game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  ClipSync - Synchroniseer je klembord over meerdere computers
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Wat zou je graag in de volgende update zien?
Een lijst van servers binnen jouw netwerk.   -8 (38.1%)
Mooiere interface   -11 (52.4%)
Chatmogelijkheid   -2 (9.5%)
Totaal aantal stemmen: 21

Advertenties

Jolie
Gebruiker

HC Bloemendaal FTW!

« Gepost op: 21 Oktober 2011, 08:51:43 »

ClipSync
Hallo allemaal,

Soms gebruik ik twee computers tegelijk (Eentje voor het programmeren en eentje voor het googlen/ fora checken) , en soms stuit ik dan op iets, en dat wil ik eventjes kopiŽren. En dan vergeet ik dat de klemborden tussen mijn computers niet hetzelfde zijn, en dan baal ik want dan moet ik handmatig dat stukje tekst opzoeken maar ik kan de URL ook niet overnemen omdat die clipboards niet synchroniseren! En daaruit kwam dus ClipSync, een simpel tooltje waarin je je clipboard over meerdere computers kan synchroniseren!

Screenshots
Er is niet veel te zien, maar ik weet dat mensen altijd screenshots willen, dus:

Server (Ik heb mijn externe en locale ip maar eventjes weggehaald)

Client

Uitleg
Een van de computers die gesynchroniseerd gaan worden moet de server draaien. De server zal je ook keurig netjes het lokale en externe ip laten zien. Andere computers die mee willen synchroniseren hoeven alleen maar te joinen op het ip. Als de computer zich binnen het lokale netwerk bevindt join je op het lokale ip, anders op het externe.

Als je vanuit je netwerk wilt sychroniseren met een andere computer, zal degene die die de server draait poort 39072 open moeten hebben.

Download
Via airload
Via host-a.net
Via mediafire

Waarom work in progress?
Ik hoop op nog wat feedback en ik ben nog van plan het iets gebruiksvriendelijker te maken. Bijvoorbeeld dat een lijst verschijnt met servers die hetzelfde externe ip hebben (en die dus waarschijnlijk de computers zijn waar je mee wilt sychroniseren), een soort van serverlijst van jouw netwerk dus. Ik zou graag ideeŽn en verbeteringen horen!

Jolie

« Laatste verandering: 21 Oktober 2011, 11:52:58 door Jolie »
Naar boven Gelogd

la quiz
Nieuwsposter

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Oktober 2011, 09:07:34 »

Dit is eigenlijk geniaal in zijn eenvoud... Dit is inderdaad het probleem oplossen zoals het zou moeten. Je loopt met een probleem en vervolgens los je het zelf op en kijk je of andere mensen het ook nodig zouden kunnen hebben. Ik heb het zelf niet nodig, maar ik kan het me goed voorstellen.
Je kunt er eigenlijk ook meer toepassingen voor kunnen bedenken. Bijvoorbeeld als je samen een werkstuk maakt op 2 computers terwijl je naast elkaar zit. De een zegt tegen de ander: 'Oke, ik kopieer mijn stukkie ff he', waarop de ander zegt: 'Oke dan druk ik nu op ctrl-v.' Dus nogmaals, geniaal in zijn eenvoud.

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Oktober 2011, 11:13:39 »

Ik moet zeggen heel merg mooi gedaan. Ik vind de manier van oplossen van het probleem perfect en ik kan het zeer goed gebruiken.

Misschien is het leuk om er ook naar te kijken om de desktop over te nemen als die mogelijk zou kunnen zijn ofzo.

mvg, dennis

Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker

HC Bloemendaal FTW!

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Oktober 2011, 11:28:24 »

Wauw, ik had allerlei negatieve reactie's verwacht en dan krijg ik zulke grote complimenten van erg goede GameMaker gebruikers! Wauw!

Misschien is het leuk om er ook naar te kijken om de desktop over te nemen als die mogelijk zou kunnen zijn ofzo.

Je bedoelt iets als teamviewer? Dus dat iemand de controle van afstand kan overnemen als hij/zij het ID en het wachtwoord heeft? Het is in theorie wel mogelijk aangezien er DLL's zijn waarmee je clicks kan simuleren, game maker een ingedrukte toets kan simuleren en er is een DLL waarmee je de game in de system tray kan krijgen en dan maak je simpelweg screenshots die je verstuurd. Maar om eerlijk te zijn ben ik er niet zo in geÔnteresseerd. (Ik zou hier niet op reageren omdat we het wel over de tool moeten hebben en niet over een programma wat ik zou kunnen maken)

Dit is eigenlijk geniaal in zijn eenvoud... Dit is inderdaad het probleem oplossen zoals het zou moeten. Je loopt met een probleem en vervolgens los je het zelf op en kijk je of andere mensen het ook nodig zouden kunnen hebben. Ik heb het zelf niet nodig, maar ik kan het me goed voorstellen.
Je kunt er eigenlijk ook meer toepassingen voor kunnen bedenken. Bijvoorbeeld als je samen een werkstuk maakt op 2 computers terwijl je naast elkaar zit. De een zegt tegen de ander: 'Oke, ik kopieer mijn stukkie ff he', waarop de ander zegt: 'Oke dan druk ik nu op ctrl-v.' Dus nogmaals, geniaal in zijn eenvoud.

Bedankt  Blij

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Oktober 2011, 11:58:26 »

Oke inderdaad daar heb je dan weer gelijk in maar het was een idee.

Verder zou ik er naar kijken om misschien de speler of gebruiker van de tool zelf een poort te laten instellen omdat hij misschien al een paar poorten open heeft staan of simpel weg er niet meer open wilt zetten.

Verder veel succes met het spel/programma/tool

mvg, dennis

Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker

HC Bloemendaal FTW!

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Oktober 2011, 11:59:42 »

Dat is een goede, dat komt sowieso in de volgende update. Ik twijfel alleen wat ik het eerst ga maken: de serverlijst binnen je netwerk of de verbeterde interface.

Naar boven Gelogd

smoothcriminal
Gebruiker

Call me Smoothy

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Oktober 2011, 12:14:57 »

Dat is een goede, dat komt sowieso in de volgende update. Ik twijfel alleen wat ik het eerst ga maken: de serverlijst binnen je netwerk of de verbeterde interface.

WOW Nice proggie Gemoedelijk vaarwel usb stick Tong maar je mag de interface wat mooier maken maar zeker handig Knipoog

Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker

HC Bloemendaal FTW!

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Oktober 2011, 13:08:20 »

Wat ik alleen moeilijk vind is dat als ik de interface wil verbeteren dan moet het scherm groter maar dat hindert toch juist? Is het niet de bedoeling dat het een klein tooltje blijft?

Naar boven Gelogd

Hellvlieg
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Oktober 2011, 13:30:30 »

Op zich maakt het niet zo veel uit dat het een (iets) groter scherm is, je kan het altijd minimaliseren.

PHP - MySQL - JavaScript - CSS - XHTML - HTML - C++ - GML - Pascal
Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker

HC Bloemendaal FTW!

« Antwoord #9 Gepost op: 21 Oktober 2011, 13:31:46 »

Is het misschien een idee dat het venster in de system tray komt, en dat je dubbel op het icoontje kan klikken om het te laten verschijnen?

Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 21 Oktober 2011, 14:39:13 »

Ja ,(Hoe doe je dat ooit?)

TR

Naar boven Gelogd

morsil
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 21 Oktober 2011, 14:50:12 »

Geweldig, het is simpel en handig en als ik zo even google zie ik alleen maar mensen die zo iets nodig hebben dan mensen die dit hebben gemaakt. Blij

Ik zou als eerst een design maken, het is nu eigenlijk alleen een zwart scherm met wat tekst.
daarna zou ik gewoon een knopje maken waarna je een lijst krijgt met servers in je netwerk.

Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker

HC Bloemendaal FTW!

« Antwoord #12 Gepost op: 21 Oktober 2011, 14:50:43 »

Ja ,(Hoe doe je dat ooit?)

TR

Daar is een dll voor. Verdere vragen via PM oke Gemoedelijk

De serverlijst is bijna af, hij toont je servers die aanstaan en hetzelfde externe ip hebben. Uiteraard toont hij ook de poort, hoeveel mense al synchroniseren en het lokale ip adres van de server.

EDIT:

Geweldig, het is simpel en handig en als ik zo even google zie ik alleen maar mensen die zo iets nodig hebben dan mensen die dit hebben gemaakt. Blij

Ik zou als eerst een design maken, het is nu eigenlijk alleen een zwart scherm met wat tekst.
daarna zou ik gewoon een knopje maken waarna je een lijst krijgt met servers in je netwerk.

Bedankt! Ik denk dat ik de interface nog een versie zo laat en dat ik die daarna ga aanpassen.

EDIT 2
Versie 2 verschijnt hopelijk morgen en anders maandag. Het bevat de serverlijst, een configuratiescherm voor de server (Poort kiezen en aangeven of je in de serverlijst van het lokale netwerk wilt of niet)

« Laatste verandering: 21 Oktober 2011, 15:49:10 door Jolie »
Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #13 Gepost op: 21 Oktober 2011, 18:25:08 »

wow, ziet er super uit!

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

mori
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 21 Oktober 2011, 18:30:50 »

Ziet er nice uit.

Miss kun je het clipboard opslaan in een online database (tijdelijk, 1-2 uur), dan hoef je geen port te openen als je extern wil. En dan hoef je niet 2 pc aan te hebben, want als je een werkstuk maakt en die ander zit nog niet achter zijn pc kun je het ff online opslaan en als de ander ook achter zijn pc zit kan hij zo de info ophalen.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: