game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [update] Arvoitus | Niet zomaar een puzzelspel...
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Gepost op: 19 Juli 2011, 00:37:33 »

Arvoitus is een van mijn oudere spellen, die ik echter nooit heb afgewerkt. Wat Arvoitus misschien nog wel het merkwaardigste maakte van al deze spellen... het was zo goed als af... een klein uurtje programmeren en inderdaad... alles was af... Dat was dus ook de reden dat ik dit spel nog heb afgewerkt... en wie weet komen er nog zo'n bijna-af-spellen aan Gemoedelijk

Nja, dit is dus de geschiedenis van hoe een spel waar ik ongeveer een jaar aan geleden aan begonnen ben op minder dan een uur toch nog afgewerkt kon worden. Mijn code was toen n chaos en ik ben blij dat ik er vandaag nog aan uit kon.

Maar wat voor een spel is Arvoitus?
Het is een puzzelspel gebasseerd op Sokoban met maar liefst 20 levels n een eigen level editor waarmee je nog uren na het spelen van het basisspel zoet mee bent.

Hoe speel je het?
Je kan door de menu's navigeren met spatie en de pijltjestoetsen, het spel zelf speel je met enkel de pijltjestoetsen en met de R-toets voor te herstarten.
De level editor werkt ook met de pijltjestoetsen.
Je kan ook Escape gebruiken voor terug naar een vorig menu te gaan (let op! enkel in de levelditor wordt er gevraagd achter "bent u zeker?").

Kan ik zelf levels maken?
Natuurlijk... ik zei eerder al dat er een level editor aanwezig was! Ik moedig je zelfs aan om zelf een level te maken en wie weet... hem hier te plaatsen. Hoe meer levels betekent meer plezier.

Van waar komt de naam "Arvoitus"?
'Arvoitus' is van oorsprong een fins woord met de betekenis 'Mysterie'. En inderdaad, sommige levels kunnen misschien wel een mysterie zijn voor op te lossen.
Met dank aan Google Translate

Waar kan ik het downloaden?
Downloaden kan je doen door op een magische link te klikken. Een link die lijdt naar een site waar je zonder wachttijd, captcha,... meteen een venster zult zien waar je op kunt downloaden.
Download
(.zip, 4Mb |Uitgepakt: 7Mb)

Download de eerste versie hier

Het oude WIP-topic Arvoitus op mijn website!

« Laatste verandering: 30 April 2012, 22:31:52 door Bjarno »

Naar boven Gelogd

wkohlenberg
Gebruiker

Ik heb geen tijd voor haatzaaiers op de wereld.

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Juli 2011, 07:36:20 »

Ziet er leuk uit. Ik heb geen bugs kunnen vinden.
Alleen ik mis een liedje in het spel zelf. Je hoort alleen geluid als je het level haalt.
Daarom ben ik er mee gestopt om dat het zo stil was.

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Juli 2011, 08:30:15 »

Ik kon nergens een leuk liedje vinden voor ingame... Daarom dat er ook geen aanwezig is, als je zelf een goed liedje weet op newgrounds, freesound.org, incompetech.com of een andere website waar ik muziek kan van afhalen met credit, zonder betalen... mag je dit zeker zeggen Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Juli 2011, 13:44:07 »

heey, deze ken ik.. gespeeld op jouw site bij wip (jammmer dat die catogorie er niet meer is Treurig) het is echt een nice spel. verder zou ik jouw spel even 'afleveren' bij Trevortjes. hij kan goeie muziek maken voor je game. maar verder is hij echt wel super nice.

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

morsil
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Juli 2011, 14:22:43 »

Mooi, ik vind het alleen een beetje vervelend dat ik steeds opnieuw de knoppen moet indrukken om verder te gaan.
De level's aan het einde mogen ook best wat moeilijker, ik had de meeste binnen een halve minuut gehaald...

PS: Mijn highscore was 30. Tong

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Juli 2011, 15:21:03 »

heey, deze ken ik.. gespeeld op jouw site bij wip (jammmer dat die catogorie er niet meer is Treurig)
De categorie bestaat nog, maar wordt niet meer gepdate en is verwijderd uit de balk... Let wel op! Binnekort verwijder ik waarschijnlijk die pagina nog wel Tong

http://bjarno.be/wip-games.html (ja, Arvoitus staat er nog in, ik zei toch "maar wordt niet meer gepdate" Tong )

het is echt een nice spel. verder zou ik jouw spel even 'afleveren' bij Trevortjes. hij kan goeie muziek maken voor je game. maar verder is hij echt wel super nice.
Thanks dat je mijn spel nice vind Blij
En bedankt voor de tip... Ik heb zonet een aanvraag ingediend bij trevortjes Gemoedelijk

Mooi, ik vind het alleen een beetje vervelend dat ik steeds opnieuw de knoppen moet indrukken om verder te gaan.
De level's aan het einde mogen ook best wat moeilijker, ik had de meeste binnen een halve minuut gehaald...

PS: Mijn highscore was 30. Tong
Level Design is niet altijd mijn beste punt, laat staan bij puzzels... als je zelf betere levels hebt hou ik je niet tegen om er zelf te maken met de bijgebouwde level editor waarmee je de moeilijkste en de makkelijkste levels mee kunt maken Gemoedelijk

En voor welk level was die highscore? Tong Want er zijn 20 levels met een aparte highscore h Tong

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Juli 2011, 15:40:32 »

De categorie bestaat nog, maar wordt niet meer gepdate en is verwijderd uit de balk... Let wel op! Binnekort verwijder ik waarschijnlijk die pagina nog wel Tong

http://bjarno.be/wip-games.html (ja, Arvoitus staat er nog in, ik zei toch "maar wordt niet meer gepdate" Tong )
Thanks dat je mijn spel nice vind Blij
En bedankt voor de tip... Ik heb zonet een aanvraag ingediend bij trevortjes Gemoedelijk

hmm, dan noem ik het "verwijderd"  Tong wat heb je nou aan een pagina die je niet meer update en verlopen is etc. etc.?

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

Maartenz
Gebruiker

nopenope

« Antwoord #7 Gepost op: 19 Juli 2011, 16:37:25 »

Bij mij loopt hij vast na het tweede level als ik het balletje in het gat heb geduwt  Treurig

nopenopenopenopenope
Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #8 Gepost op: 19 Juli 2011, 17:11:27 »

Waneer loopt het exact vast?

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #9 Gepost op: 21 Juli 2011, 22:53:25 »

Heeft iemand nog commentaar? Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 22 Juli 2011, 07:33:41 »

niemand? jammer voor zo'n prachtig spel. misschien kent iedereen al mooie games van je waardoor ze denken "oh, daar is toch niets op aan te merken."
ik vind hem super hoor Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 25 Juli 2011, 14:36:38 »

hij is echt mooi.
staat de muziek er al achter?

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #12 Gepost op: 25 Juli 2011, 22:47:22 »

UPDATE:

Changelog:
  • Nieuw muziekje van Trevortjes
  • Meertalig: Nederlands en Engels
  • "Bug" opgelost waarbij het weergegeven level op het uitspelen 1 hoger was dan het level zelf.

Download Arvoitus hier

Edit: er is nog een bug met het veranderen van de taal via het menu... dit zal binnekort gepdate worden!

« Laatste verandering: 25 Juli 2011, 23:42:07 door bjarno »

Naar boven Gelogd

Compor
Jurylid

« Antwoord #13 Gepost op: 26 Juli 2011, 10:04:04 »

Best leuk spel, ik heb alle levels gespeeld. Gezien het screenshot dacht ik aan een soort Rotation, maar dat was niet zo  Rolt ogen.
Ik hoor trouwens geen muziekje, wel het geluidseffect van die bubbels als je het level haalt, maar geen muziek.
Ik vond het ook wel wat makkelijk, ik deed bijna elk level in n keer, het werd niet echt ogpebouwd.
De graphics zijn ook wat simpel, het zou leuk zijn als het meerdere stijlen/achtergronden had, en logische sprites had die op de werkelijkheid slaan (bijv iemand die kisten duwt, of een konijn die wortels in zijn holletje duwt).

Citaat
Hoe meer levels betekent meer plezier.
Eerlijk gezegd vond ik het een beetje saai worden na een paar levels, het was wat eenzijdig. Ook de level editor is niet zo gebruikersvriendelijk vind ik.

Naar boven Gelogd

Aquatic games
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 28 Juli 2011, 21:50:13 »

als ik je spel opstart krijg ik het volgende bericht:
Citaat
no sound device detected. sounds might not play.
nu krijg ik dit bij elk spel dat gemaakt is met game maker, geen idee waarom. (in-game doen de geluiden het dan wel)
maar bij dit spel blijft die messagebox maar komen, dus kan ik niet spelen. jammer, hij ziet er leuk uit.Treurig

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: