game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Scr] Keyboard script
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

ChrisCompany
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1412


WWW
« Gepost op: 6 Januari 2011, 22:01:28 »

Keyboard script
GMversie:  GameMaker 8, Game Maker 7, Game Maker 6, (als het goed is ook Game Maker 5)
Pro vereist?: Nee.

Probleem:
Het probleem begon met het feit dat ik de standaard get_string inputbox erg lelijk en onprofessioneel vind en dus bijna altijd mijn user-input gewoon ingame plaats (dus zonder daarvoor een apart venstertje te laten verschijnen). Vervolgens liep ik wel eens tegen het probleem aan dat de speler niet altijd alle functies van het toetsenbord mag gebruiken voor de input en ik dat dus handmatig wou beperken.

Doel:
Met keyboard script heb jij zelf in de hand wat de gebruiker wel en niet mag typen als jij om user-input vraagt. Je kunt voorkomen dat hij bepaalde tekens gebruikt of juist een bepaald hoofdletter-gebruik afdwingen. Je kunt ervoor kiezen dat de gebruiker maar een bepaald aantal tekens mag gebruiken of zelfs zorgen dat wat de gebruiker typt meteen omgezet wordt in Leetspeak. En dit alles kun je opslaan in welke variabele jij maar wilt! Kortom, vanaf nu heb jij het toetsenbord in de hand!

Functies:

  • Bepaal het maximum aantal tekens dat gebruikt mag worden.
  • Bepaal zelf in welke variabele deze keyboard string wordt opgeslagen.
  • Beschikking over meerdere keyboard strings.
  • Bepaal zelf wanneer er wel en niet op typen gelet wordt.
  • Bepaal zelf of de gebruiker cijfers of het numpad mag gebruiken.
  • Bepaal of de gebruiker zelf spaties, enters of hoofdletters mag gebruiken.
  • Bepaal zelf of je toetsenbord wacht na een diakritisch teken (bijvoorbeeld ~ of ").
  • Bepaal zelf welke speciale tekens gebruikt mogen worden.
  • Bepaal zelf of de combinatie ctrl+alt (of Alt Gr) toegestaan wordt.
  • Laat het hoofdletter gebruik automatisch aangepast worden.
  • Zet de getypte reeks direct om in Leetspeak.



Script:
GML:
/* ------------------
Name: Key_board3
Author: Christiaan Holleboom
Version: 3.0.0

     ---
keyboard( maxLength, Outputvar, Digits, numpadDigits, Spaces, Enters, customCapitals, diacriticWait, altChars, specialChars, autoFormat, autoNumeral);
[For default keyboard use: keyboard( -1, "keyboard_string", true, true, true, true, true, true, true, " ~``!@#$%^&*()_+-={}|[]\:;'<>?,./ " + ' " ', false, false);]

maxLength [REAL]= Maximum length of the string (-1 is unlimited).
Outputvar [STRING]= The variable to output the string to.
Digits [BOOL]= Wether to enable digits.
numpadDigits [BOOL]= Wether to enable the numpad digits.
Spaces [BOOL]= Wether the user may input spaces.
Enters [BOOL]= Wether the user may input enters.
customCapitals [BOOL]= Wether the user may input capitals.
diacriticWait [BOOL] = Wether the code should wait at diacritics.
altChar [BOOL] = Wether to enable the Ctrl-Alt combination (or the Alt Gr key).
specialChars [STRING]= A string containing all special characters that are allowed.
    "" (Empty string) - Disabled
    
    For Example (excluding the spaces):
    " ~``!@#$%^&*()_+-={}|[]\:;'<>?,./ " + ' " ' (For default)
    " !@#$%^&*() " (For all secundairy numbers)
    " +=-/* " (For all mathematical characters)
    " :;.,'?! " + ' " ' (For all punctuation marks)
    " [](){}<> " (For all parenthesis/brackets)
    " ~`_\| " (For all miscellaneous characters)
    
autoFormat [REAL]= A number to indicate the autoformatation of the capitals in the sentence.
    FALSE - Disabled
    1 - Like this (Only first letter of the sentence)
    2 - Like This (Every First Letter Of Every Word)
    3 - like this (no capitals at all)
    4 - LIKE THIS (ONLY CAPITALS)
    5 - LIkE tHiS (RanDoM CAPitAlS)
    
autoNumeral [REAL]= A number that indicates the intensity of leet speak to be applied to the sentence.
    FALSE - Disabled
    1 - L1k3 Th1s (Only lower letters, very readable; low intensity)
    2 - 1k3 T#1s (Alternative Leet, pretty readable; low intensity)
    3 - L1k3 Th15 (Only lower letters, less readable; middle intensity) <Numeral talk>
    4 - 1k3 T#15 (Alternative Leet, less readable; middle intensity)
    5 - L1|<3 Th15 (Only lower letters, barely readable; high intensity)
    6 - |_1|<3 +#15(All letters, unreadable; high intensity) <Leet speak>

     ---
Place in: Step Event or (Press) Any Key Event.
Return: Saves the sentence in the Outputvar.

------------------ */



//Check if Outputvariable exists && if dWaitvar exists
if !variable_local_exists(argument1) then variable_local_set(argument1,"");
if !variable_local_exists("_dWaitvar") then _dWaitvar = "";
var _shouldShift;


//Check if the text is not too long
if keyboard_key = 0 or keyboard_key = vk_shift or keyboard_key = vk_control or keyboard_key = vk_alt then exit;
if !is_string(variable_local_get(argument1)) then exit;
if string_length(variable_local_get(argument1)) >= argument0 && keyboard_key != vk_backspace && argument0 != -1 then exit;


//Check diacritics
if (argument7) && !((argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt)))
{
    if _dWaitvar = ""
    {
        //Save diacritic
        if keyboard_key = 54 && keyboard_check(vk_shift) && string_count("^",argument9)!=0 then _dWaitvar = "^";
        if keyboard_key = 222 && !keyboard_check(vk_shift) && string_count("'",argument9)!=0 then _dWaitvar = "'";
        if keyboard_key = 222 && keyboard_check(vk_shift) && string_count('"',argument9)!=0 then _dWaitvar = '"';
        if keyboard_key = 192 && !keyboard_check(vk_shift) && string_count("`",argument9)!=0 then _dWaitvar = "`";
        if keyboard_key = 192 && keyboard_check(vk_shift) && string_count("~",argument9)!=0 then _dWaitvar = "~";
        
        if _dWaitvar != ""
        {
            keyboard_key = 0;
            exit;
        }
    }
    else
    {
        //Temp vars
        var _dWaitcur;
        
        //Check if shift
        if ((argument6) && keyboard_check(vk_shift))
        or (argument10 = 1 && variable_local_get(argument1) = "")
        or (argument10 = 2 && (string_copy(variable_local_get(argument1),string_length(variable_local_get(argument1)),1) = " " or variable_local_get(argument1) = ""))
        or (argument10 = 4)
        or (argument10 = 5 && choose(1,2) = 1)
        && (argument10 != 3)
        then _shouldShift = true;
        else _shouldShift = false;
    
        //Add diacritic
        _dWaitcur = variable_local_get(argument1);
        switch(_dWaitvar)
        {
            case "'":
            if keyboard_key = ord("E") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("A") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("I") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("O") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("U") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("Y") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("C") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            break;
            
            case '"':
            if keyboard_key = ord("E") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("A") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("I") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("O") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("U") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("Y") if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            break;
            
            case "^":
            if keyboard_key = ord("E") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("A") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("I") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("O") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("U") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            break;
            
            case "`":
            if keyboard_key = ord("E") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("A") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("I") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("O") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("U") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            break;
            
            case "~":
            if keyboard_key = ord("A") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("O") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            if keyboard_key = ord("N") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
            break;
        }
        
        if variable_local_get(argument1) = _dWaitcur
        then { variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+_dWaitvar); _dWaitvar = ""; }
        else { keyboard_key = 0; _dWaitvar = ""; exit; }

    }
}

//Check all normal keys
if keyboard_key >= ord("A") && keyboard_key <= ord("Z") && !((argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt)))
{
    if ((argument6) && keyboard_check(vk_shift))
    or (argument10 = 1 && variable_local_get(argument1) = "")
    or (argument10 = 2 && (string_copy(variable_local_get(argument1),string_length(variable_local_get(argument1)),1) = " " or variable_local_get(argument1) = ""))
    or (argument10 = 4)
    or (argument10 = 5 && choose(1,2) = 1)
    && (argument10 != 3)
    then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+string_upper(chr(keyboard_key)));
    else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+string_lower(chr(keyboard_key)));
}


//Check if a digit is pressed
if keyboard_key >= ord("0") && keyboard_key <= ord("9") && (argument2) && !keyboard_check(vk_shift) && !((argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt)))
then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+chr(keyboard_key));

if keyboard_key >= vk_numpad0 && keyboard_key <= vk_numpad9 && (argument3) && !keyboard_check(vk_shift) && !((argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt)))
then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+chr(keyboard_key-(vk_numpad0-ord("0"))));


//Check special characters
if argument9 != ""
{
    //Shifted Characters
    if keyboard_check(vk_shift) && !((argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt)))
    {
        //Secundairy Numbers
        if keyboard_key = 49 && string_count("!",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"!");
        if keyboard_key = 50 && string_count("@",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"@");
        if keyboard_key = 51 && string_count("#",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"\#");
        if keyboard_key = 52 && string_count("$",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"$");
        if keyboard_key = 53 && string_count("%",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"%");
        if keyboard_key = 54 && string_count("^",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"^");
        if keyboard_key = 55 && string_count("&",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"&");
        if keyboard_key = 56 && string_count("*",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"*");
        if keyboard_key = 57 && string_count("(",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"(");
        if keyboard_key = 48 && string_count(")",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+")");
        
        //Mathematical Characters
        if keyboard_key = 187 && string_count("+",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"+");
        
        //Punctuation Marks
        if keyboard_key = 186 && string_count(":",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+":");
        if keyboard_key = 222 && string_count('"',argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+'"');
        if keyboard_key = 191 && string_count("?",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"?");
        
        //Parenthesis/Brackets
        if keyboard_key = 219 && string_count("{",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"{");
        if keyboard_key = 221 && string_count("}",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"}");
        if keyboard_key = 188 && string_count("<",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"<");
        if keyboard_key = 190 && string_count(">",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+">");
        
        //Miscellaneous
        if keyboard_key = 192 && string_count("~",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"~");
        if keyboard_key = 189 && string_count("_",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"_");
        if keyboard_key = 220 && string_count("|",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"|");
    }
    
    //Nonshifted Characters
    if !keyboard_check(vk_shift) && !((argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt)))
    {
        //Mathematical Characters
        if keyboard_key = 189 or keyboard_key = 109 && string_count("-",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"-");
        if keyboard_key = 187 && string_count("=",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"=");
        if keyboard_key = 191 or keyboard_key = 111 && string_count("/",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"/");
        if keyboard_key = 106 && string_count("*",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"*");
        if keyboard_key = 107 && string_count("+",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"+");
        
        //Punctuation Marks
        if keyboard_key = 186 && string_count(";",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+";");
        if keyboard_key = 190 && string_count(".",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+".");
        if keyboard_key = 188 && string_count(",",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+",");
        if keyboard_key = 222 && string_count("'",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"'");
        
        //Parenthesis/Brackets
        if keyboard_key = 219 && string_count("[",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"[");
        if keyboard_key = 221 && string_count("]",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"]");
        
        //Miscellaneous
        if keyboard_key = 192 && string_count("`",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"`");
        if keyboard_key = 220 && string_count("\",argument9)!=0 then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"\");
    }
}


//Check space
if keyboard_key = vk_space && (argument4) && !((argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt))) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+" ");


//Check enter
if keyboard_key = vk_enter && (argument5) && !((argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt))) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"#");


//Check backspace
if keyboard_key = vk_backspace && string_length(variable_local_get(argument1)) != 0 && !((argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt)))
then variable_local_set(argument1,string_copy(variable_local_get(argument1),0,string_length(variable_local_get(argument1))-1));


//Check altChars
if (argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt))
{
    //Check if shift
    if ((argument6) && keyboard_check(vk_shift))
    or (argument10 = 1 && variable_local_get(argument1) = "")
    or (argument10 = 2 && (string_copy(variable_local_get(argument1),string_length(variable_local_get(argument1)),1) = " " or variable_local_get(argument1) = ""))
    or (argument10 = 4)
    or (argument10 = 5 && choose(1,2) = 1)
    && (argument10 != 3)
    then _shouldShift = true;
    else _shouldShift = false;
    
    //` - =
    if keyboard_key = ord("1") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("2") if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("3") if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("4") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("5") if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("6") if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("7") if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("8") if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("9") if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("0") if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = 189 if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = 187 if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    
    //Q - \
    if keyboard_key = ord("Q") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("W") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("E") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("T") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("Y") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("U") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("I") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("O") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("P") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = 219 if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = 221 if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = 220 if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    
    //A - '
    if keyboard_key = ord("A") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("S") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("D") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("L") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = 186 if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = 222 if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    
    //Z - /
    if keyboard_key = ord("Z") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("C") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = ord("N") if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = 188 if (_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+""); else variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = 190 if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
    if keyboard_key = 191 if !(_shouldShift) then variable_local_set(argument1,variable_local_get(argument1)+"");
}


//Check sentence and convert to leet speak
if argument11 = 2 or argument11 = 4
{
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"L",""));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"x",""));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"B",""));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"f",""));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"D",""));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"S","$"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"Y",""));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"E",""));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"A","@"));
}

if argument11 >= 1
{
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"i","1"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"e","3"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"a","4"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"o","0"));
}

if argument11 >= 3
{
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"z","2"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"s","5"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"t","7"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"b","6"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"g","9"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"b","8"));
}

if argument11 >= 5
{
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"k","|<"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"c","<"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"m","nn"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"w","vv"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"u","v"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"f","ph"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"y","j"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"l","|"));
}
 
if argument11 >= 6
{
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"G","&"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"Z","%"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"H","\#"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"D","I>"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"P",'|"'));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"R","I2"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"B","8"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"C","["));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"L","|_"));
    variable_local_set(argument1,string_replace_all(variable_local_get(argument1),"T","+"));
}


//Reset key
keyboard_key = 0;

Leuk, maar hoe gebruik ik dit script nou eigenlijk?
Eerst moeten we deze lap code hierboven toevoegen als script in GameMaker: Maak een nieuw script als resource aan en noem het 'keyboard'. Vervolgens kopiren we de bovenstaande code naar dat script zodat GameMaker weet wat hij moet doen als we vragen om 'keyboard'. Maak nu een nieuw object aan, gebruik een bestaand object en voeg in het step event, draw event of het any key event een code blok toe. Vervolgens kun je het script aanroepen door 'keyboard(argumenten)' te typen. De argumenten zijn als volgt:

keyboard( maxLengte, Opslaanvar, Cijfers, numpadCijfers, Spaties, Enters, eigenHoofdletters, wachtDiakriet, altTekens, specialeTekens, autoFormaat, autoLeetspeak);
De standaard functie (zoals hij nu dus in GameMaker is): keyboard( -1, "keyboard_string", true, true, true, true, true, true, true, " ~``!@#$%^&*()_+-={}|[]\:;'<>?,./ " + ' " ', false, false);

Voor hulp bij het invullen van de argumenten verwijs ik je naar dit stappenplan of het script zelf, waar in het begin staat (dan wel in het engels) wat er bij elk argument verwacht wordt. BOOL betekent dat je true of false moet invullen.


VOORBEELD OM TE GEBRUIKEN:
Dit script kun je bijvoorbeeld op deze manier(zie de tip onder het stappenplan) of op deze manier gebruiken:
GML:
//draw event
keyboard( -1, "mijnvariabele", true, true, true, true, true, true, true, " ~``!@#$%^&*()_+-={}|[]\:;'<>?,./ " + ' " ', false, false);
draw_text(32,16,mijnvariabele);
Merk hierbij op dat de variabele voor het gemak door het script zelf wordt gedeclareerd indien je dit nog niet hebt gedaan.



Credits:
Credits zijn niet verplicht, maar ik vind het wel leuk om te horen of te zien als je mijn script hebt gebruikt. Stuur me dus vooral een PB als je een spel of programma hebt gemaakt waarin je mijn script gebruikt! Ik zou het erg leuk vinden om het in jouw spel in actie te zien en natuurlijk om jouw spel te spelen!

Credits verwijzingen mogen en dan graag naar Christiaan Holleboom (als mijn echte naam) of naar ChrisCompany (als mijn forumnaam).


Mochten er vragen of opmerkingen zijn hoor ik ze graag!


EDIT(27-03-11, 13:00) Verbeterd dat : geen diakritisch teken is, credits verwijzing verandert, hoe te gebruiken iets verandert en vollediger gemaakt en een voorbeeld voor het gebruiken toegevoegd.
EDIT(15-01-12, 23:15) Fout in het 'gebruik dit voor default' aangepast. Daar miste een argument. En de hele 'hoe gebruik ik dit script' aangepast.

« Laatste verandering: 15 Januari 2012, 22:15:02 door ChrisCompany »

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 4942

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 6 Januari 2011, 23:27:18 »

Wat je aan die laatste paar functies hebt ontgaat mij, maar ik vind het wel een indrukwekkend script. Het komt dicht in de buurt van bepaalde stukken code uit Model Creator Tong.

Dit script moet in de step event, toch? Dat staat nergens in je tutorial denk ik.


Naar boven Gelogd

martiener1
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 994

I'm a gamer or a game creator :)


« Antwoord #2 Gepost op: 7 Januari 2011, 01:19:40 »

ik snap er zelf nog niets van maar toch even een reactie.
misschien zou je duidelijker kunnen maken waar je wat in moet vullen om bijv. !%#%& enzo te mogen typen.
ten 2de ik denk dat de meeste mensen hier het op prijs zouden stellen als je het script in het nederlands vertaalt.(tussen /* en */ dan.)
ten 3de.
het is niet pro veriest maar pro vereist. Tong

maar het is zeker wel een handig script,
misschien dat ik hem in de toekomst eens ga gebruiken.

groetjes,
martiener1


MVG,
Martiener1

Naar boven Gelogd

jelle6
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1855


« Antwoord #3 Gepost op: 7 Januari 2011, 12:30:34 »

Wat je aan die laatste paar functies hebt ontgaat mij, maar ik vind het wel een indrukwekkend script. Het komt dicht in de buurt van bepaalde stukken code uit Model Creator Tong.

Dit script moet in de step event, toch? Dat staat nergens in je tutorial denk ik.
Het is geen tutorial maar script

Naar boven Gelogd

Maartenz
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3423

nopenope


« Antwoord #4 Gepost op: 7 Januari 2011, 13:13:43 »

Misschien kan je het opsplitsen in meerdere scripts?
Nu zijn er zoveel argumenten.


nopenopenopenopenope
Naar boven Gelogd

generaallucas
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2900

Verhalen: klaar terwijl u wacht.


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 7 Januari 2011, 13:48:56 »

Ik heb nog nooit zo'n groot script gezien. Ik vraag me af wie het nodig zal hebben, want het kan vaak veel makkelijker.


Actionscript 3 - C++ - C# - CSS3 - GML - HTML5 - Javascript - PHP - SQL - Visual Basic - VTask

3DS Max(VRay), Photoshop, Illustrator, Flash, Irrlicht, SDL, CML, OpenGL, Phonegap, Cordova
Naar boven Gelogd

ChrisCompany
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1412


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 7 Januari 2011, 22:55:59 »

Wat je aan die laatste paar functies hebt ontgaat mij

Als je met laatste paar ook de autoFormat bedoelt:
AutoFormat kun je gebruiker als je bijv wilt dat alle profielnamen het zelfde formaat hebben namelijk beginnend met een hoofdletter en de rest kleine letters. Voorbeelden uit de praktijk zijn bijvoorbeeld de character namen van WoW-chars of de chat van RuneScape. Zelf gebruik ik het bijvoorbeeld bij het invoeren van namen van personen.

Die Leetspeak functie waar je denk ik met name op doelt slaat idd nergens op. Was meer een extraatje. Tong

ik vind het wel een indrukwekkend script. Het komt dicht in de buurt van bepaalde stukken code uit Model Creator Tong.

Haha dankje, dat beschouw ik als een groot compliment!:)

Dit script moet in de step event, toch? Dat staat nergens in je tutorial denk ik.

Ja, het staat alleen in het script. Ben per ongeluk het hele gedeelte hoe je het script moet gebruiken en wat je bij de argumenten in moet vullen vergeten. Zal het nog even toevoegen. Bedankt!


ik snap er zelf nog niets van.
misschien zou je duidelijker kunnen maken waar je wat in moet vullen om bijv. !%#%& enzo te mogen typen.

Dankje voor je reactie. Ik ben het hele gedeelte waarin ik uit wilde leggen hoe je het script moet gebruiken vergeten toe te voegen. Dat zal ik dus nog even doen. Ik hoop dat je het dan wel snapt! Om direct antwoord te geven op je vraag:

Het argument specialChars moet een string zijn die alle speciale tekens bevat die gebruikt mogen worden. Dus als je wilt dat je een !, een & en een @ kunt typen, vul je bij specialChars "!&@" in.

ten 2de ik denk dat de meeste mensen hier het op prijs zouden stellen als je het script in het nederlands vertaalt.(tussen /* en */ dan.)

Ja ik zal dus nog die uitleg toevoegen over alle argumenten etc. Die wordt natuurlijk wel in het Nederlands. Ik denk dat je daarna verder in het script niet echt vertaling nodig hebt.. Mocht dit na het toevoegen van mijn uitleg nog wel het geval zijn vertaal ik het graag voor je!

het is niet pro veriest maar pro vereist. Tong

Haha dankje, zal het aanpassen!


Misschien kan je het opsplitsen in meerdere scripts?
Nu zijn er zoveel argumenten.
Ik heb nog nooit zo'n groot script gezien. Ik vraag me af wie het nodig zal hebben, want het kan vaak veel makkelijker.

Het is inderdaad een redelijk groot script. Ik weet ook zeker dat er niemand is die ooit alle functies uit het script in 1 keer nodig zal hebben, maar je kan de extra functies ook gewoon rustig uitzetten. Alle functies zijn nu op elkaar afgesteld en als je hier voor iedere functie de losse scripts wilt hebben zul je zelf nog een hoop aan moeten passen om ze kloppend en werkend te krijgen. Ook zul je soms gebruik willen maken van 2 of meerdere functies tegelijk, wat losse script alleen maar vervelender maakt.

Niemand staat het in de weg als je een functie niet gebruikt. Dat is ook het mooie van dat het een script is, je hoeft er nooit in te kijken. Ik begrijp inderdaad wel dat het misschien vervelend is als je voor een argument dat je nooit gebruikt wel continu een waarde in moet vullen, maar het is niet anders. Als je hem meerdere malen gaat gebruiken in 1 spel zul je denk ik toch vaak copy+paste gebruiken ipv weer opnieuw alles afgaan.

want het kan vaak veel makkelijker.

Ik denk niet, op de shouldshift stukken na, dat je deze code nog heel veel efficinter kan programmeren. Bovendien is het typen van "keyboard(...)" minder werk en 100x makkelijker dan zelf een script schrijven voor iets wat dit ook kan. Het enige wat je misschien bedoelt is dat je vaak vele functies niet nodig hebt, maar ik heb zoveel mogelijk toegevoegd zodat het voor iedereen een in hoe dan ook bruikbaar script kan zijn.

Bedankt voor de reacties! Mocht ik vragen onvolledig of incorrect beantwoord hebben, hoor ik het graag! En ook als er nog andere vragen / opmerkingen zijn!


Naar boven Gelogd

martiener1
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 994

I'm a gamer or a game creator :)


« Antwoord #7 Gepost op: 27 Maart 2011, 02:14:30 »

ik heb nog nooit echt met scripts gewerkt,
maar als ik dit script wil gebruiken hoef ik alleen de hele gml zooi over te nemen en in een script te zetten, en dit in het step event te zetten:(wel goed ingevult dan.)
GML:
keyboard( maxLengte, Opslaanvar, Cijfers, numpadCijfers, Spaties, Enters, eigenHoofdletters, wachtDiakriet, altTekens, specialeTekens, autoFormaat, autoLeetspeak);


MVG,
Martiener1

Naar boven Gelogd

Compor
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4662


« Antwoord #8 Gepost op: 27 Maart 2011, 10:18:47 »

ik heb nog nooit echt met scripts gewerkt,
maar als ik dit script wil gebruiken hoef ik alleen de hele gml zooi over te nemen en in een script te zetten, en dit in het step event te zetten:(wel goed ingevult dan.)
GML:
keyboard( maxLengte, Opslaanvar, Cijfers, numpadCijfers, Spaties, Enters, eigenHoofdletters, wachtDiakriet, altTekens, specialeTekens, autoFormaat, autoLeetspeak);
Waarom vraag je dit als je dat veel simpeler gewoon zelf kan testen?

Naar boven Gelogd

ChrisCompany
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1412


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 27 Maart 2011, 11:43:25 »

ik heb nog nooit echt met scripts gewerkt,
maar als ik dit script wil gebruiken hoef ik alleen de hele gml zooi over te nemen en in een script te zetten, en dit in het step event te zetten:(wel goed ingevult dan.)
GML:
keyboard( maxLengte, Opslaanvar, Cijfers, numpadCijfers, Spaties, Enters, eigenHoofdletters, wachtDiakriet, altTekens, specialeTekens, autoFormaat, autoLeetspeak);

Ja. Je voegt het toe aan een script (als resource) en noemt dat script 'keyboard', dan voeg je vervolgens in het step event van een object een code blok toe (dus GM069) en daar zet je dat stuk code in (met inderdaad de juiste waardes ingevuld):

GML:
keyboard( maxLengte, Opslaanvar, Cijfers, numpadCijfers, Spaties, Enters, eigenHoofdletters, wachtDiakriet, altTekens, specialeTekens, autoFormaat, autoLeetspeak);

//Dit is de standaard keyboard functie
keyboard( -1, "keyboard_string", true, true, true, true, true, true, " ~``!@#$%^&*()_+-={}|[]\:;'<>?,./ " + ' " ', false, false);

In de omschrijving onder het script in de beginpost staat wat je waar in moet vullen. Bij het gebruiken van dit script is het het handigst als je voor jezelf een stappen plan na gaat:

Stappenplan:
1.   Wil ik dat er een beperking aan de lengte van de getypte tekst komt? Zo ja: Vul het maximaal aantal tekens in. Zo nee: vul -1 in (oftewel oneindig lang).
2.   Hoe wil ik de opgeslagen tekst later weer bereiken? Onder welke variabele moet het opgeslagen worden? Wil je geen extra geheugen innemen vul dan 'keyboard_string' in. Het maakt verder niet heel erg uit wat je hier invult, als je het zelf maar onthoud.
3.   Mogen de cijfertoetsen boven de lettertoetsen gebruikt worden? Zo ja: vul true of 1 in. Zo nee: vul false of 0 in.
4.   Mogen de numpad toetsen worden gebruikt? Zo ja: vul true of 1 in. Zo nee: vul false of 0 in.
5.   Mogen er spaties gebruikt worden? Zo ja: vul true of 1 in. Zo nee: vul false of 0 in.
6.   Mogen er enters gebruikt worden? Zo ja: vul true of 1 in. Zo nee: vul false of 0 in.
7.   Moeten manuele hoofdletters worden geregistreerd? Zo ja: vul true of 1 in. Zo nee: vul false of 0 in.
8.   Moeten diakritische tekens worden gecombineerd met letters? (Dus moet " + e nou of "e opleveren?) Typ maar eens een aanhalingsteken ( " ), je ziet dat je computer hem nog niet meteen toevoegt, maar wacht tot dat je het volgende teken intypt. Moet dit wachten in jouw spel/programma ook gebeuren of niet? Zo ja: vul true of 1 in. Zo nee: vul false of 0 in.
9.   Moet er gebruik gemaakt kunnen worden van de ctrl+alt+teken (of altgr+teken) combinatie? (bijv ctrl+alt+s = , probeer maar). Zo ja: vul true of 1 in. Zo nee: vul false of 0 in.
10.   Mogen er speciale tekens gebruikt worden (naast de tekens die je net allemaal al hebt bepaald. Dus bijvoorbeeld haakjes etc.)? Zo ja: vul dan een string in met alle tekens die ook nog gebruikt mogen worden. Bijvoorbeeld als [ en ] ook gebruikt mogen worden typ je '[]' in. Zo nee: vul dan "" in.
11.   Moet het hoofdlettergebruik in je spel/programma automatisch aangepast worden? Dit kan handig zijn voor bijvoorbeeld gebruikersnamen zodat er geen honderd duizend combinaties van bijvoorbeeld de gebruikers naam Chris mogelijk zijn. (Chris, ChRIS, chris, CHRIS, etc.). Zo ja: vul dan het getal in dat overeenkomt met de manier waarop jij het automatische formaat wilt toepassen (zie script zelf of beginpost). Zo nee: vul dan false of 0 in.
12.   Wil je dat de ingetypte string automatisch omgezet wordt in Leetspeak? Zo ja: vul dan het getal in dat overeenkomt met de manier waarop jij automatische Leetspeak wilt toepassen (zie script zelf of beginpost). Zo nee: vul dan false of 0 in.


Nadat je dit hebt gedaan heb je het script goed aangeroepen en slaat het script automatisch op wat er getypt wordt op de juiste manier. MAAR: het slaat het alleen nog maar op! Als je dus wilt kijken wat er getypt is, kun je gebruik maken van de standaard draw_text functie in gamemaker en laat je de variabele die jij als 2e argument (of als argument1) gekozen hebt. Als je hiervoor 'keyboard_string' hebt ingevuld kun je met dit script laten zien wat de gebruiker heeft getypt:

GML:
draw_text(10,10,keyboard_string);
Merk op dat je het hier niet meer als string, maar als variabele (en dus zonder de aanhalingstekens) schrijft.



Nog een leuke tip:
Je kunt natuurlijk (wat dit script nu juist zo handig maakt) zelf bepalen wanneer er geregistreerd wordt. Dit kun je doen door een extra variabele aan te maken bijv. ShouldRegister ofzo en daarmee te kijken wanneer:

Create event:
GML:
ShouldReg = false;

Left mouse button:
GML:
//Invert ShouldReg
ShouldReg = 1-ShouldReg;
Dit script maakt ShouldReg false als hij eerst true was, en andersom.

Step event:
GML:
if (ShouldReg)
then keyboard(jouw waardes..);

Draw event:
GML:
draw_text(32,16,jouw variabele);

« Laatste verandering: 27 Maart 2011, 11:54:27 door ChrisCompany »

Naar boven Gelogd

mori
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1095


« Antwoord #10 Gepost op: 28 Juli 2011, 14:59:01 »

ik krijg een error:
ERROR in
action number 1
of  Step Event
for object object0:

In script keyboard:
Error in code at line 67:
   if (argument7) && !((argument8) && ((keyboard_check(vk_alt) && keyboard_check(vk_control)) or keyboard_check_direct(vk_ralt)))
                                        ^
at position 39: Wrong type of arguments for &&.

ik gebruik GM8.0 miss licht het daar aan?


Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 28 Juli 2011, 15:34:23 »

Nee je gebruikt het script verkeerd. Hoe roep je het aan?


Naar boven Gelogd

mori
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1095


« Antwoord #12 Gepost op: 28 Juli 2011, 16:00:06 »

met de standaard code

in het step-event
GML:
keyboard( -1, "keyboard_string", true, true, true, true, true, true, " ~``!@#$%^&*()_+-={}|[]\:;'<>?,./ " + ' " ', false, false);

en in het draw-event
GML:
draw_text(10,10,keyboard_string)

« Laatste verandering: 28 Juli 2011, 16:01:55 door mori »

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9222

http://xkcd.com/386/


« Antwoord #13 Gepost op: 28 Juli 2011, 16:08:27 »

GML:
keyboard(-1, //1
"keyboard_string"//2
true, //3
true, //4
true, //5
true, //6
true, //7
true, //8
" ~``!@#$%^&*()_+-={}|[]\:;'<>?,./ " + ' " ', //9
false, //10
false); //11
GML:
keyboard(maxLength, //1
Outputvar,  //2
Digits,  //3
numpadDigits,  //4
Spaces,  //5
Enters,  //6
customCapitals,  //7
diacriticWait,  //8
altChars,  //9
specialChars, //10
autoFormat,  //11
autoNumeral); //12
H, jouw aanroep heeft 11 argumenten en het script heeft er 12 nodig Knipoog


Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1304

HC Bloemendaal FTW!


« Antwoord #14 Gepost op: 28 Juli 2011, 16:57:20 »

Het zou fijn zijn als je dit script vernieuwde naar  GameMaker 8.1 zodat sommige argumenten optioneel kunnen zijn. Kan veel schelen Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community