game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #29 - uitslag bekend
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 41
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #540 Gepost op: 26 Juli 2011, 16:14:32 »

Dat komt... maar kan soms wel wat duren Knipoog

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder

http://xkcd.com/386/

« Antwoord #541 Gepost op: 26 Juli 2011, 16:36:01 »

@Bjarno, denk niet dat mast-R bedoelt wat jij denkt dat hij bedoelt, als je begrijpt wat ik bedoel Tong

dus.... is het de bedoeling dat die dan hier gepost worden ofzoiets?
Nou, denk dat je de linkjes alleen hoeft te updaten wanneer je zelf een Creaties of WIP topic hebt, of als een lid je benadert voor het spelen van je inzending en je een dode link hebt. Dus gewoon wanneer er behoefte aan is, maar aangezien de jury gewoon verder kan is er geen probleem Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #542 Gepost op: 26 Juli 2011, 16:40:04 »

@Bjarno, denk niet dat mast-R bedoelt wat jij denkt dat hij bedoelt, als je begrijpt wat ik bedoel Tong
Ik vond sowieso zijn post al lastig om te lezen...

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #543 Gepost op: 26 Juli 2011, 22:54:20 »

dus.... is het de bedoeling dat die dan hier gepost worden ofzoiets?
Nee...

De juryleden hebben allemaal al de games, dus die hoeven niet nog eens in dit topic geplaatst te worden.

(Maar als je ergens anders - dus afgezien van de wedstrijd - nog een kapotte downloadlink hebt staan, is dat je eigen verantwoordelijkheid. Dat is wat er door Marcoscosci gezegd was.)

Naar boven Gelogd

Marcoscosci
Oud-moderator

« Antwoord #544 Gepost op: 2 Augustus 2011, 11:40:53 »

In verband met de vakantieperiode heeft het allemaal net iets langer geduurd dan normaal. Maar uiteindelijk is de jury het dan toch eens geworden.

Nintendonerd & Owl Games, gefeliciteerd met de eerste plaats!

01. Nintendonerd & Owl Games 392
02. The Thriforce            376
03. SLiV                     235
04. Zwetbaba                 220
05. behzad                   196
06. jazeker                  175
07. arfie                    172
08. Dragonball-Regg          153
09. Aa1998-313               109
10. mast-R                   103
11. mori                      97
12. Lars141                   62
13. superice & de haas        61
14. Steelkenny                49
15. sammie1100                40
16. Jbenco & 29632963          8

Nintendonerd & Owl games - Negative

+ Zeer origineel spel met hele mooie graphics.
+ Het spel heeft een leuke verhaallijn.
- Het springen werkt niet super. Het lijkt alsof er verschil zit tussen naar links springen en naar rechts springen. Soms spring je zelfs verticaal.
- Het spel kan wel wat meer spelelementen gebruiken.
- Soms is het tekstveld een paar regels te klein.

Dit is nou eens een leuk spel. Gameplay is leuk. Verhaal maakt nieuwsgierig (precies wat een verhaal hoort te doen!). Grafisch aardig, maar het inversie-effect had veel beter uit de verf gekomen met realistischere kleuren. Dialoogtekst is te klein. Slordig dat het spel half Nederlands en half Engels is; dat ziet er echt niet uit. De geluiden zijn prima; jammer dat de muziek steeds hapert. Jump-pads reageren niet op verticale sprong. Qua opdracht: veel mogelijkheden met zo weinig toetsen. Het voelt wel "gekunsteld"; de beperking van de wedstrijd is erg voelbaar.

De graphics zijn vreemd, maar goed gevonden. De besturing is goed bedacht en werkt redelijk goed. Het verhaal is ook zeer goed, alleen is het wat vreemd dat je eerst de uitleg geeft en het verhaal pas daarna begint - veel dingen die in het eerste deel uitgelegd worden, zijn in het begin niet mogelijk. Het was logischer als die dingen pas uitgelegd werden wanneer ze nodig zijn. In het level 'een levend wezen ...' kwam ik vast te zitten, omdat ik de lichtbol al was kwijtgeraakt in het vorige level toen ik doodging. Het einde was onverwacht maar zeer goed gevonden!

The Thriforce - Here be food

+ Het spel is erg verslavend en ziet er erg mooi uit.
+ Alle special items voegen echt iets toe.
+ Het is duidelijk wanneer een power-up eindigt.

Geinig! Heerlijk simpel spelletje. Wel jammer dat geluk zo'n grote rol speelt. Bonussen zijn leuk bedacht. Een grafisch juweeltje; alles past bij elkaar en geeft een vrolijk geheel. Tekst is te klein. Muziek past er goed bij. Geluidseffecten zijn bijna onhoorbaar zacht. name.txt is een te generieke naam. Qua opdracht: bediening van het menu is goed bedacht, maar werkt in de praktijk niet perfect omdat het soms te snel reageert of erg nauw luistert. Schermtoetsenbord is leuke toevoeging.

Het spel is zeer mooi afgewerkt. Het idee is simpel maar wel leuk. De besturing doet het prima, en de power-ups zijn een leuke toevoeging. Het is echter geen spel dat ik uren kan spelen, daarvoor is er te weinig variatie. Het is ook jammer dat de highscore het niet doet zonder internet (of zo lijkt het toch) - een offline highscore was ook leuk geweest.

SLiV - Triscal

+ Het spel is erg origineel en ook mooi vormgegeven.
+ Erg leuk bedacht dat je van kijkrichting kan veranderen en zodoende nieuwe paden kan gebruiken.
- De besturing is te verwarrend. Ik kan er niet aan wennen dat links niet links is en rechts niet rechts. Waarom niet spatie als move/travel en control als turn/choose direction? Nog beter is het om naast de wedstrijdversie een spel met meer controls te maken.
- Het is storend dat de default richting heel vaak de richting is waar je vandaan kwam. Dit moet alleen zo zijn als je alleen maar terug kan.
- Je hebt soms toch te weinig overzicht over bepaalde levels. Het lijkt dan alsof je ergens naartoe kan, maar dat is dan niet zo.
- De eerste keer dat ik een random level deed, gingen er geen paden vanuit mijn startveld.

Het idee achter dit spel is geniaal gevonden. Ook mooi hoe het kwartje op een gegeven moment valt (als tijdens het spelen het perspectief verandert waardoor punten samenvallen). De verschillend werkende knopen zijn grafisch slecht te onderscheiden van elkaar door de kleine afmeting en donkere kleuren en soms dezelfde tint voor verschillende knopen. Mooi hoe je de werking met voorbeeldlevels uitlegt. Jammer dat je om "over te steken" apart "travel" moet doen. Niet bugvrij; verdwenen kanten zijn nog selecteerbaar. Leveleditor is knappe toevoeging maar erg onhandig in het gebruik. Qua opdracht: besturing is soms verwarrend.

Zeer origineel en goed afgewerkt. Het spel is eerst wat verwarrend, maar na een tijdje went het wel. Wat uitleg was wel handig geweest Gemoedelijk   . De kleuren van de knooppunten mochten ook wel wat duidelijker, het is niet altijd makkelijk om te onthouden welke kleur iets is en wat die kleur betekent. Ik vond wel een bug in het level 'Overture', daarin had ik op een bepaald moment een lijn die ging naar een punt dat niet meer bestond. Als ik die lijn volgde verdween ik gewoon.

Zwetbaba - Hitball

+ Het menu is mooi en goed afgewerkt.
+ Het spel zelf is vrij simpel, maar is toch op een bepaalde manier verslavend.
+ De extra moeilijkheden in hardcore mode zijn best leuk.
- Hou het speltype geselecteerd dat in het vorige potje gekozen werd voor als iemand nog een keer wil spelen.

Mooi spelletje! Heerlijk simpel concept en goed uitdagend. Moeilijkheid loopt goed op. Hardcoremodus niet mijn ding, maar leuke toevoeging. Uitleg mist? In eerste instantie onduidelijk wat de bedoeling was. Presentatie zeer goed; graphics, geluid en spel passen goed bij elkaar. Menu's zijn duidelijk. HUD is echt te klein; zonde. Qua opdracht heel goed; menu's zijn makkelijk in het gebruik.

Dit spel is uitzonderlijk goed afgewerkt, maar het spel zelf is eigenlijk veel te simpel en gaat snel vervelen. Er werd nergens in het spel uitleg gegeven over wat eigenlijk het doel was, en ik moest het dan ook een paar keer proberen voor ik het begreep.

behzad - M-A-D-N-E-S-S

+ De graphics zijn wel geinig, vooral in de levels met de mijnen.
- Die flauwe grappen kan je voortaan beter achterwege laten, want ze hebben totaal geen doel.
- Het is heel storend dat een level herstart wordt als je in het pauze menu terecht komt, zeker omdat het de helft van de tijd per ongeluk gebeurt.
- Het vlieglevel is onuitspeelbaar?

Goed uitdagend spelletje. Niet duidelijk wanneer het spel eindigt: er zijn geen levens of dergelijke. Topscorelijst ontbreekt? Grafisch heel aardig, geinige achtergrond, voorgrond is wat simpel maar wel goed. Rode palen zijn niet duidelijk te zien. De verschillende schermen zijn op zichzelf goed, maar passen niet bij elkaar. Geluid aardig. Qua opdracht: lastig dat je vaak per ongeluk pauzeert.

Dit spel is goed ontworpen, maar de moeilijkheidsgraad gaat erg snel omhoog. Ik kwam niet verder dan een paar levels. De graphics hadden wel wat beter gekund, ik vond de resolutie ook veel te laag voor een fullscreen-spel. Het is niet echt logisch dat je al je score kwijt bent elke keer als je dood gaat vind ik, op die manier maakt het niet echt uit wat je doet in de eerste levels.

jazeker - Mazeabolic

+ Het spel is leuk vormgegeven. Er is duidelijk veel tijd besteed aan de grafische afwerking.
- Do you want to 'summit' your score? Moet zijn: submit.
- Het speelt niet echt lekker, omdat het balletje te vaak blijft 'kleven'. Je verwacht dat het balletje snelheid krijgt op een slope.
- Je wordt te vaak in de baan van een vijand gespawned, waardoor je meteen kansloos bent.
- Je wordt best draaierig van al het gedraai. Misschien was het beter geweest om meer in te zoemen en dan onderin een minimap te tonen die niet mee draait.
- De besturing in het venster waar je je naam in moet voeren, is een beetje verwarrend.
- Soms als je geraakt wordt door een stekel, kom je middenin een muur terecht en kan je niet meer ontsnappen.

Knap in elkaar gezet. Niet echt origineel. Random levels is leuke extra; echter soms begin je op een onveilige plaats. De moeilijkheidsgraad loopt te snel op. Achtergrondkleuren zijn echt veel te fel; dit is onrustig en je kan het balletje niet vinden!  De physics waren net alsof het balletje wat plakkerig was: het rollen ging heel langzaam. Soms waren moeilijke manoeuvres nodig, maar ik heb nog geen onuitspeelbare levels gezien. Qua opdracht: werking van het menu is meteen duidelijk, mooi gevonden.

Dit type spel heb ik al vaker gezien, maar er zijn een reeks extra dingen die het interessant maken. Het menu vond ik niet echt handig, wanneer ik begreep hoe het werkte was het al te laat om nog iets te kiezen. De levels zijn soms niet echt haalbaar, er staan soms spikes in een gang waar je door moet. Of je begint in een kamer met een heleboel spikes waardoor je meteen dood bent. De bal rolt soms redelijk traag alsof er heel veel wrijving is, het is niet echt realistisch. Ik heb ook een keer een bug gevonden waarbij ik door spikes in de muur werd geduwd zodat ik niet meer kon bewegen.

arfie - Gravity Run

- Het menu is wel origineel, maar niet erg functioneel. In een menu moet je snel kunnen navigeren.
- Soms als je langs een muntje loopt, blijft deze liggen.
- Het spel is erg simpel; het enige waar je voor hoeft op te passen zijn de stekels.

Zeer degelijk. Wel wat te makkelijk. Je kan jezelf in level 3 in een onmogelijke situatie werken. Heel goed hoe je met eenvoudige beginleveltjes het principe uitlegt. Grafisch heel goed, alles is één geheel en het draaien van het level ziet er ook goed uit. Qua opdracht goed gedaan, de beperking van de opdracht heb je omgezet in een heel natuurlijke gameplaywijziging die het spel unieker maakt. Het menu zit ook slim in elkaar.

Het spel is origineel en de levels zijn goed ontworpen, maar het zijn er te weinig. De moeilijkheidsgraad van de levels gaat langzaam omhoog, maar omdat er zo weinig levels zijn wordt het spel nooit echt moeilijk. Wat meer uitleg was wel handig geweest. Het is niet mogelijk om in een level het spel af te sluiten (behalve door te wachten tot de tijd om is), dat is ook niet handig.

Dragonball-Regg - GMW#29

+ Zeer origineel spel met prima graphics.
+ Het spel heeft een interessante verhaallijn.
+ De kamer met de avatars van de NLGMC leden was erg geinig.
- De intro is iets aan de lange kant.
- De besturing is vrij redelijk, alhoewel de transformatie naar een vleermuis vaak ook niet werkt.
- Echter de manier van aanvallen was te ingewikkeld. Als vleermuis is het erg lastig om te richten. Het lijkt alsof je alleen naar links een supersonische aanval kan doen.

Verrassend diepgaand spel. Het thema, hoofdpersonage en verhaal zijn leuk bedacht en toegepast. Leuk gedaan hoe je health kunt krijgen uit dode poppetjes via bloedspetters. Aan creativiteit geen gebrek dus! Jammer dat het spelen zelf zo moeizaam gaat. Het spel reageert slecht op de bediening. Verder is niet duidelijk hoe je de grote G moet verslaan, aangezien zijn healthbalk op een gegeven moment negatief werd... Grafische stijl is "beginner-achtig" maar toch goed. Qua opdracht; knap hoe je dit allemaal hebt weten speelbaar te maken met maar twee toetsen.

De besturing wordt niet in het begin uitgelegd, de eerste keer drukte ik op spatie in het begin en kwam ik in een kamer met alleen vleermuizen. Het verhaal is zeer goed bedacht, maar ik vind dat het verwerken van de NGMC in het verhaal geen goed idee was. Hierdoor is het verhaal heel wat minder 'echt'. Wat meer uitleg over de betekenis van de paarse balk en die ringen was ook wel handig. De graphics zijn niet geweldig. De besturing is goed bedacht maar slecht uitgevoerd, vaak haperde het of reageerde de besturing helemaal niet. Vooral het veranderen in een vleermuis werkte vaak niet, wat bij de boss erg vervelend was. Ik sloeg er niet in om de boss te verslaan, na een tijdje werd de health negatief maar er gebeurt nog steeds niets.

Aa1998-313 - The Light Game

+ De weerkaatsingen van de laser werken prima.
+ Origineel spelidee.
- Het menu is wel origineel, maar niet functioneel. Een menu hoort simpel te zijn.
- Een hogere draaisnelheid kunnen instellen heeft weinig zin als je vervolgens de levels niet meer kan halen, omdat je niet precies genoeg kunt richten.
- Waarom moet ik alle opties in het menu nogmaals bevestigen?
- Er staan te veel spellingsfouten in. Je kunt een spel beter in het Nederlands maken als je niet precies weet hoe je veel Engelse woorden moet spellen.
- Waarom krijg ik het spel niet afgesloten?
- Level 5 is onuitspeelbaar?

Leuk bedacht. Jammer dat je bijna overal de richting kan kiezen; alleen de splitter heeft een beperking. Dit neemt veel uitdaging weg. Grafisch wat simpel. Sommige kleuren laserstralen zijn haast niet te zien. Slechte spelling is storend. Slim dat je je oplossingen kunt terugkijken. Waarom elk level een eigen scherm in het levelmenu? Overzicht mist. Roomovergangen zijn bij mij tergend langzaam. Waarom moet ik bevestigen of ik echt naar het optiemenu wil? Qua opdracht: knap hoe je dit allemaal in twee toetsen hebt gekregen. Jammer dat het zo "opvalt": de wesdtrijdbeperking is erg zichtbaar. Leuk hoe het menu via de laser gaat. Slim om zo de beperking van de opdracht te gebruiken.

Het menu is heel creatief, maar wel een beetje irritant. Vooral het bevestigingsscherm dat elke keer komt is niet echt nuttig. Het is indrukwekkend hoe je erin slaagt om zo'n ingewikkeld spel te maken met maar twee knoppen, maar het selecteren van spiegels en dergelijke gaat wel erg traag. Ook de overgangen tussen de rooms gaan zeer traag (het duurt zeker vijftien seconden op deze computer). Ik heb ook geprobeerd om het opties-scherm te gebruiken, maar ik vond het absoluut niet handig. Ik maak voortdurend aanpassingen die ik niet wilde. Het vreemde effect bij het afsluiten vond ik ook niet handig, hierdoor weigerde het spel af te sluiten (ik moest taakbeheer gebruiken).

mast-R - Over the line

+ De stijl van het spel is erg leuk: vooral de draaiende horizon en de dubbele outlines van de auto als je een turbo gebruikt.
- De muziek is totaal ongeschikt voor in een spel. Je zorgt er zo voor dat iedereen die niet van die muziek houdt, je spel meteen niet meer wil spelen.
- Het is frustrerend dat de computer beschikt over harpoenen en jij zelf niet. Ook kun je ze eigenlijk niet ontwijken.
- Waarom word ik bijna altijd 2e? Ik ben ook nog een keer 4e geweest, maar nummer #1 heb ik nooit zien rijden.

Ziet er interessant uit. Vanwege de pijlen kan ik niet winnen zelfs als ik perfect speel. Dat is oneerlijk en dus slecht gamedesign.  Tevens kreeg ik "you finished 2nd" terwijl ik 'm had ingehaald? Hoeveel tegenstanders zijn er? Grafisch consistent. Het perspectief is vreemd maar dat geeft het spel wel karakter. Muziek is niet mijn smaak, maar acceptabel bij racegames. Qua opdracht: de twee toetsen zijn goed gebruikt. Maar waarom zo'n lange wachttijd als je beide toetsen indrukt?

Dit spel heeft een unieke grafische stijl die ik wel leuk vond, het is alleen jammer dat dingen die erg ver zijn niet goed zichtbaar zijn. Volgens mij zou het beter geweest zijn om hiervoor vector graphics te gebruiken in plaats van sprites. Het spel zelf is goed gemaakt, maar eigenlijk redelijk saai. Vaak is er helemaal niets op de weg en kan je alleen maar wachten. Met meer tegenstanders was het volgens mij leuker. Het lijkt ook niet echt eerlijk dat de tegenstanders je zomaar kunnen neerschieten terwijl je dat zelf niet kan.

mori - Snake

+ De besturing van de slang is erg prettig en nog best wel realistisch. De slang zelf is ook nog best realistisch.
+ Als je de rand van het veld raakt, draai je netjes terug.
- Weinig variatie in de gameplay; het wordt snel saai.
- Je hebt iets van 18 delen nodig om jezelf te kunnen raken, terwijl je er maar 15 nodig hebt voor de missie. Het is dus onnodig om de regel toe te voegen dat je jezelf niet mag raken.
- In de highscore staat een score voor level 2, maar die kan ik in het spel niet terugvinden.
- Als je een level niet haalt en je doet hem vervolgens nog een keer, dan begint de timer af te tellen bij 0 ipv 3 minuten en wordt de counter negatief.

Knap geprogrammeerd. Te weinig uitdaging omdat de slang veel te langzaam groeit en er erg veel ruimte is. Topscorelijst ontbreekt? Jammer dat sterren onaangekondigd verdwijnen (als ik er bijna bij ben). Onduidelijk wat sterren doen. Grafisch en qua muziek zeer goed trouwens. Vooral in het sneeuwgebied past alles heel mooi bij elkaar, die muziek vond ik erg goed. Menu's overal consistent. Score.ini is een te generieke naam. De bediening van de menu's is leuk bedacht maar wat onhandig in het gebruik.

De graphics zijn goed, maar het spel is niet echt uitdagend. Het wordt redelijk snel saai, en vaak is het eerder toeval of je een nieuwe 'body' kan vinden. Het is niet duidelijk wat de sterren doen. Ik heb Easy en Medium geprobeerd, maar ik zag geen verschil. In de highscore wordt een score getoond voor 'Mission 2', maar die staat niet in de levellijst.

Lars141 - Awesome Gaem

+ De graphics en de effecten zien er erg mooi uit.
- Waarom begint het spel zonder enige uitleg van de toetsen? Ik had verwacht eerst in een menu te komen, maar toen zat ik blijkbaar al in het spel.
- Het spel gaat zo snel, dat het geen skill is, maar gewoon random klikken. Daardoor kun je het zelfs nauwelijks een spel noemen.
- Hoe kom ik uit het scherm met de uiteindelijk score? Geen van beide toetsen deden iets.

Prachtig! Lachwekkendste spel (in positieve zin) ooit in een GMW (vorige was Russian Roulette). Mooi hoe het hele idee van het spelletje aan het eind op zijn plaats valt. Wel twijfelachtig of dit wel onder "spel" valt. Maar entertainment draait om de gebruikservaring, en de ervaring die jij de speler meegeeft is zeker uniek. De hele vormgeving is één geheel. Eindmuziekje is briljant en maakt het helemaal af. Aangezien wij originaliteit prijzen kan ik deze inzending alleen maar waarderen en de titel past er perfect bij. Qua opdracht: jammer dat je niet kan afsluiten!

Het spel is zeer uitdagend en zeker niet makkelijk. Er is geen menu of uitleg, maar die zijn ook niet echt nodig omdat het redelijk vanzelfsprekend is wat de bedoeling is. De rotsen zijn duidelijk te onderscheiden van de muntjes, dus dat is ook geen probleem. De graphics vond ik wel leuk. Het enige minpunt is dat het spel misschien wat te snel gaat. En ook dat er een paar spelfouten in stonden.

superice & de haas - Infection

+ De graphics zijn niet heel bijzonder, maar wel doeltreffend omdat het gaat om simpele virussen.
- De besturing in het menu is vrij moeizaam; je moet die knoppen echt lang ingedrukt houden voordat er wat gebeurt.
- In sommige levels zijn er zoveel vijanden dat je ze nooit dood krijgt voordat ze zich weer vermenigvuldigt hebben.

Eigenlijk best wel een erg goed bedacht spelletje. Leuk thema. Gameplay is heel redelijk. Graphics zijn voldoende, maar niets bijzonders. Spelling is slecht. Qua opdracht: goed hoe je de verschillende mogelijkheden in maar twee toetsen hebt weten te passen. Goed gedaan.

Origineel concept, dit heb ik nog niet eerder gezien. De besturing is niet echt een probleem, maar het menu werkte niet. Als ik op A of D drukte bleef altijd dezelfde knop geselecteerd. Het was wel vreemd dat het mogelijk was om buiten de room te gaan, dat is verwarrend.

Steelkenny - Run

+ Het is leuk gedaan dat het level boven begint als het vorige level onderin eindigde en andersom.
- Waarom staat het poppetje zover naar rechts in de view? Je hebt totaal geen zicht op wat er gaat komen, waardoor het trial and error wordt.
- Op sommige plaatsen is het echt teveel millimeterwerk. Dat is echt heel storend voor een speler.
- Als je in het eerste level halverwege op een wat hoger platform springt (en buiten de room komt), zit je ineens in level 2.

Aardig spel. Het spel eindigt voordat het frustrerend wordt. Goed hoe er met maar weinig spelelementen toch een aardige variatie aan puzzels is. Pixelperfecte sprongen zijn niet nodig en niet leuk. Levelherstart is slimme manier om bij vastzitten toch verder kunnen. Grafisch een beetje simpel. Muziek past niet echt bij de graphics. Verder jammer dat er geen geluidseffecten zijn. Verder is het beeld te klein; ik moet erg turen. Soms was tekst ook te klein. En waarom is er geen titelscherm/hoofdmenu?

Het idee is heel simpel en ik heb dit type al eerder gezien (zoek maar naar 'Spatiebal'), maar het is goed uitgevoerd. De muziek is geweldig. De levels zijn goed ontworpen, het is leuk dat het zowel een behendigheidsoefening als een geheugenoefening is. Soms wordt het wel een beetje irritant als een bepaalde sprong erg moeilijk is, zoals in het level waarin twee stekels boven elkaar stonden. Ik vond ook een paar bugs waarbij je vast kan komen te zitten (er is wel een optie 'unbug', maar nog beter is uiteraard om gewoon te zorgen dat er geen bugs zijn). Het was ook niet mogelijk om het spel af te sluiten met enkel de twee normale knoppen.

sammie1100 - Verwarrende vuurpijl

+ Het spel is erg druk en epileptisch, maar dat was waarschijnlijk ook de bedoeling, dus dat is wel goed gelukt. Razz
- De graphics zijn een beetje simpel. Je had hier toch zeker wel wat meer mee kunnen doen.
- De gameplay is niet erg spannend. Je had wat meer spelelementen kunnen toevoegen om het leuker te maken.

Niet mijn type spel, maar niet slecht. Goed dat je van tevoren waarschuwt. Wel jammer dat je soms de vuurpijl slecht zichtbaar maakt; dit maakt spelen giswerk. Is het nou een raket of een vuurpijl? Wees eenduidig hierin. Qua opdracht: de manier waarop je afsluit is goed gevonden, maar verder geen creatieve oplossingen binnen de opdracht gezien. Je kan niet pauzeren.

De naam 'verwarrend' is inderdaad goed gekozen. Het is eens wat anders Tong. Het was mij in het begin niet duidelijk wat de muntjes waren die ik moest verzamelen - er verschijnt zoveel rommel op het scherm dat ze helemaal niet opvallen. Bij de uitleg had je beter ook een afbeelding van zo'n muntje en van de muren gezet, zodat duidelijk is wat je moet ontwijken en wat niet. De graphics zijn verschrikkelijk, maar ik vermoed dat dat de bedoeling was. Het is geen spel dat ik uren ga spelen (al is het maar omdat ik er hoofdpijn van krijg Tong), maar ik vond het wel grappig.

Jbenco & 29632963 - Revenge of the elements

+ De graphics zijn best mooi
+ Het spel is best origineel.
- Waarom is de up-key de toets voor down in het menu?
- Ik krijg een error als ik direct een spel probeer te laden.
- Het collission systeem werkt niet goed. Je zit vaak vast in een muur waardoor je het spel moet afsluiten, en je valt pas als je al een aantal pixels over lucht loopt.
- Kan ik ook nog wat anders doen dan springen?

Een beetje een vreemd spel. Wat voegen de RPG-elementen toe? Vechten gaat automatisch en is daardoor niet heel boeiend.  Heel af en toe blijf je haken in een platform... Leuk diepte-effect met de achtergrondmuur; jammer dat het effect verkeerd om is... Jammer van show_message. Qua opdracht denk ik dat er meer uit de twee toetsen te halen was. Doordat je niet kan keren moet je vaak wachten tot je een keer tegen een muur kan botsen; onhandig.

Kan je nog iets anders doen dan springen? Op deze manier zit er niet veel tactiek in dit spel, het enige wat je kan doen is telkens opnieuw spelen tot je sterk genoeg bent om de vijanden die je tegenkomt te verslaan. Vijanden ontwijken heeft geen zin, want dan krijg je geen xp en ben je meteen dood bij de vijanden die je niet kan ontwijken. Het gevechtssysteem is niet erg interactief, een systeem waarbij je wat meer invloed hebt op het resultaat is leuker. Afsluiten is niet mogelijk met enkel spatie en omhoog. In het derde level kwam ik vast te zitten omdat er ergens een doorgang was die niet groot genoeg was om door te springen.

« Laatste verandering: 2 Augustus 2011, 14:34:12 door Matrebatre »

"De uitslag is bekend wanneer die klaar is, en hoe lang dat duurt weet niemand."
Naar boven Gelogd

Compor
Jurylid

« Antwoord #545 Gepost op: 2 Augustus 2011, 11:57:14 »

Gefeliciteerd iedereen die tevreden is met zijn plek!

Citaat van: Here be food
Is dat een pluspunt?

Edit: natuurlijk, ik las niets i.p.v. iets.

« Laatste verandering: 2 Augustus 2011, 13:36:53 door Compor »
Naar boven Gelogd

Ruud Verbeek
Gebruiker

« Antwoord #546 Gepost op: 2 Augustus 2011, 12:08:25 »

Uitslag
(uitslag onbekend)
?

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #547 Gepost op: 2 Augustus 2011, 12:08:45 »

En de Hall of Fame is weer bijgewerkt.
Citaat
Is dat een pluspunt?
Natuurlijk. Wat heb je aan speciale items die niets toevoegen Knipoog

Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #548 Gepost op: 2 Augustus 2011, 12:12:30 »

gefeliciteerd!
TR , The runesnake GRP

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #549 Gepost op: 2 Augustus 2011, 12:37:36 »

Niet laatste en niet voorlaatste  
proud Engel
Ik weet zeker dat ik volgend jaar voorvoorvoorlaatste word Blij

Ik had al zowat verwacht dat negative zou winnen, maarja  Knipoog

« Laatste verandering: 2 Augustus 2011, 12:47:26 door Steelkenny »
Naar boven Gelogd

Zwetbaba
Gebruiker

« Antwoord #550 Gepost op: 2 Augustus 2011, 12:59:13 »

Wow, 4e! Blij
Alvast gefeliciteerd aan alle deelnemers!

Ik zou van m'n spel eigenlijk nog een Game Maker Creaties topic moeten maken. Dan zou bijvoorbeeld de manier van spelen inderdaad wat duidelijker zijn... Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Marcoscosci
Oud-moderator

« Antwoord #551 Gepost op: 2 Augustus 2011, 13:11:52 »

Wow, 4e! Blij
Alvast gefeliciteerd aan alle deelnemers!

Ik zou van m'n spel eigenlijk nog een Game Maker Creaties topic moeten maken. Dan zou bijvoorbeeld de manier van spelen inderdaad wat duidelijker zijn... Gemoedelijk

Dat is niet de manier. De jury moet het spel kunnen spelen zonder uitleg buiten het spel op te hoeven zoeken. Een helppagina in het menu of een paar tutoriallevels in het spel zijn vaak al voldoende.

"De uitslag is bekend wanneer die klaar is, en hoe lang dat duurt weet niemand."
Naar boven Gelogd

Dragonball-Regg
Gebruiker

« Antwoord #552 Gepost op: 2 Augustus 2011, 14:25:10 »

8ste plaats! |8D

Misschien moet ik daar niet trots op zijn maar dat ben ik wel Tong
Het is de eerste keer dat ik meedoe aan een wedstrijd en het spel was niet eens helemaal af Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Zwetbaba
Gebruiker

« Antwoord #553 Gepost op: 2 Augustus 2011, 15:26:00 »

Dat is niet de manier. De jury moet het spel kunnen spelen zonder uitleg buiten het spel op te hoeven zoeken. Een helppagina in het menu of een paar tutoriallevels in het spel zijn vaak al voldoende.

Ja, dat dacht ik wel. Maar ik ben niet echt van plan om aan het spel nu nog veel aan te passen om er een helppagina in te plaatsen, aangezien het doel gewoon zoiets als "klikken op het juiste moment" is. Dus zou ik het voor deze keer enkel verduidelijken door er een topic over te maken.

Maar, ik zal er zeker en vast rekening mee houden bij m'n volgende spellen. Knipoog

Naar boven Gelogd

The Thriforce
Gebruiker

« Antwoord #554 Gepost op: 2 Augustus 2011, 15:53:41 »

2e Blij

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 41
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ga naar: