game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Rollacoasta
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Purno
Gebruiker

« Antwoord #30 Gepost op: 22 Maart 2011, 14:21:06 »

Als je meer punten in de baan bouwt, en dus kortere baandelen hebt, loopt de baan soepeler. Dat kan helpen om strafpunten te verminderen Tong

Maar tjah, mijntreinachtbanen zijn niet op loopings berekent.  Engel

Purno has spoken

Games Directory
Naar boven Gelogd

knarfi
Gebruiker

Niet alle dagen zijn leuk... Maar deze wel!

« Antwoord #31 Gepost op: 22 Maart 2011, 14:25:24 »

Als je meer punten in de baan bouwt, en dus kortere baandelen hebt, loopt de baan soepeler. Dat kan helpen om strafpunten te verminderen Tong

Maar tjah, mijntreinachtbanen zijn niet op loopings berekent.  Engel
Eigenlijk probeer ik altijd loopings te maken! Die zijn cool, zo haal je ook meer punten binnen ;p jammer dat je geen schroef kan ;p

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Antwoord #32 Gepost op: 22 Maart 2011, 14:58:59 »

Maarja als je (Matrebatre) 9 MB te veel vindt (maar ik zou niet weten waarom, tegenwoordig is schijfruimte het probleem niet) dan kun je altijd nog 19 achtergronden wegdoen (die zijn niet zomaar extern) en alle geluiden vervangen door bestanden van n sample. Knipoog
Het gaat me eerder om de tijd om het te downloaden (ik hoor wel eens dat het internet in Nederland aanzienlijk sneller is dan in Belgi, dat kan er iets mee te maken hebben). In het beste geval krijg ik hier 0.5MB per seconde binnen. Nu viel het nog mee omdat het Yoyogames was (240kb per seconde), maar als ik 9MB van een gratis host moet downloaden duurt het nog veel langer. Dus voor mij maakt 3MB extra wel degelijk iets uit Gemoedelijk.

Er waren nog zo veel leuke ideen. Maar ik had gewoon op een gegeven moment ook geen zin meer Tong Want als je wil kun je jezelf nog mnden zoethouden met spellen nog weer iets beter afwerken. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op en wil je weer aan iets nieuws beginnen (gameplay bedenken).
Dat ken ik Gemoedelijk.

Mijn record tot nu toe: 30.454 (Gold Rush). Het begint nu soms best moeilijk te worden.

Naar boven Gelogd

mitchellmooij
Gebruiker

Hosga Games

« Antwoord #33 Gepost op: 22 Maart 2011, 15:06:16 »

Hij is leuk! Maar alleen met fullscreen moet het juist andersom

Er staat: Window, dan gaat hij naar Full
en bij: Full gaat hij naar Window..

Ff veranderen

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #34 Gepost op: 22 Maart 2011, 15:11:31 »

@knarfi:
Dat heb ik ook vaak, maar zo laag is bij mij nog maar n keer gebeurd (en dat was expres Tong).

Dat had ik ook al gemerkt. Ik had als ik me niet vergis ook de oplossing daarvoor ge-PM-d Engel. Een alternatief is om gewoon wat meer segmentjes toe te voegen natuurlijk. En ik heb toevallig code voor het plaatsen van equidistante punten op beziercurves! Iemand op de Engelse GMC had dat eens gevraagd (hier). Wat ik maar wilde zeggen, het probleem is oplosbaar Gemoedelijk.

@mitchellmooij: En bij 'music' gaat hij naar geen muziek, en hetzelfde voor sound. Ik denk dat dat de bedoeling was Gemoedelijk.

Edit: Ik ben net bij Hyper X (raar level trouwens), en daar kreeg ik dit:

Dus z werkt het bezier-snijdt-cirkel-script! Tong

« Laatste verandering: 22 Maart 2011, 15:34:40 door Matrebatre »

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #35 Gepost op: 22 Maart 2011, 15:55:23 »

@mitchellmooij: ja, klopt, dat is andersom dan je zou denken. het was ook eersta ndersom, maar toen had ik de muziek- en geluidknop nog niet. Toen ik die toevoegde vond ik "disable sound" en dergelijke te lang, dus ik heb er nu maar gewoon opgezet wat de huidige status is. Anders zou er ook eigenlijk "go to fullscreen mode" ofzo moeten staan en dat was weer te lang. Als je dit n keer ziet weet je 't, lijkt me dus geen probleem. Bovendien klopt dit met het taalmenu, waar ook de huidige taal staat en niet degene waar je naar toe kan veranderen.

Wat ik maar wilde zeggen, het probleem is oplosbaar Gemoedelijk.
Dat is echter iets anders dan "de oplossing is praktisch", iets heel anders dan "de oplossing is nodig" en al helemaal iets anders dan "ik heb er zin in om dit in te bouwen" Tong Plus ik vind het eigenlijk wel leuk dat nauwkeuriger bouwen een soepelere baan geeft. Dit is namelijk ook iets moeilijker, dus dan is het eerlijk dat het resultaat beter is. Sommige levels maken hier juist gebruik van trouwens (met name The Drop).

Citaat
Dus z werkt het bezier-snijdt-cirkel-script! Tong
Ja het enige dat het doet is inderdaad gewoon die 30 punten controleren. Had geen zin om het ingewikkelder te maken en deze situatie is toch nooit in je voordeel (want als je lijnstukken zo lang zijn dan is je baan meestal niet soepel genoeg).

Jouw gmk's ga ik nog eens bekijken want dat kan handig zijn voor andere spellen Tong

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #36 Gepost op: 22 Maart 2011, 17:17:49 »

Dat is echter iets anders dan "de oplossing is praktisch", iets heel anders dan "de oplossing is nodig" en al helemaal iets anders dan "ik heb er zin in om dit in te bouwen" Tong Plus ik vind het eigenlijk wel leuk dat nauwkeuriger bouwen een soepelere baan geeft. Dit is namelijk ook iets moeilijker, dus dan is het eerlijk dat het resultaat beter is. Sommige levels maken hier juist gebruik van trouwens (met name The Drop).
Het is nu sowieso te laat om het aan te passen, dat zou waarschijnlijk de helft van de levels onuitspeelbaar maken op de oude manier. Ik heb niets gemerkt bij The Drop, ik had daar gewoon een grote looping. Maar nu je het zegt, ik zie wel dat het karretje erg schokkerig beweegt daar (logisch met de twee bevestigingspunten zo dicht bij elkaar).

Ik heb daarnet blijkbaar anderhalf uur gewerkt aan een oplossing voor Hyper X Tong. Dat level is wel moeilijk genoeg. Dit is wat ik uiteindelijk had:

Resultaat: 22.471. Je kan het niet zien op de screenshot, maar bijna al die ringen zijn eigenlijk vier tot zes ringen boven op elkaar. De hele baan duurt op normale snelheid zeven minuten! Gelukkig is er speedhack Tong. Ik ben wel onder de indruk van de snelheid van je programma, zelfs met deze baan kon mijn computer de simulatie uitvoeren op het dubbele van de normale snelheid. En de level editor gaat ook vlot, enkel het toevoegen en verwijderen van knopen is nogal langzaam (worden er dan modellen opnieuw aangemaakt of arrays verschoven ofzo?). Maar het is best te doen.

Is er een manier om de trein te laten afremmen? Mijn methode (heel veel loopings) is nogal omslachtig Tong.

Ik zag daarnet ook dat de passagiers nu actief hun armen bewegen in plaats van als zombies in de karretjes te zitten, dat is ook leuk gedaan.

Edit: Ik zit vast bij 'No Choice Really'. Ik kan maar n ding doen, dus veel fouten kan ik niet maken. De baan werkt perfect, tot op het einde: nadat ik door de laatste passage ben gegaan (en ik dus gewoon naar het perron moet), klaagt er altijd wel iemand. De baan aanpassen heeft geen zin, de baan met meer tussenstukken ontwerpen heeft geen zin, zelfs de hele baan afbreken en opnieuw bouwen heeft geen zin. Klopt dit wel?

« Laatste verandering: 22 Maart 2011, 17:48:03 door Matrebatre »

Naar boven Gelogd

knarfi
Gebruiker

« Antwoord #37 Gepost op: 22 Maart 2011, 17:31:25 »

weet trouwens nog wel iets leuks, een level waarbij je zelf je snelheid kan instellen, zonder obstakels of punten, gewoon dat je leuke banen kan maken, ennnnn...... ramp banen... Knipoog

EDIT:

Ik kwam aan, met genoeg punten maar zonder mensen ;p Level: Dragon's end

« Laatste verandering: 22 Maart 2011, 17:44:24 door knarfi »
Naar boven Gelogd

jelle6
Gebruiker

« Antwoord #38 Gepost op: 22 Maart 2011, 17:47:12 »

Het is nu sowieso te laat om het aan te passen, dat zou waarschijnlijk de helft van de levels onuitspeelbaar maken op de oude manier. Ik heb niets gemerkt bij The Drop, ik had daar gewoon een grote looping. Maar nu je het zegt, ik zie wel dat het karretje erg schokkerig beweegt daar (logisch met de twee bevestigingspunten zo dicht bij elkaar).

Ik heb daarnet blijkbaar anderhalf uur gewerkt aan een oplossing voor Hyper X Tong. Dat level is wel moeilijk genoeg. Dit is wat ik uiteindelijk had:

Resultaat: 22.471. Je kan het niet zien op de screenshot, maar bijna al die ringen zijn eigenlijk vier tot zes ringen boven op elkaar. De hele baan duurt op normale snelheid zeven minuten! Gelukkig is er speedhack Tong. Ik ben wel onder de indruk van de snelheid van je programma, zelfs met deze baan kon mijn computer de simulatie uitvoeren op het dubbele van de normale snelheid. En de level editor gaat ook vlot, enkel het toevoegen en verwijderen van knopen is nogal langzaam (worden er dan modellen opnieuw aangemaakt of arrays verschoven ofzo?). Maar het is best te doen.

Is er een manier om de trein te laten afremmen? Mijn methode (heel veel loopings) is nogal omslachtig Tong.

Ik zag daarnet ook dat de passagiers nu actief hun armen bewegen in plaats van als zombies in de karretjes te zitten, dat is ook leuk gedaan.
Hoe lukt het jou met die besturing zulke mooie rondjes en banen te krijgen!?!?!

Naar boven Gelogd

knarfi
Gebruiker

« Antwoord #39 Gepost op: 22 Maart 2011, 17:55:40 »

nog een hint voor 'the drop' je kan dat meisje er gewoon af gooien met een scherpe bocht ;p heb je ook geen last van haar meer en is het level een eitje! Ziet er trouwens GENIAAL uit!

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #40 Gepost op: 22 Maart 2011, 17:56:21 »

Hoe lukt het jou met die besturing zulke mooie rondjes en banen te krijgen!?!?!
Inzoomen Tong. En verder, ik probeer om de punten zo te zetten:

Dat geeft mooie cirkeltjes. Je moet vooral goed letten op de onderkant van de looping, bovenaan gaat de trein veel trager en is het minder belangrijk.

Dit werkt vooral goed bij de hypercoaster, de andere achtbaantypes kunnen niet zo goed tegen hoge snelheden. Daar moet je vaak meer dan vier punten per cirkel zetten, en de snelheid laag houden.

« Laatste verandering: 22 Maart 2011, 17:58:51 door Matrebatre »

Naar boven Gelogd

jelle6
Gebruiker

« Antwoord #41 Gepost op: 22 Maart 2011, 17:58:46 »

Maar als ik een punt selecteer, selecteer ik vaak per ongeluk een ander punt ofzo. Knipoog

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #42 Gepost op: 22 Maart 2011, 17:59:27 »

Da's wel een leuke oplossing knarfi, die had ik zelf nog niet eens bedacht Blij

Mijn record tot nu toe: 30.454 (Gold Rush). Het begint nu soms best moeilijk te worden.
NB Ik heb het spel niet getest met zulke hoge scores Tong

dit werkt alleen zo goed bij de hypercoaster
Weer wat geleerd Tong

[afbeelding]
Resultaat: 22.471.
Je kan het niet zien op de screenshot, maar bijna al die ringen zijn eigenlijk vier tot zes ringen boven op elkaar. De hele baan duurt op normale snelheid zeven minuten! Gelukkig is er speedhack Tong.
|8D
Ik heb in elk geval n speler erg enthousiast gemaakt... Laat ik zeggen enthousiaster dan de spelmaker Tong Maar verder... je weet dat je maar 700 hoeft te halen h? Tong

Citaat
Ik ben wel onder de indruk van de snelheid van je programma, zelfs met deze baan kon mijn computer de simulatie uitvoeren op het dubbele van de normale snelheid. En de level editor gaat ook vlot, enkel het toevoegen en verwijderen van knopen is nogal langzaam (worden er dan modellen opnieuw aangemaakt of arrays verschoven ofzo?). Maar het is best te doen.
Lang leve d3d_models Blij

Citaat
Scherpe bochten. Maar die leveren ook strafpunten op. Hoe soepeler je bouwt hoe minder snelheid je verliest.

Citaat
Dat is zeg maar euh......niet veranderd Tong (althans niet dat ik weet).

Citaat
Ik zit vast bij 'No Choice Really'. Ik kan maar n ding doen, dus veel fouten kan ik niet maken. De baan werkt perfect, tot op het einde: nadat ik door de laatste passage ben gegaan (en ik dus gewoon naar het perron moet), klaagt er altijd wel iemand. De baan aanpassen heeft geen zin, de baan met meer tussenstukken ontwerpen heeft geen zin, zelfs de hele baan afbreken en opnieuw bouwen heeft geen zin. Klopt dit wel?
Dit level is haalbaar. Persoonlijk vind ik echter dat ik iemand die 22.000 punten haalt bij welk level dan ook, niet hoef te helpen Tong

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #43 Gepost op: 22 Maart 2011, 17:59:32 »

Maar als ik een punt selecteer, selecteer ik vaak per ongeluk een ander punt ofzo. Knipoog
Je moet ver genoeg inzoomen dat je kan zien op welk punt je klikt. En voorzichtig zijn Gemoedelijk.

Edit:
NB Ik heb het spel niet getest met zulke hoge scores Tong
NB Ik heb ExtremePhysics niet getest met zulke grote werelden Blij. Tot nu toe lijken mijn epsilon-waarden het te houden, ik zie in ieder geval nog geen vreemde dingen.

Scherpe bochten. Maar die leveren ook strafpunten op.
Ja, zo ver was ik zelf ook al Tong.

Dat is zeg maar euh......niet veranderd Tong (althans niet dat ik weet).
Echt niet? Het lijkt anders, ze houden nu hun armen beter op hun plaats in plaats van in zo'n onnatuurlijke houding, het ziet er nu toch echt anders uit vind ik. Misschien is het ook wel afhankelijk van het type achtbaan (hypercoaster in dit geval).

Dit level is haalbaar. Persoonlijk vind ik echter dat ik iemand die 22.000 punten haalt bij welk level dan ook, niet hoef te helpen Tong
Ik heb nog een paar keer geprobeerd om Chris eruit te gooien, maar dat lukte niet Tong. Nu heb ik nog eens de baan gewist en opnieuw begonnen, en nu lukte het na twee keer - hoewel de nieuwe baan duidelijk veel minder vloeiend is dan de eerste. Er zal ergens een been klem gezeten hebben ofzo denk ik.

« Laatste verandering: 22 Maart 2011, 20:45:04 door Matrebatre »

Naar boven Gelogd

jelle6
Gebruiker

« Antwoord #44 Gepost op: 22 Maart 2011, 20:32:18 »

Lol Grijns!
hyper x haalde ik met 2 grote loopings en net voor de finish vlogen al me gastjes door de lucht en ik haalde 'm toch Tong

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: