game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Rollacoasta
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
« vorige volgende »
Print
Advertenties

knarfi
Gebruiker

Niet alle dagen zijn leuk... Maar deze wel!

« Antwoord #15 Gepost op: 21 Maart 2011, 19:58:55 »

Die mensen moeten hun beugel dichtklappen. Ze vliegen er steeds uit. En zo kwam ik tot een ongelofelijke score: -490.848 Is dat niet wat overdreven veel weinig? Ik kreeg in n keer (dankzij Amy) -490.277 of zo, is dat geen bug?

Edit: Iedereen flikkerde er uit. Een lege kar kwam aan het einde. Als ze er uit vliegen en ze gaan door poortjes, geeft dat ook punten. Nu heb ik 850/350 punten, terwijl iedereen er uit flikkerde.  Tong

Dit is nou 1 van de LEUKE bugs Engel

Naar boven Gelogd

Maartenz
Gebruiker

nopenope

« Antwoord #16 Gepost op: 21 Maart 2011, 20:03:55 »

Veel spellen op dit forum vind ik niet geslaagd en klik ik snel weg, maar deze hoort daar niet bij |8D Ik vind dit een heel goed geslaagd spel en ik kan me hier wel een paar uur mee vermaken!

nopenopenopenopenope
Naar boven Gelogd

jelle6
Gebruiker

« Antwoord #17 Gepost op: 21 Maart 2011, 20:25:10 »

Dit spel overtreft je andere meesterlijke spel van die brug.

ps. lvl. 23.5.. Wie nog meer?

« Laatste verandering: 21 Maart 2011, 20:41:18 door jelle6 »
Naar boven Gelogd

smoothcriminal
Gebruiker

Call me Smoothy

« Antwoord #18 Gepost op: 21 Maart 2011, 20:42:58 »

leuk spel maar ik loop tegen een enorme bug  aan Treurig
ik maak de achtbaan naar het einde maar op het einde is er een kooi waar ik tegen aan bots.
terwijl de rails zelf perfect aansluiten op het einde.

Naar boven Gelogd

jelle6
Gebruiker

« Antwoord #19 Gepost op: 21 Maart 2011, 20:45:52 »

Oh ja, er was een level(weet niet meer welke, 12 ofzo.) waar ik niks had gedaan en toch haalde

lvl. 30 trouwens bereikt Tong

« Laatste verandering: 21 Maart 2011, 20:50:43 door jelle6 »
Naar boven Gelogd

ChrisCompany
Gebruiker

« Antwoord #20 Gepost op: 21 Maart 2011, 20:59:38 »

ik maak de achtbaan naar het einde maar op het einde is er een kooi waar ik tegen aan bots.

Je moet de laatste verbinding niet maken, die wordt al automatisch gemaakt. Zodra dat doorzichtige spoor wat jouw ding met het einde verbind niet meer rood is, kun je m al testen!

En zo kwam ik tot een ongelofelijke score: -490.848 Is dat niet wat overdreven veel weinig?
Niks vergeleken de -128 miljoen punten die ik heb gescoord! Cool

Ik blijf van mening: top spel!

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #21 Gepost op: 21 Maart 2011, 21:00:40 »

Dank voor de lovende reacties tot zover. Ik ga niet op alles reageren maar even een paar dingen eruit halen.

Die mensen moeten hun beugel dichtklappen. Ze vliegen er steeds uit. En zo kwam ik tot een ongelofelijke score: -490.848 Is dat niet wat overdreven veel weinig? Ik kreeg in n keer (dankzij Amy) -490.277 of zo, is dat geen bug?
Dat is geen bug. Althans, die score niet. Dan was de rit blijkbaar dusdanig pijnlijk dat zij een schadeclaim heeft ingediend ofzoiets. Tong
Nee, maar je hebt wel gelijk dat er soms hele extreme scores waren. Dat is de bedoeling, ook voor het verrassingseffect zogezegd en het kan ook op de lachspieren werken als je je prachtige baan test en zo'n monsterscore eraf ziet gaan. Daarom heb ik het er in gelaten. Maar heel soms gebeurt het op hele rare momenten inderdaad. Dan moet je een subtiele wijziging doen en dan gebeurt het niet.

Citaat
Iedereen flikkerde er uit. Een lege kar kwam aan het einde. Als ze er uit vliegen en ze gaan door poortjes, geeft dat ook punten. Nu heb ik 850/350 punten, terwijl iedereen er uit flikkerde.  Tong
Dat hoort. Dat hoort bij de niet-serieusheid van het spel Knipoog Dat is er een van dezelfde categorie als dat bij Bridging the Gap de trein niet op de rails hoeft te staan, als ie maar aan de overkant komt. In de tutorial is duidelijk gezegd dat iedere passagier die door een poort gaat punten geeft. Er staat niet bij dat die in de trein moet zitten Tong

Kun je een screenshot van de editor plaatsen? Het kan zijn dat je twee baanpunten te dicht bij elkaar hebt gezet. Merk op dat het transparant getekende stuk ook een baanstuk is h.

Oh ja, er was een level(weet niet meer welke, 12 ofzo.) waar ik niks had gedaan en toch haalde
Oh, dat kan dat zoiets er in is geslopen toen ik op het laatste moment het strafpuntensysteem iets minder gevoelig maakte.

Code:
Unknown variable node_x or array index out of bounds
Te reproduceren door LMB+RMB in te drukken Knipoog
Woeps. Nouja, dan maar even geen LMB+RMB indrukken dan h Tong Geintje Tong Maar wat ik bedoel is dat ik voor alleen dit niet alles opnieuw ga uploaden Gemoedelijk

alleen er is geen muziek.
Echt niet? Er zou gewoon muziek moeten klinken namelijk. Wat staat er bij jou in de map "music"? Daar zouden vijf mp3's moeten staan. Kan het zijn dat jouw computer iets heeft met mp3's in Game Maker?

Citaat
Geweldige creditpagina! Alleen is het niet echt duidelijk wie nou wt gedaan heeft.
De namen zouden met lijnen moeten zijn verbonden met de spelonderdelen Gemoedelijk

Ik snap de view van de editor ook niet echt.
Is het nou topdown ofzo.?
Nee, de editor is hetzelfde als de simulatie Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

jelle6
Gebruiker

« Antwoord #22 Gepost op: 21 Maart 2011, 21:10:25 »

Ik vind het alleen niet zo handig dat je voor een level niet weet of het karretje een looping aankan of de mannetjes eruit vliegen.

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Antwoord #23 Gepost op: 21 Maart 2011, 21:42:48 »

Ik kan dit maar op n manier beschrijven: Prachtig! Blij

Sommige levels vond ik wel iets te makkelijk. Het kan natuurlijk ook dat ik mij veel te veel uitsloof voor de simpele levels:

Resultaat: 5245 (doel was 1000) Tong

Bij Runaway Train ging het ook iets te makkelijk: 9110 (doel was 1250). Het is wel heel leuk, met die hoge snelheid Gemoedelijk.

Een paar kleine opmerkingen:
- De simulatie gaat soms wat traag, het zou handig zijn om die wat te kunnen versnellen met een knop ofzo. Nu loste ik dat op met CheatEngine (speedhack 2x), maar ideaal is dat ook niet Tong.
- De clear-knop zou wel een waarschuwing mogen tonen in plaats van meteen alles te wissen.
- Ik vind het niet handig dat het scherm beweegt als ik de muis buiten het venster beweeg, dat is handig in fullscreen maar niet in windowed mode.
- Je zegt dat het volledig speelbaar is met de linkermuisknop, maar hoe moet je dan knopen wegdoen?
- Het zou handig zijn als je bij het ingeven van namen van tracks ook het toetsenbord kan gebruiken.
- De strafpunten zijn niet erg logisch. Bij 'Spot on' kreeg ik telkens van n passagier tussen de -10.000 en -400.000 strafpunten, terwijl de anderen het prima vinden! Blijkbaar zit haar been elke keer klem ofzoiets. Het lijkt erop dat die veiligheidsbeugels van dat type trein niet zo goed werken.

De credits zijn heel creatief, alleen niet erg handig om te lezen. Is dat ook ExtremePhysics? Grappig dat ik bij Programming en zelfs een heel klein beetje bij Design sta, terwijl ik helemaal niks aan het spel zelf gedaan heb behalve commentaar geven Tong.

Hier ga ik me nog wel even mee kunnen amuseren. Ik vrees dat Model Creator v6 wat langer zal moeten wachten Tong.

« Laatste verandering: 21 Maart 2011, 21:45:54 door Matrebatre »

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #24 Gepost op: 21 Maart 2011, 22:29:21 »

De simulatie gaat soms wat traag
Ja, hoe zou dat nou toch komen Rolt ogen Tong

Trouwens ik denk dat het in dit geval meer het tekenen is dat lang duurt. Het zijn toch zo'n 250 vertices per baandeel volgens mij.

P.s. misschien is dit spel voor jou te makkelijk. Maar voor sommige anderen was het te moeilijk, dus tja, moest ergens een balans trekken Engel

- De clear-knop zou wel een waarschuwing mogen tonen in plaats van meteen alles te wissen.
Ja weet ik ja. Het was ooit nog mijn bedoeling om als je wist, dat ie 'm dan opslaat onder iets, maar ik had geen zin meer om daar wat aan te doen. Wissen is kwijt.

Citaat
- Ik vind het niet handig dat het scherm beweegt als ik de muis buiten het venster beweeg, dat is handig in fullscreen maar niet in windowed mode.
Als je met de muis wil scrollen is dat juist wel handig Gemoedelijk Ik heb omdat dit scrollen soms heel vervelend is, wel ingesteld dat het spel stopt als het venster de focus verliest. Dan blijft ie niet scrollen als je een ander venster aanklikt.

- Je zegt dat het volledig speelbaar is met de linkermuisknop, maar hoe moet je dan knopen wegdoen?
Sleep ze naar de wisknop... Engel

Citaat
- Het zou handig zijn als je bij het ingeven van namen van tracks ook het toetsenbord kan gebruiken.
Wacht effe, kan dat serieus niet? Dat zou moeten kunnen namelijk Tong

Citaat
- De strafpunten zijn niet erg logisch. Bij 'Spot on' kreeg ik telkens van n passagier tussen de -10.000 en -400.000 strafpunten, terwijl de anderen het prima vinden! Blijkbaar zit haar been elke keer klem ofzoiets. Het lijkt erop dat die veiligheidsbeugels van dat type trein niet zo goed werken.
Elke trein is apart gemodelleerd inderdaad en ik heb ook bewust wat verschillen ingebouwd. Met physicssimulaties heb je volgens mij vrij snel dit soort probleempjes en er is heel weinig aan te doen. Verander de baan subtiel op het moment dat de naam rood wordt (dus niet op het moment dat je de strafpunten krijgt).

Citaat
Is [het creditsscherm] ook ExtremePhysics?
Nee. Ik heb een systeem gebruikt waarbij alle knopen elkaar afstoten en daarna de verbonden knopen elkaar aantrekken.

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Antwoord #25 Gepost op: 21 Maart 2011, 23:10:14 »

Ik zie net dat de achtergrond elke keer verandert! Leuk detail. Dus van die 9MB gaat 3MB naar de twintig mogelijke achtergrondafbeeldingen? Tong

Ja, hoe zou dat nou toch komen Rolt ogen Tong

Trouwens ik denk dat het in dit geval meer het tekenen is dat lang duurt. Het zijn toch zo'n 250 vertices per baandeel volgens mij.
Nee, het spel vertraagde niet, ik bedoel gewoon dat het soms erg lang duurt omdat ik soms punten heb waarop de trein bijna stilvalt (10 per uur). Als ik met CheatEngine speedhack gebruik (waardoor de timing van het spel aangepast wordt) draait het vier keer zo snel Gemoedelijk.

P.s. misschien is dit spel voor jou te makkelijk. Maar voor sommige anderen was het te moeilijk, dus tja, moest ergens een balans trekken Engel
Enkel die eerste levels waren zo makkelijk Tong. Bij de andere levels heb ik wel wat langer moeten zoeken, en ik ben er nog lang niet doorheen hoor.

Sleep ze naar de wisknop... Engel
Daar had ik niet aan gedacht.

Wacht effe, kan dat serieus niet? Dat zou moeten kunnen namelijk Tong
Ik zie net dat het enkel het numeriek gedeelte van het toetsenbord is dat niet werkt. Ik had het niet getest met letters (ik gaf mijn tracks altijd nummers, ik kan geen goede namen bedenken Tong).

Elke trein is apart gemodelleerd inderdaad en ik heb ook bewust wat verschillen ingebouwd. Met physicssimulaties heb je volgens mij vrij snel dit soort probleempjes en er is heel weinig aan te doen. Verander de baan subtiel op het moment dat de naam rood wordt (dus niet op het moment dat je de strafpunten krijgt).
Die baan ging daar iets te snel voor Tong. Ik heb uiteindelijk met speedhack de snelheid gedeeld door vier (dat kan-ie ook), en toen kon ik zien wanneer het gebeurde:

Ik vind het leuk dat die passagiers zo tolerant zijn voor negatieve G-krachten, maar dit is toch wat overdreven Gemoedelijk.

Misschien nog een leuk idee: Als de passagiers een score geven die lager is dan -10.000 staat er in het eindscherm een grafsteen in plaats van een mens Tong.

Naar boven Gelogd

Purno
Gebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: 22 Maart 2011, 10:50:50 »

Sommige levels vond ik wel iets te makkelijk. Het kan natuurlijk ook dat ik mij veel te veel uitsloof voor de simpele levels:

Resultaat: 5245 (doel was 1000) Tong

Die uitsloverij heb je voor latere levels nog wel nodig  Engel

Misschien nog een leuk idee: Als de passagiers een score geven die lager is dan -10.000 staat er in het eindscherm een grafsteen in plaats van een mens Tong.

Hah! Ik zei 't nog tegen Erik! Alleen mijn idee was omdat te doen als mensen de baan uitvloegen en dus niet meer op het eindstation aankomen Tong

Ik zie net dat de achtergrond elke keer verandert! Leuk detail. Dus van die 9MB gaat 3MB naar de twintig mogelijke achtergrondafbeeldingen? Tong

Tegenwoordig zijn afbeeldingen kleiner dan audiobestanden, dus ik denk dat ik weet waar die 9MB door komt  Tong

Purno has spoken

Games Directory
Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #27 Gepost op: 22 Maart 2011, 13:09:20 »

Dus van die 9MB gaat 3MB naar de twintig mogelijke achtergrondafbeeldingen? Tong
Ooit een commercieel spel op die manier onderzocht? Tong

Tegenwoordig zijn afbeeldingen kleiner dan audiobestanden, dus ik denk dat ik weet waar die 9MB door komt  Tong
Als jij nou eens het spel gaat downloaden waar je aan heb zitten tekenen (Tong), dan kun je zelf zien dat alle muziek bij elkaar maar 1,3 MB is en alle externe geluiden bij elkaar maar iets van 1,3 MB. Als ik schat dat er nog maximaal 1 MB in de .exe zit aan geluiden dan is muziek + geluid bij elkaar 3,6 MB. Wat dus nauwelijks meer is dan die 20 achtergronden. Hele lage kwaliteit mp3 is namelijk wl kleiner dan foto's Tong

Maarja als je (Matrebatre) 9 MB te veel vindt (maar ik zou niet weten waarom, tegenwoordig is schijfruimte het probleem niet) dan kun je altijd nog 19 achtergronden wegdoen (die zijn niet zomaar extern) en alle geluiden vervangen door bestanden van n sample. Knipoog

Er waren nog zo veel leuke ideen. Maar ik had gewoon op een gegeven moment ook geen zin meer Tong Want als je wil kun je jezelf nog mnden zoethouden met spellen nog weer iets beter afwerken. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op en wil je weer aan iets nieuws beginnen (gameplay bedenken).

Naar boven Gelogd

Purno
Gebruiker

« Antwoord #28 Gepost op: 22 Maart 2011, 13:30:07 »

Als jij nou eens het spel gaat downloaden waar je aan heb zitten tekenen (Tong), dan kun je zelf zien dat alle muziek bij elkaar maar 1,3 MB is en alle externe geluiden bij elkaar maar iets van 1,3 MB. Als ik schat dat er nog maximaal 1 MB in de .exe zit aan geluiden dan is muziek + geluid bij elkaar 3,6 MB. Wat dus nauwelijks meer is dan die 20 achtergronden. Hele lage kwaliteit mp3 is namelijk wl kleiner dan foto's Tong

Geef nou maar toe dat mijn graphics zo ontzettend goed waren dat ze gewoon heel wat ruimte nodig hebben. Goed werk kost ruimte Tong

Mijn graphics waren namelijk hele hoge kwaliteit pngEngel

Purno has spoken

Games Directory
Naar boven Gelogd

knarfi
Gebruiker

Niet alle dagen zijn leuk... Maar deze wel!

« Antwoord #29 Gepost op: 22 Maart 2011, 14:09:16 »

ummm... Het is een erg leuk spel, maar is er iets fout gegaan of hoort dit zo:

Kreeg ineens 9.792.362 min punten toen er iemand uit viel...
Weet niet of dit een bug is maar ze kwamen toch niet aan....

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: