de schuifbalk loslaat, begint Background Generator met renderen.

Features:
+noise met de "wiggle" sliders
+18 verschillende patters
+Gradients
+Alpha-waardes (Het balkje onder de kleur. Gebruik de linkermuis om te verschuiven of de rechter muis om een specifieke waarde uit te kiezen
+Achtergronden opslaan / delen
+Interne geschiedenis om afbeeldingen snel op te slaan
+Export naar png, bmp, en jpg
+Meerdere achtergronden tegelijk exporteren
+Doorwerken terwijl achtergrond geëxporteerd wordt
+Anti-aliassing (SSAA)

Download
Background Generator (Update +1) (1 exe, 4,5 MB)

« Laatste verandering: 22 Januari 2013, 15:32:49 door size43 »

GameMaker Server+: Online INIs, achievements en multiplayer.
[HTML5]WhatShallIMake? - Background Generator - Green's Blobs
Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4217


« Antwoord #1 Gepost op: 17 November 2011, 20:58:26 »

Ik mis beschrijving over wat alle balken doen , veder begint alles gelijk met een get_color , terwijl ik niet weet wat die nou doet.

TR

Naar boven Gelogd

Jbenco
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 2186

Random


« Antwoord #2 Gepost op: 17 November 2011, 21:33:20 »


leuk idee, zal erg handig zijn Gemoedelijk
misschien zou je er andere functies in kunnen bouwen zodat je bochten krijgt?
want tot nu toe heb ik alleen maar rechte lijnen gezien.

ook zoals Therunesnake zegt:
Citaat
Ik mis beschrijving over wat alle balken doen
je ziet inderdaad niet echt beschreven wat deze balken doen.
ook heb ik zelf wat moeite met het klikken op deze knoppen maar dit komt misschien omdat ik hem te snel wil verschuiven Tong

Naar boven Gelogd

joeykapi
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 507

doe toch iets


« Antwoord #3 Gepost op: 18 November 2011, 13:06:17 »

maak dat dan in de volgende versie


Zo af en toe hier



Not secure
Naar boven Gelogd

size43
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3512


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 18 November 2011, 16:06:48 »

Alle tips zijn verwerkt in de nieuwe versie:
Background Generator - Update 1



-Tekst bij sliders toegevoegd
-Gradient-grafiek (Adjust value)
-Minder FPS-drops
-Knoppen om kleur te veranderen
-Gui en voorbeeld gescheiden
-Room achtergrond heeft ook lichte noise (3x raden waarmee ik die nu heb gemaakt Tong)


Voorbeeld:
Voorbeeld
1920x1080, te gebruiken als bureaubladachtergrond.

Let ook op de gradients aan de boven- en onderkant van de afbeelding.

Download: Background generator Update 1.exe (4,3 MB, 1 exe)



Met de cirkels enzo ben ik nog bezig. Weet iemand de juiste formule in de vorm x+y<>=getal (dus x en y aan één kant van de vergelijking) Gemoedelijk

Edit:@Jbenco: Je zou nu makkelijker de knoppen moeten kunnen verschuiven. Ik heb het klikgebied vergroot en de FPS ligt hoger. Dat zou moeten helpen Knipoog

« Laatste verandering: 22 November 2011, 19:37:54 door kaasje »

GameMaker Server+: Online INIs, achievements en multiplayer.
[HTML5]WhatShallIMake? - Background Generator - Green's Blobs
Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3232

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 19 November 2011, 09:57:30 »

leuk bedacht.
mooi uitgewerkt ook.
alleen het slepen gaat soms wat schokkerig


Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

size43
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3512


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 19 November 2011, 10:02:31 »

alleen het slepen gaat soms wat schokkerig
Wat voor FPS heb je (zie titelbalk)?  En dropt de FPS erg als je aan het verslepen bent?
Dan zou het kunnen liggen aan de voorbeelden. Die worden realtime gegenereerd (4096 pixels per step, da's 13x zoveel als dat er per step wordt gerenderd in de grote afbeelding). Ik zal kijken of ik de voorbeelden sneller kan maken Knipoog

Edit:Er komen trouwens nog een paar mooie cirkel/fractal effecten aan. Gemoedelijk

« Laatste verandering: 19 November 2011, 10:33:41 door size43 »

GameMaker Server+: Online INIs, achievements en multiplayer.
[HTML5]WhatShallIMake? - Background Generator - Green's Blobs
Naar boven Gelogd

thijsmie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 307

Niets te melden....


« Antwoord #7 Gepost op: 21 November 2011, 06:42:27 »

Wat voor cikel wil je? X^2 + Y^ 2 = straal^2 (pythagoras....)


Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1304

HC Bloemendaal FTW!


« Antwoord #8 Gepost op: 21 November 2011, 15:03:25 »

Ik zou de background pas genereren als de gebruiker klaar is met slepen.

Naar boven Gelogd

size43
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3512


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 21 November 2011, 16:19:58 »

Wat voor cikel wil je? X^2 + Y^ 2 = straal^2 (pythagoras....)
't probleem was meer dat dat maar één cirkel opleverede, en de cirkels zich steeds moesten herhalen Knipoog
Ik zou de background pas genereren als de gebruiker klaar is met slepen.
De grote background wordt pas gegenereerd zodra je klaar bent met slepen, de kleine voorbeeld-background wordt ook al tijdens het verslepen gerenderd. Maar die is nu 2x zo klein, en dan omhoog geschaald. Dat zou minder problemen moeten opleveren.

Background Generator - Update 2



-Nieuwe listbox om type te selecteren
-Snelheidsverbeteringen
-Kleine verandering aan sliders
-5 nieuwe cirkel-effecten
-Opslaan venster met voortgang

Voorbeeldachtergrond:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
(1920x1080, te gebruiken als bureaubladachtergrond)

Download: Background Generator Update 2 (4.38 MB, 1 exe)

« Laatste verandering: 22 November 2011, 19:38:16 door kaasje »

GameMaker Server+: Online INIs, achievements en multiplayer.
[HTML5]WhatShallIMake? - Background Generator - Green's Blobs
Naar boven Gelogd

Simon B.
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2023

Ex-Gamemaker


« Antwoord #10 Gepost op: 22 November 2011, 17:52:30 »

Anti-aliasing zou het echt veel mooier maken Knipoog
Hint hint hint.


Naar boven Gelogd

size43
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3512


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 22 November 2011, 19:58:08 »

Anti-aliasing zou het echt veel mooier maken Knipoog
Hint hint hint.
Daar was ik al een beetje mee bezig geweest, maar is nog niet af. Je kunt het uitproberen door "a" in te drukken Gemoedelijk

(Het werkt nog niet echt goed bij het opslaan)


GameMaker Server+: Online INIs, achievements en multiplayer.
[HTML5]WhatShallIMake? - Background Generator - Green's Blobs
Naar boven Gelogd

joeykapi
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 507

doe toch iets


« Antwoord #12 Gepost op: 24 November 2011, 17:55:59 »

Misschien is save-button makkelijker dan s drukken

« Laatste verandering: 24 November 2011, 17:57:58 door joeykapi »

Zo af en toe hier



Not secure
Naar boven Gelogd

size43
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3512


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 24 November 2011, 18:00:14 »

Misschien is save-button makkelijker dan s drukken
Vergeten Tong

Ik zal 'em toevoegen in Update 3 Knipoog


GameMaker Server+: Online INIs, achievements en multiplayer.
[HTML5]WhatShallIMake? - Background Generator - Green's Blobs
Naar boven Gelogd

michyJBmichy
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 141


« Antwoord #14 Gepost op: 24 November 2011, 18:19:58 »

Misschien zou je ook een load knop kunnen maken zodat je weer verder kan met de dingen waar je al eens aan begonnen was, maar er niet verder mee kon omdat je bijvoorbeeld moest slapen ofzo.

Michyjbmichy


Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community