game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [1-7-'12] Golennium 2.0
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Moet er een online systeem komen?
Ja, het moet helemaal online zijn.
Ja, een chat is wel veel leuker
Nee, het voegt niets toe aan het spel
Anders, plaats een post met je idee
Anders, ik bied me aan als host (post)

Advertenties

TriLobyte
Gebruiker

HBO Game Design '13-'17

« Gepost op: 3 Februari 2011, 17:24:23 »

Golennium v2.0
GM045 Main info

• Korte samenvatting:
    "Platformview-stickfigure-game die gebaseerd word op een mogelijke toekomst."
  • Verhaallijn:
    "In a time when Africa nor Asia consists of devoloping countries any more...
    Where poverty can only be found in big cities...
    Where the United States of America doesn't exists...
    You wake up in a life of an American citizen and today it's 1 March 2017
    2017? You would expect an modern life full of high technology but the world stood still for a few years...
    The whole world is disordered by the fall of Obama and the European Union...
    You live in the Gollapstreet in Golinea, the capital of the new country in North amerika after Obama failed to keep his States together."
  • Motivatie:
    Ik kwam op het idee toen ik uit het niets dacht aan een spel dat ik lange tijd geleden ooit eens heb gespeeld. Ik wist jammer genoeg niet meer hoe het spel heette. Maar ik heb het zojuist gevonden! Het speel heet Stick RPG. Uit een opwelling dacht ik dat ik dit wou maken en ik heb er veel plezier in om het te maken.

• De resolutie is 640x483, fullscreen-modus staat aan.
  • Het spel is in zijn geheel in het engels. Spelfouten graag melden.
  • Gemaakt in GameMaker  GameMaker 8 Pro
  • Werkt alleen voor Windows.
  • Begonnen op 26 Januari 2011 en heb mijn werk hervat op 28 juni 2012.

GM002 Controls
A/D of Links/Rechts (Pijltjes) om te bewegen.
S of Beneden om te zitten etc.
Shift in gedrukt houden om te rennen.
Linker muis knop of S/Beneden om deuren door te gaan.
Linker muis knop om objecten te gebruiken of om te praten.
Tab voor pauze meer informatie over de besturing.
M voor activeren/stoppen van de muziek.

GM122 Screenshots

Op een bankje buiten op straat.

In het metro station.

In de bank.

In het caf.

GM050 Download
Download hier versie 2.0 vanaf 1 Juli:
[Download] (Easy-Upload.nl)
[Download] (UpDo.nl)

(8.5/9.5 mb is muziek, Vergeet niet eerst uit te pakken!)

GM069 Update info
In de huidige versie zit:
  • Sportschool
  • Bank voor je geld
  • Je hebt een eigen kamer en je kan zitten
  • Meer gebouwen / Werk
  • Drinken kopen
In versie 0.2 komt: (ik nog loop tegen wat probleempjes op...)
  • Niet betalen voor gebruik van bibliotheek en sportscholen
  • Een shop in South Norwich
  • De bug van het weglopen bij een chat venster
  • HUD graphics verbeteren
  • Save/load-systeem
  • Je kan zien wat je aan kan klikken en wat niet
Later komt nog:
  • Meer items
  • Online systeem?
  • Grotere speel wereld, mogelijkheden etc.
  • Weet jij nog iets? Laat je horen!

GM072 Extra
Met dank aan: Gijs van Everdingen

Als je ideen hebt, laat het horen en commentaar is altijd welkom!

Tot de volgende update,

Met vriendelijke groet.

« Laatste verandering: 1 Juli 2012, 22:44:00 door TriLobyte »

niet BINNENKORT V2.0! - That's the world of Golennium
Naar boven Gelogd

martiener1
Gebruiker

I'm a gamer or a game creator :)

« Antwoord #1 Gepost op: 3 Februari 2011, 18:24:39 »

for object o_hud:

Error in code at line 19:
        draw_text(view_xview[0]+37,162,"Money: "+string(global.money)+", On bank: "+string(global.bank)+"#"+string(o_banker.txt))
                                                                                                                            ^
at position 123: Unknown variable txt

ik kreeg deze error toen ik de bank in ging,
90% storte
toen nog eens 90% storte
en toen deed ik nog eens 90%,
hij zij dat ik geld in me pocket moest houden.
en toen ik de deur uitliep kreeg ik deze error.

+mooie sprites
+muiziek

-ik snap de bedoeling niet.
-bovenstaande error Tong
-wtf, redelijk groot bestand voor een niet-3d.

MVG,
Martiener1

Naar boven Gelogd

TriLobyte
Gebruiker

HBO Game Design '13-'17

« Antwoord #2 Gepost op: 3 Februari 2011, 18:30:01 »

Code:
for object o_hud:

Error in code at line 19:
        draw_text(view_xview[0]+37,162,"Money: "+string(global.money)+", On bank: "+string(global.bank)+"#"+string(o_banker.txt))
                                                                                                                            ^
at position 123: Unknown variable txt

ik kreeg deze error toen ik de bank in ging,
90% storte
toen nog eens 90% storte
en toen deed ik nog eens 90%,
hij zij dat ik geld in me pocket moest houden.
en toen ik de deur uitliep kreeg ik deze error.
Ik heb deze bug zelf ook al ontdekt, ik weet ook hoe ik hem moet verhelpen.
Dit zal gebeurt zijn in de volgende versie 0.2
Je kan deze error voorkomen door nog een keer op de bank medewerker te klikken vr  je de bank verlaat, dan krijg je weer het overzichtje met je inventory te zien.

+mooie sprites
+muiziek
Dankjewel, de muziek is gemaakt door Ever121. De sprites heb ik allemaal zelf gemaakt.

-ik snap de bedoeling niet.
-bovenstaande error Tong
-wtf, redelijk groot bestand voor een niet-3d.
Er is nog niet echt een bedoeling daarom is het een wip.
En het bestand is zo groot omdat de muziek .mp3-formaat is en dat neemt al iets van 8.5 mb in beslag Knipoog
zijn 3d-spellen per definitie groot dan?

Met vriendelijke groet,

« Laatste verandering: 8 Februari 2011, 14:31:06 door TriLobyte »

Naar boven Gelogd

trevortjes
Gebruiker

Frikandel

« Antwoord #3 Gepost op: 7 Februari 2011, 19:20:41 »

Ziet er grappig uit alleen jammer dat easy-upload het nu even niet meer doet ;p

Naar boven Gelogd

TriLobyte
Gebruiker

HBO Game Design '13-'17

« Antwoord #4 Gepost op: 8 Februari 2011, 12:58:36 »

Ziet er grappig uit alleen jammer dat easy-upload het nu even niet meer doet ;p

Ik heb hem nog maar een keertje gepload.
Hier de mirror:

[Download] (UpDo.nl)
(Ook te vinden in ge begin post)

Met vriendelijke groet,

« Laatste verandering: 8 Februari 2011, 14:29:58 door TriLobyte »

Naar boven Gelogd

mikey
Gebruiker

Tekenaar/ Schilder/ Grafisch vormgever

« Antwoord #5 Gepost op: 9 Februari 2011, 10:09:38 »

Heey, ik vond het wel een leuk spelletje. Ik zal een kleine review schrijven Gemoedelijk:

De graphics vond ik er wel leuk uitzien. Niet heel spannend maar het past wel allemaal bij elkaar. Wel vindt ik het jammer dat je bijvoorbeeld door het hoofd heen kan kijken. Ik had het daarbinnen in dan wit gemaakt zodat het niet een cirkel maar meer een bol is. Wat ik bijvoorbeeld wel heel leuk vindt is het bord dat je bij een message te zien krijgt, wat ik wel een beetje jammer vindt is dat de hud de helft van het schermpje in beslag neemt terwijl dat eigenlijk niet nodig is.

De hud vindt ik zoals ik al zei te groot. En ik heb er ook een error in gevonden, als je in de bank staat en je praat met de bankier dan krijg je een ander schermpje, voor het geld storten en eraf halen. Als ik dan de deur uitga krijg ik een error. Waarschijnlijk wordt dan het geld storten niet afgesloten, misschien kan je dat in het event waarin je in de deur gaat plaatsen? Verder vindt ik de hud niet verkeerd, alles staat erin en het is niet erg storend. Dus als je hem misschien iets kleiner maakt dan vindt ik hem geweldig.

De muziek is wel leuk, is die zelf gemaakt? Hij komt me ergens bekend voor Grijns. Hij is leuk en zeker erin houden, het past er wel bij. Alleen wat ik een beetje jammer vindt is dat het muziek erg levendig is, en dat vindt ik niet in het spelletje. Als ik stil sta dan sta ik ook echt stil, misschien kan je daarin een kleine animatie doen. Want dat fleurt het spel altijd wel op, en mij ook Grijns. Misschien is het iets om een liedje te maken die ongeveer 20 seconden duurt, en die te loopen (ervoor zorgen dat je hem constant achter elkaar kan afspelen). Dan is het bestand minder groot en kan je hem waarschijnlijk ook in het spel zelf plaatsen, dan heb je ook geen zip nodig. Wat ik nog wel even wil zeggen is dat als ik een gebouw inga, dan is het ineens klaar met de muziek, dan is het helemaal stil en op het moment dat ik naar buiten ga beginnen ze weer vrolijk muziek te maken. Maar waarschijnlijk ga je er nog meer muziek in stoppen.

Het hoofdpersonage is dus wel leuk, alleen zou ik zoals ik al eerder zei het hoofd niet doorzichtig laten. Ik vindt de animaties zoals het trainen erg leuk, alleen zou ik toch echt wat aan het stilstaan doen. Ik vindt de loop animatie ook leuk alleen hij loopt wel erg traag, misschien een ren functie of gewoon wat sneller lopen? Dan zou ik het spel al een stuk meer spelen.

De story, het begint leuk. Maar daarna wordt je aan je lot over gelaten. Ik heb ooit een spel gespeeld dat veel op deze leek, dus ik dacht dat je hetzelfde moest doen. Dat bleek ook het geval te zijn en ik had gelijk door wat je dus moest doen. Dit zal niet voor iedereen gelden dus misschien kan je nog een tutorial maken. Waarschijnlijk ben je nog bezig met de story dus ik kan alleen zeggen, ga zo door!

De skills vindt ik wel leuk, alleen toch snap ik het nut niet echt. Ik krijg een bericht als ik getraind heb met dit erin: je kan niet meer dan 50 keer trainen (of iets dergelijks). Dan is het level van mijn strength ook gelijk 50 levels omhoog (+0). Misschien kan je maken dat hoe hoger je strength is, hoe breder je wordt. Verder is er helaas geen skill dat je kan trainen, behalve het bier zuipen in de pub Grijns.
Wel vindt ik het raar dat als je stilstaat (ja, ik ga het er weer over hebben) je energie toch omlaag gaat. Dat vindt ik wel een beetje vreemd, aan de ene kant klopt het. Maar toch zou ik het niet in een spel verwerken. Misschien kan je een park maken met bankjes waar je ook weer energie erbij krijgt.

Kijk mijn camouflage!

Kortom, een erg leuk spel met nog wel wat verbeter puntjes. Ik zou zeggen ga zo door! Gemoedelijk

mvg, mikey Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

TriLobyte
Gebruiker

HBO Game Design '13-'17

« Antwoord #6 Gepost op: 9 Februari 2011, 12:02:22 »

Heey, ik vond het wel een leuk spelletje. Ik zal een kleine review schrijven Gemoedelijk:
Dankjewel voor je reviewtje Gemoedelijk

De graphics vond ik er wel leuk uitzien. Niet heel spannend maar het past wel allemaal bij elkaar. Wel vindt ik het jammer dat je bijvoorbeeld door het hoofd heen kan kijken. Ik had het daarbinnen in dan wit gemaakt zodat het niet een cirkel maar meer een bol is. Wat ik bijvoorbeeld wel heel leuk vindt is het bord dat je bij een message te zien krijgt, wat ik wel een beetje jammer vindt is dat de hud de helft van het schermpje in beslag neemt terwijl dat eigenlijk niet nodig is.
Hmm, ja ik zat er al over te twijfelen of is het hoofd in zou kleuren of niet ... kijken we in de volgende versie of het beter is...
Ik wou inderdaad het 'speel scherm' al groter maken. zodat je ook iets meer van de gebouwen ziet.

De hud vindt ik zoals ik al zei te groot. En ik heb er ook een error in gevonden, als je in de bank staat en je praat met de bankier dan krijg je een ander schermpje, voor het geld storten en eraf halen. Als ik dan de deur uitga krijg ik een error. Waarschijnlijk wordt dan het geld storten niet afgesloten, misschien kan je dat in het event waarin je in de deur gaat plaatsen? Verder vindt ik de hud niet verkeerd, alles staat erin en het is niet erg storend. Dus als je hem misschien iets kleiner maakt dan vindt ik hem geweldig.
Deze error is al bekent en is al opgelost. Ik zal hem ook relatief iets kleiner maken Knipoog maar anders passen er geen 50 slots in Grijns dus dan maar ik daar minder van.
Dat is toch wel overdreven veel.

De muziek is wel leuk, is die zelf gemaakt? Hij komt me ergens bekend voor Grijns. Hij is leuk en zeker erin houden, het past er wel bij. Alleen wat ik een beetje jammer vindt is dat het muziek erg levendig is, en dat vindt ik niet in het spelletje. Als ik stil sta dan sta ik ook echt stil, misschien kan je daarin een kleine animatie doen. Want dat fleurt het spel altijd wel op, en mij ook Grijns. Misschien is het iets om een liedje te maken die ongeveer 20 seconden duurt, en die te loopen (ervoor zorgen dat je hem constant achter elkaar kan afspelen). Dan is het bestand minder groot en kan je hem waarschijnlijk ook in het spel zelf plaatsen, dan heb je ook geen zip nodig. Wat ik nog wel even wil zeggen is dat als ik een gebouw inga, dan is het ineens klaar met de muziek, dan is het helemaal stil en op het moment dat ik naar buiten ga beginnen ze weer vrolijk muziek te maken. Maar waarschijnlijk ga je er nog meer muziek in stoppen.
De muziek is gemaakt door Ever121. dat staat in-game en in de begin post. Over die animaties had ik al na gedacht maar dat nog Knipoog
Ik zal Ever121 vragen of hij de muziek nog iets kan inkorten. En er moet inderdaad nog meer muziek komen...

Het hoofdpersonage is dus wel leuk, alleen zou ik zoals ik al eerder zei het hoofd niet doorzichtig laten. Ik vindt de animaties zoals het trainen erg leuk, alleen zou ik toch echt wat aan het stilstaan doen. Ik vindt de loop animatie ook leuk alleen hij loopt wel erg traag, misschien een ren functie of gewoon wat sneller lopen? Dan zou ik het spel al een stuk meer spelen.
Ren functie? ohja, die staat nog niet bij controls maar volgens mij kan dat al met shift indrukken en dan lopen.

De story, het begint leuk. Maar daarna wordt je aan je lot over gelaten. Ik heb ooit een spel gespeeld dat veel op deze leek, dus ik dacht dat je hetzelfde moest doen. Dat bleek ook het geval te zijn en ik had gelijk door wat je dus moest doen. Dit zal niet voor iedereen gelden dus misschien kan je nog een tutorial maken. Waarschijnlijk ben je nog bezig met de story dus ik kan alleen zeggen, ga zo door!
Ik had nog niet echt een idee voor een story maar ik zal er wel een tutorial in maken voor werken, slapen, leren en trainen.

De skills vindt ik wel leuk, alleen toch snap ik het nut niet echt. Ik krijg een bericht als ik getraind heb met dit erin: je kan niet meer dan 50 keer trainen (of iets dergelijks). Dan is het level van mijn strength ook gelijk 50 levels omhoog (+0). Misschien kan je maken dat hoe hoger je strength is, hoe breder je wordt. Verder is er helaas geen skill dat je kan trainen, behalve het bier zuipen in de pub Grijns.
Wel vindt ik het raar dat als je stilstaat (ja, ik ga het er weer over hebben) je energie toch omlaag gaat. Dat vindt ik wel een beetje vreemd, aan de ene kant klopt het. Maar toch zou ik het niet in een spel verwerken. Misschien kan je een park maken met bankjes waar je ook weer energie erbij krijgt.
Het is ook niet echt de bedoeling geweest om skill's te maken maar gewoon dingen die je tegen komt in het dagelijks leven. Zoals te veel zuipen of sporten.

Kortom, een erg leuk spel met nog wel wat verbeter puntjes. Ik zou zeggen ga zo door! Gemoedelijk

mvg, mikey Gemoedelijk
Ja wou je dat ik er iets aan deed? Tong

Ik ben wel benieuwd bij welk beroep je bent gestopt Tong... Er staat ook een nummer bij als je gewerkt hebt.

Bedankt voor je duidelijke review! Ik hoop dat je er nog een wilt maken voor v0.2!

Met vriendelijke groet,

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: