game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Gex]GameMakerServer: Online multiplayer, highscores, INI's: Update +1.8
Pagina's: [1] 2 3 ... 259
« vorige volgende »
Print
Advertenties

size43
Gebruiker

« Gepost op: 29 Augustus 2011, 15:32:29 »

• GM-versie: GameMaker 8.0, GameMaker 8.1 en  Game Maker Studio
    • Pro vereist: Ja
    • Niveau: Beginner & Gevorderde

GameMaker Server?
    GameMaker Server is een GameMaker extensie waarmee je online highscores, INI's, achievements, statistics, en *natuurlijk* multiplayergames mee kan maken. Het heeft zowel D&D acties als GML-scripts, dus je hoeft geen GML te kunnen om GameMaker Server te gebruiken. De server wordt door mij gehost dus je hoeft je computer niet dag & nacht aan te laten staan, en je hebt geen problemen met port forwarding.

Verdere uitleg is te vinden op de site. Mocht je nog vragen hebben, twijfel niet om het in dit topic te vragen. Gemoedelijk

FAQ
    Wat moet ik op de site doen?
    Citaat
    Je moet op gamemakerserver.com je game registreren, zodat de server verschillende games uit elkaar kan houden. Je Game Identifier, oftewel GameID kun je vinden onder Global Game Settings > Loading > Game Identifier.

Je moet een account op gamemakerserver.com hebben, en een ontwikkelaar zijn. Je kunt een optie om je als ontwikkelaar te registreren vinden onder http://www.gamemakerserver.com/nl/account/, en je kunt je game registreren op http://www.gamemakerserver.com/nl/developer/newgame/

Testaccounts (geregistreerde-gebruiker functies in-game testen):
    -Alle gekoppelde gebruikersdata wordt handmatig eens in de zoveel tijd verwijderd.
    -Je kunt alleen in-game inloggen.
    Citaat
    Gebruikersnaam: Tester
    Wachtwoord: Tester

Gebruikersnaam: Test
    Wachtwoord: Tester

Website:
    Registreren: http://gamemakerserver.com/nl/register/
    Documentatie: http://gamemakerserver.com/nl/help/
    Alle games: http://gamemakerserver.com/nl/games/

Download: Download (~1Mb)[/list]

« Laatste verandering: 8 Juli 2015, 18:56:14 door size43 »

GameMaker Server+: Online INIs, achievements en multiplayer.
    [HTML5]WhatShallIMake? - Background Generator - Green's Blobs
    Naar boven Gelogd

Jolie
    Gebruiker

HC Bloemendaal FTW!

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Augustus 2011, 16:59:17 »

Met welke dll/extensie heb je deze gex gemaakt? Of heb je het via Mplay gedaan?

Naar boven Gelogd

size43
    Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Augustus 2011, 17:01:00 »

Met welke dll/extensie heb je deze gex gemaakt? Of heb je het via Mplay gedaan?
    sorry, vergeten te vermelden. 39DLL client-side en C# server-side.

« Laatste verandering: 9 Januari 2012, 17:20:40 door size43 »

Naar boven Gelogd

Laloeka
    Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Augustus 2011, 18:49:55 »

Let op dat er decompilers bestaan voor GameMaker spellen.

Citaat
    server_global_set(var, val) - Stelt de globale variable var in. Deze wordt met alle andere spelers gesynchroniseerd

Dat soort functies zijn dus al redelijk gevaarlijk. Normaal gesproken controleert de server of alles klopt, maar dat is hier niet het geval neem ik aan?

-------
    Naar boven Gelogd

size43
    Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Augustus 2011, 18:58:32 »

Let op dat er decompilers bestaan voor GameMaker spellen.

Dat soort functies zijn dus al redelijk gevaarlijk. Normaal gesproken controleert de server of alles klopt, maar dat is hier niet het geval neem ik aan?
    Hoe bedoel je? Wat valt er te controleren?

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
    Forumbeheerder

http://xkcd.com/386/

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Augustus 2011, 20:42:19 »

Hoe bedoel je? Wat valt er te controleren?
    Of het wel kan dat de speler ineens global.ammoMachineGun naar 9001 zet. Dus of het niet is dat een speler code aan het injecteren is in je engine en daardoor een voordeel heeft op de andere spelers. Normaal zou je, als je de engine volledig zelf maakt, kunnen controleren of er ammopacks zijn en hoeveel er dus mogelijk gepakt kan worden.

Maar ik vind het zeker wel een leuk idee dat je dit helemaal zo maakt Gemoedelijk Ben benieuwd naar de updates Knipoog

Naar boven Gelogd

Don Sandros
    Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 29 Augustus 2011, 22:26:59 »

Zou je het niet beter zo regelen dat iedereen z'n eigen server kan draaien? Dan ben je niet afhankelijk van een derde partij..

Naar boven Gelogd

thijsmie
    Gebruiker

Niets te melden....

« Antwoord #7 Gepost op: 30 Augustus 2011, 08:18:04 »

Rolt ogen Het doel is volgensmij juist dat je van al dat portforward gezeur afbent en dat de persoon die de game maakt niet die server hoeft te runnen.

Naar boven Gelogd

Don Sandros
    Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 30 Augustus 2011, 08:43:01 »

Ja maar het zou opzich wel handig zijn voor de wat gevorderdere gebruiker om hem zelf te kunnen hosten.

Naar boven Gelogd

thijsmie
    Gebruiker

Niets te melden....

« Antwoord #9 Gepost op: 30 Augustus 2011, 10:21:31 »

Als je een gevorderde gebruiker ben dan gebruik je toch 39dll? Daar is dit ook op gebaseerd....

Naar boven Gelogd

size43
    Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 30 Augustus 2011, 12:41:50 »

Zou je het niet beter zo regelen dat iedereen z'n eigen server kan draaien? Dan ben je niet afhankelijk van een derde partij..
    Idd... Maar het maakt mijn server een stuk hackgevoeliger en zoals al werd gezegd
    Rolt ogen Het doel is volgensmij juist dat je van al dat portforward gezeur afbent en dat de persoon die de game maakt niet die server hoeft te runnen.
    Als je een gevorderde gebruiker ben dan gebruik je toch 39dll? Daar is dit ook op gebaseerd....

Nee, je kunt alleen 8.1 pro downloaden als je de licentie voor 8.0 binnen een jaar van te voren hebt gekocht. Dus ik kan hem niet gebruiken... Treurig
    :O dat wist ik niet! Ik zal 'em zo snel mogelijk voor GM8.0 krijgen
     Is nu ompitabel met GM8.0
    Of het wel kan dat de speler ineens global.ammoMachineGun naar 9001 zet. Dus of het niet is dat een speler code aan het injecteren is in je engine en daardoor een voordeel heeft op de andere spelers. Normaal zou je, als je de engine volledig zelf maakt, kunnen controleren of er ammopacks zijn en hoeveel er dus mogelijk gepakt kan worden.

Maar ik vind het zeker wel een leuk idee dat je dit helemaal zo maakt Gemoedelijk Ben benieuwd naar de updates Knipoog
    Dat kun je met elk spel dan wel doen, ook zonder multiplayer... Er zal in de verre toekomst misschien wel een beperkte mogelijkheid tot controleren voor zijn Gemoedelijk

Edit: Met dank aan wannabe_god voor het oplossen van het argument_count probleem.

Edit: Update #1: Als het goed is is de extensie nu ook met GameMaker 8.0 te gebruiken. Als je nog een error hebt, vertel het alsjeblieft! Ik gebruik slechts GM8.1 dus ik kan weinig testen. Ik ben aan het werken aan een GM8.0 example.

Voor als je toch nu wilt starten:
    KopieŽr dit naar het Game Start-event (en vergeet niet je GameID te registreren)
    GML:
    server_settings(1,SpelersObject)
    server_auto_login(get_string("Gebruikersnaam: ","User"))

Edit: Update #2: Fixt de bugs die met update #1 in GM8.1 kwamen + Meerdere server bugfixes + D&D acties + Example Pack
    Download:GMS Update 2.gex.gex (0,05 MB)

Edit:

GameMakerServer.tk werkt nu ook. Dat is makkelijker te onthouden.

« Laatste verandering: 30 Augustus 2011, 17:02:19 door size43 »

Naar boven Gelogd

Martin Beentjes
    Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken bij PB's.

« Antwoord #11 Gepost op: 30 Augustus 2011, 19:54:36 »

Even een tip. Zorg voor voldoende uitleg over het verkrijgen van het GameID. Knipoog

Verder zie ik dat het aardig wat functies bevat en lijkt mij een aardig goed programma. Ik draai nu Ubuntu en kan het dus niet bekijken.

Naar boven Gelogd

size43
    Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 30 Augustus 2011, 20:14:21 »

Even een tip. Zorg voor voldoende uitleg over het verkrijgen van het GameID. Knipoog

Verder zie ik dat het aardig wat functies bevat en lijkt mij een aardig goed programma. Ik draai nu Ubuntu en kan het dus niet bekijken.
    Ik ben een PDF aan het maken (om de beginpost overzichtelijk te houden) met uitleg. Gemoedelijk

Maar in het kort: klik op global game settings->klik op het tabblad loading-> onderaan het venster vind je de game identifier.

« Laatste verandering: 31 Augustus 2011, 14:39:40 door size43 »

Naar boven Gelogd

size43
    Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 1 September 2011, 14:14:19 »

Dat is wat ik ervan begrijp. Maar hoezo meerdere servers? En een (min of meer) in-game registreergedeelte vind ik wel een goed idee, komt misschien in een van de volgende updates.

Ik heb inloggen met een wachtwoord expres niet gedaan: Het is heel simpel om met wat GML het wachtwoord te onderscheppen. En dan heb je vervolgens toegang tot zijn/haar geregistreerde games, (vriendenlijst, opgeslagen sessies), spellen ect...

Wat betreft de volgende update heb ik besloten het de "Statistiekenupdate" te maken: overzicht wie wanneer heeft ingelogd op je server.

Edit:Om makkelijker door te kunnen verwijzen, ben ik http://gamemakerserver.tk/ van domain forwarding naar DNS aan het omzetten. Hierdoor kan het zijn dat je de site niet kunt bereiken. Gebruik dan http://gamemakerserverdns.tk/.

Edit: http://gamemakerserver.tk/ is nu geen IFRAME meer, maar de echte pagina. Ook werken doorverwijzingen zoals http://gamemakerserver.tk/help.php?p=advanced nu.

« Laatste verandering: 1 September 2011, 17:01:24 door size43 »

Naar boven Gelogd

thijsmie
    Gebruiker

Niets te melden....

« Antwoord #14 Gepost op: 10 September 2011, 22:28:11 »

Nu je dit systeem toch al hebt, en mocht het dan een beetje gaan lopen, dan zou je de kant op kunnen gaan van gamemaker steam. Dan bedoel ik dus zelf een applicatie maken, of dit implementeren op je website, waarin je een global chat systeem hebt (je weet wel, dat er onder iemands naam "In-Game: hier gamenaam invullen" staat. Ook kun je dan de nieuwe games showen die gebruik maken van je systeem. Ook een vriendensysteem is hierbij praktisch.

thijsmie

(BTW, ik zal morgen eens een accountje aanmaken en een simpele game in elkaar zetten en kijken of ik jouw login systeem kan kraken. Dit natuurlijk als test, je hoort wel of ik er doorheen kom.)

Naar boven Gelogd

Advertenties
    « vorige volgende »
    Pagina's: [1] 2 3 ... 259
    Print

Topic Informatie
    0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: