Zou je het niet beter zo regelen dat iedereen z'n eigen server kan draaien? Dan ben je niet afhankelijk van een derde partij..
Idd... Maar het maakt mijn server een stuk hackgevoeliger en zoals al werd gezegd

Het doel is volgensmij juist dat je van al dat portforward gezeur afbent en dat de persoon die de game maakt niet die server hoeft te runnen.
Als je een gevorderde gebruiker ben dan gebruik je toch 39dll? Daar is dit ook op gebaseerd....
Nee, je kunt alleen 8.1 pro downloaden als je de licentie voor 8.0 binnen een jaar van te voren hebt gekocht. Dus ik kan hem niet gebruiken...

:O dat wist ik niet! Ik zal 'em zo snel mogelijk voor GM8.0 krijgen Is nu ompitabel met GM8.0
Of het wel kan dat de speler ineens global.ammoMachineGun naar 9001 zet. Dus of het niet is dat een speler code aan het injecteren is in je engine en daardoor een voordeel heeft op de andere spelers. Normaal zou je, als je de engine volledig zelf maakt, kunnen controleren of er ammopacks zijn en hoeveel er dus mogelijk gepakt kan worden.
Maar ik vind het zeker wel een leuk idee dat je dit helemaal zo maakt

Ben benieuwd naar de updates

Dat kun je met elk spel dan wel doen, ook zonder multiplayer... Er zal in de
verre toekomst misschien wel een beperkte mogelijkheid tot controleren voor zijn

Edit: Met dank aan wannabe_god voor het oplossen van het
argument_count probleem.
Edit: Update #1: Als het goed is is de extensie nu ook met GameMaker 8.0 te gebruiken. Als je nog een error hebt, vertel het alsjeblieft! Ik gebruik slechts GM8.1 dus ik kan weinig testen. Ik ben aan het werken aan een GM8.0 example.
Voor als je toch nu wilt starten:Kopieër dit naar het Game Start-event (en vergeet niet je GameID te registreren)
server_settings(1,SpelersObject)
server_auto_login(get_string("Gebruikersnaam: ","User"))
Edit: Update #2: Fixt de bugs die met update #1 in GM8.1 kwamen + Meerdere server bugfixes + D&D acties + Example Pack
Download:
GMS Update 2.gex.gex (0,05 MB)
Edit:
GameMakerServer.tk werkt nu ook. Dat is makkelijker te onthouden.