game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Exa] Pokemon Movement Engine
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Dirk94
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 105


« Gepost op: 23 Maart 2011, 16:53:01 »

Example - Pokemon Engine

GM-versie: GameMaker 8
Pro vereist: Ja (zie voetnoot)
Niveau: Gemiddeld

Ooit in een ver verleden was ik van plan op PokÚmon te maken.
Ik heb dit project weer weggegooid maar de engine is (vind ik) vrij solide.
Misschien heeft een of andere pokemon freak hier nog wat aan.

Inhoud
De Engine heeft:
 - Pauze Menu met PokÚdex.
 - Rondlopen
 - Praten
 - 'Teleports'

En veel meer is het niet. Het is nog heel basic met eigenlijk alleen de Pokemon movement.

Besturing: Z = Accepteren, X = terug, Pijltjes = lopen

Download
Easy-Upload - Updo.nl - Mega Upload

Voetnoot:
Ik heb Gm Pro dus het is moeilijk voor mij om te testen of het Gm Pro nodig heeft maar wat ik wel zeker weet is, dat deze 2 codes in het create event van obj_globalconttroller staan:

GML:
global.fontA = font_add_sprite(spr_font_a,ord('!'),true,2)
global.fontB = font_add_sprite(spr_font_b,ord('!'),true,2)
De Pro Functie vereisen.
Die kan je vervangen voor een standaardfont en wellicht (ik beloof niks) doet hij het dan wel op Game Maker Lite.


Deze Game heb ik ook op dit Forum Gepost als 'Sjaakie91' Maar omdat ik daarvan de details ben vergeten was ik 'verdoemd' om een nieuwe account te maken.

« Laatste verandering: 23 Maart 2011, 19:43:05 door Dirk94 »
Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 4942

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Maart 2011, 19:10:00 »

Je bent vergeten te vermelden of Pro vereist is of niet. Voor de rest ziet het er goed uit.


Naar boven Gelogd

martiener1
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 994

I'm a gamer or a game creator :)


« Antwoord #2 Gepost op: 23 Maart 2011, 19:26:31 »

nice na gemaakt.
jmmr dat ik net een soort van pokemon wereld rondlopen heb gemaakt, alleen met andere menu en vechtfuncties enzo.
ik heb eigenlijk niet gekeken hoe de gml codes zijn gebruikt en of er uitleg bij staat.
wat me wel opmerkte is dat het naar voren(beneden) lopen de rensprites is,
bij naar boven weet ik het niet zeker.
maar geloof me, ik heb al meer dan 8 jaar ervaring met pokemon, ik kan het weten. Tong


MVG,
Martiener1

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9222

http://xkcd.com/386/


« Antwoord #3 Gepost op: 23 Maart 2011, 19:29:00 »

Hij komt me heel bekend voor, en hij heeft zelfs dezelfde error als de vorige keer dat ik hem ergens downloade:
Citaat
___________________________________________
ERROR in
action number 1
of Draw Event
for object obj_message:

Error in code at line 22:
     draw_set_color(color);
                    ^
at position 19: Unknown variable color


Naar boven Gelogd

Dirk94
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 105


« Antwoord #4 Gepost op: 23 Maart 2011, 19:41:52 »

Hij komt me heel bekend voor, en hij heeft zelfs dezelfde error als de vorige keer dat ik hem ergens downloade:

Simpel Foutje, Ik heb hem gefixed.

Naar boven Gelogd

Maartenz
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3423

nopenope


« Antwoord #5 Gepost op: 23 Maart 2011, 20:34:20 »

Ik weet zeker dat ik deze example op Google heb gezien.


nopenopenopenopenope
Naar boven Gelogd

Janoot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3393

Blablablablabla blablablablabla blablablabla bla


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 23 Maart 2011, 20:37:22 »

Hij komt me heel bekend voor, en hij heeft zelfs dezelfde error als de vorige keer dat ik hem ergens downloade:
Ik weet zeker dat ik deze example op Google heb gezien.
Denk ik dus ook..
Even opzoeken, deze downloadde ik volgens mij laatst nog :O



Naar boven Gelogd

Maartenz
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3423

nopenope


« Antwoord #7 Gepost op: 23 Maart 2011, 20:40:52 »

Ik ben al bezig met zoeken


nopenopenopenopenope
Naar boven Gelogd

Dirk94
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 105


« Antwoord #8 Gepost op: 23 Maart 2011, 20:45:22 »

Ik ben al bezig met zoeken

Denk ik dus ook..
Even opzoeken, deze downloadde ik volgens mij laatst nog :O

Deze Game heb ik ook op dit Forum Gepost als 'Sjaakie91' Maar omdat ik daarvan de details ben vergeten was ik 'verdoemd' om een nieuwe account te maken.[/size]

Hij is niet van Google, en zelf gemaakt.

Naar boven Gelogd

Naud1234
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 715


« Antwoord #9 Gepost op: 23 Maart 2011, 22:08:18 »

Leuke example, leuk dat je kan draaien zonder dat je meteen loopt. Vaak kan dat niet bij dit soort remakes. De pokedex is leuk. Je hebt serieus elke pokemon van de eerste generatie er als plaatje ingezet. Tong Er moet eigenlijk eerst een lijst komen en dan de informatie. En natuurlijk de naam en informatie die er bij hoort. Maar dit is maar een kleine example, dus het hoeft niet meteen perfect. Tong De 'POKEMON' menukeuze is eigenlijk nog niks. Het is alleen een achtergrond met een plaatje erop, dus je kan nog niks kiezen.

Ik ga later denk ik een pokemon spel proberen te maken. Met eigen verzonnen Pokemon, alleen dat is veel moeilijker dan gewoon de originele te gebruiken, dus ik begin denk ik met de originele Pokemon en vervang ze dan. Ik denk dat ik gewoon met de 5e generatie begin, omdat ik de namen dan misschien beter kan gaan onthouden. Tong En dan gewoon alleen de eerste 20, zodat ik niet te veel werk heb aan het instellen van de variabelen van elke pokemon voordat de engine goed werkt. Anders kan ik daarna alles gaan aanpassen. Tong
Je hebt de variabele global.pokemon[...]. Dat is niet goed. Je moet voor elke stat een andere array hebben. Dus in plaats van:
GML:
//GENERAL VARIABLES//
global.badge1  = 0;
global.badge2  = 0;
global.badge3  = 0;
global.badge4  = 0;
global.badge5  = 0;
global.badge6  = 0;
global.badge7  = 0;
global.badge8  = 0;

global.can_run = 0;
global.pokedex = 0;
global.get_pokemon = 1;


//Pokemon Variables//
global.pok = 0;
if (global.get_pokemon = 1)
{
  global.pok[0] = "CHARMANDER"; //name
  global.pok[1] = "FIRE" //type 1
  global.pok[2] = ""     //type 2
  global.pok[3] = 5      //level
  global.pok[4] = 1      //exp
  global.pok[5] = 23     //HP
  global.pok[6] = 15     //Attack
  global.pok[7] = 15     //Defence
  global.pok[8] = 17     //Speed
  global.pok[9] = 16     //SP. ATK
  global.pok[10] = 15    //SP. DEF.
  global.pok[11] = "TACKLE" // attack 1
  global.pok[12] = "GROWL" // attack 2
  global.pok[13] = "---" //attack 3
  global.pok[14] = "---" //attack 4
  global.pok[15] = global.pok[5];
}
Wat is er aan de hand met global.pok? Eerst is het een normale variabele met de waarde 0 en dan is het een array met alle

statistieken bij elkaar van 1 pokemon.

Dit is al beter:
GML:
//GENERAL VARIABLES//
global.badge[1]  = 0;
global.badge[2]  = 0;
global.badge[3]  = 0;
global.badge[4]  = 0;
global.badge[5]  = 0;
global.badge[6]  = 0;
global.badge[7]  = 0;
global.badge[8]  = 0;

global.can_run = 0;
global.pokedex = 0;
global.get_pokemon = 1;


//Pokemon Variables//
global.pok = 0;
if (global.get_pokemon = 1)
{
  //Elke charmander heeft deze stats hetzelfde, dit zou eigenlijk in 1 script moeten staan voor alle pokemon samen.
  //Charmander heeft nummer 1, dus er staat steeds [1].
  global.name[1] = "Charmander"
  global.type1[1] = "FIRE"
  global.type2[1] = ""
  global.exp_type[1] = "Medium slow"
  //De base stats van charmander
  global.base_hp[1] = 39
  global.base_attack[1] = 52
  global.base_defence[1] = 43
  global.base_spatk[1] = 60
  global.base_spdef[1] = 50
  global.base_speed[1] = 65

  //Hier staan de stats van jouw charmander. De eerste 1 is omdat hij de 1e pokemon in je party is en de 0 die erachter staat is omdat het je party is. Als er 1 staat, is het een pokemon in box 1.
  global.level[1,0] = 5      //level
  global.exp[1,0] = 0      //exp begint op 0

  //De IV's van charmander liggen tussen de 0 en de 31, dus irandom. Voor GM 7 gebruikers floor(random(31))+1, maar die kunnen gewoon een script met de naam irandom aanmaken en die code erin stoppen en dan deze hele code kopieeren. :P
  global.iv_hp[1,0] = irandom(31)
  global.iv_attack[1,0] = irandom(31)
  global.iv_defence[1,0] = irandom(31)
  global.iv_spatk[1,0] = irandom(31)
  global.iv_spdef[1,0] = irandom(31)
  global.iv_speed[1,0] = irandom(31)

 //Charmander heeft ook EV's. Je krijgt EV's als je tegen pokemons vecht. Je krijgt er dan 1,2 of 3, verdeeld over een  paar stats (hele getallen).

  global.ev_hp[1,0] = 0
  global.ev_attack[1,0] = 0
  global.ev_defence[1,0] = 0
  global.ev_spatk[1,0] = 0
  global.ev_spdef[1,0] = 0
  global.ev_speed[1,0] = 0

  //Nu komen de stats zelf nog. Ik bereken ze met een formule die staat op http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Stats Ik zet er stat_ voor, omdat de speed anders wordt herkend als de standaard variabele speed.
  global.stat_maxhp[1,0] = ((global.iv_hp[1,0] + 2*global.base_hp[1,0] + global.ev_hp[1,0]/4 + 100) * global.level[1,0])/100 + 10
  global.stat_hp[1,0] = global.maxhp[1,0]
  global.stat_attack[1,0] = ((global.iv_attack[1,0] + 2*global.base_attack[1,0] + global.ev_attack[1,0]/4 + 100) * global.level[1,0])/100 + 10
  global.stat_defence[1,0] = ((global.iv_defence[1,0] + 2*global.base_defence[1,0] + global.ev_defence[1,0]/4 + 100) * global.level[1,0])/100 + 10
  global.stat_spatk[1,0] = ((global.iv_spatk[1,0] + 2*global.base_spatk[1,0] + global.ev_spatk[1,0]/4 + 100) * global.level[1,0])/100 + 10
  global.stat_spdef[1,0] = ((global.iv_spdef[1,0] + 2*global.base_spdef[1,0] + global.ev_spdef[1,0]/4 + 100) * global.level[1,0])/100 + 10
  global.stat_speed[1,0] = ((global.iv_speed[1,0] + 2*global.base_speed[1,0] + global.ev_speed[1,0]/4 + 100) * global.level[1,0])/100 + 10


  global.attack1[1,0] = "Tackle" // attack 1
  global.attack2[1,0] = "Growl" // attack 2
  global.attack3[1,0] = "---" //attack 3
  global.attack4[1,0] = "---" //attack 4
}

« Laatste verandering: 23 Maart 2011, 23:04:17 door Naud1234 »

Naar boven Gelogd

martiener1
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 994

I'm a gamer or a game creator :)


« Antwoord #10 Gepost op: 26 Maart 2011, 19:30:49 »

mag ik deze example gewoon copieeren?
hij werkt toch wel wat beter als de mijne. XD


MVG,
Martiener1

Naar boven Gelogd

Dirk94
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 105


« Antwoord #11 Gepost op: 26 Maart 2011, 20:26:25 »

mag ik deze example gewoon copieeren?
hij werkt toch wel wat beter als de mijne. XD

Ja, Je mag er alles wat je wilt mee doen, je hoeft mijn naam niet eens te vermelden. Grijns

Naar boven Gelogd

mikusramo
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 78


« Antwoord #12 Gepost op: 21 April 2011, 15:04:21 »

Er staat een foutje in;

Als je het menu opent voor een npc en je zet de selector op bag, trainer, save, option of exit en je drukt op Z en laat de selector staan en druk nog een keer op Z totdat de npc is uitgepraat, dan staat er geen textbox meer en dan ga je lopen beweegt de selector niet mee en kan buiten het menu komen.

Naar boven Gelogd

Rowan Rinia
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 59

i've always wanted to make my very own games


« Antwoord #13 Gepost op: 1 Februari 2018, 12:14:42 »

Example - Pokemon Engine

GM-versie: GameMaker 8
Pro vereist: Ja (zie voetnoot)
Niveau: Gemiddeld

Ooit in een ver verleden was ik van plan op PokÚmon te maken.
Ik heb dit project weer weggegooid maar de engine is (vind ik) vrij solide.
Misschien heeft een of andere pokemon freak hier nog wat aan.

Inhoud
De Engine heeft:
 - Pauze Menu met PokÚdex.
 - Rondlopen
 - Praten
 - 'Teleports'

En veel meer is het niet. Het is nog heel basic met eigenlijk alleen de Pokemon movement.

Besturing: Z = Accepteren, X = terug, Pijltjes = lopen

Download
Easy-Upload - Updo.nl - Mega Upload

Voetnoot:
Ik heb Gm Pro dus het is moeilijk voor mij om te testen of het Gm Pro nodig heeft maar wat ik wel zeker weet is, dat deze 2 codes in het create event van obj_globalconttroller staan:

GML:
global.fontA = font_add_sprite(spr_font_a,ord('!'),true,2)
global.fontB = font_add_sprite(spr_font_b,ord('!'),true,2)
De Pro Functie vereisen.
Die kan je vervangen voor een standaardfont en wellicht (ik beloof niks) doet hij het dan wel op Game Maker Lite.


Deze Game heb ik ook op dit Forum Gepost als 'Sjaakie91' Maar omdat ik daarvan de details ben vergeten was ik 'verdoemd' om een nieuwe account te maken.

de links werken niet meer ik ben erg benieuwd Blij zou je ze kunnen vervangen door links die wel werken


Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2018


« Antwoord #14 Gepost op: 1 Februari 2018, 13:28:37 »

Dirk94 is al anderhalf jaar niet meer op het forum geweest, dus ik denk dat er maar een kleine kans is dat hij zomaar terugkomt (Ún de bestanden nog heeft). De easy-upload-mirror door lucb1e heeft helaas ook problemen gehad. Ik zal nog even de eigenaar van updo vragen hoe het met die site staat.
Dus je opties zijn: een persoonlijk bericht naar Dirk94 of lucb1e of een mail naar een van lucb1e's mailadressen.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community