game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Rambo in de Rimboe [Platform Game] [Update 5-11-2011]
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Wat vinden jullie de beste optie?
Niet hoeven registreren met het probleem dat 2 mensen de zelfde naam kunnen gebruiken in de highscores, en dat er een hoop namen dubbel in staan.   -8 (26.7%)
Wel registreren en iedereen maar een keer in de highscores. (verbeteren natuurlijk wel mogelijk)   -6 (20%)
Registreren als je in de highscores wilt, anders alleen spelen, maar niet in highscores.   -16 (53.3%)
Totaal aantal stemmen: 30


Advertenties

turbodevin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 267

Rambo in de Rimboe


WWW
« Gepost op: 6 Oktober 2011, 16:30:04 »









Waarom dit spel
Dit spel is gemaakt voor een project op school.
Het moest een simpel platform spelletje zijn,
en iedereen van de groep moest een level maken.
We waren met 7 personen dus er zijn dus ook 7 levels.
Ze zijn zo goed mogelijk geordent van makkelijk naar moeilijk.

Het spel moest binnen een week af zijn, dus er kunnen nog wat bugs in zitten.
Mocht je iets "verdachts" tegenkomen, graag even melden bij de reacties.

Update [20-10-2011]:
We hebben een 10 gekregen voor het spel Blij


Doel van het spel:
Vind de sleutel en breng Rambo naar het einde van het level.
Eet onder weg zoveel mogelijk bananen en schiet de spinnen dood,
voor een zo hoog mogelijke score in de online highscore lijst.


Download:
 - Download

Je krijgt automatisch een melding bij het opstarten van het spel
als er een nieuwe versie is.
Er zullen waarschijnlijk alleen nieuwe versie's verschijnen wanneer
 er nog bugs ontdekt worden.


Bestandgrootte:
3.7 MB


Game Maker versie:
 GameMaker 8 8.0 PRO


Controls:
De controls zijn instelbaar, ook gamepads worden
(grotendeels) ondersteunt.
Dit zijn de standaard controls.

Menu:
 - Select: Enter
 - Terug:Escape

Spel:
 - Links: Pijltje Links
 - Rechts: Pijltje Rechts
 - Omhoog: Pijltje Omhoog
 - Omlaag: Pijltje Omlaag
 - Spring: Z
 - Schiet: X
 - Vlieg (met jetpack): C
 - Drop Jetpack: V


Resolutie (/Venstergrootte):
Wordt niet aangepast. Venstergrootte is hetzelfde als screenshots, 480320.
Ctrl + scrollen: Inzoomen, fullscreen



Highscores:
De highscores worden online opgeslagen,
en de top 8 is hier rechts te vinden.
De hele lijst is terug te vinden in het spel,
of misschien binnenkort op de website.

thoot-je is de eerste die het spel
uitgespeeld heeft!

Dit gebeurde op 2011-10-14
om 21:47:08




Steun Rambo met deze banner:
Code:
[center]
[url=http://www.game-maker.nl/forums/topic,70336.msg480790#msg480790]
[img width=500 height=150]http://turbodevin.vnieuwenhoven.nl/rambo/screenshots/banner_big.png[/img]
[/url]
[/center]







11 Oktober 2011


Dit spel is gereviewd.
 Dit spel kreeg een 7.5/10
 
 Goed afgewerkt, helaas paar irritaties
 Lees de review


Change Log
10-10-2011 - 19:47 || Paar tekst foutjes eruit gehaald, score uit caption gehaald, parallax met view mee laten bewegen ipv met player.
10-10-2011 - 23:23 || Dll's vervangen door http_dll2 gex


« Laatste verandering: 12 Februari 2012, 19:16:22 door turbodevin »

Naar boven Gelogd

joeykapi
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 507

doe toch iets


« Antwoord #1 Gepost op: 6 Oktober 2011, 16:58:43 »

best standaard sprite's


Zo af en toe hier



Not secure
Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 267

Rambo in de Rimboe


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 6 Oktober 2011, 17:17:01 »

best standaard sprite's

Dit spel is gemaakt voor een project op school.
...
Het spel moest binnen een week af zijn, dus er kunnen nog wat bugs in zitten.

Misschien dat ik het naderhand nog aanpas, tot dan, kijk daar even overheen Blij

We vonden het belangrijker dat in die week het spel er in het geheel goed uitzag, dan dat de sprites origineel waren.

« Laatste verandering: 6 Oktober 2011, 23:28:48 door turbodevin »

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9655


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 7 Oktober 2011, 14:31:55 »

Screenshots zijn aantrekkelijk. Dus ik heb het spelletje eens bekeken en alhoewel het op bepaalde punten echt heel goed is, zijn er ook een paar foutjes die het heel vervelend maken.

Eerst wat er goed is: de presentatie! De graphics zijn erg leuk, levels zien er goed uit, de items in de levels zijn duidelijk te zien, de menu's zien er prima uit. De langzamer bewegende achtergrond (parallax) vond ik een erg leuk detail. De muziek past er goed bij en de geluidseffecten zijn ook goed. Dus wat dat betreft zit je wat mij betreft helemaal goed.

Waar je op onderuit gaat is in de informatie die je de speler geeft. Je user feedback. Op heel veel momenten worden dingen mij simpelweg niet verteld. Kijk, jullie kennen het spel als geen ander. Jullie zijn er zo aan gewend dat je het automatisch doet. Maar ik ken je spel niet, en mij moet dus alles worden verteld wat er kan.

Zo hebben menu's geen optie om terug te gaan. Na veel toetsen uit te hebben geprobeerd kwam ik uiteindelijk op Backspace uit. Vreemde keuze, want dit is het eerste spel dat ik weet dat die toets daarvoor gebruikt. Escape is logischer. Maar nog logischer is om als extra menuoptie gewoon Back toe te voegen. Dan is de optie namelijk in beeld en kan de speler zien dat die optie er is. Nu is er namelijk helemaal niets dat mij vertelt dat het Backspace is. Daarom moet ik raden, en dat is nou net zo vervelend.

Zelfde voor springen. Toen pijl omhoog, Shift, Ctrl, spatie, Alt en allerlei andere toetsen niet werkten, dacht ik heel even "je kan toch wel springen h". Bleek het Z te zijn. Prima verder, doen meer spellen, maar vertel even "press Z to jump" en dan weet ik het gelijk. Het zoeken naar de juiste toets is namelijk erg vervelend voor spelers.

Verder besloot ik dat Level 1 te kort was en Level 2 te moeilijk. Totdat ik nu in je screenshots zit te kijken en ineens "Ammo" zie staan. Oh, dan kan ik dus blijkbaar schieten. Is mij ook niet verteld. Niet dt het kan, en niet he het kan. Vertel dat soort dingen. Ga uit van een speler die niets weet.

Overigens, dat het poppetje van houding verandert als het voor een liaan staat is een heel goed detail, en een voorbeeld van een hele simpele manier om te vertellen dat de speler langs die liaan kan omhoog klimmen. Gemoedelijk


Verder nog wat kleine dingetjes.
  • Ik denk nog steeds dat het begin te moeilijk is. Begin echt makkelijk zodat spelers kunnen wennen aan hoe het spel speelt. Hoe snel je beweegt, hoe hoog je springt, hoe vijanden bewegen, hoe je die afmaakt of ontwijkt, etc. Het allereerste level heeft al meteen allerlei elementen, ravijnen met stekels, beesten die niet doodgaan als je er op springt, etc. Begin simpeler en introduceer dingen n voor n.
  • Laden duurt erg lang.
  • Ook na het game-overscherm gebeurt er een hele tijd niets.
  • You've got 1 lives left? Knipoog Verder, is de designdicussie nog steeds leven met 0 (extra) levens voorj ou misschien interessant. Daar uit blijkt dat ongeveer de helft van de spelers verwacht dat als je nog n leven hebt, en dan dood gaat, dat je dan nog mag spelen met "nul levens over".
  • Venster heeft geen rand; dat maakt het onverplaatsbaar. Waarom?
  • Parallax klopt niet als je aan de rand van het level bent. Laat de parallax meebewegen met de view, in plaats van met de speler.




Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 267

Rambo in de Rimboe


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 7 Oktober 2011, 17:33:54 »

@Erik Leppen Bedankt voor de uitgebreide reactie.

Dat laden komt doordat hij de highscores bij het opstarten (onnodig) download, dit doet hij ook als je highscores opent, dus dit is makkelijk op te lossen. Die back knop zal ik ook nog even inbouwen.

Aan de highscores zag ik ook al dat er een verband was met hoe moeilijk level 2 was doordat er veel mensen dezelfde score halen. En er zijn al 4 mensen met 10 punten, wat waarschijnlijk betekent dat ze niet weten hoe te schieten. Dus ik zal stapsgewijs een aantal punten doorvoeren in het spel.

De rand zal ik ook terug zetten, en na 0 levens nog door gaan heeft wel wat, dus dit ga ik ook even veranderen.

Binnenkort (misschien vanavond nog) een update met in ieder geval dat menu en andere kleine dingen, die extra levels haal ik niet meer vandaag denk ik, maar die volgen nog.

« Laatste verandering: 7 Oktober 2011, 20:25:48 door turbodevin »

Naar boven Gelogd

GoldDigger
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 796

op naar de 750 posts


« Antwoord #5 Gepost op: 7 Oktober 2011, 18:00:25 »

deze game lijkt me heel erg bekent maar het zou leuker zijn dat je samen kan spelen zoals maplestory maar alles vind ik veders goed


@@Bezig met game Middle ages (c++ Opengl)@@
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4469

Scheunen tijd


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 7 Oktober 2011, 18:15:39 »

Dit heeft niets, maar dan ook niets, met maplestory te maken o.o?


Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3232

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 7 Oktober 2011, 18:42:03 »

awsome! echt gaaf opgemaakt enzo Gemoedelijk
leuk gedaan! Super! succes met school

en trouwens: ik sta in de highscore !

edit: grrrr, moet nummer 1 worden  Emotieloos

« Laatste verandering: 7 Oktober 2011, 19:05:31 door thoot-je »

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 267

Rambo in de Rimboe


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 7 Oktober 2011, 19:18:47 »

edit: grrrr, moet nummer 1 worden  Emotieloos

Zodra het gelukt is, zal ik proberen een nog hogere score te halen, ben maar tot level 5 gekomen, van de 7 Gemoedelijk dus je kunt er best ver over heen gaan.


Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3232

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 7 Oktober 2011, 19:22:56 »

grrr, kom niet verder bij level 5 maar ik heb nog de hele avond de tijd Tong

edit: grrrr, 3250, net niet Emotieloos nou ja, nog een keer dan maar Blij

« Laatste verandering: 7 Oktober 2011, 19:45:07 door thoot-je »

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 267

Rambo in de Rimboe


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 7 Oktober 2011, 20:00:30 »

@thoot-je

Wel al voorbij level 5 gekomen?


Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3232

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 7 Oktober 2011, 20:06:55 »

neeeeeh,

10 punten minder dan jij   Verdrietig

kan nu wel m'n hele laptop in elkaar rammen joh, grrrrrrr.
nou, ff ander spel en dan weer verder Gemoedelijk


Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 267

Rambo in de Rimboe


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 7 Oktober 2011, 20:22:52 »

neeeeeh,

10 punten minder dan jij   Verdrietig

kan nu wel m'n hele laptop in elkaar rammen joh, grrrrrrr.
nou, ff ander spel en dan weer verder Gemoedelijk

110 h Knipoog Je bent wel erg duidelijk aanwezig in de top 8  Tong

Ik zie je score er straks wel bij staan dan, heb maar even een manier gemaakt om sneller door de highscore lijst te scrollen in het spel. Ben nog een paar dingen aan het veranderen, en dan komt er een update.


Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3232

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 8 Oktober 2011, 13:40:10 »

leuke update!
die text is echt leuk alleen ik zou doen dat je ze kan skippen ofzo want het kan je beeld kleiner maken snap je


Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 267

Rambo in de Rimboe


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 8 Oktober 2011, 13:41:22 »

leuke update!
die text is echt leuk alleen ik zou doen dat je ze kan skippen ofzo want het kan je beeld kleiner maken snap je

Ik zal nog iets maken dat je ze weg kunt doen, maar ze gaan automatisch weg na een paar seconden.

[Update]
Als je op de terug knop (standaard escape) drukt, gaat het berichtje weg, en zal er in die room geen bericht meer worden gegeven totdat je dood gaat.

« Laatste verandering: 8 Oktober 2011, 13:50:09 door turbodevin »

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community