game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Rambo in de Rimboe [Platform Game] [Update 5-11-2011]
Pagina's: 1 2 [3]
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Wat vinden jullie de beste optie?
Niet hoeven registreren met het probleem dat 2 mensen de zelfde naam kunnen gebruiken in de highscores, en dat er een hoop namen dubbel in staan.   -8 (26.7%)
Wel registreren en iedereen maar een keer in de highscores. (verbeteren natuurlijk wel mogelijk)   -6 (20%)
Registreren als je in de highscores wilt, anders alleen spelen, maar niet in highscores.   -16 (53.3%)
Totaal aantal stemmen: 30

Advertenties

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #30 Gepost op: 14 Oktober 2011, 20:47:57 »

met pijn in mijn hart...
het was een zware taak...
1 game... en 1 highscore...

toch is het gelukt...

Ik heb de highscore! Uitgespeeld en wel bijna 1000 punten hoger dan Devin :0

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker

Rambo in de Rimboe

« Antwoord #31 Gepost op: 14 Oktober 2011, 22:55:57 »

met pijn in mijn hart...
het was een zware taak...
1 game... en 1 highscore...

toch is het gelukt...

Ik heb de highscore! Uitgespeeld en wel bijna 1000 punten hoger dan Devin :0

Proficiat, dat is het hele prestatie!

Je heb als eerste het spel uitgespeeld, ik zal dit in het start topic vermelden Blij

Het spijt me alleen dat je wel maar iets meer dan 2 uur hebt kunnen genieten van deze 1ste plaats. Ik heb het nog maar eens geprobeerd, en heb hem nu na anderhalf uur spelen en een aantal keren opnieuw te beginnen het spel ook uitgespeeld. Ik denk niet dat deze score nog  verbeterd word in deze versie van het spel, want ik heb volgens mij alle bananen gepakt en alle spinnen gekilled, dus waarschijnlijk is dit de perfecte score...

Maar desondanks dat ik nu weer bovenaan sta, vind ik dat je een hele prestatie geleverd hebt, je hebt niet alleen (als eerste) het spel uitgespeeld, maar degene die na jou staat in de highscores, heeft maar iets meer dan de helft van jou score!

[Edit]
2 uur en 22 seconden om precies te zijn

« Laatste verandering: 14 Oktober 2011, 23:00:43 door turbodevin »

Naar boven Gelogd

chiel99
Gebruiker

Ik ben er niet.

« Antwoord #32 Gepost op: 16 Oktober 2011, 12:25:29 »

Super mooie graphics maar wat een klote besturing en ik vind de jump te kort hij valt echt te hard naar beneden mijn computer crashde door de game wat is hier de rede voor ?

Ik ben er WEER :DDDDD
Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker

Rambo in de Rimboe

« Antwoord #33 Gepost op: 16 Oktober 2011, 12:29:33 »

Super mooie graphics.
Wat een klote besturing.
Ik vind de jump te kort hij valt echt te hard naar beneden.
Mijn computer crashde door de game wat is hier de rede voor ?

- Bedankt voor dat over de graphics.

- Controls zijn instelbaar in het controls menu, wat je vind onder options.

- De jump is misschien even wennen, ik zal kijken of ik dat eens kan aanpassen, maar heb nu even geen tijd hiervoor.

- Geen idee. Heb verder nog geen klachten hierover gehoord, zelf heb ik ook geen problemen gehad, het spel is ook nog nooit uitgevallen door een error of iets dergelijks.

Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker

Rambo in de Rimboe

« Antwoord #34 Gepost op: 4 November 2011, 23:04:57 »

Weer een kleine update, wat bugs gefixt en de rand weer verwijdert. Het scherm is wel nog verplaatsbaar met de muis.

Suc6 met spelen iedereen, ik zie dat de scores in de top 8 al wat hoger beginnen te worden, maar nog niemand (behalve mij) is thoot-je voorbij...

Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker

« Antwoord #35 Gepost op: 5 November 2011, 14:02:17 »

Ik d8 ik zal het ook maar eens spelen, want het zag er wel een leuk spel uit.
Volgens mijn mening moet je sommige dingen nog wat verfijnt afstellen.
De jetpack en het springen, maar vooral de jetpack dan vind ik niet zo 'smooth' of hoe ik het moet zeggen. Je gaat met de jetpack veel te snel omhoog en als je de knop eventjes loslaat, ga je weer kei snel naar beneden. Als je de knop indrukt voor de jetpack terwijl je valt reageert hij ook te traag. Ik had eigenlijk verwacht dat je met de jetpack (d.m.v. controleerbaar indrukken en loslaten van de knop) zo een beetje zou kunnen zweven, maar blijkbaar is het als een raket omhoog of als een baksteen omlaag. Dus dat vind ik wel jammer. Het springen vind ik ook een beetje te snel gaan. Je gaat vrij snel op en neer ( iets te snel naar men mening). Ik heb ook gemerkt als je de spring toets ingerukt houd dan blijft ie springen, dat heeft me al meerdere keren een leven gekost door dat ik langs een muur omhoog wou springen ( en je dus kan waljumpen) en men toets te laat los liet waardoor ik nog eens sprong ( tegen stekels en dood...)
Level 1 is eigenlijk veel te kort, maar kan ik begrijpen om dat er de basics worden uitgelegd.
De moeilijkheidsgraad van lv 2 naar 3 is een enorm verschil. Ik ben nog niet verder geraakt dan lv 3. In level 3 zijn er momenten geweest die onvoorspelbaar zijn. Bevoorbeeld, moest ik me naar beneden laten vallen om verder te kunnen gaan, bleek dus dat er stekels beneden zijn.
Dus bij de 2 de poging probeerde ik wat bij te sturen met die jetpack ( die zo schitterend werkt  Tong) , maar dat lukte ook niet.
Ik wou ook, omdat het scherm zo piepklein is, proberen om naar fullscreen te schakelen. Blijkbaar is daar geen functie voor.
Ik heb ook gemerkt dat als de muziek gestopt is, ze een tijdje niet meer opnieuw speelt. Ik dacht eerst dat er geen loop in zat tot ze plots na 1-2 min ineens weer begon te spelen.

Verder vind ik het spel op zich wel leuk bedacht.
Dat het spel standaard sprites bevat maakt voor mij niets uit. Ik kijk eerder naar hoe je ze gebruikt in je game en naar mijn mening ben je er aardig goed in geslaagd om ze goed te gebruiken. Ik neem aan dat je 'rambo' zelf hebt gemaakt en de menu's ook en de achtergrond. Die zagen er best goed uit en de muziek was best passend ook. Die bloedspat op het scherm is ook wel leuk (als je dood bent he).
Nuja je hebt dit spel op een week gemaakt, normaal maak je zo'n spel niet op een week.
Ondanks je al wat aanpassingen hebt aangebracht ondertussen vind ik het toch zeer goed gedaan voor een week tijd. Mss toch eens die minpuntjes bekijken die ik vermelde.
Ik zou dit spel een 7.5/10 geven in ieder geval.
Ps: ik sta ook in de highscore als winnetoe83 Tong

Het gebeurd vaker dat mensen me grof of arrogant vinden na het lezen van een text van mij.
Ik kan je voor 100% verzekeren dat dat absoluut niet de bedoeling is. Lees daarom altijd mijn berichten/texten alsof ik heel vrolijk klink!
Creaties: Treasure hunter Joe
WIP:SPACE RANGERS
Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker

Rambo in de Rimboe

« Antwoord #36 Gepost op: 5 November 2011, 15:20:40 »

Allereerst, bedankt voor deze uitgebreide interview.

Ik zal hieronder wat commentaar geven op een aantal opmerkingen.

Volgens mijn mening moet je sommige dingen nog wat verfijnt afstellen.

Dat vond ik zelf ook al, vooral de jetpack en de walljump werken niet zoals het moet, maar aangezien dit een school project was, en ik nog bezig ben met een groter project (ik zeg hier nog niet te veel over, maar een sneak preview is te vinden bij... (ja waar zou dat zijn))
waarbij dit spel later gebruikt en uitgebreid word. Dus voor nu laat ik het even zo, of er moeten echt grote bugs ondekt worden.

Level 1 is eigenlijk veel te kort, maar kan ik begrijpen om dat er de basics worden uitgelegd.
De moeilijkheidsgraad van lv 2 naar 3 is een enorm verschil.

Hier heb je volkomen gelijk in, en dit is ook een van de eerste dingen die dan aangepast gaan worden.
Uit een onderstaand citaat kan ik niet opmaken of je het gelezen hebt in de beginpost, maar ik heb dit spel met een groep van 7 personen gemaakt. Ik heb geprobeerd de levels te sorteren op moeilijkheid, maar dit is achteraf niet echt goed gelukt, omdat level 3 nog best moeilijk blijkt te zijn. Ook heb ik niet kunnen controleren of de verschillen niet te groot zijn, omdat hier geen tijd meer voor was (het spel moest binnen 1 week ingeleverd worden nadat we de opdracht kregen).

Maar als ik zover ben ga ik de levels waarbij dit nodig is opnieuw ontwerpen, dus dan is dat probleem ook opgelost.

Ik wou ook, omdat het scherm zo piepklein is, proberen om naar fullscreen te schakelen. Blijkbaar is daar geen functie voor.

Hier is wel een functie voor, maar die waren we vergeten in het spel te vermelden.
Ik heb hem volgens mij wel in de OP gezet, dit moet namelijk met Ctrl + + of Ctrl + Scrollen.
Aangezien dit niet bepaald standaard is voor een Game Maker spel zal dit waarschijnlijk of heel duidelijk vermeldt worden in een volgende versie, of op een andere manier geregeld kunnen worden.

Ik heb ook gemerkt dat als de muziek gestopt is, ze een tijdje niet meer opnieuw speelt. Ik dacht eerst dat er geen loop in zat tot ze plots na 1-2 min ineens weer begon te spelen.

Dit heb ik nog niet meegemaakt, maar het zou te maken kunnen heb met het laden van het spel. Ik zal hier nog naar kijken.

Ik neem aan dat je 'rambo' zelf hebt gemaakt en de menu's ook en de achtergrond. Die zagen er best goed uit en de muziek was best passend ook. Die bloedspat op het scherm is ook wel leuk (als je dood bent he).

Rambo heb ik inderdaad zelf 'gesprited', maar ivm de tijd hebben we inderdaad een aantal standaard sprites gebruikt.

Nuja je hebt dit spel op een week gemaakt, normaal maak je zo'n spel niet op een week.
Ondanks je al wat aanpassingen hebt aangebracht ondertussen vind ik het toch zeer goed gedaan voor een week tijd. Mss toch eens die minpuntjes bekijken die ik vermelde.
Ik zou dit spel een 7.5/10 geven in ieder geval.
Ps: ik sta ook in de highscore als winnetoe83 Tong

Nogmaals bedankt voor de review, die minpuntjes word nog wat aangedaan, maar het kan nog even gaan duren voordat ik hier aan toe kom.

Naar boven Gelogd

pinda_kaas
Gebruiker

I love pindakaas

« Antwoord #37 Gepost op: 5 November 2011, 21:24:14 »

Zucht ik kom niet voor bij het begin van level 3...

Kogles
Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker

Rambo in de Rimboe

« Antwoord #38 Gepost op: 5 November 2011, 21:29:35 »

Zucht ik kom niet voor bij het begin van level 3...

Dat gedeelte met die jetpack?

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: