game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Left Arcade (met online pvp)
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

SLiV
Jurylid

« Gepost op: 23 Augustus 2011, 01:38:52 »

LEFT
door SLiV, Joszs en Ever121

We hebben dit spel gemaakt voor de Ludum Dare Jam 21, waarbij het de bedoeling is een spel binnen 72 uur te maken. En dat ging best goed, bleek. Hier het resultaat.

Your vessel's shields are about to give way, your ammunition is depleted and you're moments away from throwing yourself headlong into a room filled with hostile turrets and explosives.

If only you hadn't been so reckless in the past.

Left is een topdown action/agility spel. Je bestuurt een klein scheepje met een beperkte hoeveelheid levens, kogels en raketten. Als deze in het heden opraken, kan je het verleden opnieuw spelen om zuiniger te werk te gaan, en zo in het heden meer levens of ammo over te houden.

Bekijk de trailer: Left Trailer

Besturing: WASD en muis. (Azerty-compatible.)
In de Classic besturing ga je met W omhoog; in de Legacy besturing ga je met W naar de muis toe.

LEFT ARCADE
Left Arcade is een toevoeging die de server engine van Apis aan de epische fun van Left toevoegt. Je kan nu dus andere Left spelers overhoop schieten. Het is allemaal redelijk basic, maar desondanks heel leuk (hoop ik).

In mijn signature staat hoe laat de server aan zal staan.

Als je de zip al hebt gedownload, en alleen de nieuwste versie wil:

'Left Arcade.exe' is de laatste versie, 'Left.exe' is de oorspronkelijke Ludum Dare versie.

Zoals altijd, veel speelplezier!

« Laatste verandering: 23 Oktober 2011, 18:03:00 door SLiV »
Naar boven Gelogd

maker-bart
Gebruiker

Physica en Kunst

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Augustus 2011, 10:54:03 »

Naar boven Gelogd

Nintendonerd
Gebruiker

Béééééééh!

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Augustus 2011, 11:20:17 »

Oh, cool. Concurrenten van deze website! Blij
Even jullie spel uitproberen.

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Augustus 2011, 12:39:06 »

Welke windows heb je? XP neem ik aan? En is je geluidskaart een beetje up to date?

Het licht er waarschijnlijk aan dat je geen .ogg files kan afspelen.

(Ik ga er wel van uit dat je de zip hebt uitgepakt.)

Oh, cool. Concurrenten van deze website! Blij
Even jullie spel uitproberen.
Niet echt concurrenten, het is geen forum voor GM gebruikers. Het is een wedstrijd die elke zoveel maanden gehouden wordt.

Naar boven Gelogd

Nintendonerd
Gebruiker

Béééééééh!

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Augustus 2011, 12:59:59 »

Niet echt concurrenten, het is geen forum voor GM gebruikers. Het is een wedstrijd die elke zoveel maanden gehouden wordt.
Ik weet wel wat Ludum Dare inhoud (want ik doe zelf ook mee), maar ik dacht dat ik de enigste van de NGMC was daar aan mee deed.

Jullie spel is heel mooi, leuk, en ziet er goed uit voor 72 uur. Maar wat ik mis is het "ontsnappen" gevoel. Ik voel me niet gevangen, maar juist eerder dat ik daar iets moet onderzoeken, of vernietigen. Voor de rest ziet alles er heel goed uit, ook de mogelijkheden om van controls te veranderen enzo. Top werk!

Ik kreeg nog wel een error, maar die ben ik vergeten te kopiëren. Hij kende de variable 'fff' niet?

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Augustus 2011, 14:18:28 »

Ik weet wel wat Ludum Dare inhoud (want ik doe zelf ook mee), maar ik dacht dat ik de enigste van de NGMC was daar aan mee deed.
Ah, op die fiets.

Citaat
Jullie spel is heel mooi, leuk, en ziet er goed uit voor 72 uur. Maar wat ik mis is het "ontsnappen" gevoel. Ik voel me niet gevangen, maar juist eerder dat ik daar iets moet onderzoeken, of vernietigen. Voor de rest ziet alles er heel goed uit, ook de mogelijkheden om van controls te veranderen enzo. Top werk!
Dank! En ja, het thema ontsnappen was iets waar we niet veel mee konden. Dus hebben we ons maar op het spel zelf gefocust, in plaats van het thema er in te forceren.

Citaat
Ik kreeg nog wel een error, maar die ben ik vergeten te kopiëren. Hij kende de variable 'fff' niet?
Hmm, dat is nogal nietszeggend. fff is mijn standaard for-variabele, dus dat kan alles zijn.

EDIT (24 aug): Oh noes! Ik heb in de laatste update voor de deadline er toch nog een bugje in weten te stoppen. Hieronder de gepatchte versie:

Het bugje voorkwam dat je je controls aan kon passen. Hij past de control van eentje hoger aan, waardoor je de Right control uberhaupt niet kan aanpassen. Gelukkig speelt dat bij de conversie WASD > AZSD geen rol, dus in principe kunnen ook vlaamse spelers de originele versie gebruiken.

« Laatste verandering: 24 Augustus 2011, 17:04:58 door SLiV »
Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.

« Antwoord #6 Gepost op: 25 Augustus 2011, 15:03:11 »

Dus het aantal kogels/levens dat je hebt neem je tussen de levels mee door? (of eigenlijk dus juist niet) Wat een waardeloos idee, zit ik daar in level 5 met 2% levens en 50 kogels omdat ik dacht dat ik eens lekker hersenloos kon gaan schieten Tong
Naja, gelukkig dat je levels overnieuw kan doen.

Speelt vloeiend, ook leuke physics(die mijnen en ... Wat zijn die bruine schijfjes eigenlijk?). Leuke muziek, en ik had ook wel kunnen zien wie de graphics had gemaakt als je het niet had gezegd Tong

Succes wat betreft de wedstrijd, hopelijk krijgen jullie een mooi plaatsje Knipoog

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #7 Gepost op: 25 Augustus 2011, 15:11:17 »

Dus het aantal kogels/levens dat je hebt neem je tussen de levels mee door? (of eigenlijk dus juist niet) Wat een waardeloos idee, zit ik daar in level 5 met 2% levens en 50 kogels omdat ik dacht dat ik eens lekker hersenloos kon gaan schieten Tong
Naja, gelukkig dat je levels overnieuw kan doen.
Hehe, en dat was dus precies het idee. Het eerste level is in het begin redelijk makkelijk omdat je heel veel raketten en levens hebt. Als je wat verder bent, worden ook de eerdere levels uitdagender.

Citaat
Succes wat betreft de wedstrijd, hopelijk krijgen jullie een mooi plaatsje Knipoog
Helaas is de Jam geen wedstrijd. Aan de Compo mag je niet met een team meedoen.

Naar boven Gelogd

Gijs LS
Gebruiker

Lion Studio

« Antwoord #8 Gepost op: 25 Augustus 2011, 16:18:36 »

Er zijn volgens mij maar een paar levels waar je echt moet schieten.

Voorheen: Ever121
Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 26 Augustus 2011, 00:16:19 »

Liar! 18,2MB! Tong

Edit: hmm, welke executable moet ik nou hebben?
Left postLD.exe
Left.exe

Ik ga voor Left postLD.exe, die is als laatste bewerkt Knipoog

Edit2: Leuk spel, nu bij level3 rush hour. Alles werkt eigenlijk wel naar behoren, weinig op aan te merken Gemoedelijk
Ga morgen denk ik verder, als ik er tijd voor heb en aan denk :p

« Laatste verandering: 26 Augustus 2011, 00:31:53 door lucb1e »

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #10 Gepost op: 26 Augustus 2011, 01:27:19 »

Left postLD is de daadwerkelijke gepatchte versie. Het leek me geen kwaad kunnen de oorspronkelijke Left ook in de zip te houden. Vandaar die extra 2 MB.

Nu ik het zelf zeg, waarom heb ik eigenlijk twee download links? Grijns

En mooi om te horen dat alles werkt!

Er zijn volgens mij maar een paar levels waar je echt moet schieten.
Hehe, wat zijn momenteel je scores? Ik moet bekennen dat ik toch nog onder de 50% resterend eindig...

« Laatste verandering: 26 Augustus 2011, 01:29:15 door SLiV »
Naar boven Gelogd

Gijs LS
Gebruiker

Lion Studio

« Antwoord #11 Gepost op: 26 Augustus 2011, 07:46:40 »

Ik zal het proberen om met 0% levensverlies te halen.

Voorheen: Ever121
Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #12 Gepost op: 27 Augustus 2011, 00:52:31 »

Ik probeerde het even op Legacy te spelen, maar ik kwam niet voorbij level 4...

Trailertje!

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is éénoog koning.

« Antwoord #13 Gepost op: 29 Augustus 2011, 15:17:53 »

Citaat van: Doughnut of Death, als speler de finish raakt
for object lastfinish:

Error in code at line 7:
   pers.Finished[CLevel]=1;
                 ^
at position 16: Unknown variable CLevel
Hé, een nieuw spel. Laat ik nou net zin hebben een review te schrijven  Tong
Dat was het optimistische begin van een review ongeveer een week geleden. Daarna kwam er telkens weer iets tussendoor. Blij Ach, het is nu toch afgekomen.

Grafisch:

Grafisch ziet het er goed uit. Alles pas bij elkaar en niets is storend qua kleuren.

Wat me wel meteen opviel bij het levels selecteren, was dat het lettertype erg ineengedrukt is. Hierdoor is het lastig om even snel de naam van een level of iets van het options menu te lezen.

Ik was ook erg verbaasd door het effect bij het schieten (de gele streepjes). Hoewel ik er later aan gewend raakte (bij explosies heeft het wel weer een bepaalde charme), vond ik dit in het begin erg storend.

Voor de rest deed de fullscreen-optie bij mij niets anders dan een zwarte band om het oorspronkelijke spel vouwen. Hoewel je dit zeker ook fullscreen kunt noemen, had ik gehoopt dat het spel ook groter zou worden. Misschien is het een idee om hier twee verschillende opties voor te maken.

Maar al met al zag het er goed uit.

Gameplay:

De gameplay was goed. In het begin vond ik de besturing een beetje te gevoelig, maar als het je gelukt was door een level of een deel  daarvan te zwieren, gaf dat een goed gevoel.

Iets meer uitleg was niet verkeerd geweest. Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar het enige wat ik aan uitleg kreeg was: “Fly your craft with W, A, S, and D” Toen ik even verderop iets tegenkwam dat me neerschoot, kon ik ook nog wel bedenken, dat ik misschien ook zou kunnen vuren. Met deze kennis heb ik me door alle levels heen gekregen  (als de doughnut het laatste level is, want toen kreeg ik een error, zie hierboven) , maar ik merkte toen pas op dat ik raketten had. Ook was het me in het begin onduidelijk dat de score voor de levels effect had op de volgende levels.

Dit brengt me meteen bij het grootste pluspunt! Het feit dat je levels kunt herspelen om je score/levens/ammo op te krikken zorgt ervoor dat je als je een level niet haalt, terug gaat naar vorige levels om die te herspelen en ervoor te zorgen dat je meer kans maakt in het level dat je niet haalde. Ik merkte dat ik een eerder level telkens opnieuw speelde om een hogere score te halen.

Wat een beetje vervelend was, was dat ik om een level opnieuw te spelen eerst het menu moest openen (pauze), om daarna restart te selecteren. Ik had liever een instant-replay button gehad.

Een leuk extraatje vond ik dat je de raketten van de tegenstander kon beïnvloeden door erop te schieten. Hoewel het misschien relatief weinig toevoegt, is het wel iets dat laat zien dat iemand een beetje moeite heeft gedaan.

Wat ik wel weer jammer vond, was dat er geen manier was om levels “perfect” te doen.  Je kunt levels halen, maar het kost je altijd wat van je “grondstoffen” (hier bedoel ik schild, ammo, etc. mee).  Dit vermindert een beetje de motivatie om een level opnieuw te gaan doen als je (naar jouw idee) te veel grondstoffen hebt gebruikt, want je denkt dan dat je het niet met minder kan doen.

Legacy heb ik ook nog geprobeerd, maar is mijn ogen nagenoeg onmogelijk, omdat het schieten afhankelijk wordt van de beweging.

Enfin, wat ik wilde zeggen was: soepele gameplay.

Muziek/geluid:

Aangezien ik er vrij weinig verstand over heb, zal ik niet al te veel op de muziek zelf ingaan. Ik vond het goed klinken en voor  de rest kan ik er niet veel zinnigs over zeggen.

Wat mij enorm stoorde was dat als je een level opnieuw opstartte de muziek ook opnieuw begon met spelen, dit klonk heel vreemd.

Ook was de hele tijd hetzelfde muziekje een beetje vervelend, en naar mijn idee onnodig, aangezien er verschillende .ogg files in de zip zaten.

Op de geluiden was niks aan te merken.

Over het algemeen klonk het dus goed!

Voor de rest:

Als je doodgaat krijg je de boodschap “You will be destroyed”. Dit is een beetje vreemd aangezien je daarvoor al kapot bent gegaan. Het zou misschien logisch zijn als er een verhaal o.i.d. in het spel zou zitten, maar dat leek niet echt het geval te zijn.

Je kunt vanuit het levelselect-scherm (of hoe je het ook noemen wilt) niet terug naar het hoofdmenu om bijv. een ander saveslot te kiezen.

Kortom:

Een spel dat je bezig houdt!

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #14 Gepost op: 29 Augustus 2011, 17:16:12 »

Even voor de duidelijkheid, je speelde Left.exe, en niet Left postLD.exe, toch?

De bug in de finish van (inderdaad) het laatste level is inmiddels gefixt. Ik ben heel treurig dat de LDJam mensen mijn epische eindscherm niet kunnen zien.  Treurig

Iets meer uitleg was niet verkeerd geweest. Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar het enige wat ik aan uitleg kreeg was: “Fly your craft with W, A, S, and D” Toen ik even verderop iets tegenkwam dat me neerschoot, kon ik ook nog wel bedenken, dat ik misschien ook zou kunnen vuren. Met deze kennis heb ik me door alle levels heen gekregen  (als de doughnut het laatste level is, want toen kreeg ik een error, zie hierboven) , maar ik merkte toen pas op dat ik raketten had. Ook was het me in het begin onduidelijk dat de score voor de levels effect had op de volgende levels.
Er was een tweede hint (waarin schieten en raketten vermeld wordt), maar die was even stuk. Gefixt. En het is een beetje de bedoeling dat je in het begin niet door hebt dat je zuinig moet zijn. Dat maakt het begin namelijk wat makkelijker.

Citaat
(...)
Wat een beetje vervelend was, was dat ik om een level opnieuw te spelen eerst het menu moest openen (pauze), om daarna restart te selecteren. Ik had liever een instant-replay button gehad.
Zal ik toevoegen.

Citaat
Een leuk extraatje vond ik dat je de raketten van de tegenstander kon beïnvloeden door erop te schieten. Hoewel het misschien relatief weinig toevoegt, is het wel iets dat laat zien dat iemand een beetje moeite heeft gedaan.
Dank u.  Rolt ogen

Citaat
Wat ik wel weer jammer vond, was dat er geen manier was om levels “perfect” te doen.  Je kunt levels halen, maar het kost je altijd wat van je “grondstoffen” (hier bedoel ik schild, ammo, etc. mee).  Dit vermindert een beetje de motivatie om een level opnieuw te gaan doen als je (naar jouw idee) te veel grondstoffen hebt gebruikt, want je denkt dan dat je het niet met minder kan doen.
Klopt, maar het idee was ook in eerste instantie niet om het om perfectionisme te laten draaien. Het was eigenlijk de bedoeling dat het laatste level totaal onmogelijk was totdat je je vorige scores verbeterde. Maar in 72 uur tijd kan je niet zo heel grondig testen.

Citaat
Legacy heb ik ook nog geprobeerd, maar is mijn ogen nagenoeg onmogelijk, omdat het schieten afhankelijk wordt van de beweging.
Dat is niet helemaal waar; het schieten blijft altijd hetzelfde. Alleen is met Legacy de besturing afhankelijk van je schietrichting.

Citaat
(...)
Wat mij enorm stoorde was dat als je een level opnieuw opstartte de muziek ook opnieuw begon met spelen, dit klonk heel vreemd.

Ook was de hele tijd hetzelfde muziekje een beetje vervelend, en naar mijn idee onnodig, aangezien er verschillende .ogg files in de zip zaten.
Inderdaad erg vreemd. Ik heb er namelijk een hele sound dll ingestopt. Die zou er voor moeten zorgen dat de muziek blijft spelen als je doodgaat en overgaat op een ander liedje als het liedje is afgelopen. Waarom dat niet werkt weet ik niet, dat ligt aan SuperSound. Ik zal even rondstruinen of het een bekend probleem is.

Citaat
Als je doodgaat krijg je de boodschap “You will be destroyed”. Dit is een beetje vreemd aangezien je daarvoor al kapot bent gegaan. Het zou misschien logisch zijn als er een verhaal o.i.d. in het spel zou zitten, maar dat leek niet echt het geval te zijn.
Klopt, dit is een beetje te artsy in een anderszins verhaalloos spel. Maar het is op zich wel logisch. Je bent immers nog niet vernietigd. Het is echter je toekomstige zelf, in het laatste level dat je gespeeld hebt, die zal sterven omdat jij nu zijn reservelevens hebt verspeeld.

Citaat
Je kunt vanuit het levelselect-scherm (of hoe je het ook noemen wilt) niet terug naar het hoofdmenu om bijv. een ander saveslot te kiezen.
Nee, maar waarom zou je dat willen? Het leek me niet zo noodzakelijk, vooral omdat het technisch redelijk lastig zou zijn.

Citaat
Een spel dat je bezig houdt!
Dat hoor ik graag.

Uitermate bedankt voor de uitbundige review! Dat helpt enorm.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: