game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  TVNGine - Dé opensource MMORPG Engine 0.20
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

TimVN
Gebruiker

« Gepost op: 22 Januari 2011, 15:48:21 »

TVNGine
Aangezien ik vrij weinig te doen heb wil ik mijn kennis omhoog houden door een MMORPG Engine te bouwen. Welkom bij TVNGine.

Wat kan/doet het?

TVNGine gaat efficiënt om met data verkeer, en houd alle berekeningen die beter niet cliënt sided kunnen gaan, server sided. Dingen zoals je Inventory bijhouden en items gebruiken, wordt allemaal serversided gecheckt, om de zogenaamde "hackers" of decompilers niks te gunnen! Ook wordt elk mod-command, server sided afgehandeld.

Versie 0.20, early stage, wat zijn de features?

Registreren, opslaan, inloggen, laden. De server maakt pa na de checks een stabiele verbinding.
Positie's toewijzen aan spelers, oftewel, moderators aanmaken.
Spelers kicken of verbannen.
Items geven aan spelers.
Smooth-movement - Efficiënte manier om spelers 'gladjes' door de room te laten bewegen. Zonder lag!
Een inventory met plaats voor 20 items. Items gebruiken (serversided!).
Een server die het ziet als de speler niet goed verbonden is, of niet goed uitgelogt is.
Een serverside NPC systeem, en een dialoog systeem wanneer je op de NPC klikt in de client. Ja/nee kunnen antwoorden, met serversided antwoorden.

Het guild systeem:

/nameguild naam - Als je een guild aanmaakt, heeft deze nog geen naam, we gebruiken dit command om je guild echt een naam te geven.
/guildinvite spelernaam - Nodigt deze speler uit om de guild te joinen waarin je je bevind.
/acceptinvite - Andere mensen gebruiken dit commando om een uitnodiging te accepteren, dit wordt (zeer duidelijk) in het scherm weergegeven.
/declineinvite - Andere mensen gebruiken dit commando om een uitnodiging af te slaan, dit wordt ook duidelijk in het scherm weergegeven.
/leaveguild - Dit kunnen alleen de leden van een guild doen, en je raad het al, hiermee verlaat je de guild waarin je zit

Mod commands & Controlls

Ik begin met de commands die je nu kunt gebruiken:

/kick spelernaam rede| Dit zal spelernaam kicken, en de rede laten zien
/ban spelernaam rede| Dit zal spelernaam bannen, en de rede laten zien
/giveitem spelernaam itemid| Dit zal spelernaam item met id itemid geven.
LET OP! Momenteel zijn er maar 2 items, 1 & 2. Als je probeert een item hoger dan 2 te geven zal de cliënt in ieder geval een error geven, de server weet er nog niks van af.

Met pijltjes lopen, I drukken om je inventory te openen, op een item klikken om het te gebruiken. Enter om te beginnen met chatten, enter om bericht te sturen.

Hoe weet de server wat de status is van een speler?

Nadat je een account aangemaakt hebt, kun je bij de server je account.ini openen. Bij position zie je status staan.

0 = niks aan de hand, bevoegd om in te loggen en verder niks.
1 = Moderator, bevoegd om commando's uit te voeren.
2 = Verbannen, geblokkeerd op naam van de server.

De engine wordt zeker verder uitgebouwd, zodat je een mooie basis hebt voor een spel.

Hoe zit het met de credits? Zijn deze vereist?

Ja, de server laad een lijntje tekst + versienummer vanaf mijn webhost. Elke speler die inlogt, zal deze tekst zien wanneer hij/zij inlogt. Hiervan zou ik graag willen dat het niet verwijderd wordt. In het menu zit een button naar mijn stukje over TVNGine voor anderen. (In het Engels) Als het kan, zou ik graag hebben dat deze blijft staan.

Downloads & Instructie's

TVNGine010.rar
TVNGine010.zip

Openen, uitpakken in een map, en klaar.

Laat een reactie achter a.u.b! Gemoedelijk

« Laatste verandering: 1 Februari 2011, 08:30:54 door G-maker-T »
Naar boven Gelogd

generaallucas
Gebruiker

Verhalen: klaar terwijl u wacht.

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Januari 2011, 15:58:05 »

Ik denk dat het haast tijd word misschien een ''NGMC MMORPG-game'' te maken na al die nieuwe MMO's. Waarom zijn die ineens allemaal zo populair?

Actionscript 3 - C++ - C# - CSS3 - GML - HTML5 - Javascript - PHP - SQL - Visual Basic - VTask

3DS Max(VRay), Photoshop, Illustrator, Flash, Irrlicht, SDL, CML, OpenGL, Phonegap, Cordova
Naar boven Gelogd

TriLobyte
Gebruiker

HBO Game Design '13-'17

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Januari 2011, 15:58:19 »

Yessssss!
ziet er nu al veel belovend uit Tong
ik ga eventjes kijken en dan edit ik!

jahoor zoals verwacht, super
er zijn meer functies dan je in de eerste instantie ziet...

mvg,

« Laatste verandering: 22 Januari 2011, 16:06:08 door TriLobyte »

niet BINNENKORT V2.0! - That's the world of Golennium
Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Januari 2011, 16:02:57 »

Ik denk dat het jaar 2011 het jaar van de mmorpg zal zijn.
Mogelijk doordat veel nieuwe kleine bedrijfjes die vroeger veel mmorpgs gespeeld hebben , nu zelf mmorpgs gaan maken.
Ik zelf bijvoorbeeld , jarenlang ben ik runescape speler geweest.
Op verschillende fora's was ik niet weg te denken.
Op een dag ben ik gestopt omdat ik er zelf een wou maken.
Nu 3 maanden later , heb ik er een.

TR

Naar boven Gelogd

redblood
Gebruiker

Dvdbrander

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Januari 2011, 16:15:58 »

Ik vind het heel knap dat je dit gemaakt hebt, maar ik ben bang voor een overspoeling van online games.
online is echt moeilijk, maar doordat het steeds bereikbaarder word gemaakt zullen mensen dit gaan gebruiken en niet weten hoe het werkt waardoor we heel veel vragen op minder hoog niveau zullen krijgen, over online.

Mijn project: shadowconflict
Zie http://www.livestream.com/dvdbrander voor de huidige vordering van het project, en voor livestreams van het programmeren
Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Januari 2011, 16:30:17 »

Bedankt voor alle positieve reactie's! Gemoedelijk

@RedBlood;

Ik weet het, maar dat is het 'm juist, daar houd ik van. Zie dit maar als een trigger. Bedankt voor je reactie Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

gangstah25
Gebruiker

GameMaker for life!

« Antwoord #6 Gepost op: 22 Januari 2011, 17:46:08 »

Wow, Tim!
Dit is echt wat ik zocht man, bedankt!
Ik probeerde wat dingen met je oude clients en server maar die
waren niet zo goed, maar deze ..! Deze is gewoon de beste van de
hele forum. (Die van BlackHawk is ook goed hoor  Cool) Ik ga dit denk
ik wel gebruiken en experimenteren, ik ben namelijk een GM noob. Engel
En, zorg snel dat EWO klaar is, IK, WIL, SPELEN!!

Grußen!

Naar boven Gelogd

Takua
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 30 Januari 2011, 21:40:27 »

.......Er zit een chat bij en een spel die een error message geeft? En ik heb liever geen zip bestanden. + Je geeft ons gewoon de .gmk. Mensen kunnen dit stelen, hoor.

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen..

« Laatste verandering: 30 Januari 2011, 22:10:50 door Takua »

Pm me als je mee wilt helpen met Danix Armies.

Of ga naar: http://www.gmot.nl/index.php?topic=26617
Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder

http://xkcd.com/386/

« Antwoord #8 Gepost op: 30 Januari 2011, 22:00:06 »

Mensen kunnen dit stelen, hoor.
Citaat van: Google > define:opensource > Wikipedia definitie
Open source beschrijft de praktijk die in productie en ontwikkeling vrije toegang geeft tot de bronmaterialen (de source) van het eindproduct. Sommige mensen zien het als een filosofie, anderen beschouwen het als een pragmatische methodologie.
Dus, het lijkt me zijn plan.

Persoonlijk vind ik dit een beetje tegen vallen, zoals al is gezegd is er angst voor een overweldigende hoeveelheid aan online games die allemaal bagger werken. Deze angst deel ik en ik had hiervan toch een stuk meer verwacht, zeker de manier hoe je het aanprijst en de screen van het inloggen die je post... Had er gewoon meer van verwacht en ben nu een beetje teleurgesteld Treurig Tong

Naar boven Gelogd

Takua
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 30 Januari 2011, 22:10:57 »

En dit is echt niet hetzelfde als die screenshots.
Ik denk dat er iets bij mij fout is gegaan. Mensen geven misschien positieve reacties, omdat zij hetzelfde als bij de screenshots zien.. En ik heb het wel uitgepakt. Wat moet ik doen om die MMOrpg te spelen? Wat ik nu heb is namelijk geen MMorpg engine.

????

« Laatste verandering: 30 Januari 2011, 22:13:01 door Takua »

Pm me als je mee wilt helpen met Danix Armies.

Of ga naar: http://www.gmot.nl/index.php?topic=26617
Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder

http://xkcd.com/386/

« Antwoord #10 Gepost op: 30 Januari 2011, 22:37:25 »

Dat is precies wat ik bedoel, als iemand het aanbiedt als opensource MMORPG engine. Dan verwacht ik een kleine simpele basis MMORPG, waarvan de source open is. Wat ik echter krijg is een mooi online inlogscherm (met een paar ergonomische problemen), met een (veel) minder mooi online deel.

Wat ik bijvoorbeeld zou verwachten is een skillsysteem waarvan de levels en experience niet veranderd kan worden via Debug of Cheatengine, dus zo veilig als mogelijk met een Game Maker spel. En bijvoorbeeld dingen als een bank-, ruil-, privatechat- en gevechtssysteem. Dat dit allemaal soepel online werkt en gemakkelijke te implementeren is. Alleen nu is het slechts een register/login. Of heb ik veel over het hoofd gezien?

Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 31 Januari 2011, 23:19:24 »

Daarom is dit versie 0.10 Knipoog

Versie 0.20 is nu beschikbaar, downloads in de beginpost!

Nieuw in 0.20:

Serversided NPC systeem;

GML:
//Argument0 = soort NPC (1 = nu guildmaster)
//Argument1 = naam NPC
//Argument2 = intro tekst NPC
//Argument3 = wat de NPC zegt wanneer je nee drukt
//Argument4 = wat de NPC zegt wanneer je ja drukt
//Argument5 = x, argument6 = y

Je 'in-game' heb ik rechtsboven alvast een NPC aangemaakt. Deze wordt in de server -> obj_controller -> Create event aangemaakt.

Een basis, goed werkend guild systeem!

Maak een guild aan bij de Guildmaster (de NPC rechtsboven als je in-game bent). Open het (nogal baggere) guildscherm met 'G'. Daar krijg je verdere instructie's.

Commands nieuw:

/nameguild naam - Als je een guild aanmaakt, heeft deze nog geen naam, we gebruiken dit command om je guild echt een naam te geven.
/guildinvite spelernaam - Nodigt deze speler uit om de guild te joinen waarin je je bevind.
/acceptinvite - Andere mensen gebruiken dit commando om een uitnodiging te accepteren, dit wordt (zeer duidelijk) in het scherm weergegeven.
/declineinvite - Andere mensen gebruiken dit commando om een uitnodiging af te slaan, dit wordt ook duidelijk in het scherm weergegeven.
/leaveguild - Dit kunnen alleen de leden van een guild doen, en je raad het al, hiermee verlaat je de guild waarin je zit.

Veel plezier met deze versie, graag een reactie, en bugs kun je hier ook melden!
Alles gebeurd veilig serversided en kan niet worden beïnvloed door een client!

Dankjewel Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

de-haas
Gebruiker

de-haas games 2009-2014

« Antwoord #12 Gepost op: 1 Februari 2011, 21:27:30 »

Mag die button veranderd worden?
Wel met de tekst TVNGine erin maar andere achtergrond en vorm..

Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 2 Februari 2011, 09:33:58 »

Uiteraard, alle achterliggende graphics mogen worden veranderd.

Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 5 Februari 2011, 15:04:37 »

Weet je wat? We gaan het zo doen:

Jullie geven suggestie's, ik voer ze uit. Heel simpel.

In de volgende update heb ik wat fixes voor de guild, ook is er /guildkick spelernaam, die alleen de eigenaar, of een guildlid met speciale rechten uit kan voeren.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: