game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Scrolling Shooter (nog geen naam)
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Wout12345
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 227


« Gepost op: 1 Augustus 2011, 16:06:35 »

Hey iedereen,

Ik ben aan het werken aan mijn eerste spel, een Scrolling Shooter zonder naam. Alles wat je nodig hebt om het te kunnen spelen is te vinden in de Instructions ingame, maar ik zal toch nog maar wat extra info hier neerzetten.  Gemoedelijk

Basisinfo:
  • De grootte van het spel is 1,6 MB.
  • Het is gemaakt in Gamemaker 8.0 Pro.
  • Alle rooms hebben de afmetingen 540 bij 400.

Waar ik nog aan wil werken:
  • Een verhaallijn.
  • Geluid
  • Meer vijanden.
  • Meer wapens.
  • Meer Turrets.
  • Geld dat je krijgt op dezelfde manier als score, en waarmee je tussen de levels upgrades mee kan kopen (betere wapens voor je ruimteschip of andere nuttige dingen).
  • Andere spel-modes.
  • Online Hiscores.

Download

Screenshot:

Klik voor grotere versie.

Dat was het zo dan ongeveer. Als je het spel gespeeld hebt, zou het altijd leuk zijn als je je score en mening over het spel hier achter laat.

« Laatste verandering: 1 Augustus 2011, 18:22:25 door Wout12345 »

Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

Janoot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3393


« Antwoord #1 Gepost op: 1 Augustus 2011, 19:05:52 »

Wow, indrukwekkend!
Mooie sprites, ze hebben echt iets moois, maar ik kan het niet verwoorden.
Aan het begin vond ik het net als alle shooters, maar toen de enemy's echt kwamen vond ik het al goed.
De enemy's vond ik goed gemaakt, ze schoten echt vanaf de directies waar de kanonnen zaten.
Het bewoog heel soepel, maar helaas kan ik niet de muis bewegen terwijl ik een toets indruk.
Mijn score was 1552.
Goed gemaakt, ik wacht op de volgende versies Gemoedelijk

Janoot


Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 227


« Antwoord #2 Gepost op: 1 Augustus 2011, 19:16:49 »

Wow, indrukwekkend!
Mooie sprites, ze hebben echt iets moois, maar ik kan het niet verwoorden.
Aan het begin vond ik het net als alle shooters, maar toen de enemy's echt kwamen vond ik het al goed.
De enemy's vond ik goed gemaakt, ze schoten echt vanaf de directies waar de kanonnen zaten.
Het bewoog heel soepel, maar helaas kan ik niet de muis bewegen terwijl ik een toets indruk.
Mijn score was 1552.
Goed gemaakt, ik wacht op de volgende versies Gemoedelijk

Janoot

Bedankt! Blij De sprites zijn gemaakt in Model Creator, waarbij ik het bovenaanzicht telkens nam. En over het muis-probleem, gebruik je toevallig de touchpad van een laptop? Blijkbaar zou het daaraan kunnen liggen.


Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

Janoot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3393


« Antwoord #3 Gepost op: 1 Augustus 2011, 19:31:31 »

Bedankt! Blij De sprites zijn gemaakt in Model Creator, waarbij ik het bovenaanzicht telkens nam. En over het muis-probleem, gebruik je toevallig de touchpad van een laptop? Blijkbaar zou het daaraan kunnen liggen.
Aha, goede manier van spriten, ziet er goed uit!
Ik gebruik inderdaad de touchpad, maar mijn laptop is al niet zo goed. Als ik een muis zou aansluiten zou hij het wel doen.


Naar boven Gelogd

wkohlenberg
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 639

Ik heb geen tijd voor haatzaaiers op de wereld.


« Antwoord #4 Gepost op: 2 Augustus 2011, 10:00:19 »

Ziet er echt mooi uit.
De sprites en het zonlicht. Met die cirkels, mijn complimenten. Blij


Naar boven Gelogd

n00b_ultimat3
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 215

MW3 :D


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 5 Augustus 2011, 02:33:26 »

Leuk spel.  Blij
Maar het kan beter. Het leuke van games is dat je beloont woord. Het niveau is goed omhoog gebracht, maar je krijgt zomaar andere schepen die je komen helpen.  Twijfelachtig
Het zou leuker zijn als je die schepen zou moeten kopen en kunt inzetten als je ze nodig hebt.
Gameplay is goed en de graphics ook. Knipoog

Ik vind dat als je in dit spel een winkel stopt, waarin je dus schepen kunt kopen en je eigen kunt upgraden het spel nog beter is dan dat tie nu al is Knipoog


Ben op het moment niet meer erg actief.
Naar boven Gelogd

XD-Games
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 128

XD-Games Presents : Nothing! =)


« Antwoord #6 Gepost op: 5 Augustus 2011, 08:17:09 »

  • Geld dat je krijgt op dezelfde manier als score, en waarmee je tussen de levels upgrades mee kan kopen (betere wapens voor je ruimteschip of andere nuttige dingen).

Dan kun je toch beter je score gebruiken ( als je dat dan koopt kun je meer score halen en dan is er een groter doel vind ik )

Voor de rest tof spel dit valt bij mij in de smaak  Tong


Bezig met een ideetje.
Naar boven Gelogd

morsil
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 309


« Antwoord #7 Gepost op: 5 Augustus 2011, 09:12:32 »

Wow, mooi spel Gemoedelijk, zeker voor je eerste.
Ook leuk dat ze in formaties enz. vliegen, maar was toen al snel dood. Tong

Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 227


« Antwoord #8 Gepost op: 5 Augustus 2011, 10:16:09 »

Dan kun je toch beter je score gebruiken ( als je dat dan koopt kun je meer score halen en dan is er een groter doel vind ik )

Voor de rest tof spel dit valt bij mij in de smaak  Tong

Het verschil is dat geld op gaat en score moet blijven.  Knipoog


Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2022 Nederlandse Game Maker Community